Uudetkin dieselit saastuttavat

mesexi

18

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tappajadiesel

      Huijaridieselit taas vauhdissa, typenoksidit tappavat kymmeniätuhansia ympäri Eurooppaa.

    • Voihyvänenaika

      Mitäpä, jos kestokitisijä itse jaksaisi lukea edes linkittämänsä artikkelin. Onko liikaa vaadittu?

    • Aswqert

      Ennenkuin aloittaja innoissaan repii pelihousunsa, niin tosiaan olisi kannattanut lukea artikkeli loppuun.
      Vanhemmat Euro6-dieselit eivät tosiaan näytä täyttävän myöhemmin voimaan tulleiden kireämpien Euro6d- testivaatimusten mukaisia rajoja.

      Niin ja kysehän on vain yhdestä päästöstä ja vielä nimenomaan siitä päästöstä, joka on dieselmoottorien osalta se hankalin. Joku voisi tietysti spekuloida miksi vain tästä yhdestä on tuossa oltu noin kiinnostuneita ja vieläpä melkoisen erikoisella tavalla.

      Ei poikkea ’ajan hengestä’ mitenkään.....

      • saasteiden_dilemma

        "Niin ja kysehän on vain yhdestä päästöstä ja vielä nimenomaan siitä päästöstä, joka on dieselmoottorien osalta se hankalin."

        Melkoinen älyllinen ristiriita yhdessä ainoassa lauseessa.

        Niin, miksiköhän tuossa on kuin sattumalta kyse "vain" juuri niitä päästöistä, jotka nimenomaan dieseleissä tuottavat suurta ongelmaa ja minkä vuoksi sille on pitkin Euroopaa asetettu alueellisia rajoitteita ja ajokieltojakin Euro-luokastaan riippuen.

        Ohessa varsin kiinnostava katsaus päästöpolitiikan dilemmoihin.

        "Kiristyvät päästörajat ahdistavat autovalmistajia – Edessä voi olla markkinoiden radikaali uusjako"

        - https://tekniikanmaailma.fi/kiristyvat-paastorajat-ahdistavat-autovalmistajia-edessa-voi-olla-markkinoiden-radikaali-uusjako/

        *

        2017 - "TM selvitti: ”Kannattaako dieselautoa enää ostaa?” ja 13 muuta oleellista kysymystä"

        - https://tekniikanmaailma.fi/tm-selvitti-kannattaako-dieselautoa-enaa-ostaa-ja-13-muuta-oleellista-kysymysta/


    • riisselii

      Traktorit käy diiselillä ja bensalla pestään pensselit. Dieselistä päästään ensin eroon...ne haiseekin pahalle.

    • Naftaa_suonissa

      Niinpä, uudet bensa-autot mukaanlukien hybriditkin saastuttavat edelleen ympäristöä... Jostain ihmeen syystä diesel-autoilijat ovat joutuneet silmätikuksi ja maksumieheksi euroopassa. Kukaan ei keskustele lentokoneiden, laivojen, rekkojen, bussien moninkertaisista päästöistä.

    • hiilivety

      On siinä tollolla selvän ottamista noista lehtien jutuista "Suorasuihkutteisten bensakoneiden pienhiukkasongelmaan törmättiin mittausmenetelmien parannuttua joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla. Tästä syystä päästörajoihin tuli raja-arvot suorasuihkutteisille bensiiinimoottoreille.

      Bensakoneiden huono puoli on, että hiukkasten koko on pienempi kuin dieseleissä. Pienet hiukkaset taas menevät ihmiskehon suojajärjestelmistä läpi, joten ne pääsevät helpommin elimistöön" taitaa tollon ja miksei hiilivety fanaatikon olla parempi kun jatkaa edelleen sillä Hermeksellä niin kuntokin kiittää.

      ps. Tapio Ketonen on yksi TM:n asiantuntijoista mutta voihan olla että joku toinen nykyään maksaa kauppakassin niin ota nyt sitten selvää näistä lausunnoista.

      https://www.apu.fi/kysymykset/pienhiukkaspaastot-suorasuihkutus-bensa-vs-diesel

      • aiemminjoVW

        Eikös VW tullut kiire asentaa hiukkaskatalysaattorit TSI ja TFSI malleihin
        jotain hämärää oli taas ilmassa


      • saasteiden_dilemma

        "Bensakoneiden huono puoli on, että hiukkasten koko on pienempi kuin dieseleissä. "

        Tässä tekstiyhteydessä pikaisella luennalla tuo linkitetty artikkeli vaikuttaa nolla-arvon linkitykseltä, koska siitä ei selkeästi käynyt ilmi ollaanko puhumassa suorasuihkuista ilman loukkua vai nyt pakollisen loukun kera.

        Suorasuihku-bensaan loukku on edullisempi ja pitkäikäsempi kuin dieseliin.

        Pitkin Eurooppaa laajoissa diesel-rajoitteissa ja tulevissa aikataulutetuissa kielloissa ongelmana on mm. se, ettei hieman suuremmille ja painavemmille autoluokille ole dieseliä parempaa vaihtoehtoa edes olemassa. Tokihan vanhemmat bensatkin ovat rajoite- ja kieltolistoilla.

        Saksassakin muistaakseni vain noin 20-25% dieseleistä on EURO 6-luokkaisia, eli paljon on muutoksia edessä jotta autoilun aiheuttamia syöpähiukkasten määrää saisi alennettua.

        Pelkästään se että päästäisiin kokonaisuudessa autokannassa EURO 6-luokkaan, niin jo se korjaisi paljon diesleiden aihettamia ongelmia.

        Eri alueilla aikataulutetut polttomoottorieden totaalikiellot ovat erityisen rohkeita ja radikaaleja ratkaisuja, sillä mistä poliitikot olettavat tietävänsä miten autoteollisuuden innovaatioiden ansiosta päästöjen rajoittaminen etenee tuossa ajassa.

        Tuollaiset (suorastaan ideologis-puoskaroivat) poliittiset ylijyrkät linjaukset myös pakkolijaavat tuotekehitystä hyvin ahtaalle alueelle ja sulkevat pois monia mahdollisia muita innovaatioita.

        Sähköautot ovat edelleen todellisia saastepommeja nykymuodossaan sen suhteen mitä tulee niiden elinajan ekologiseen jalanjälkeen.

        Valitettavasti hyviä ja aidon ekologisia vaihtoehtoja ei vielä ole edes olemssa.


      • linkkejä
        saasteiden_dilemma kirjoitti:

        "Bensakoneiden huono puoli on, että hiukkasten koko on pienempi kuin dieseleissä. "

        Tässä tekstiyhteydessä pikaisella luennalla tuo linkitetty artikkeli vaikuttaa nolla-arvon linkitykseltä, koska siitä ei selkeästi käynyt ilmi ollaanko puhumassa suorasuihkuista ilman loukkua vai nyt pakollisen loukun kera.

        Suorasuihku-bensaan loukku on edullisempi ja pitkäikäsempi kuin dieseliin.

        Pitkin Eurooppaa laajoissa diesel-rajoitteissa ja tulevissa aikataulutetuissa kielloissa ongelmana on mm. se, ettei hieman suuremmille ja painavemmille autoluokille ole dieseliä parempaa vaihtoehtoa edes olemassa. Tokihan vanhemmat bensatkin ovat rajoite- ja kieltolistoilla.

        Saksassakin muistaakseni vain noin 20-25% dieseleistä on EURO 6-luokkaisia, eli paljon on muutoksia edessä jotta autoilun aiheuttamia syöpähiukkasten määrää saisi alennettua.

        Pelkästään se että päästäisiin kokonaisuudessa autokannassa EURO 6-luokkaan, niin jo se korjaisi paljon diesleiden aihettamia ongelmia.

        Eri alueilla aikataulutetut polttomoottorieden totaalikiellot ovat erityisen rohkeita ja radikaaleja ratkaisuja, sillä mistä poliitikot olettavat tietävänsä miten autoteollisuuden innovaatioiden ansiosta päästöjen rajoittaminen etenee tuossa ajassa.

        Tuollaiset (suorastaan ideologis-puoskaroivat) poliittiset ylijyrkät linjaukset myös pakkolijaavat tuotekehitystä hyvin ahtaalle alueelle ja sulkevat pois monia mahdollisia muita innovaatioita.

        Sähköautot ovat edelleen todellisia saastepommeja nykymuodossaan sen suhteen mitä tulee niiden elinajan ekologiseen jalanjälkeen.

        Valitettavasti hyviä ja aidon ekologisia vaihtoehtoja ei vielä ole edes olemssa.

        https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/dieseleista-tuttu-hiukkassuodatin-nyt-myos-bensiinimoottoreihin-syyna-korkeat-pienhiukkaspaastotdieseleista-tuttu-hiukkassuodatin-nyt-myos-bensiinimoottoreihin-syyna-korkeat-pienhiukkaspasto/ .....


      • huijausVWjyrääaudiTDI

        Jokos TDI autoihin euroopassa crc suodatin asennetaan vuosimallista 2008 alkaen?


      • Anonyymi
        saasteiden_dilemma kirjoitti:

        "Bensakoneiden huono puoli on, että hiukkasten koko on pienempi kuin dieseleissä. "

        Tässä tekstiyhteydessä pikaisella luennalla tuo linkitetty artikkeli vaikuttaa nolla-arvon linkitykseltä, koska siitä ei selkeästi käynyt ilmi ollaanko puhumassa suorasuihkuista ilman loukkua vai nyt pakollisen loukun kera.

        Suorasuihku-bensaan loukku on edullisempi ja pitkäikäsempi kuin dieseliin.

        Pitkin Eurooppaa laajoissa diesel-rajoitteissa ja tulevissa aikataulutetuissa kielloissa ongelmana on mm. se, ettei hieman suuremmille ja painavemmille autoluokille ole dieseliä parempaa vaihtoehtoa edes olemassa. Tokihan vanhemmat bensatkin ovat rajoite- ja kieltolistoilla.

        Saksassakin muistaakseni vain noin 20-25% dieseleistä on EURO 6-luokkaisia, eli paljon on muutoksia edessä jotta autoilun aiheuttamia syöpähiukkasten määrää saisi alennettua.

        Pelkästään se että päästäisiin kokonaisuudessa autokannassa EURO 6-luokkaan, niin jo se korjaisi paljon diesleiden aihettamia ongelmia.

        Eri alueilla aikataulutetut polttomoottorieden totaalikiellot ovat erityisen rohkeita ja radikaaleja ratkaisuja, sillä mistä poliitikot olettavat tietävänsä miten autoteollisuuden innovaatioiden ansiosta päästöjen rajoittaminen etenee tuossa ajassa.

        Tuollaiset (suorastaan ideologis-puoskaroivat) poliittiset ylijyrkät linjaukset myös pakkolijaavat tuotekehitystä hyvin ahtaalle alueelle ja sulkevat pois monia mahdollisia muita innovaatioita.

        Sähköautot ovat edelleen todellisia saastepommeja nykymuodossaan sen suhteen mitä tulee niiden elinajan ekologiseen jalanjälkeen.

        Valitettavasti hyviä ja aidon ekologisia vaihtoehtoja ei vielä ole edes olemssa.

        No halpa on sitten bensakoneen hiukkasloukku, kun omaan 407 1,6Hdi vaihdoin uuden hiukkaspöntön 205 tkm. ajettuna maksoi 245€


    • Nipponkippon

      Vanhat kuorma-autot ja bussit saa lykätä nokea ulos putken täydeltä, eikä kukaan halua puuttua siihen.
      Samoin tehtaat, etenkin täältä itään, saastuttavat niin paljon kuin ehtivät.
      Kiinastakin rahdataan kaikkea rihkamaa laivalasteittain ja politiikot vaan näpertelee euronormiensa kanssa.

    • saksajakaasuVWskoda
    • Anonyymi

      Daimler ja VW laittoivat jo ajat sitten viimeiset naulat dieselin arkkuun. Älkää älykääpiöt siis kirkuko mistään vihervassareista, syylliset löytyy muualta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mä teen nuo vanhan sukupolven kaupparatsureissut netissä. Edustan siis uutta sukupolvea. Ei tarvitse viettää tätä ainoaa elämäänsä tuolla maateillä hermoillessa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä teen nuo vanhan sukupolven kaupparatsureissut netissä. Edustan siis uutta sukupolvea. Ei tarvitse viettää tätä ainoaa elämäänsä tuolla maateillä hermoillessa....

        Sinun kaupparatsureissusi tiedetään. Ainoat reissut joita teet, ovat trollausreissut täällä netissä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5614
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4960
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2864
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2088
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1622
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1539
    Aihe