Vertaus ankarasta isästä

Eräällä isällä oli kolme poikaa. Jotta talossa vallitsisi rauha, hän oli laatinut useita sääntöjä. Poikien piti viedä roskat ulos, siivota huoneensa, käydä nukkumaan ennen yhdeksää ja pestä illalla hampaansa. Lisäksi isä oli kieltänyt kaikki pallopelit sisällä, palloa sai potkia vain ulkona. Sääntöjen rikkomisesta seurasi viikkorahojen menetys ja kotiarestia. Eräänä päivänä vanhin veljeksistä sanoi veljilleen "Pelataan sählyä olohuoneessa!" Niinpä pojat virittivät maalit olohuoneeseen, hakivat pallon ja mailat ja ryhtyivät pelaamaan sählyä. Pelin ollessa täydessä vauhdissa vanhin pojista huitaisi mailallaan vahingossa kattokruunua, joka särkyi palasiksi. Poika rupesi vapisemaan ja pelkäämään, hän oli varma että menettäisi viikkorahansa ikiajoiksi. Kun isä tuli kotiin, vanhin veljeksistä itki vuolaasti, meni isää vastaan ja sanoi hänelle "Anna isä anteeksi! Me pelasimme sählyä sisällä ja minä rikoin vahingossa kattokruunun." Isä vastasi hänelle "Saat anteeksi, koska kadut noin syvästi. Älä pelkää, et menetä viikkorahojasi."

Seuraavana päivänä vanhin veljeksistä sanoi toisille "Pelataan sählyä olohuoneessa!" Toinen veljeksistä vastasi "Mutta vasta eilenhän hajosi kattokruunu. Ei sählyä saa pelata sisällä, ettei tapahtuisi vielä enemmän vahinkoa." Vanhin veljistä sanoi "Mutta Isä antoi meille anteeksi! Hän ei ottanut pois viikkorahoja. Isä on täyttänyt lain puolestamme. Me elämme nyt armosta, emme säännöistä. Kaikki säännöt on kumottu, sillä isä on antanut meille anteeksi!"

33

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voihanvitalis

2Moos.34:7 Joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen.

• Kirjakääröt

Matt.5:18 Biblia (1776). Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat. Saarn.1:4. Ps.104:5.

• Samaatietä

Eli vanhin veli käytti tilaisuutta hyväksi ja rikkoi sääntöä uudestaan senkin uhalla, että jotain voisi mennä rikki.
      Mitähän isä sanoo, kun tulee kotiin ja pojat ovat taas pelaamassa ja rikkomassa sääntöä.
      Minä naisena eli äitinä sanoisin, että vaikka annoin sinulle anteeksi, ei se tarkoita, että saat rikkoa sääntöjä, ettei pahemmin kävisi.

Mutta mehän tiedämme, miten ihminen tekee syntiä koko ajan, tahtomattaankin saattaa ajatella toisesta pahaa, vihastua veljeensä, ajaa omaa etua, yleistyä, kerskata yms.
      Jos tekee syntiä, sitä pitää pyytää anteeksi Jumalalta ja jos rikkoo toista kohtaan niin myös siltä ihmiseltä, kuten Raamatussa kehotetaan.

Toivottavasti ihminen ei ajattele, kuin vanhan veli, että voin tehdä syntiä, koska saan sen kuitenkin anteeksi tai että se on jo sovitettu.

Niinkuin Jeesuskin sanoi mene, äläkä enää syntiä tee.

• Samaatietä

Maan päällä ei ole yhtäkään niin hurskasta, ettei hän tekisii aina vain hyvää, eikä koskaan syntiä. Saarnaaja 7:21

• Samaatietä kirjoitti:

Maan päällä ei ole yhtäkään niin hurskasta, ettei hän tekisii aina vain hyvää, eikä koskaan syntiä. Saarnaaja 7:21

"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. (1. Joh. 1:8-10)

Myöhemmin Johannes näyttää sanovansa jotain päinvastaista: "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha." (1. Joh. 5:18)

Mitä tämä tarkoittaa? Että Raamatun mukaan kaikki ovat syntisiä, mutta kukaan ei saa tahallaan tehdä syntiä.

• Samaatietä
        Kristitty.net kirjoitti:

"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. (1. Joh. 1:8-10)

Myöhemmin Johannes näyttää sanovansa jotain päinvastaista: "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha." (1. Joh. 5:18)

Mitä tämä tarkoittaa? Että Raamatun mukaan kaikki ovat syntisiä, mutta kukaan ei saa tahallaan tehdä syntiä.

Ei uskovainen halua tehdä syntiä, mutta niinkuin Paavalikin sanoi, että sitä pahaa mitä en halua, minä teen. Tuo ei kuitenkaan tee synnin tekoa luvalliseksi, eikä ihminen saa muuttaa Raamatun, Jumalan sanaa mieleisekseen niin että joku synti tulisi luvalliseksi.
        Sillä jos tekee syntiä Jumala ei pysy meissä. Sehän on ihan loogista.

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Ei uskovainen halua tehdä syntiä, mutta niinkuin Paavalikin sanoi, että sitä pahaa mitä en halua, minä teen. Tuo ei kuitenkaan tee synnin tekoa luvalliseksi, eikä ihminen saa muuttaa Raamatun, Jumalan sanaa mieleisekseen niin että joku synti tulisi luvalliseksi.
        Sillä jos tekee syntiä Jumala ei pysy meissä. Sehän on ihan loogista.

Siis tarkoitan, että synti erottaa ihmisen Jumalasta. Sydämeen tulee muuta. Nykyään kuulee sellaista puhetta, että Jumala on rakkaus ja Hän ei voi sallia ihmiselle sitä sun tätä. Ei ymmärretä lain tuomaa vapautta, vaan sitä pidetään ahdistavana ja rajoittavana, jota se ei suinkaan ole, vaan rakkautta ja huolenpitoa.
        Synnintekijöille, joka ajattelee tekevänsä rakkaudella Raamatun vastaisia tekoja ei huomaa, ymmärrä toimivansa rakkaudettomasti levittäessään harhaoppia tavoillaan ja tyylillään elää.
        Rakkauden palkka ei voi olla kuolema

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Siis tarkoitan, että synti erottaa ihmisen Jumalasta. Sydämeen tulee muuta. Nykyään kuulee sellaista puhetta, että Jumala on rakkaus ja Hän ei voi sallia ihmiselle sitä sun tätä. Ei ymmärretä lain tuomaa vapautta, vaan sitä pidetään ahdistavana ja rajoittavana, jota se ei suinkaan ole, vaan rakkautta ja huolenpitoa.
        Synnintekijöille, joka ajattelee tekevänsä rakkaudella Raamatun vastaisia tekoja ei huomaa, ymmärrä toimivansa rakkaudettomasti levittäessään harhaoppia tavoillaan ja tyylillään elää.
        Rakkauden palkka ei voi olla kuolema

Niinkuin avioerot nykyään ja myös esiaviollinen seksi sun muut. Tuota kumpaakin on uskovaistenkin piirissä. Ei luoteta Jumalan suunnitelmiin ja viisauteen ja sitä, että Jumala näkee kokonaisuuden ja pidemmälle.
        Ihmiset alkavat itse säätelemään lakeja oman mieltymystensä mukaisiksi, josta seuraa vaikeuksia.

• Samaatietä

Todellisuus " Mitä ihimettä te ootte menneet pelaammaa, vaikka oo kieltäny? Enkö oo monta kertaa sanonu, ettei sisällä saa pelata? Saatte kyllä ihte siivota jälkäkenne, ku ootte rikkoneet ja sotkenneet ja muistakaa, että ennää ette pellaa sisällä tai tullee tietokonnee pelikielto!

• Kirjakääröt

Joh.8:11 Biblia (1776). Hän sanoi: Herra, ei kenkään. Niin Jesus sanoi: en minä myös sinua tuomitse: mene, ja älä silleen syntiä tee. 2Kor.5:10 Käräjät odottaa kaikkia!

• "Sillä meidän kaikkein pitää ilmestymän Kristuksen tuomio-istuimen eteen, että jokainen sais senjälkeen mitä hän ruumiissansa tehnyt on, olkoon se hyvä eli paha." (2. Kor. 5:10 Biblia)

• Kirjakääröt

Matt.24:35 Biblia. Taivas ja maa pitää hukkuman, mutta minun sanani ei pidä suinkaan hukkaantuman.

• taasnäitävertauksia

Miksi vertaus on nimellä "ankara isä"? Miksi laatia ensiksi sääntöjä ja sitten niitä ei tarvitsisikaan noudattaa? Isällähän ei ollut lainkaan auktoriteettia, lapsethan vertauksessasi rikkoivat kodin irtaimistoa ihan tahalliseti. miksi ei olisi voinut siellä ulkosalla pelata sitä sählyä, kun siellä on siihen enemmän tilaa. ja ei vertauksessa olevat toimet kuten viikkorahan menetys olisi ollut kovin ankaraa. Vertauksessa kaksi poikaa esiintyy sählyn pelaajina, vaikka ensimmäisessä virkkeessä mainitaan kolme poikaa, irrelevantti tietoko?

• Pointti on siinä, että saammeko rikkoa Isän sääntöjä sen takia, että olemme rikkomuksemme saaneet anteeksi?

• taasnäitävertauksia

Yleensä ottaen, jos joku pelkää rangaistusta ja toisen teko, jossa kukaan ei suutukaan ja reagointi onkin toisenlainen kuin sen ajatteli olevan, aiheuttaa helpotuksen kokemuksen, ei ole toiste välttämättä samaa virhettä valmis tekemään, missä koki jonkin rangaistuksen pelon, siis ihan normaalistikin elämässä. Se miksi ihminen alunperin pelkäsi oli se, että ihminen koki tehneensä jotain, jota ei omalla kohdallaan hyväksynyt, kyse ei ole pelkästään aina laista uskonnosta, vaan ihmisellä voi olla sisäinen tunto siitä, kokeeko jonkin olevan sopivaa jossakin tilanteessa vai ei. Ei siis edes tarvita pelkoa Jumalallista luojaa kohtaan, rankaseeko jokin sellainen taho vai ei, vaan ihmisten sosiaaliset normistot jo luovat pohjaa, kasvatus, ympäristö, ihmisen luonne, kokonaisuus kaikkineen.

• Voihanvitalis

Luuk.3:17 Biblia. Joka viskin on hänen kädessänsä, ja hän perkaa riihensä ja kokoo nisunsa aitaansa, mutta ruumeneet polttaa hän sammumattomalla tulella.

• VapahtajaOletSinä

Fiksu tajuaa oikean ja väärän, hyvän ja pahan eron mutta uskovainen tarvitsee säännöt.
      Uskomaton ei syntiä tee. Armoa ei tarvita eikä anella , sillä...

• judaisti.net

Vai on tämä judaisti alkanut kertomaan satuja ja tarinoita oikein urakalla harhaoppinsa tueksi !

Vielä käyttää Raamatullista sanaa vertaus, jotta saisi valheensa menemään läpi edes jotenkin.

Voi hyvää päivää sentään !

• Koska helluntailaiset eivät ymmärrä suoraa puhetta, arvelin, että he saattavat arvostaa vertauksia.

• judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

Koska helluntailaiset eivät ymmärrä suoraa puhetta, arvelin, että he saattavat arvostaa vertauksia.

Älä viitsi valehdella !

Yrität vain esittää uskovaa eli Hengellistä, tuolla touhullasi !

Siis nyt sinulta tulee näitä "näkyjä" ja "vertauksia", kun yrität väkisin TEKEYTYÄ uudestisyntyneeksi uskovaksi !

2. Korinttolaiskirje 11
        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka TEKEYTYVÄT Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin TEKEYTYVÄT vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Eli olet se susi, joka yrittää nyt jopa näilläkin keinoilla TEKEYTYÄ lampaaksi !

• judaisti.net kirjoitti:

Älä viitsi valehdella !

Yrität vain esittää uskovaa eli Hengellistä, tuolla touhullasi !

Siis nyt sinulta tulee näitä "näkyjä" ja "vertauksia", kun yrität väkisin TEKEYTYÄ uudestisyntyneeksi uskovaksi !

2. Korinttolaiskirje 11
        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka TEKEYTYVÄT Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin TEKEYTYVÄT vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Eli olet se susi, joka yrittää nyt jopa näilläkin keinoilla TEKEYTYÄ lampaaksi !

Minkä minä sille voin, että saan näkyjä Jumalalta. Jokaisen tehtävä on Raamatun valossa arvioida, mikä näky tai vertaus on Jumalalta ja mikä ei. Jos minä valehtelen, osoita se Raamatulla, äläkä vain auo päätäsi.

• judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

Minkä minä sille voin, että saan näkyjä Jumalalta. Jokaisen tehtävä on Raamatun valossa arvioida, mikä näky tai vertaus on Jumalalta ja mikä ei. Jos minä valehtelen, osoita se Raamatulla, äläkä vain auo päätäsi.

Minähän näytin jo !

Etkö edes lue sitä, mitä sinulle kirjoitetaan ?

Meneekö hermo huonoon kuntoon jo ? :)

Sinä saat näkyjä ihan muualta kuin Jumalalta, ne ovat joko oman sielusi tuotosta, tai sitten sielunviholliselta saatuja !

Kyllä noidatkin näkevät siis näkyjä sun muita, eli näkyjen näkeminen ei kerro oikeasti yhtään mitään siitä lähteestä, mistä ne tulevat !!!

Minähän näytin jo !

Etkö edes lue sitä, mitä sinulle kirjoitetaan ?

Meneekö hermo huonoon kuntoon jo ? :)

Sinä saat näkyjä ihan muualta kuin Jumalalta, ne ovat joko oman sielusi tuotosta, tai sitten sielunviholliselta saatuja !

Kyllä noidatkin näkevät siis näkyjä sun muita, eli näkyjen näkeminen ei kerro oikeasti yhtään mitään siitä lähteestä, mistä ne tulevat !!!

Tässä minun näyssä uskova tarvitsee sekä Jeesusta että Tooraa, sen mukaan uskova menehtyy, jos ei noudata Toora JA seuraa Kristusta. Raamatussa sanotaan, että emme saa tehdä syntiä, vaan meidän on uudessa liitossa noudatettava Jumalan lakia. Jeesus sanoi, että menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät. Laittomuuden tekijät, eli ne, jotka eivät noudata Tooraa, eivät siis pääse taivasten valtakuntaan. Joten me tarvitsemme sekä Kristusta, että Tooraa. Sinä voit nyt tämän osoittaa Raamatusta olevan harhaoppia, niin me uskomme sinua. Voit aloittaa kertomalla, missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia.

• Kristitty.net kirjoitti:

Tässä minun näyssä uskova tarvitsee sekä Jeesusta että Tooraa, sen mukaan uskova menehtyy, jos ei noudata Toora JA seuraa Kristusta. Raamatussa sanotaan, että emme saa tehdä syntiä, vaan meidän on uudessa liitossa noudatettava Jumalan lakia. Jeesus sanoi, että menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät. Laittomuuden tekijät, eli ne, jotka eivät noudata Tooraa, eivät siis pääse taivasten valtakuntaan. Joten me tarvitsemme sekä Kristusta, että Tooraa. Sinä voit nyt tämän osoittaa Raamatusta olevan harhaoppia, niin me uskomme sinua. Voit aloittaa kertomalla, missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia.

Hupsista, väärä ketju. Tämä olikin "vertaus ankarasta isästä", eikä "kaksi miestä erämaassa". No, voit osoittaa tämän vertauksen vääräksi näyttämällä Raamatusta, missä kohtaa meille annetaan lupa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia, koska Jeesus on syntimme antanut anteeksi. Ole hyvä.

• judaisti.net
        Kristitty.net kirjoitti:

Ai uskova menehtyy, jos ei noudata tooraa ???

Eli taas sinä tuomitsit ITSE ITSESI MENEHTYMÄÄN, kun et tooraa noudata, esim eläin ja ruokauhrien osalta ! :)

Huomaatko, miten se tuomio tulee ja napsahtaa kaiken aikaa sinun omaan nilkkaasi !!! :)

Haluatko vielä jatkaa itse itsesi tuomitsemista ???

Ai uskova menehtyy, jos ei noudata tooraa ???

Eli taas sinä tuomitsit ITSE ITSESI MENEHTYMÄÄN, kun et tooraa noudata, esim eläin ja ruokauhrien osalta ! :)

Huomaatko, miten se tuomio tulee ja napsahtaa kaiken aikaa sinun omaan nilkkaasi !!! :)

Haluatko vielä jatkaa itse itsesi tuomitsemista ???

Näytä vielä, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että me saamme tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia. Jeesuksen mukaan laittomuuden tekijät eivät pääse taivasten valtakuntaan, joten siitä seuraa, että meidän on noudatettava Tooraa. Mutta pelastuksen suhteen luotan yksin Jeesuksen armoon. Se että emme voi uhrata, koska ei ole temppeliä, tarkoittaa, että emme voi uhrata. Ei Jumala vaadi meiltä sellaista, mitä emme voi noudattaa. Se että emme voi uhrata, ei tarkoita, että saamme rikkoa kaikkia niitä käskyjä Toorasta, joita voimme noudattaa.

Pelastus on yksin armosta. Mutta Jeesus sanoi, että laittomuuden tekijät eivät pääse taivasten valtakuntaa. Jeesus sanoi useita kertoja, että mene, äläkä enää tee syntiä. Meillä siis uudessa liitossa ei ole mitään lupaa tehdä syntiä, vaan meidän on noudatettava Jumalan pyhää lakia. Mutta silti pelastus on yksin armosta. Olkoon tämä raamatullinen paradoksi.

• Kristitty.net kirjoitti:

Näytä vielä, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että me saamme tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia. Jeesuksen mukaan laittomuuden tekijät eivät pääse taivasten valtakuntaan, joten siitä seuraa, että meidän on noudatettava Tooraa. Mutta pelastuksen suhteen luotan yksin Jeesuksen armoon. Se että emme voi uhrata, koska ei ole temppeliä, tarkoittaa, että emme voi uhrata. Ei Jumala vaadi meiltä sellaista, mitä emme voi noudattaa. Se että emme voi uhrata, ei tarkoita, että saamme rikkoa kaikkia niitä käskyjä Toorasta, joita voimme noudattaa.

Pelastus on yksin armosta. Mutta Jeesus sanoi, että laittomuuden tekijät eivät pääse taivasten valtakuntaa. Jeesus sanoi useita kertoja, että mene, äläkä enää tee syntiä. Meillä siis uudessa liitossa ei ole mitään lupaa tehdä syntiä, vaan meidän on noudatettava Jumalan pyhää lakia. Mutta silti pelastus on yksin armosta. Olkoon tämä raamatullinen paradoksi.

"sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan." (Room. 2:13)

• judaisti.net

Palautan mieliin taannoisen keskustelun:

" Kristitty.net
        22.9.2017 0:43
        Noudatanpas. Mitä käskyä minä en muka noudata? "

Siis tämä " Kristitty.net" siis kirkkain silmin väitti noudattavansa KOKO lain TÄYSIN !!!

Eli nyt en enää voi kuin nauraa ! :)

Kuinka ihminen voi noin pahasti kadottaa todellisuuden ???

Mutta kuitenkin asia on vakava !

Keneksi hän itsensä nostaa tuolla väitteellään ?

No, Kristukseksi, joka on ainoa joka on täyttänyt lain, eli tämä paisunut raukka väittää itse itseään synnittömäksi Jumalaksi tuolla väitteellään !!!

Tässä näkyy se syväsokeus, joka kyseistä kirjoittajaa vaivaa oikeasti !

Mikä nimitys tälläiselle ihmiselle on Raamatussa ?

Antikristus !

Palautan mieliin taannoisen keskustelun:

" Kristitty.net
        22.9.2017 0:43
        Noudatanpas. Mitä käskyä minä en muka noudata? "

Siis tämä " Kristitty.net" siis kirkkain silmin väitti noudattavansa KOKO lain TÄYSIN !!!

Eli nyt en enää voi kuin nauraa ! :)

Kuinka ihminen voi noin pahasti kadottaa todellisuuden ???

Mutta kuitenkin asia on vakava !

Keneksi hän itsensä nostaa tuolla väitteellään ?

No, Kristukseksi, joka on ainoa joka on täyttänyt lain, eli tämä paisunut raukka väittää itse itseään synnittömäksi Jumalaksi tuolla väitteellään !!!

Tässä näkyy se syväsokeus, joka kyseistä kirjoittajaa vaivaa oikeasti !

Mikä nimitys tälläiselle ihmiselle on Raamatussa ?

Antikristus !

Tämä oli niin tärkeä viesti, että piti useampaan ketjuun postata.

Koska et tunne minua henkilökohtaisesti, et voi mitenkään sanoa, että muka en noudata koko lakia. Minä noudatan nuhteettomasti koko lakia. Laki Raamatun mukaan ei ole meille raskas taakka, vaan se on aivan meitä lähellä, niin että voimme sitä noudattaa.

Mutta olen silti syntinen, ja tarvitsen joka päivä Kristuksen armoa.

• judaisti.net

" Minä noudatan nuhteettomasti koko lakia. "

Lopeta jo !

Olet ihan samankaltainen fariseuksien kanssa, eli hekin harhoissaan kuvittelivat olevansa kovastikin pyhiä ja synnittömiä ja hekin lukivat lakia muille ja halveksivat muita !

Hekin, sinun laillasi, LUOTTIVAT ITSEENSÄ !

Mitä Jeesus heille sanoi ?

9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka LUOTTIVAT ITSEENSÄ, LUULLEN OLEVANSA VANHURSKAITA, ja YLENKATSOIVAT MUITA, tämän vertauksen:
      10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
      11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
      13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
      14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Sama farisealaisten sydämen asenne on sinulla, sinä "synnitön" antikristus !

Miten sinun lopulta käyneekään, jos et herää harhoistasi ???

• En ole väittänyt olevani synnitön, mutta Raamattu osoittaa, että on mahdollista noudattaa lakia nuhteettomasti, kuten Sakarias ja Elisabet, jotka olivat tavallisia kuolevaisia, ja heistä sanotaan, että he noudattivat lakia nuhteettomasti.

Sanooko Jeesus jossakin kohtaa, että mene ja tee syntiä, jotta varmasti luottaisit armoon? Antaako Jeesus meille mitään lupaa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?

• fadsfdsa55432

Hyvä ja opettavainen vertaus, kiitos tästä!

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4983
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4219
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2105
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1483
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94