Autopistecom on huijarifirma

Ärsyyntynyt

Pysykää kaukana kyseisestä liikkeestä! Myivät meille auton, mistään vioista ei kerrottu mitään, ja kilometrin ajon jälkeen moottorivikavalo syttyi (oli siis kyllä koeajettu). Sen jälkeen ei meinata vastata puheluihin, sitten ei enää olla paikalla selvittämässä asiaa, ja sitten huudetaan puhelimessa, kun yritämme selvittää asiaa. Kertovat, että joo vikavalo syttyy välillä, mutta he eivät ole antaneet takuuta autolle. Unohtavat, että myyjällä on silti virhevastuu autosta. Purkuun tai korjaukseen heidän vastuullaan eivät siis suostu. Vaikka käräjillä voitetaankin varmasti, on tähän mennyt aikaa, vaivaa, rahaa ja aiheuttanut harmistusta.

29

1914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joonukkosekas

      "Vaikka käräjillä voitetaankin varmasti, on tähän mennyt aikaa, vaivaa, rahaa ja aiheuttanut harmistusta."

      Takuu-uskovaisen luulottelua, tuskin edes ottavat käräjäoikeuden käsittelyyn jonkun muutaman tonnin vanhan kotteron normaalista kulumasta aiheutuvaa huoltotarvetta.

    • sekasi_on

      Heh!
      Miten osasivatkin "ohjelmoida" moottorivalon syttymään vasta koeajon jälkeen?
      " kilometrin ajon jälkeen moottorivikavalo syttyi (oli siis kyllä koeajettu)."

      " he eivät ole antaneet takuuta autolle"
      Aivan. Käytetyssä autossa ei ole takuuta.

      "Vaikka käräjillä voitetaankin varmasti, on tähän mennyt aikaa, vaivaa, rahaa ja aiheuttanut harmistusta."

      Buahahahahaaaa...!!??!!??!! Varmasti joo. Jep jep.
      Varmaa on se, ettei sinulle takuu-uskovaiselle tästä koidu muuta kuin mielensäpahoittajana elämässä eteenpäin tarpominen.

    • Mietisvielä

      Varmaa on vain se että sinulla ostaja menee tonneja rahaa tuohon autoon vielä ennenkuin se on kunnossa. Jos ostaa vanhoja joissa ei ole tehdastakuuta niin tuollaista se sitten on. Osta seuraavan kerran uusi auto takuulla niin voit viedä sen ilmasiksi korjattavaksi jos vikavalot syttyy tai muuta. Valitettavasti vanhoissa autoissa ei ole takuuta. Virhevastuu koskee kyllä jotain vähän ajettua autoa joka maksaa vielä jotain muttei sekään ihan yksiselitteisesti niin mene että liikkeen tulee kukut maksaa.

    • toinenhuijattu

      Samanlaisia kokemuksia, ja todella kusipäisiä myyjiä. Tsemppiä käräjille!

      • Anonyymi

        Kerro lisää


    • edellinen

      "tuskin edes ottavat käräjäoikeuden käsittelyyn jonkun muutaman tonnin vanhan kotteron normaalista kulumasta aiheutuvaa huoltotarvetta" Sanoo ihminen, joka ei näemmä tie mistään mitään :'D Käräjäoikeus kun ei voi kieltäytyä ottamasta asiaa käsitelväkseen :D Idiootti, käy muutakin kuin elämänkoulua :)

      • sekasi_on

        Harhaa:
        "Käräjäoikeus kun ei voi kieltäytyä ottamasta asiaa käsitelväkseen :D Idiootti, käy muutakin kuin elämänkoulua :) "

        Kyllä käräjäoikeus voi kieltäytyä ja kieltäytyykin ottamasta käsittelyyn sille kuulumattomia asioita, kun mitään rikosta tai oikeusistuimen käsittelyä edellyttävää ei ole tapahtunut eikä oikeudenkäsittelylle näin ollen ole lainvoimaista aihetta.

        Se, että aloittaja on myyjän kanssa erimieltä vanhan auton kuluneisuuden korjaajasta, ei ole riittävä peruste oikeuskäsittelyn aloittamiseen. Ensisijaisesti kuluttaja voisi halutessaan kääntyä kuluttajaneuvonnan puoleen murhettaan purkamaan ja he arvioivat onko kaupassa tapahtunut tai itse myydyssä tuotteessa virhe joka kuuluisi myyjäliikkeen virhevastuuna liikkeen osittainkaan korvattavaksi tai korjattavaksi. Tässä kerrotun mukaan tuskin edes osittain suositeltua korvaamista tulisi.
        Kädettömän mistään mitään tietämättömän kuluttajan oikeus on silti edelleenkin vielä oikeus arvotuttaa murhettaan kuluttajariitalautakunnassa (1-2-vuoden käsittelyajat) ja sieltä todetaan sama; ei virhettä.

        Eli käräjäoikeuteen menemisiin on n. valovuoden mittainen matka... vaikka aloittaja "käräjäoikeudessa voitetaan varmasti" unta näkisikin.


    • Nolot

      Haha, myyjät täällä ilmeisesti kirjoitelleet, kun on tietoja, joita ensimmäisessä viestissä ei edes kerrottu.. muutaman tonnin vanha kottero ei ilmennyt kyllä mistään muusta kuin myyjien viesteistä. Aika noloa tulla tänne puolustelemaan, jossei osaa hoitaa kauppaa asianmukaisesti.

    • KiljupieruVantaa

      Katkerana mustamaalaan täällä menestyviä kilpailijoitani.

    • toitsu

      Kaikissa vanhoissa ritsoissa on pientä fiksaamista, osta uusi jos ei ole hyva

    • Miksi täällä on niin vaikea selittää muutamille, että sana "takuu" ei tarkoita samaa kuin sana "virhevastuu"!
      Takuu on olemassa vain uusissa autoissa ja virhevastuu vanhemmissa. Ostajan vedotessa virhevastuun olemassaoloon, vian on oltava sellainen, ettei vikaa huolellisellakaan
      tarkastuksella ole voinut havaita, eikä vetoaminen saa kohdistua auton ns. käytössä
      kuluviin osiin.
      Et siis tarkastanut autoa tarpeeksi huolellisesti.
      Etkö tiedä, ettei käräjillä sitäpaitsi käsitellä tällaisia nappikauppoja, siitä pitävät pelkästään käräjöintikulut huolen!

    • mopetshow

      Ei pitäisi alkaa moittimaan jotain firmaa, jos ei osaa ostaa autoa. Auton tarkistaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Pientä summaa vastaan voit viedä auton katsastukseen ennen päätöstä, niin saat kaikki viat listalle ja autoista ymmärtämätönkin osaa valita oikean auton.

    • Anonyymi

      Aivan täysiä huijareita koko porukka, elkää hyvät olko missään tekemisissä jos voitte kiertää jollain tavalla.

    • Anonyymi

      Ostin tuolta vanteet, näyttivät kohtuu hyviltä, mutta myyjä ei kertonut , että yksi vanne on kiero kuin korkkiruuvi, vaikka taatusti tiesi siitä! Huijarifirma, kiertäkää kaukaa!

      • Anonyymi

        Mitäpä jos kirjoittaisitte niinkuin asia oikeasti on, ettekä levitä valheita. Vanteet olivat vuosia yrityksen omassa autossa, eikä niissä ollut vikaa. Nyt väitätte meidän huijanneen, vaikka teille on tarjottu mahdollisuutta palauttaa vanteet. Tai että korjaamme vanteen. Mikään vaihtoehto ei teille käynyt, ettekä anna myyjälle mahdollisuutta korjata asiaa tai edes tutkia onko vanne kiero. Haluatte pitää tuon kieron kuin korkkiruuvi vanteen ja saada rahaa siitä. Kuinka sellaisella voi ajaa jos se on niin kiero ? Kun siitä saa rahaa niin se korjaantuukin ajokuntoiseksi ? Terveisin Autopistecom Huijarifirma, kiertäkää kaukaa


    • Anonyymi

      Tätä edellistäkin viestiä lukiessa voi vain ihmetellä, millaisia omituisia
      käsityksiä ostajilla on vallalla käytetyn irtaimen myynnistä.
      Vaikka tässä joka päivä muistuttaisi, että pääsääntö käytetyssä on
      aina se, että kyseessä oleva irtain - oli kysymyksessä sitten vanteet tai
      koko auto - se myydään aina sellaisessa kunnossa kuin se myyntihetkellä
      on.
      Tällaisella perusteella on sopimatonta julkisesti sanoa myyjää huijariksi.
      Ostajan on aina velvollisuus ITSE tarkistaa myyjän puheet ja väitteet.
      Mikäli yksi vanne kuitenkin osoittautuu käyttöönotossa kieroksi, myyjälle
      on annettava mahdollisuus tavalla tai toisella korjata virhe.
      Myyjä voi toki hyvää hyvyyttään purkaa kauppa, mutta mitään velvollisuutta
      hänellä ei tähän ole.
      Eikö olekin omituista?!

      • Anonyymi

        Ei se nyt ihan noin mene. Ei voida olettaa, että ostajalla on kaiken maailman analysaattorit, muut tarkastusvehkeet ja autoalan ammattimainen osaaminen omasta takaa. Ostajan pitää voida luottaa, että käytettykin tavara on nimenomaiseti ehjää, vaikkakin kulunutta, ellei sitä myyjäliike nimenomaisesti mainitse, että on tuote myydään viallisena tai siinä saattaa olla vikoja, kun se on tarkastamaton. Jos ostat tuollaisesta alan liikkeestä vanteet, pitää minun voida luottaa, että ovat liikkeessä alan asiantuntijoita ja myyvät tavaran ehjänä, ellei muuta mainita. Se on sitten toinen juttu, jos ajan vanteet itse kiville kaupan jälkeen.


    • Anonyymi

      Ihmettelen näitä vastauksia, joissa puhutaan rumasti ostajalle/kuluttajalle. Tästä tulee sellainen ikävä fiilis, että mikä tahansa narikka voi myydä mitä takansa paskaa ehjän/priiman hinnalla ja kerätä voitot liiveihinsä. Asiakas/kuluttaja saa sitten ne paskat ja kaikki on kunnossa vai? Onpa tuottoisaa bisnestä kerrakseen! Suomessa yrittäjyys on kuin siirtyisi jumalasta seuraavaan positioon: asiakas on tyhmä ja aina väärässä ja sille voidaan myydä mitä tahansa skeidaa ja sen omaisutta voidaan huoltaa ja korjata miten sattuu sinne päin. Lasku ja rahastus kyllä hoituu aina mallikkaasti. Olis syytä muuttaa asennekulttuuria asiakasystävällisemmäksi ja pyrkiä hoitamaan asiakkaan ongelma ystävällisesti ja parhaalla mahdollisella tavalla, niin vältyy kehnolta yritysmaineelta.

      • Anonyymi

        Onko asiakas ystävällisyys sitä, että ostaja laittaa tilinumeron, jonne myyjä voi suorittaa raha summan ilman mahdollisuutta tarkistaa pitääkö ostajan väitteet paikkaansa ?


    • Anonyymi

      Se miksi täällä kutsutaan ko. myyntifirmaa huijariksi, on suureksi osaksi seurausta myös siitä, että asiakkaalle synnytettyä ongelmaa ei edes yritetä korjata asiakkaalle kohtuudella paremmin sopivalla tavalla. Pelataan vaan raivokkaasti omaan pussiin ja jätetään asiakas heitteille. Pääasia, että myyjä sai rahat liiveihinsä, muusta viis!

    • Anonyymi

      Pysyisivätpä asiakkaat totuudessa tunne kuohuissaan. Auto korjattiin myyjän laskuun, autoon vaihdettiin 50€ egr venttiili (kyseessä 2000 euron vanha käytetty auto) Kuluva osa joka tulee tiensä päähän, joka tuokin osa oli , ei ole virhe.

      Jos asiakas lähestyy myyjää aggressiivisesti uhkaillen, eikä myyjä tätä hyväksy, johtaa se toisinaan näille palstoille kirjoitteluun.

      Terveisin, 10 vuoden aikana 1 tällaisen palautteen saanut yritys. Siitä voi jokainen arvioida kuinka huonoa se palvelu sitten lopulta onkaan.

      Emme myy uusia, vaan vanhoja käytettyjä autoja, joissa saattaa olla jo kaikenlaisia “virheitä”. Tervetuloa käytetyn auton kaupoille 😊

    • Anonyymi

      Vanneasia etenee nyt, kiitos siitä. Eiköhän se saada piakkoin ratkaistua...

    • Anonyymi

      Kiitos, kiittämisistä, vai kiitätkö jotain muuta kirjoittajaa?!
      (15.10.24. 11:43:35)
      Yritin vain taas kerran selvittää, ettei tavanomasessa kaupankäynnissä
      ole olemassa mitään sellaisia 14pv / 30pv katumus / palautusaikoja,
      kuten esim. Biltemalla ja Bauhausissa on ja joihin ostajat paljolti ovat
      tottuneet.
      Jos käytetyssä tavarassa on virhe, myyjälle on aina annettava mahdollisuus
      itse oikaista virhe, eikä suinpäin vaatia koko kaupan purkua.
      Kauppatavarana käytetty autonvanne on tietenkin vähän "kinkkinen",
      koska se on herkkä vaurioitumaan. Sitten tietenkin yhden viallisen
      korvaaminen aivan samanlaisella, lienee myös haasteellista.

    • Anonyymi

      Ennenaikaista kiittämistä, sillä asian hoitaminen pysähtyi taas käsittämättömästi?! Kestämätöntä asiakkaan jallittamista. En halua olla enää missään tekemisissä puljunne kanssa! Eipä voi kaveripiirille ja foorumeilla ainakaan kehua toimintatapaanne muussa kuin asiakkaan jallittamisessa - sen te tosiaan hallitsette!

    • Anonyymi

      Kieron vanteen oikasu tilattu sitten omaan piikkiin. Autopistecom - reilua varaosakauppaa jo vuodesta 2011! Kiertäkää kaukaa, niin kuin moni muukin on täällä kehottanut.

      • Anonyymi

        Haukutteko yritystä täällä syystä ?


    • Anonyymi

      Kyllä, todellakin! Pulju on velkaa minulle 50 eur vanteen oikeisusta eli tulin puoleen väliin vastaan, mutta ei kelvannut. Piti rahat ja minä sain kieroutunutta vannetta oikaisuttaa kokonaan omaan piikkiin.

      • Anonyymi

        Annoitko yrityksen itse tutkia vanteen ?


    • Anonyymi

      Täysin saamaan mieltä tästä firmasta KIERTÄKÄÄ TÄMÄ PASKA FIRMA KAUKAA ,säästytte monelta vitutukselta ja säästätte aikaa ja rahaa kun ostatte auton tai varaosat suoraan rehelliseltä firmalta ,on ollut epärehellistä kauppaa alusta alkaen .Ei kerrota vioista ,ei haluta korvata mitään mistään ,jälkikäteen saa vain päänaukomista asianosaavalta asiakaspalvelijalta
      VAHVA SUOSITUS ,ÄLÄ OSTA MITÄÄN TÄÄLTÄ !

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5770
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5263
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2984
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2434
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2108
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2068
    7. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      36
      1922
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1681
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1624
    Aihe