Olen miettinyt mutta en ole vielä löytänyt hyvää konstia asiaan. Siis minulla on 12 1 mm paksuja , 30 cm halkaisija teräs levyjä joissa on 9 cm reikä keskellä mutta se pitää saada isommaksi niin että halkaisija on 10 cm. Miten sen suuremman parhaiten ? Kiitos
1 mm teräslevyyn isompi reikä, miten ?
4
534
Vastaukset
- rälläkällänopeasti
Rälläkällä menee kaikkein nopeimmin. Pistät ne levyt kaikki nippuun ruuvipuristimilla ja painat isolla rälläkällä ilman suojuksia alle Ø100mm laikalla reiästä läpi. Aloita pienemmällä laikalla ensin esim. Ø 95mm ja suurenna sitten laikkaa ja viimeinen laikka Ø 100mm. Rälläkkää hieman keinuttamalla menee nopeasti läpi siitä pinkasta. Ole kuitenkin varovainen, kun suojukset rälläkästä puuttuu, suosittelen kasvojen suojaksi hitsauskypärää tai kokonaan kasvoja suojaavaa muuta suojavarustetta! https://www.ikh.fi/fi/kasvonsuojain-samu-em350
Ihan kokemuksella, kun olen tehnyt aika moneen kaivinkoneen kauhaan kiinnikkeisiin suuria reikiä rälläkällä jopa 30mm paksuun levyyn.
ps. jos jollain kaverilla on sorvi, niin hitsaa ne levyt nippuun hieman heftaten kolmesta kohtaa ja sorvilla sorvaten, jos reiän pitää olla varmasti keskellä. - Penttivet
Kiitos paljon
- Levyseppä
Juuuu, hitsausmaski mustalla lasilla on ihan paras, tollasissa suorastaan hengenvaarallisissa hommissa. Metalliverstas, jossa on prässi, iskevät sulle niihin haluamasi reijät.
- Karvamies
Ota pyöröviila käteen ja viilaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717