Avioero tarvitsee käytössäännöt

7

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuneiollavielähaudassa

Vaaranen on mielestäni myöskin korostanut lyhyttä sinkkuaikaa eron jälkeen ja kehottanut ja rohkaisdut etonneita treffailussa, seksuaalisuudessa ja uusien ihmisyen kanssa suhteiden solmimisesta.

• y15

Täyttä totta joka sana, hyvä ja asiantunteva kirjoitus.

• y15

On mielenkiintoista nähdä miten vähä tätä ketjua on kommentoitu, naisasiantuntia kertoo totuuksia, pitkän kokemuksen pohjalta. Näyttää siltä ettei totuus kiinnosta, kun asiantuntia pyrkii auttamaan eronneita.

• lab

Joo-o. Kyllähän jokainen sen tietää miten oikeasti pitäisi käyttäytyä, niin parisuhteen aikana kuin erossakin. Se vaan on sillä tavalla, että käyttäytyminen tökkii MYÖS erossa, KUN se on tökkinyt liiton aikanakin, ehkä pitkään. Siksi juuri eroon päädytään. Harva pari eroaa liitosta, jossa molemmat ovat käyttäytyneet siististi ja olleet ystävällisiä toisille. Tietysti näinkin joskus tapahtuu, mutta ero on ollut silloin yksimielinen tai lähes yksimielinen sopupäätös. Tai vaikkei toinen olekaan halunnut erota, niin eroaa, koska toinen niin sitä haluaa > = liiton aikana joustava ihminen on erossakin yleensä joustava.

Ts. siisti liitto > siisti ero. Huono käytös liiton aikana > huono käytös erossa. Käytökseen ei siis vaikuta itse ero, vaan se mitä ja millainen kumpainenkin on ollut ennen eroa.

Noihin asiantuntijoihin; heidän erittäin yleisluonteisia ohjeita lukevat etupäässä ne, jotka elävät, asuvat liitossa, eroavatkin nätisti ja kivasti. Eivät ne, jotka ohjeita tarvitsivat. Yleensä niillä jotka tarvitsisivat on hyvin paljon vaikeuksia ja ongelmia muutenkin, ehkä kaikissa lajeissa, niin on sanomattakin selvää, ettei hienotkaan yleisohjeet ole edes sovellettavissa jokaisen elämään ja eroon. Korostan vielä, ettei se ero, vaan ne eroavat ihmiset. Aika turha kuvitelma, että hankalasta puolisosta, joka ei halua erota, voi erota ystävällisesti ja kauniisti.

• y15

Nämä asiantuntioiden ohjeet ovat juuri sinun kaltaisille ihmisille, siis niille ketkä eivät ymmärrä miten kaikki pääsisivät huomattavasti helpommalla.

Oma itsekkyys estää liian usein ymmärtämästä, myös oman edun.

TÄRKEÄ ASIA
        On olemassa esine, pyöreä tai suorakaiteen muotoine, voi toki olla minkä muotoinen tahansa, mutta kun sen eteen kävelee ja katsoo siihen, niin sieltä löytyy ratkaisu useisiin ongelmiin.

Lähtökohtaisesti jokainen ihminen kykenee neuvottelemaan, joustamaan, hallitsemaan tunteitaa, suunnittelemaan, ajattelemaan, puhumaan ikävien ihmisten kanssa jos on pakko ja halua sopuun.

Ratkaisu löytyy kun ymmärtää TÄRKEÄN ASIAN

• lab
        y15 kirjoitti:

Nämä asiantuntioiden ohjeet ovat juuri sinun kaltaisille ihmisille, siis niille ketkä eivät ymmärrä miten kaikki pääsisivät huomattavasti helpommalla.

Oma itsekkyys estää liian usein ymmärtämästä, myös oman edun.

TÄRKEÄ ASIA
        On olemassa esine, pyöreä tai suorakaiteen muotoine, voi toki olla minkä muotoinen tahansa, mutta kun sen eteen kävelee ja katsoo siihen, niin sieltä löytyy ratkaisu useisiin ongelmiin.

Lähtökohtaisesti jokainen ihminen kykenee neuvottelemaan, joustamaan, hallitsemaan tunteitaa, suunnittelemaan, ajattelemaan, puhumaan ikävien ihmisten kanssa jos on pakko ja halua sopuun.

Ratkaisu löytyy kun ymmärtää TÄRKEÄN ASIAN

"Nämä asiantuntioiden ohjeet ovat juuri sinun kaltaisille ihmisille"

Täysin meni putkinäköarviosi minusta väärin.

"Lähtökohtaisesti jokainen ihminen kykenee neuvottelemaan, joustamaan, hallitsemaan tunteitaa, suunnittelemaan, ajattelemaan, puhumaan ikävien ihmisten kanssa jos on pakko ja halua sopuun."

Ei pysty. Vaikka minä pystyn siihen kyllä, jotkut eivät pysty.

• y15
        lab kirjoitti:

"Nämä asiantuntioiden ohjeet ovat juuri sinun kaltaisille ihmisille"

Täysin meni putkinäköarviosi minusta väärin.

"Lähtökohtaisesti jokainen ihminen kykenee neuvottelemaan, joustamaan, hallitsemaan tunteitaa, suunnittelemaan, ajattelemaan, puhumaan ikävien ihmisten kanssa jos on pakko ja halua sopuun."

Ei pysty. Vaikka minä pystyn siihen kyllä, jotkut eivät pysty.

Haiskahtaa minä itse ihmiseltä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6885
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2834
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2040
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2027
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      34
      1920
    Aihe