Paljon kirvoja

Peukalokeskelläkämmentä

Kukka-amppeleissa ja kasvihuoneessa olevissa hyötykasveissa kuten kurkuissa, yrteissä ja tomaateissa on kirvoja. Puutarhuri jolta taimet osti neuvoi huuhtelemaan ne mäntysuovalla, mutta se ei auttanut. Sain kyllä rahat takaisin, mutta mieluummin olisin ottanut uudet kasvit. Valitettavasti koko kauppapuutarha näytti saastuneelta. Mansikka-amppeleissa on jotain pieniä hämähäkkimäisiä eläimiä, punkkejako? Onko myrkytys ainoa toimiva keino? Onko jotain kikka kakkosta vai heitänkö kasvit mäkeen? Puutarhuri ei osannut muuta neuvoa antaa kuin jo mainitun mäntysuovan.

5

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harmillista

Hyvin pienet hämäkkimäiset eläimet ovat punkkeja jotka tuhoavat koko kasvin. Seuraavana keväänä kierrä saastuneita taimia myynyt kauppapuutarha kaukaa, sillä punkit talvehtivat kasvihuoneiden rakenteissa.

• Anonyymi

Paprikoissa on joitain tuholaisia, voiko myrkyttää kun mäntysuopa kikka ei toimi? Paprikoissa ei ole vielä kuin kukkia.

• Anonyymi

Siinä vaiheessa on hyvä myrkyttää. Kyllä perinteisesti omenapuitakin ruiskutetaan myrkkyliuoksella pihlajanmarjakoita vastaan, eikä myrkky myöhemmin kehittyviin omenoihin siirry.

• Anonyymi

Avomaankurkuissa on punkkeja 🤬 puutarhan myyjä ei osannut sanoa mitä pitäisi tehdä, käski kysyä yrittäjätä itseltään, tämä ei tullut paikalle vaikka pyydettiin. Ihme touhua.

• Anonyymi

Mä soitin aukiolo aikaan kauppa puutarhan numeroon ja lapsi vastasi että isi on nukkumassa. Lupaan nukkua ensi keväänä ko. yrityksen kohdalla kun aion ostaa pöpöttömiä taimia!! Heitin pöpöjä kuhisevat taimet pois ja ostin uudet taimet oman kotipaikkakunnan puutarhalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3357
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2097
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe