Onko Saksa jo nyt pudonnut hävittyään Meksikolle?
Jalkapallon sääntöjä
4
145
Vastaukset
Ei. Joukkueet ovat kaikki jaetut neljän joukkueen alkusarjoihin, joista alkusarjan keskinäisten otteluiden perusteella kaksi parasta jatkaa pudotuspeleihin.
Pudotuspeleissä se on sitten kerrasta poikki.- Mattti
"Joukkueet ovat kaikki jaetut neljän joukkueen alkusarjoihin, joista alkusarjan keskinäisten otteluiden perusteella kaksi parasta jatkaa pudotuspeleihin."
Tuokin on minulle epäselvää.
Miksi neljän joukkueen alkusarjoihin? Kiitos. Mattti kirjoitti:
"Joukkueet ovat kaikki jaetut neljän joukkueen alkusarjoihin, joista alkusarjan keskinäisten otteluiden perusteella kaksi parasta jatkaa pudotuspeleihin."
Tuokin on minulle epäselvää.
Miksi neljän joukkueen alkusarjoihin? Kiitos.Periaatteessa alkusarjoja käytetään sen takia, että saataisiin mahdollisimman monta osanottajaa ilman, että ottelumäärä nousisi kohtuuttomaksi ja että yksikin tappio heti alussa johtaisi putoamiseen jatkosta.
Nämä ovat hyvin monimutkaisia asioita, joista on käyty aikoinaan pitkää ja lujaa kädenvääntöä argumentteina sekä urheilulliset että kaupalliset seikat.
Nykyisin maanosien cupeissa ja mestareiden liigoissakin käytetään yleisesti alkusarjajakoa, josta jatketaan pudotuspeleillä, jotka Maailmancupista poiketen ovat usein kaksiosaisia, loppuottelu sitten kertakoitos puolueettomalla maaperällä.- Mattti
Kyllä valitsit minua tietämätöntä.
Hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417014
- 323948
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472107- 402068