Joo, hyvin menee. Olen IT-alalla toimiva yrittäjä, jonka sähköpostit heitettiin blokkiin, kiitos suomispammin. Yhtään spämmiä en tosin ole lähettänyt, eli miten VITUSSA domainini on päätynyt blokkiin? Kävin läpi WHM:llä kaikki lähteneet viestit, eikä mitään spämmiä ole lähetetty. Kaikki viestit ovat normaaleja asiakasposteja ja laskuja. Ei viruksia, ei ongelmia.
Ilmeisesti joku kilpailija on vittumaisuuttaan ilmoittanut domainin listaan. Millään muulla listalla en ole.
Ja tähän suomispämmin tyyppiin ei saa yhteyttä, eli mitään ei voi tehdä. Nyt palvelinfirma pahoittelee, että joutuu poistamaan sivustoni pian netistä, koska tämä suomispämmin hörhö ei suostu poistamaan domainiani listalta, ja on blokannut koko IP -osoitteen. Eli muutkin kärsivät.
Mitä helvettiä? Millainen blacklista ei mahdollista unlistausta?
Tätäkö tällä spämmintorjunnalla tarkoitettiin? Että tapetaan yrittäjät Suomesta?
Hyvin menee spämmintorjunta
5
292
Vastaukset
- Huonoon
Olen itse ollut saman listan kanssa tekemisissä. Aivan susipaska lista. Firmamme lähetti päivitysilmoitukset kotisivuista asiakkaillemme, ja viikkoa myöhemmin löysimme itsemme suomispam.net:stä.
Meillä meni viikkoja ennen kuin edes tajusimme etteivät sähköpostimme kulje perille. Kesti kuukausia saada domain pois tuolta. Aivan käsittämätöntä, että tällainen harrastelupohjainen mustalista on edes mahdollistettu. - Blokatussafirmassatöissä
Jos ootte ikinä lukeneet sen blogia, niin huomaatte että se on kiukkuisen teinin tasolle jäänyt ikiopiskelija. Se ei vaan tajua, että se tekee hallaa Suomelle, ei pelkästään spämmereille.
Musta spämmerit on ok blokata, mutta ihan selvät yritysten mainosviestit on ok. Varsinkin, jos saaja on ne itse tilannut. - Verkkokauppia122121
Hah. Pääsin itse tutustumaan tähän paskaan tammikuussa. Aivan kääääsittämätöntä toimintaa. Asiakasviestit lähtivät, ja poks! Yhtäkkiä alkaa tulla ilmoituksia, ettei vastausta viesteihin tule lainkaan.
Siellä se verkkokauppani on edelleen, suomispam-listalla. Joudun ohjaamaan gmailin kautta postit, kun tämä paska pilasi normaalin kaupankäyntini. - AAArrrggghhh
Noni. Nyt joku muukin avautuu tästä. Omat sivustoni ovat olleet tällä listalla jo kuukausia, koska tämä luupää on blokannut koko palvelimen koko IP-alueen! Siis, joku on lähettänyt roskapostia joskus, niin kaikki palvelimen kotisivut ovat liemessä!
Jumalauta että kesii tämän tyypin touhu! - spamsnl
Hyvä vaan niin nämä suomalaiset spämmiä lähettävät paskayritysket joutuu kärsimään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738