Otetaanpa vaikkapa tarkka käännös Johanneksen evankeliumin jakeesta 3:16:
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Tarkempi käännös:
3:16 Sillä niin on Jumala Maata (eli Maa-Äitia) rakastellut, että hän antoi ainokaisen Siemenensä, ettei yksikään, joka on hänelle uskollinen, tuhoutuisi, vaan hänellä olisi aikakauden (eli aioonin) kestävä elämä.
Raamattuko muka luonnonuskolle vieras?
7
853
Vastaukset
- pakana
Eiköhän olisi parempi olla turhaan sekoittamasta uskontoja. Totta on että uskonnoilla on yhteisiä ppiretitä, mutta en silti ammenna viisauttani raamatulla. Ja miksi uskonto edes tarvitsisi kirjoitettua tekstiä. Tässä maailmassa ei ole ikinä kirjoitettu Jumaluuksien sanaa!
- zhael
Raamattu on ihmisten kirjottama, ja sen kirjotus kesti vielä monta sataa vuotta, ei siinä jumalan sanaa ole yhtään, ihmisten kirjotuksia kaikki.
- minä uskon
zhael kirjoitti:
Raamattu on ihmisten kirjottama, ja sen kirjotus kesti vielä monta sataa vuotta, ei siinä jumalan sanaa ole yhtään, ihmisten kirjotuksia kaikki.
Toki Raamattu on ihmisten kirjoittama, mutta Pyhän Hengen sanelema. Siis Jumalan Sanaa Kannesta Kanteen, kannattaa lukea. Sillä jokainen, joka tätä Pyhää Kirjaa uskoo, on saava ikuisen palkinnon Taivaassa.
- minä
minä uskon kirjoitti:
Toki Raamattu on ihmisten kirjoittama, mutta Pyhän Hengen sanelema. Siis Jumalan Sanaa Kannesta Kanteen, kannattaa lukea. Sillä jokainen, joka tätä Pyhää Kirjaa uskoo, on saava ikuisen palkinnon Taivaassa.
...kaikille että minua rehellisesti sanottuna hävettäisi tunnustaa omakseni jumala joka tekee luomilleen niin kuten raamatussa, heittää tuliseen järveen ja sammumattomaan tuleen. Uskon Jumalaan mutta raamatussa painettuja asioita en usko sillä Jumalani ei keksisi mitään niin hirvittävää rangaistusta sillä ihminen ei voi tehdä niin hirveää syntiä ansaitakseen tulisen järven. Uskon että Jumala rankaisee synneistä mutta raamatussa mainittu rangaistus on jo liian hirveä ollakseen osa uskontoani. Kunnes Jumala sanoo kaiken raamatussa olevan totta, raamattu on minulle vain kirja jota on kiinnostava lukea.
- Mörri
minä kirjoitti:
...kaikille että minua rehellisesti sanottuna hävettäisi tunnustaa omakseni jumala joka tekee luomilleen niin kuten raamatussa, heittää tuliseen järveen ja sammumattomaan tuleen. Uskon Jumalaan mutta raamatussa painettuja asioita en usko sillä Jumalani ei keksisi mitään niin hirvittävää rangaistusta sillä ihminen ei voi tehdä niin hirveää syntiä ansaitakseen tulisen järven. Uskon että Jumala rankaisee synneistä mutta raamatussa mainittu rangaistus on jo liian hirveä ollakseen osa uskontoani. Kunnes Jumala sanoo kaiken raamatussa olevan totta, raamattu on minulle vain kirja jota on kiinnostava lukea.
on se, että Helvetti on tämä maailma. Se, joka tässä elämässä kämmeltää, joutuu uudelle kierrokselle samsaraa. Mihin sitä enää tulta ja tulikiveä tarvitaan, kun ihmisillä on toisensa?
Vastaavasti se, joka osaa pelata korttinsa oikein ja tekemään Jumalan tahdon (toteuttamaan rakkauden kaksoiskäskyä) saa iankaikkisen elämän eli vapautuksen samsaran kierrosta. - Diffraktio
Miksi uskontojen sekoittaminen pitäisi lopettaa?
Eri uskonnot ovat vain erilaisia näkemyksiä samoista
asioista, jotka maailmassamme vallitsevat. Niin
maalliisista kuin hengellisistäkin asioista. Maailma
yhdentyy kovaa vauhtia ja kulttuurinvaihtoa tapahtuu,
joten miksi siitä ei voisi ottaa jokainen hyöytyä
irti henkisen elämän saralla?
Uskontojen tarkka lokerointi ja alueiden puolustus
ajaa ihmiskuntaa vain lähemmäs oman kohtalonsa
sinetöimistä.
Mitä Raamatun sanaan tulee, niin siinä on hyvin
paljon samoja elementtejä kuin muissa pyhissä kirjoissa.
Verratkaapa vaikka Kalevalan ja Vanhan Testamentin
luomiskertomuksia. Uusi Testamentti ja Jeesuksen
opit ovat täyttä budhalaisuutta, jonka opit ainakin
mielestäni ovat hyviä ohjenuoria kelle tahansa
ihmiselle uskontokuntaa, siviilisäätyä tai
sukupuolta katsomatta.
- Jepjep
Mitä vittua höpäjät??!!!? Painu sinne evlut. palstalle apina!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717