Laihduttajan ruokia hakusessa!

Tieltäeksynytkö

Eli olen aloittava painonpudottaja ja huomannut että ruokavalioni on hiukan tylsä ja yksipuolinen. Teen yleensä isomman määrän kerralla ruokaa tyyliin kananfileesuikaleita pippurimarinaadissa ja riisi-kauraa (sekaan chilikastiketta) plus erilliseen astiaan salaattia mm. jäävuorisalaatti, raejuusto, tuorekurkku (paprikaa en pysty syömään - allerginen) jota syön ruuan kanssa. Aamulla kaurapuuroa toisina aamuina ruisleipää, leikkelettä ja reippaasti tuorekurkkua plus kuppi teetä. Välipalaksi banaania, kiiwiä, omenaa, rahkaa tms. Mitä muita ruokia on joita voisi tehdä isomman satsin kerralla? Voiko esimerkiksi täysjyväpastaa ja tonnikalaa sekoittaa keskenään? Siihen lisäksi yllämainittua salaattia.

Olen 29v nainen pituutta 170cm painoa 116kg (aloituspaino 122,5kg) kävelen päivittäin ma-pe akselilla 1h lenkin / 10,000 askelta. Aloitin urakan 30.05.2018 keskiviikkona. Alkoholin olen jättänyt kokonaan pois. Paino on nyt viimeisen viikon junnannut paikoillaan. Koetan syödä vähintään 4 krt päivässä. Vettä juon 2-3 ltr per päivä. Tarkkoja kalorimääriä en tiedä - välillä tuntuu että syön liian vähän - päätä särkee, sokerinhimoa ja ärtyneisyyttä. Millä saisin painon liikkumaan taas? Tarkoitus olisi pudottaa ainakin tuo -16kg tämän vuoden loppuun mennessä.

Kiitos jo etukäteen.

1

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aldfjldsjafld

Tee keittoja, jauhelihasoppaa vähärasvaisesta naudanjauhiksesta (rasvaa alle 10%), kanakeittoa maustamattomista filesuikaleista, kalakeittoa (esim. pakastesei vähäkalorista tai jos osaa käsitellä kalaa, niin mistä tahansa pitämästäsi kalasta) - pääasia on että laitat perunoiden kanssa kiehumaan PALJON kauden juureksia/kasviksia, sipulia jne. Siten sopat ruokaisia, täyttäviä ja paljon kuitua ja vitamiineja sisältäviä. Maustaa voit vastaavilla liemikuutioilla per soppa, yrteillä jne. Hyvää, suht edullista ja terveellistä. Lisäksi ruisleipää rasvasipaisulla pari siivua ja vähärasvainen maitojuoma. Jälkiruuaksi hedelmä tai marjoja. Nam.

Tee kerralla iso satsi ja keitot voi hyvin pakastaa annosrasioihin. Myös sosekeitot on hyviä ja helppo tehdä, porkkana, bataatti jne. Ja raastetuista juureksista saa hyviä kasvispihvejä myös! Rohkeasti kokeilemaan ja kokkailemaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1730
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe