Voiko Renulla ajaa näillä keleillä?

renuttaja

Kun tuossa automiehet väittävät, että ei se kestä pakkasta eikä lähde kunnolla käyntiin ja kaikki muoviosat kuulemma tuppaavat hajoamaan kun on yli -20 astetta. Silti noita Renuja on liikenteessä...
Ajaisitko/uskaltaisitko sinä ajaa Renulla näillä keleillä?

19

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puurastaja

      Ei mitään ongelmaa ole ollut. Joka päivä ajossa. Erittäin varmatoiminen auto. Lähtee käyntiin ilman esilämmittelyjäkin. No pakkasta ei vielä kovin paljon ole ollut. Karvan yli kaksikymmentä.

    • Laguna2

      Olisipa mielenkiintoista kuulla noiden moitteettomasti toimivien Renujen tyyppejä, vuosimalleja sekä ajettuja kilometrimääriä...

      • manixs

        Moiteitta tominut laguuna2 2005 pakasta välillä 30astetta ajettu290000. 7vuosi itsellä oli ajettu 170000 enen minua.Sitä ennen senikki 6vuotta kilometrit 280000 ei ongelmia siinäkään talvella eikä kesällä.


      • Meksukolome

        Megane 1 vm.2001 uudesta vuoteeen 2013. Vähän yli 200tkm. Ei ikinä mitään pakkaseen liittyvää ongelmaa ja muutenkin hyvin luotettava auto. Nyt Megane 3 viides vuosi menossa rapiat 80tkm, tankkaa ja ajaa.

        Kaveri ajanut Relluilla vuodesta 1991 itse 10 vuotta vähemmän. Lähinnä naurattaa nämä autoista "tietävien" kommentit Renaultista. Ei koskaan mitään kallista vikaa ja halpojakin vikoja vain nimeksi. Aina katsastuksesta läpi ilman "katsastushuoltoa". Aika tylsä auto siinä mielessä että ei tarvitse jatkuvasti miettiä mikä hajoaa seuraavaksi.


    • puurastaja

      Meillä oli Koleos -09. Kadjar 2015. Idiootti varmoja autoja. Tojotia oli monta. Ei nekään huonoja ole. Mutta vähiten vikoja Renussa ollu. Sportage on 2016 ja Honda kuukauden vanha. Saa nähdä kuinka ne kestää. Civic prestige.

    • Pete-

      -06 ja 635000 km ja toimii....

    • DGC

      Näillä pakkasilla Renaultia enemmän minua hirvittää se yli viisi vuotta vanha Exiden akku, olipa missä autossa hyvänsä, kuten minun Meganessani. Toistaiseksi on käynnistynyt kuten pitääkin. Etujousi meni poikki 17 asteen pakkasessa. Ehkä tuo pakkanen ei ollut syy, mutta ei se jousen kestävyydelle varmaan hyvääkään tee. 2006 ja 243000km
      Clio oli 7 vuotta, se toimi ihan hyvin siihen hetkeen asti, kunnes akku kuoli. Auto oli silloin 10 tai 11 vuotta vanha, akun ikä ei ollut tiedossa, mutta merkiltään se oli Renault. Pisti ihan epäilyttämään, että olisikohan ollut peräti alkuperäinen?

      • DGC

        Nyt, kun kelit alkavat lämmetä, voi ehkä alkaa koota listaa talven tappioista.
        - Jousta en ole ehtinyt vielä vaihtaa, ehkä teen sen tänään.
        - Pelkäämäni akun hyytyminen sattui pääsiäisviikolla, kun autoni seisoi viikon ollessani lomalla. Viisi volttia oli jännitettä jäljellä eikä minkäänlaista elämää missään.
        - Takalasinpyyhkimen varsi meni rikki, Tämä on sellainen aloittajan toivoma vika, jossa muoviosat hapertuvat käsiin. Edellisestä Cliostakin hajosi suurinpiirtein tuon ikäisenä. Lohduttavaa kyllä , että työkaverin saman ikäisestä Volvosta hajosi myös, samoin naapurin Audista.


    • NättiRellu

      -02 Megane 1.4l, ajettu 270tkm, ikinä ei ole tolpassa mutta aina lähtee kuin sen kuuluisan palmun alta.
      Ehkä Relluissa on jotain lastentauteja, 150tkm:n kohdalla tuohonkin on tehty kansiremontti. Mutta kun niistä selviää, niin sen koommin ei muuta kuin kovaa ajoa.

    • R19vm93

      Itse otin vara-autona olevan R19:n -93 käyttöön juuri noilla pakkasilla, kun toisen merkkisessä oli pientä huoltoa. Kyllä ne vanhanakin vielä toimii jos huoltaa. Ominaisuuksissa uudemmat menny ohi ja sen takia tuo varalla, muuten voisi käyttää :)

    • iki_renu

      Mulla Renu 19 Chamade 1,8 vm 1992 ajettu nyt 320 tkm. Ollut minua ennen yhdellä omistajalla, kuhmolainen eläkeläismies. Pelaa ja pelaa aina vaan. Ei edes syö havaittavammin öljyä. Itse olen omistanut sen 7 vuotta. Akun ja iskarit olen vaihtanut ja jarrupalat en muuta, no valopolttimoita ei lasketa kai. Lujaa tekoa ja mukava ajaa. Ikinä en Renu-merkistä luovu autossa.

    • Clio2016

      Olipas taas varsinainen aloitus kerrassaan!
      Mikähän merkistä Renault tekee yhtään senkummemman kuin mikään muukaan kun samoista alhankkijoiden osista kootaan merkki kuin merkki,samoja yhteistyön hedelmiä ja apinointia merkistä toiseen,puhumattakaan että tekninen taso on kaikilla sama joten miten niissä nyt kummempia erojakaan on,kokoonpanotehtaitakin ympäri maailman joka merkillä.
      Yhdistävä tekijä on myös kova kilpailu ja laskutikkumiesten nipistys joka paikasta eli muovia,muovia ja muovia johon lisätään kiinasta tulleita elektroniikkaosia johtoineen kottikärryllinen ja rakenteet laskettu niin että ne kestää takuuajan ja ehkä pikkasen yli ns normiolosuhteissa ja normiolosuhteisiin on tehty ominaisuudetkin.
      Siinäpä syy miksi muoviosat pärähtää palasiksi pakkasilla,sähkölaitteet ei tykkää arktisista olosuhteista kuten ei moottori vaihteensiirtokaan saati nyt alustan kertakäyttönivelet puslat jotka sileille kesäasfalteille...

    • Paska.vehkeitä

      Joo oli rellun romu joskus lähti se pakkasella hyvin käyntiin mutta kohta tuli joku vika ja röykytti rumasti tyhjäkäyntiä ja tyhjäkäynti seilas 500 ja nollan välillä kunnes lähti tyhjäkäynti kokonaan pois. Takaoven kahva meni rikki heikosta muovista tehty niin eipä se muuta tarvinnut kun pari pientä nykäsyä kun tiivisteet oli vähän jäässä. Samoin jäi käteen sulakerasian kansi kiinnikkeet katkesi. Peräluukun aukaisu nappula lensi omille teilleen. Vilkkuviikset rusahteli joskus rumalla äänellä mutta ei mennyt vielä minulla oloaikana rikki. Bensatankin luukku surkea 3millin muovisaranat niin jos unohdat öljytä ne saranat niin tiedät miten käy pakkasella. Moottorin tukikumit selvät vaihdekeppi huojui kun viimestä päivää hyvä ettei vaihteet hyppiny pois mutta moottori heilui.

      Tuossa vaan osa asioista mitä itsellä oli. Kyllähän siinä huonolaatuisia paikkoja oli riittämiin. Ehkä noidenkin kanssa toimeen tulee jos ei paremmasta tiedä tuon lisäksi vielä muut korjaukset ja kuluvat osat ja huollot niin itsellä meinasi loppua jo järki ja hermot ja loppuikin.

      • PaskempiakinLöytyy

        Sulla tais nyt mennä tojota ja renu sekaisin...


    • Pepshukka

      Kertokaa mikä yhä uutena myytävä automerkki malli on erityisesti Suomen tai Pohjoismaiden&muiden Siperian alueiden ominaisuuksiin tehty jossa EI ole kaikki muovisia osia nykytyyliin,alustan osat varmuuskertoimilla,pellit paksut ja tekniikka hienoa mutta kumminkin vanhanaikaista joka toimii,ulkonäkö miellyttää kaikkia,tilat riittävän isot muttei liian ja polttoaineenkulut sopivat kuin että auto mahdollisimman kestävä,huonoille keleillä ja teille suunniteltu ja ei tarvitse huoltaa mieluusti ollenkaan eikä uusi malli tule myyntiin joka kolmas vuosi lisäten vaihtopaineita.
      Hinta edullinen,imagoa riittävästi jos Skoodakin kelpaa monille.
      Minulla tulee jotenkin mieleen kompromissina Lada Niva.

      • ArtoR

        Minulle tulee mieleen Toyota, se on hyvä ja nimenomaan kestävin meidän oloissa. Huippuluokan talviauto. Ei ongelmaa koskaan ja tosi vankasti tehty. Siis fiksujen valinta.


      • TojotaKestääJoo
        ArtoR kirjoitti:

        Minulle tulee mieleen Toyota, se on hyvä ja nimenomaan kestävin meidän oloissa. Huippuluokan talviauto. Ei ongelmaa koskaan ja tosi vankasti tehty. Siis fiksujen valinta.

        Kestää jos ei aja (tojotalla ajo kun on masokistin hommaa) vaan seisottaa pihassa ja käy välillä pyyhkimässä pölyt konepelliltä


    • Omituiste

      Dacia (=Rellu) uuden hinta alle 10 000€ takuu 100 000km. Miten tehtaalla on varaa myydä tuollaisia jos niitä pitää jatkuvasti korjata?

      • puurastaja

        Kannatan Dachiaa. Jos edullista hakee siinä vaihtoehto. Jos jotakuin yhtä hyvä kun Emomerkki niin se hyvä. Huollossa käyttää huolto -ohjelman mukaan niin huoletonta menoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5557
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      567
      2045
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      81
      1147
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      993
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      833
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      758
    Aihe