Kokemuksia PrEP:stä?

Huolestunut_2

Moi.

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä lääkkeestä (Ricovir-EM)?
Suomesta niitä ei saa, mutta Britannian kautta niitä pystyisi tilata.
Tietoa hain täältä: https://www.iwantprepnow.co.uk/

Kyseessä siis Hiv:ä ehkäisevä lääke.
En myöskään tiedä onko tämä reseptilääke vai voiko tilata huoletta? Aiheuttaako tulli ongelmia?

13

3257

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uutista.aiheesta

https://yle.fi/uutiset/3-9398958

Tuossa YLE:n uutinen kyseisestä lääkkeestä. Minusta ei ole huono uutinen, että HIV tartuntojen määrä on vähentynyt mutta jos prep - valmisteet saavat ihmiset yleisemminkin siirtymään pois kortsujen käytöstä niin odotettavissa on ikävyyksiä muiden seksitautien lähtiessä leviämään. Tuo kun ei estä esimerkiksi HPV tai herpestartuntoja joista molemmista seuraa pysyvä riesa.

• Huolestunut_2

Joo näin myös tuon uutisen. Kiinnostaisi myös että mikä on tämän hetken tilanne Suomessa, saako tuota vieläkään ihan apteekista..

• vaikuttavat.aineet
    • Huolestunut_2

Näissä kaikissa hinnat todella korkeat. Antamani linkin kautta kolmen kk:n annos on n. 100 € toimitukset. Täytyy varmaan kokeilla miten toimii. Käsittääkseni EU alueelta tilatut paketit ei pitäisi mennä tullin kautta ja UK on vielä EU aluetta. Voin sitten ilmoitella täällä miten onnistui.

• AP_

Tänään paketti saapui Helsinkiin. Maanantaina pitäisi olla toimitus kotiin, täytyy toivoa ettei tulli takavarikoi sitä.

• AP_

Tuli perille asti, ei ongelmia tullin kanssa. :)

• Jones12345

Minkä firman kautta tilasit lääkkeet? Tuolla näyttäs olevan useampia toimittajia...

• aapeen

Itse olen ollut PrEPillä suunnilleen puoli vuotta, parin kondomirikon jälkeen.

Olen tilannut Dynamixilta, Tenvir EM Europe Express maksaa €110 / 3kk (pankkisiirrolla, luottokortilla tulee lisämaksu). Kolme pakettia Suomeen, ainakaan vielä ei ole jäänyt tulliin, riski on tosiaan aika pieni ainakin vielä kun UK on EU:ssa.

Testeissä pitää käydä kolmen kuukauden välein (sukupuolitaudit, munuaiset), en tiedä missä kontrollin voi tehdä Suomessa, toistaiseksi ainakin olen käynyt Dean Street Expressissä Lontoossa.

• Sam_CP
      • aapeen

Verkkotilauksen osalta tuolla näytti olevan vähän vanhaa tietoa.

• Anonyymi

Itse olen satunnaiskäyttäjä. Jouduin veri ja munuaistesteihin. Olen transvestiitti homo ja koin, että se oli ainoa oikea ratkaisu. Enkä ole katunut yhtään. Tosin HIV pointissa lääkäri katsoo kullisi ja peräaukosta otetaan testi. Mutta, ei minua haittaa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Olen ostanut Pepit ja Prepit Thaimaasta.
      Samalla on otettu myös testit mm munuaistesti.
      Lääkkeet saa siellä suoraan lääkäriltä.
      Preppiä olen käyttänyt nyt satunnai
      sesti tilanteiden mukaan.
      Suomessa ne pitäisi olla ilmaisia mutta järjestelmä on tehty taas niin hankalaksi ettei kukaan jaksa odotella 6-8kk että saisi lääkkeet.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe