herätyskello

envaanhittotiiä

Ostin vanhanajan tyylisen vedettävän herätyskellon. Kello on oikeessa ajassa mut en tajua miten herätys asetetaan.. Siinä kun on Siipimutterin tapainen missä on nuoli vasemmalle ja kellon kuva, toinen samanlainen missä pelkkä nuoli vasemmalle, yksi pyöreä mistä käännetään ja kuva nuoli oikeellle ja kellon kuva ja toinen pyöreä missä nuoli vasemmalle ja siitä viisarit liikkuu sen tiedän mutta mitenkä se herätys asetetaan tollasessa kellossa? :D

9

5462

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinOmaniToimii

Kellon kuvasta kääntämällä viritetään herätysjousi että se jaksaa kilistä kun aika tulee. Toisesta käännetään viritetään itse kellon jousi että se etenee ajan mukaan. Käännä nuolen osoittamaan suuntaan. Viisarit kohdilleen, ja siinä herätyskoneistossa saattaa vielä olla lukitus niin se auki asentoon. Kädellä voi kokeilla että vasara liikkuu. Hyviä herätyksiä.

• entajuatota

Miten saan sen herättää siis sen ajan laitettua? Tossa ei ole herätykselle erillistä viisaria..

• Herättäähyvin

Aika vanhaan herätyskello on laitetaan napista, jonka ylä tai alapuolella on viisareiden kuva. Siis kellon osoittimien kuva.

• vedä-napista-

Joskus tuollaiset toimi myös siten, että sitä herätysnappia nostetaan ylös, jos haluttaan herätys päälle.

• Kellonaikaa

Kyllä minullakin on vanha vedettävä herätyskello. Olen käyttänyt sitä. Pidän kellostani.

• Auringonmukaan

Kyllä nykyään tehdään hiljaisia kelloja. Nämä patterikellot eivät tililtä. Niiden ääni kun on useimmiten piippaava, niin kyllä sekin on etu mutta vanhalle herätyskellolle ei mikään vedä vertaa.

• Hyväherätys

Googleta allahu akbar alarm clock

• Simbsalabim

Huono vekkari kun nukkuu" pommiin"...

• Kellontärkeä

Kyllä myös ilman herätyskello olen herännyt kun kaappikello soi kuudelta. On siitä hyvä ettei soi öisin vaan aloittaa aamulla ja soittaa viimeiseksi 23:00. Mutta minä pidän vanhan ajan kerätyskelloni aina esillä koska vain se herättää minut kun olen väsynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4864
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3935
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2311
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2134
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1928
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1818
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1547
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1471
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1175
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1094
    Aihe