Yritän näin päin: katsoiko kukaan Venetsian ghetosta kertovaa dokumenttia?
Yle Areena:::vielä voit katsoa esim. kuinka kristityt ihmiset kiusasivat juutalaisia jopa uudelle ajalle asti. Holokaustin aikana oli vielä viimeinen tosi vaino juutalaisia kohtaan myös Italiassa jossa juutalaisia ei enää oltu vainottu Ranskan suuresta vallankumouksesta lähtien.
Yle Areena: Venetsian ghetto
Venetsian ghetto dokumentti YLE areenalta..
5
226
Vastaukset
- artistimaksaawa
Katsoin sen ja asiallinen dokkari oli.
- bksgdhddf
Oli ihan ok ja asiallinen dokumentti tuosta osasta historiaa. On myös huomion arvoinen seikka siinä sekin, että Venetsiassa on tänäänkin juutalainen yhteisö, kaikesta huolimatta.
- rfrfrrrdededede
Kyllä on ihme että heitä vielä on tuossa gheton osassa ja vielä vapaaehtoisesti.
Ghetossa olohan vapautui vasta Napoleonin valloitettua Venetsian. Sitä ennen kaikki oli säädeltyä ja jopa rahanlainauskin joka oli juutalaisten pääliiketoiminta ennen Napoleonia oli kristittyjen tarkasti säätelemää ja ehdoista ei neuvoteltu lainaajien kanssa.
Eli se siitä kristittyjen syytöksistä koronkiskomisesta ja jne. Kristityt itse päättivät näistäkin asioista. - Shum
rfrfrrrdededede kirjoitti:
Kyllä on ihme että heitä vielä on tuossa gheton osassa ja vielä vapaaehtoisesti.
Ghetossa olohan vapautui vasta Napoleonin valloitettua Venetsian. Sitä ennen kaikki oli säädeltyä ja jopa rahanlainauskin joka oli juutalaisten pääliiketoiminta ennen Napoleonia oli kristittyjen tarkasti säätelemää ja ehdoista ei neuvoteltu lainaajien kanssa.
Eli se siitä kristittyjen syytöksistä koronkiskomisesta ja jne. Kristityt itse päättivät näistäkin asioista.No, minä ainakaan en omassa ajassamme juurikaan tuolla haluaisi asua ja elää. Mieluummin Suomessa ja aika ajoin sitten Israelissa.
Dokkari oli kyllä sinänsä hyvin mielenkiintoinen.
Oli mielenkiintoinen dokumentti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224704- 203825
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082494- 272241
- 342064
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 371888
- 151758
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191527- 121411