Astmalääkkeiden käyttö ja väärä diagnoosi

Irkfkrkkrkd

Mitä astmalääkkeet (buventol, ventoline, flixotide, montelukast, innovair) aiheuttavat "terveille" keuhkoille? Itselleni on näitä määrätty jatkuvaan yskään ja hengenahdistukseen 4 vuotta jo ilman varsinaista astmadiagnoosia. Ei siis tullut PEF arvoihin mitään muutosta avaavien jälkeen ja samoin spirometria normaali. Puhallukset ovat jopa hyviä mutta silti vaivaa kuiva yskä ja ajoittainen hengeahdistus. Keuhkojen röntgen on normaali ja CT-kuvaukseen en pääse vaikka olen itse pyytänyt lähetettä. Muuten terveydentila hyvä mitä nyt krooninen nuha ja useita allergioita mutta tuo "astma"diagnoosi ihmetyttää ja nyt jopa pelottaa että olenko tuhonnut keuhkoni noilla hengitettävillä kortisoneilla.....

4

1527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mammaliinimamma

Et ole tuhonnut.Mulle tuttu juttu toi sun tarinas,vuosia käytin ventolinea ja beclometiä ilman diagnoosia. Apteekissa huomautettiin että olis aika diagnoosin.Lääkäri määräsi että AINAKIN kk pitää olla ilman kumpaakin lääkettä että saadaan oikea diagnoosi.Voin kertoa omalta kohdaltani että oli TODELLA vaikea kk.Hirveää vinkumista päivin öin ja vallankin öin,ihan lähellä oli etten keskeyttänyt kun meinasin tukehtua.Aivan järjetöntä,ambulanssia meinasin jo tilata.En kellekään toivo tätä kokeilua mut pakko se on tehdä että asia selviää ja aika paha astma löyty.Lääkärin kautta saat isomman kela-korvauksenkin jos astma löytyy ja lääkkeet on kalliita....koita pärjätä 👍

• Aloittaja55665556u

Kysyin sitä, että mitä nuo astmalääkkeet aiheuttavat terveille keuhkoille jos niitä lääkärit laittaa imemään ilman varsinaista astmadiagnoosia....

• Mammaliinimamma

Sitä pitää lääkäriltä kysyä.Mene lääkäriin.

• astmalääkkeet

Minä käytin Pulmicort astmalääkettä vuosia ja seuraus oli se. että sain tuosta lääkkeestä ruokatorven sieni-infektion, jonka seurauksena oli kovat vatsakivut, laihtuminen ym. Lopetin tuon lääkkeen käytön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe