Olen ihan ok tuloinen eikä ex halua maksaa elatusmaksuja. Harmittaa ja hävettää hakea elatustukea Kelalta, koska en ole varsinaisesti rahantarpeessa. Olenko ahne, jos haen? Kuuluko tätä ja muitakin tukia kuten omaishoidontukea hakea vain, jos lisärahaa oikeasti tarvitsee?? Miten te toiset toimitte näissä tilanteissa?
Jättäisitkö hakematta tukea?
3
1266
Vastaukset
- Neuvoo
Totta kai sun täytyy hakea elatustuki. Ellei eksä maksa elatusapua joutuu hän maksamaan sen Kelalle, joka maksaa sulle elatustuen. Millä perusteella eksä kieltäytyy maksamasta? Sun on pidettävä lapsesi ja itsesi puolia heti alusta alkaen. Lapsi kasvaa ja jatkossa tarvit yhä enemmän rahaa harrastuksiin, vaatteisiin ym. Jos Exäsi jo nyt pääsee luistamaan velvollisuuksistaan, niin kuinka jatkossa. Ikinä ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, tulosi voivat romahtaa sairauden, työttömyyden ym. Vuoksi. Tälläisiä tapauksia olen nähnyt. Exäsi on lastaan kohtaan aivan yhtä huoltovelvollinen kuin sinäkin. Varaa aika lastenvalvojalta ja tehkää elatussopimus ja tapaamissopimus vai oletteko noita jo tehnyt? Asia on tietenkin eri, jos lapsi on puoliksi sinun ja puoliksi exän luona, tuolloin joskus sovitaan, ettei elatusmaksua makseta.
- Anonyymi
Elatusmaksu voisi myös leikata.
- Anonyymi
Joo myös sun.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224024- 183056
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3892179Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391919- 271871
- 311747
- 321629
- 141387
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681240- 121201