Avensiksen osto.

hhtr2

Aikeissa ostaa Avensis, vm. noin 2010-. Voitteko ystävällisesti neuvoa mikä vm, erityisesti ja mitä pitäisi huomioida? Siis Diesel kysessä. Kiitos!

22

2530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eimuutaväliä

      Kun vaan löydät jollain muulla moottorilla kuin d4d. Ei kestä kuin 150tkm.

    • AutoVaihtooni

      Erityisesti kannattaa huomioida että tuo dieselmoottori on vain "eurolaatua".

      Toyotat ovat muuten erityisen kestäviä, mutta tuo diesel moottori ei ole kestävä ilman virittelyjä. Toisaalta hyviä luotettavia diesel moottoreita on nykyään aika vähän..

      Osta bensa!

      • hhtr2

        Mitä "virittelyä" tarkoitat?


    • TSI2012

      eipä noissa Toyotissa mitään ongelmia ole ollut. diesel moottori kestää avaamatta miljoona kilometriä. Toyota on kuuluisa siitä ettei ruoste vaivaa vanhana ja paljon ajettunakaan, toisin kuin skoda joka ruostuu puhki jo vuoden käytön jälkeen, kannet halkeaa, moottorit kuluttavat öljyä uudesta asti, jakoketju/hihna aivan huvittavan heikko, kulutus järkyttävän suuri ajotietokoneen kulutusväittämään nähden, sähkö ja turbo ongelmia paljon. alustan nivelet väljät 20tkm ajettuna, ja takuuhan ei korvaa koska kaikki on normaalisti kuluvia osia, ainakin vw huollon mukaan.

      • Todellaentinentojotisti

        Meillä sylinterinkanteen halkeama kun mittarissa oli 35 tuhatta kilometriä. Takuu ei korvannut, omaan piikkin meni.
        Sen jäkeen Toyotaa ei ole ollut eikä tule.


    • DforD

      Takuu tietysti mootorille on hyva saada?

    • daplave

      Sähköinen käsijarru, jos on ,oli ongelma ennen 2015 . parantivat taka- akselin päällä olevaa kotelon tiiveyttä myöhemmin, jotta kosteus ei sinne pääse. Kalliin puoleinen remontti noin2000€. Auto muuten on erinomainen kaikin puolin. Siitä kokemukset kahdesta autosta.

    • 2.2D4D.on.paras

      moottorilla ajettu n. 84tkm
      TEHDAS UUSI MOOTTORI JOLLA AJETTU 13TKM
      moottori vaihdettu, ajettu 64 000 km
      Myydään kunnostettavaksi! Kansivika
      uusi moottori millä ajettu 185th
      Autoon vaihdettu takuuaikana uusi moottori 101 tkm kohdalla.

    • Heh entä jos ostaisit oikean auton ja jättäisit toyotat peräkammari teroille? Mitäs tero tähän?

    • Jalba

      Päätinkin ostaa sitten volkswagenin bensakoneella.

    • totuusesiin

      Älä missään nimessä osta toyotaa! Ja erityisesti jos on diesel, niin juokse! Toyota ei koskaan oppinut tekemään dieseliä. Jos PSA:n dieseli kestää 400tkm, niin toyotalla se maksimi on 100tkm, ja sen jälkeen matka jatkuu ainoastaan lavetilla, tai moottorin vaihdolla.

    • Aloittaja

      No, jos tojo niin mikä diesel sitten? MB? Kaverin bemussa valoja koelaudassa palaa kuin jouluvalot Mkadulla loppuvuodesta.

    • trekki

      käy psykiatrilla

    • 1.8valvematticvt

      Avenisiksen tapaukses unohda diesel on tärkein sääntö.

    • Entinenojo

      Kuka ny muutenka haluaa tommosta muoviräpellystä, maantiellä kuule edes omia ajatuksiaan. Tosiaan tuo tojon d cat kestää 150tkm ja uutta tilalle. Vinkki: pysy kaukana noista.

      • aaloittaja

        Ostin jo.


      • Audixmen

        Väittämäsi perusteella autossani pitäisi olla pian moottorin vahto jo toista keraa kun 270t on mittarissa.. Missään muualla ei höhöillä D-KAT moottrin kestävyydestaä kuin täällä.
        Jos olisin vahtamassa autoa niin en taatusti uskoisi tänne kirjoitettuja uskomuksia,oletuksia,ennakkoluuloja, touotasta.
        Netti kertoo kaiken kun viitsii vähän syvetyä vikatilastoihin,jos ei ole aiemmin toyotalla muutamaa vuotta ajanut.
        Perusteenasi oli muovihärpäkkeet ja omien ajatusten kuuleminen?
        Ole ajanut saksalaisella autolla pitkään ja totean että hiljainen on ajopeli,mutta kirosanat täyttävät hiljaisuuden kun aina jokin vikavalo palaa,eikä edes ikkunaa uskalla avata,eikä sähköistä käsijarrua uskalla käyttää. Käsijattu lopettaa matkanteon tai loppumatka on vetoinen kun vaijerihässäkkä hajoaa. Ei siltin.. Eihän ikkunan nostin maksa audiinkaan kuin vajaan satasen ja asennus saman verran,. Mut kun kolmannen kerran vaihdetaan hissiä niin sitä miettii että antaa olla lasien kiinni.
        Kokemuksen peruteella sanon että toyota on kestävyydeltään huomattavan paljon parempi kuin ns. Kilpailijansa.


      • TojoAsentaja
        Audixmen kirjoitti:

        Väittämäsi perusteella autossani pitäisi olla pian moottorin vahto jo toista keraa kun 270t on mittarissa.. Missään muualla ei höhöillä D-KAT moottrin kestävyydestaä kuin täällä.
        Jos olisin vahtamassa autoa niin en taatusti uskoisi tänne kirjoitettuja uskomuksia,oletuksia,ennakkoluuloja, touotasta.
        Netti kertoo kaiken kun viitsii vähän syvetyä vikatilastoihin,jos ei ole aiemmin toyotalla muutamaa vuotta ajanut.
        Perusteenasi oli muovihärpäkkeet ja omien ajatusten kuuleminen?
        Ole ajanut saksalaisella autolla pitkään ja totean että hiljainen on ajopeli,mutta kirosanat täyttävät hiljaisuuden kun aina jokin vikavalo palaa,eikä edes ikkunaa uskalla avata,eikä sähköistä käsijarrua uskalla käyttää. Käsijattu lopettaa matkanteon tai loppumatka on vetoinen kun vaijerihässäkkä hajoaa. Ei siltin.. Eihän ikkunan nostin maksa audiinkaan kuin vajaan satasen ja asennus saman verran,. Mut kun kolmannen kerran vaihdetaan hissiä niin sitä miettii että antaa olla lasien kiinni.
        Kokemuksen peruteella sanon että toyota on kestävyydeltään huomattavan paljon parempi kuin ns. Kilpailijansa.

        Kyllä vaan nuo Toyota-henkilöautojen jakoketjulliset D4D-moottorit menee vaihtoon 160-200tkm ajettuina, kansipahvit ei vaan kestä. Sama Lexuksessakin olevassa tojon dieselissä.

        Ei kannata dieselinä ostaa. Se vanhempi jakohihnallinen D4D kestääkin ihan toisella tavalla.


      • Audixmen
        TojoAsentaja kirjoitti:

        Kyllä vaan nuo Toyota-henkilöautojen jakoketjulliset D4D-moottorit menee vaihtoon 160-200tkm ajettuina, kansipahvit ei vaan kestä. Sama Lexuksessakin olevassa tojon dieselissä.

        Ei kannata dieselinä ostaa. Se vanhempi jakohihnallinen D4D kestääkin ihan toisella tavalla.

        Todellisuudessa en tiedä onko D-kat sama kuin D4D? Ainakin minun tapaus kumoaa väitteesi kun mittarissa on 270t Moottorille ei ole tehty mitään muuta kuin vaihdettu öljyt. Olen kyllä lukenut lukuisista kansivioista ja jopa asiaan liittyen moottorin vaihdoista. Kuitenkaan ei voi ymeistää että jokainen moottori on heikko,eikä käyttövirheen aikaansaamaa. Se myös on yksi ilonaiheista kun jakohihnaa ei tarvitse tarkkailla ja tarkistuttaa jatkuvasti,kuten audissa. Onneksi vain kerran audin hihna hajosi ja tutun kautta selvisin remontista alle komen tonnin. Jakohihna oli päälimmäinen syy etsiä auto,missä ei tuota heikkoutta ole.


      • Euroopaneläjä
        Audixmen kirjoitti:

        Todellisuudessa en tiedä onko D-kat sama kuin D4D? Ainakin minun tapaus kumoaa väitteesi kun mittarissa on 270t Moottorille ei ole tehty mitään muuta kuin vaihdettu öljyt. Olen kyllä lukenut lukuisista kansivioista ja jopa asiaan liittyen moottorin vaihdoista. Kuitenkaan ei voi ymeistää että jokainen moottori on heikko,eikä käyttövirheen aikaansaamaa. Se myös on yksi ilonaiheista kun jakohihnaa ei tarvitse tarkkailla ja tarkistuttaa jatkuvasti,kuten audissa. Onneksi vain kerran audin hihna hajosi ja tutun kautta selvisin remontista alle komen tonnin. Jakohihna oli päälimmäinen syy etsiä auto,missä ei tuota heikkoutta ole.

        Kumma juttu kun Saksassa ei tunneta eikä tiedetä Toyotan D4D-koneiden hajoamisia. Jotain täällä tehdään niiden kanssa väärin jos kerran hajoavat. Sen sijaan Saksassa kestoaihe on Tsi-moottorit, Diesel-päästöhuijaus ja DSG-vaihteistot. Ei autolehden numeroa jossa ei jostain noista aiheista puhuttaisi nykyisin jo arvostelevaan sävyyn koska komponenttien laatuparannusta ei ole juuri saatu aikaan.


      • Näin.Saksassa
        Euroopaneläjä kirjoitti:

        Kumma juttu kun Saksassa ei tunneta eikä tiedetä Toyotan D4D-koneiden hajoamisia. Jotain täällä tehdään niiden kanssa väärin jos kerran hajoavat. Sen sijaan Saksassa kestoaihe on Tsi-moottorit, Diesel-päästöhuijaus ja DSG-vaihteistot. Ei autolehden numeroa jossa ei jostain noista aiheista puhuttaisi nykyisin jo arvostelevaan sävyyn koska komponenttien laatuparannusta ei ole juuri saatu aikaan.

        No eihän Saksassa tunneta eikä tiedetä Toyotan 4D4- koneiden ongelmista kun siellä ei juuri kukaan huoli moista rimpulaa käyttöönsä.


    • Tojomies

      Moro. Omallani on "vasta" 310000t. Ajettu ja turbo vaihdettiin uuteen, muuten öljyn vaihdolla ja hyvällä huollolla matka senkun vaan jatkuu.... 2011 d4dkat eikä aikomustakaan merkkiä vaihtaa. Nimim.aina toyota vuodesta 1975

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7525
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4153
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3665
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2436
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2368
    8. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2319
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2288
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2256
    Aihe