Siivoustyö on alinta kastia

Ätmi-

Mihin voi joutua. Onneksi en joudu siis voitteko kuvitella että työkkäristä tarjottiin siivoustyötä. Sanoin että Käytän kykyjäni vähän vaativimpiin töihin kun mopin heiluttamiseen.

83

1052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Törppöö

Ei työ ole mitään kastia.

• 7470

Siivous on vaativaa, suhteellisen raskasta ammattityötä.

• SairaalassaAinakaan

Kyllä niiden siellä työkkärissäkin pitäisi hiukan katsoa, kenelle tuota tarjoavat, ei ihan kaikkien kyvyt ja ymmärrys siihen työhön riitä.

• ennen.pakkopalautusta

Laittakoot ensin joka ikisen maahantunkeutuneen elintasopakolaisen hanttihommiin tienaamaan edes osan niistä kuluista jotka aiheuttavat.

• SairaalassaOn

Jännä juttu, niissä hommissa on ulkomaalaisia miehiä, mutta ei juurikaan suomalaisia.
        Ja taas ne vie teidän naiset, siellä duunissa.

• Mutta ajattele..

Kun olet vanha ja avuton, niin kuka tulee sinun vaippasi vaihtamaan?

Ei se olekaan hehkeä nuori suomityttö, kun ei työtä arvosteta ja palkkaa kunnolla makseta.

Vaan se onkin musta mamumies, kas kun ei hän muitakaann töitä saa.

Eli kannattaako siinä halveksua yhtään mitään töitä.

• Kyllä on oikeasti töitä, jotka ovat eettisesti hyvin kyseenalaisia kuten puhelinmyynti ja turkistarhaus.

• ageless_stranger kirjoitti:

Kyllä on oikeasti töitä, jotka ovat eettisesti hyvin kyseenalaisia kuten puhelinmyynti ja turkistarhaus.

Tai aseteollisuus. Yksi tutuntuttu lopetti Englannissa työnsä, koska yritys myi aseita sotia käyviin maihin.

• Wwuwuw kirjoitti:

Tai aseteollisuus. Yksi tutuntuttu lopetti Englannissa työnsä, koska yritys myi aseita sotia käyviin maihin.

Tavallaan se kanssa. Vaikka kyllä ihmiset tappelisivat vaikka kivin ja nuijin jos muuta ei olisi saatavilla. Toki niillä tappaminen ei ole yhtä vaivatonta.

Kyllä on oikeasti töitä, jotka ovat eettisesti hyvin kyseenalaisia kuten puhelinmyynti ja turkistarhaus.

Puhelinmyynti on ihan rehellistä työtä.

• hullu_ukko kirjoitti:

Puhelinmyynti on ihan rehellistä työtä.

Puhelinmyyjät myyvät ihmisille tavaraa, jota nämä eivät oikeasti tarvitse, manipuloivat ostamaan tuotteitaan ja ahdistelevat turhilla soitoillaan. Itsekin olen joutunut perumaan muistisairaille isovanhemmilleni puolipakolla tyrkytettyjä lehtitilauksia, vaikka näillä piti olla vielä suoramarkkinointikielto. Jos ihminen oikeasti haluaa jonkun tuotteen hän saa sen ostettua ilman puhelimessa tapahtuvaa käännytystäkin.

Puhelinmyyjät myyvät ihmisille tavaraa, jota nämä eivät oikeasti tarvitse, manipuloivat ostamaan tuotteitaan ja ahdistelevat turhilla soitoillaan. Itsekin olen joutunut perumaan muistisairaille isovanhemmilleni puolipakolla tyrkytettyjä lehtitilauksia, vaikka näillä piti olla vielä suoramarkkinointikielto. Jos ihminen oikeasti haluaa jonkun tuotteen hän saa sen ostettua ilman puhelimessa tapahtuvaa käännytystäkin.

""""Puhelinmyyjät myyvät ihmisille tavaraa, jota nämä eivät oikeasti tarvitse, manipuloivat ostamaan tuotteitaan"""

Melkein kaikessa muussakin markkinoinnissa on kyse puhumastasi asiasta, erona on vain se, että se tehdään ilman henkilökohtaista kontaktia asiakkaaseen.

Mitä tulee muistisairaaseen asiakkaaseen niin sellaista voi olla vaikea tunnistaa muutaman minuutin puhelussa mikäli asiakkaalla sattuu olemaan hyvä päivä.

Itse en ole koskaan myynyt mitään sellaiselle asiakkaalle jonka olen todennut olevan holhouksen tarpeessa.

Minun työnantajani noudattaa markkinoinnissaan korkeaa etiikkaa kuten minäkin ja kaikki puhelut nauhoitetaan joten aina voidaan todeta onko kauppa tehty laadukkaasti ja tolkuissaan olevalle asiakkaalle. Tiedän kyllä, että alalla on myös toimijoita jotka eivät toimi näin laadukkaasti.

Jos itse alkaisin markkinoida jotain omaa tuotetta voisin hyvinkin käyttää siihe puhelinmyyntiä. Vaikka puhelinmyynnistä saa usein lukea valituksia se ei kuitenkaan ole läheskään kaikkien mielestä epämiellyttävää mikä näkyy siinä, että puhelinmyynnin hitrate (kuinka suuri prosentti kontaktoiduista asiakkaista ostaa) on korkein kaikista käytössä olevista markkinointimuodoista

• trollikka

Ätmille on varmaan tarjottu raskasta rakennusalan siivoustyötä, siinä pärjäävätkin ainoastaan hyvässä fyysisessä kunnossa olevat ihmiset.
      Ei kannata todellakaan huonokuntoisen töitä vieroksuvan miehen alalle edes lähteä ja se on työnantajankin etu; ei tarvitse sairausajan palkkoja maksella, kun äijällä on aina jotain "rempan tarvetta" jossakin päin kroppaansa!

Mulla on töissä koti- ja rappukäytävä siivouksissa vain naisia, ovat tunnollisempia työntekijöitä. Yleensä; muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Siks on ½-vuoden sopimus ensin ...sen ensimmäisen kuukauden jälkeen, kun tarjoan... ja vasta sitten päätän onko työsuhde jatkuva.
      Kakkonen tämän käytännön meille lanseerasi, ihan käytännön syistä... seitsemässä kk:ssa näkee kyllä minkälainen työntekijä on kyseessä.
      Tällä hetkellä kaksi miestä ainoastaan palkkalistoillani... Juntunen ja uus osa-aikainen... eka kuukausi menossa ja ilmeisesti saa ½-vuoden määräaikaisen jatkoksi. =))

Ps. P*sk**n hukuttaisiin jos siivoojia ei olisi. Ihan turhaan aliarvostettu ammatti.
      Jotkut tienaa n.13€/h kotisiivouksesta.

• kravmagahomobroidipetri

Ninni siivoa paskat mummojen perseistä ja uskoo olevansa fysiatrian dosentti

• kuetetketyketyketyk

Kyllä puhelinmyynti on töiden alinta luokkaa. Ätmi siivotessaan kuitenkin ryssisi ja sekoittaisi valkaisuaineet ja ammoniakit yhteen.

• Ilman siivoojia maailma hukkuisi paskaan. Itse arvostan siivoustyötä erittäin paljon, vaikken siitä itse pidäkään.

• Wertyw

Herrat ym. ei ilman siivottua toimistaan sopimuksia helposti solmi.
      Ilman siivoojaa leikkaussali ois hengenvaarallinen paikka.
      Oisko kuva mennä sotkuinen ravintolaan?
      Miltäs se kerrostalon käytävä näyttää, jos kukaan ei siivoot?
      Mites jos mamma, mummu, ei siivokaan
      Miltäs tien vieressä, puistot, kaupungit näyttää, jos kukaan ei siivoo.

Etämä eiköhän se ole oleellinen osa yhteiskuntamme järjestystä.
      Ja ainaskin voisit työnarvostusta ja asennetta hiukanssa siivota omassa pääopassa, jooko?

• Korjaukset

Siis siivottua toimistoaan
        Sotkuiseen ravintolaan
        Hiukan siivota omassa pääkopassa

• Jaaa, ja minä kun vaihdoin hoitotyön siivoustyöhön. Miksi? Siksi kun mulla on hinku siivoamiseen. :D

Puhtaanapitoon ja tilojen viihtyisyyteen ylipäänsä. Ei se pelkkää käsityövälineillä työskentelyä ole, koneitakin tarvitaan. Ja onhan siinä hyötyliikunta samassa. :)

• Parasta työtä on just semmonen mistä pitää ja nauttii. Mun mielestä. :)

• Kptl.woodcock
        LadyZorro kirjoitti:

Parasta työtä on just semmonen mistä pitää ja nauttii. Mun mielestä. :)

zorratäti tietää, ett siivoaminen vaatii koulutusta siivoustarvikkeiden kemiaa
        vaatteiden pesumerkinnät, tahrojenoistot, hygienisyyys, mikrobiologiaa

Ja ennekaikkea komean opttajan, kuten minut, jonka koulutuxina oli siivousoppi, terveysoppi
        siviilissä talousesimies (stuertti)
        ruotuväen taloushultoupseerina määrään Jaanan viihdytysjoukkoihin madamexi

• stewardess.woodcock
        Kptl.woodcock kirjoitti:

zorratäti tietää, ett siivoaminen vaatii koulutusta siivoustarvikkeiden kemiaa
        vaatteiden pesumerkinnät, tahrojenoistot, hygienisyyys, mikrobiologiaa

Ja ennekaikkea komean opttajan, kuten minut, jonka koulutuxina oli siivousoppi, terveysoppi
        siviilissä talousesimies (stuertti)
        ruotuväen taloushultoupseerina määrään Jaanan viihdytysjoukkoihin madamexi

Kummallista kun yleensä uskotaan, että siivooja, siistijä on aina nainen
        on monenlaista raskaampaa siivosduunia, joissa tarvitaan miehistä voimaa

vakuutuxissakin mies ei saa nostaa esinettä yli 40kg
        nainen vain 30g, vaikka oliskin jokin neitiTamara Press
        vakuutus ei korvaa työtapaturmaa

• NainenRuudunTakaa

Hyvää ja täkeää työtä molemmat duunit. Hienoa, että teet työtä josta nautit.

Itse todellakin arvostan siivoojan työtä. Olen tehnyt hommaa nuorempana, oli palkitsevaa nähdä heti oman työnsä jälki ja tietää että toisen arki helpottuu, kun siivosin siis siivamiseen kykenemättömän ihmisen kotia.

• Puskatuttu

Itsekin tein saman vaihdon, ja viikon sisällä tutustunut pariin kollegaan, jotka myös tehneet samoin.
        Työ ei ole fyysisesti ja psyykkisest aivan niin raskasta kuin hoitajan työ, on siistimpää, ja työt voi jättää töihin.
        Ammatillinen koulutus alalle on yllättänyt kuitenkin tiukkuudellaan, Suomessa ollaan sillä alalla aivan maailman ykkösiä.
        Ja hyvin tehdystä työstä saa työpaikallaan jopa kiitosta! 😊

• Puskatuttu kirjoitti:

Itsekin tein saman vaihdon, ja viikon sisällä tutustunut pariin kollegaan, jotka myös tehneet samoin.
        Työ ei ole fyysisesti ja psyykkisest aivan niin raskasta kuin hoitajan työ, on siistimpää, ja työt voi jättää töihin.
        Ammatillinen koulutus alalle on yllättänyt kuitenkin tiukkuudellaan, Suomessa ollaan sillä alalla aivan maailman ykkösiä.
        Ja hyvin tehdystä työstä saa työpaikallaan jopa kiitosta! 😊

Kiva kuulla tai lukea, että muitakin alasta innostuneita alanvaihtajia löytyy!☺️

Juuri nuo asiat joita mainitset on minullakin vaikuttimina alanvaihdossa. Myös se, että töitä tuntuu löytyvän helposti. Jopa niin helposti, että kotiin soitetaan ja kysytään töihin. Olisi varaa jopa vähän valikoida. Mikä on tietysti hyvä lisä motivaattori. Ja itsenäisyys on hyvin tärkeä seikka itselleni, kun saa itse suunnitella ja toimia.

Koulutus on hyvä asia, ei ihan läpihuutojuttu mutta käytännönläheisyyden vuoksi sikäli innostavaa ja helppoakin.

En ole sekuntiakaan katunut päätöstäni ryhtyä siivoustyöhön. Päinvastoin olen innoissani joka aamu, kun työhön ja kouluun suuntaan. Nälkä kasvaa syödessä, mitä enemmän tiedän ja opin. Sitä enemmän innostun ja haluan oppia lisää...

Hyvä palaute ja kiitos tuntuu hyvälle. Mutta ilman niitäkin, kun näkee työnsä jäljen ja tietää tehneensä tärkeää työtä yhteisen terveyden ja viihtyisyyden edistämiseksi, ylläpitämiseksi. Se on hyvä fiilis päättää työpäivä. Ja mikä parasta, aina tulee lisää siivottavaa..työt jatkuu.☺️

• NainenRuudunTakaa kirjoitti:

Hyvää ja täkeää työtä molemmat duunit. Hienoa, että teet työtä josta nautit.

Itse todellakin arvostan siivoojan työtä. Olen tehnyt hommaa nuorempana, oli palkitsevaa nähdä heti oman työnsä jälki ja tietää että toisen arki helpottuu, kun siivosin siis siivamiseen kykenemättömän ihmisen kotia.

Kiva lukea arvosyavia kommentteja. Minäkin olen aina arvostanut siisteyttä ja siivoojan työtä. En tosin nuorena olis kuvitellutkaan itse kiinnostuvani alasta niin paljon, että intohimona lähtisin toteuttamaan.

Mutta näköjään se tuntuu kutsumukselle. Palkka on pieni, mutta kyllä sillä selviää. Pienellä tottunut pärjäämään ja mies tienaa lisäksi. Ei ole hätää. ☺️

• stewardess.woodcock kirjoitti:

Kummallista kun yleensä uskotaan, että siivooja, siistijä on aina nainen
        on monenlaista raskaampaa siivosduunia, joissa tarvitaan miehistä voimaa

vakuutuxissakin mies ei saa nostaa esinettä yli 40kg
        nainen vain 30g, vaikka oliskin jokin neitiTamara Press
        vakuutus ei korvaa työtapaturmaa

On meillä miehiäkin kouluttautumassa. Useampiakin. Osa aikoo yrittäjiksi, enkä tuota ole itsekään poissulkenut.

Hoitajan koulutus ja siivoustyön koulutus...voishan ne yhdistää. Mutta pienyrittäjien jälkikavuna tiiän, ettei se helppoa ole olla renki ja isäntä. Kilpailua on myös paljon.

• Borss

Siivous ja asiakaspalvelutyö ovat alinta kastia. Niistä maksetaan vähiten ja niitä töitä tekevillä miehillä on rumimmat muijat.

• No jos niitä töitä tekevillä miehillä on rumimmat muijat, niin niitä töitä tekevillä naisilla on varmaan komeimmat äijät? :D

• hidalgozorro
        LadyZorro kirjoitti:

No jos niitä töitä tekevillä miehillä on rumimmat muijat, niin niitä töitä tekevillä naisilla on varmaan komeimmat äijät? :D

seilorin muijaxi pääsemiseen pitää olla ovela foxylady --zorro=kettu, zorra=naaraskettu
        zorrito=ketun poika, zorrita=kettutyttö
        Lady=täti
        https://www.youtube.com/watch?v=KmIF6JJExaE

• Mä oon osa-aikainen siivoaja. Töissä joudun siivoamaan, kotona joudun siivoamaan ja autossa välillä siivoamaan, venekin pitää siivota.

Aika paljon vie minunkin elämästä tuo sinun arvostamaton työ. Mietin vaan, että miltä sun kämppä näyttää???

• lkdsajlkdf

Niin no siivoojien palkat ovat kyllä sieltä matalimmasta päästä. On siis perusteltua kutsua siivoustyötä alimman kastin hommiksi.

• lkdsajlkdf kirjoitti:

Niin no siivoojien palkat ovat kyllä sieltä matalimmasta päästä. On siis perusteltua kutsua siivoustyötä alimman kastin hommiksi.

En minäkään tulisi siivoajan palkalla toimeen. Omakotitalo ja muutakin menoa yksin maksettavana, mutta työnä arvostan. Ja itse tykkäisin tehdä talkkarin hommia, mutta sekään ei riitä elättämään mua ja lapsia...

Kyse onkin arvostamisesta, ei palkkauksesta.

• ölkdklöb
        Dissident kirjoitti:

En minäkään tulisi siivoajan palkalla toimeen. Omakotitalo ja muutakin menoa yksin maksettavana, mutta työnä arvostan. Ja itse tykkäisin tehdä talkkarin hommia, mutta sekään ei riitä elättämään mua ja lapsia...

Kyse onkin arvostamisesta, ei palkkauksesta.

Ei kissakaan kiitoksella elä. Ikävä kyllä nämä reppanat joutuvat tekemään raskasta ja v-mäistä työtä surkealla palkalla.

• ölkdklöb kirjoitti:

Ei kissakaan kiitoksella elä. Ikävä kyllä nämä reppanat joutuvat tekemään raskasta ja v-mäistä työtä surkealla palkalla.

Kieltämättä tuo totta. Mutta itse siis arvostan siivoajan työtä. Voisi paremmin näkyä palkassa heille se.

Kilpailuun perustuva ”markkinavoimamalli” vaan litistää pienipalkkaisia suuren työn tekijöitä monella saralla. Talonmieshomma esimerkkinä myös, hoitajat, telinetyöt... pitkä lista hommia..

• Tahvo53

Minulla käy siivooja hoitamassa kunnolisen siivouksen kerran kuukaudessa ja minä siinä välissä ”siivoan” itse. Kullan arvoinen tämä siisitiä kaiken puolin ja tekee 250 tuntia töitä kuukaudessa. Miksi tehdä itse jos on mahdollisuus teettää ja tulee parmpaa jälkeä... eikä kiristä hermoja sitten yhtään!!

• teppo58

itse moppasin lattiat yms, sitten katselin työni tulosta, , ja päätin tilata ammattilaisen.

• Kaisanoasaa

Minut ne käski hakea töitä jostain makkaratehtaalta jotain koneita pesemään ja siivoamaan. Höhöhöhöh sanoin että haen vaikka tuhannesta tehtaasta mutta ätmiä ei kukaan töihin ota.

• roletaari

Minä jäin kesäseisokin ajaksi käskemättä pesemään Scania Vabiksen vaihdelaatikko-osaston koneita. Karkaisussa ja pintakäsittelyssä oli käytössä mm. syanidia.
        Vaihtoehto olisi ollut kuukauden palkaton velttoilu.

• Kaisanoasaa

Ottaisin kyllä työn vastaan mutta en 9 euron päiväpalkalla.

• jriowjwohf

Siinä kymmenkunta vuotta sitten, kun olin itse rakennuksilla urakoimassa, oli komeimmat urheiluautot siivousyrittäjä tyttösillä, jotka olivat rakennuksilla siivoamassa omien firmojensa laskutuksen kautta.
      Ätmit eivät näköjään osaa käyttää aivojaan. Ehkä sen takia ovat myös ätmejä.
      Lähtisin itsekin siivoamaan jos valtio niin käskisi. Ottaisin koko asian asenteella, että tämä nyt on "tällainen projekti" ja sillä hyvä.
      Oman firman kautta on toistaiseksi muuta tekemistä, mutta kyllä voisin siivoamaan lähteä jos valtio maksaa laskun mukaan.

• niin.kaikki.muutkin

"mutta kyllä voisin siivoamaan lähteä jos valtio maksaa laskun mukaan."

• jriowjwohf
        niin.kaikki.muutkin kirjoitti:

"mutta kyllä voisin siivoamaan lähteä jos valtio maksaa laskun mukaan."

Laskutushintana on alan normaali tuntihinta. Ei sen kummempaa. Putkimiehet ja sähkömiehet laskuttivat tuohon aikaan noin 50€ tunti plus ALV. Siivoustyö luultavasti oli jossain 35 euron tunti paikkeilla. Ihmettelijöille sen verran, että yrittäjänä on luopunut kansalais oikeuksistaan, ja verot sekä yhteiskuntamaksut on maksettava laskutetun hinnan päältä. Myös oikeudet terveydenhuoltoon ja eläkkeisiin ym on kaikki omalla vastuulla.
        Laskutushintana alan normaali hintataso ja lähtisin kyllä töihin.
        Nyt olen vastuullisessa hommassa jossa hinta on tuo 50€ tunti. Siivoustyössä riittää kun päivän päätteeksi saa sulkea oven ja siinä kaikki.
        Nykyhommassa on takuuvastuut ja sen sellaista. Laskutus on myös vastuun suhteessa.

• Hyvää karenssia:)

• NainenRuudunTakaa

Elämästä vieraantunutta moinen asenne. Siivoaminen on yhteiskunnan toiminnan kannalta oleellista hommaa. Sietäisi kyllä maksaa siitä enemmän.

Ylipäänsä tuollainen "minä olen oikeutettu parempaan kuin joku muu" asenne ilman että osaa itse sen paremman eteen tehdä mitää, johtaa elämässä vaan suurempaan surkeuteen.

• syötekopyhästelysi

Niin. Tekopyhyys on kaikkein kuvottavinta. Miten matalapalkkaisuus ja matalan statuksen työt vaikuttikaan ihan tilastoidusti miesten suhdemenestykseen? Sinä ja kaikki nais tuttusi olette varmaan yllättäin tästä valtavirrasta poikkeavia?

• ToinenkinNainenRuudTakaa
        syötekopyhästelysi kirjoitti:

Niin. Tekopyhyys on kaikkein kuvottavinta. Miten matalapalkkaisuus ja matalan statuksen työt vaikuttikaan ihan tilastoidusti miesten suhdemenestykseen? Sinä ja kaikki nais tuttusi olette varmaan yllättäin tästä valtavirrasta poikkeavia?

Ylläoleva nainen sanoi juuri miten asia on. Miksi olisit "oikeutettu" johonkin muuhun vain siksi että luulet olevasi "niin hyvä"? "Kun minä vain nyt olen niin hyvä"... Miksi olisit niin hyvä? Todista mulkero! Et saisi mitään aikaiseksi missään. Sen näkee jo asenteestasi joka sinulla paistaa läpi tälläkin.
        Ala TOIMIA ja TEE JOTAKIN!
        Teitä velttoja vätyksiä on suomi täynnä, ja lisää loisia raahataan vielä Afrikasta ja Lähi-Idästä lisää joukkoon.
        HERÄÄ! ALA TOIMIA!

• kohti.uutta.aikaa
        ToinenkinNainenRuudTakaa kirjoitti:

Ylläoleva nainen sanoi juuri miten asia on. Miksi olisit "oikeutettu" johonkin muuhun vain siksi että luulet olevasi "niin hyvä"? "Kun minä vain nyt olen niin hyvä"... Miksi olisit niin hyvä? Todista mulkero! Et saisi mitään aikaiseksi missään. Sen näkee jo asenteestasi joka sinulla paistaa läpi tälläkin.
        Ala TOIMIA ja TEE JOTAKIN!
        Teitä velttoja vätyksiä on suomi täynnä, ja lisää loisia raahataan vielä Afrikasta ja Lähi-Idästä lisää joukkoon.
        HERÄÄ! ALA TOIMIA!

Tämä feministien ja suvakkien mädättämä kulttuuri ja lahtarien harrastama riistopolitiikka saakin tuhoutua ja romahtaa.

• YrittäjäMies
        kohti.uutta.aikaa kirjoitti:

Tämä feministien ja suvakkien mädättämä kulttuuri ja lahtarien harrastama riistopolitiikka saakin tuhoutua ja romahtaa.

Ei romahda. Käy niin että rikkaammat ja toimeliaammat rikastuvat entistä enemmän, ja lusmut joutuvat entistä syvempään ahdinkoon.

• ehkämyösnenät
        YrittäjäMies kirjoitti:

Ei romahda. Käy niin että rikkaammat ja toimeliaammat rikastuvat entistä enemmän, ja lusmut joutuvat entistä syvempään ahdinkoon.

romahtaa

• YrittäjäMies
        ehkämyösnenät kirjoitti:

romahtaa

Nähty on että Kokoomuksessa sovitaan asiat kokousten ulkopuolella hyvävelipiireissä. Kokouksissa sitten vain nuijitaan jo "saunoissa" sovitut asiat pöytään. Sipilät sun muut hävittävät kansan omaisuuden ja laittavat saadut rahat omiin taskuihinsa.

Vihervassarit ovat humanitaarisuudessaan valmiita ottamaan koko maailman kaikki pakoloiset ja vaeltavat rikolliset sosiaalietuuksia nostamaan suomesta luukuilta.

Sossut ovat aina eläneet harhoissa että yritysmaailmassa yrityksiin tulee rahaa tekemättä lainkaan työtä, ja ovat suuna päänä haluamassa jakaa toisten tekemää työtä ilman että itse osallistuvat rahan ansaitsemiseen mitenkään.

Sossujen asenteella koko pienyrittäjäkunta lopettaa ja tulee mukaan sinne luukulle.
        Mistä sitten rahat otetaan jos kukaan ei tee enää töitä ja kaikki ovat luukuilla?
        Paavo Lipponen esitti aikoinaan hyvän kysymyksen. Hän kysyi: "Mistä rahat?".
        Paavo Lipponen oli ainoa järkevä sossu ikinä.

Koska äänestäminen on vaihtoehto, ja vaihtoehdot ovat yllä kuvattu, tulee romahdus ellei kansa löydä jotain aivan uutta linjaa.
        Liekö Harkimo olla kansan asialla, se jää nähtäväksi.

Olemalla omatoiminen voi jotenkuten pärjätä, mutta Suomi on nykyhallinnon takia aivan kusessa ja polvillaan.

Romahdus ei siis tule toimeliaiden yrittäjähenkisten tekemisten kautta, vaan velttojen luusereiden tekemättömyyksien takia.

• YrittäjäMies kirjoitti:

Nähty on että Kokoomuksessa sovitaan asiat kokousten ulkopuolella hyvävelipiireissä. Kokouksissa sitten vain nuijitaan jo "saunoissa" sovitut asiat pöytään. Sipilät sun muut hävittävät kansan omaisuuden ja laittavat saadut rahat omiin taskuihinsa.

Vihervassarit ovat humanitaarisuudessaan valmiita ottamaan koko maailman kaikki pakoloiset ja vaeltavat rikolliset sosiaalietuuksia nostamaan suomesta luukuilta.

Sossut ovat aina eläneet harhoissa että yritysmaailmassa yrityksiin tulee rahaa tekemättä lainkaan työtä, ja ovat suuna päänä haluamassa jakaa toisten tekemää työtä ilman että itse osallistuvat rahan ansaitsemiseen mitenkään.

Sossujen asenteella koko pienyrittäjäkunta lopettaa ja tulee mukaan sinne luukulle.
        Mistä sitten rahat otetaan jos kukaan ei tee enää töitä ja kaikki ovat luukuilla?
        Paavo Lipponen esitti aikoinaan hyvän kysymyksen. Hän kysyi: "Mistä rahat?".
        Paavo Lipponen oli ainoa järkevä sossu ikinä.

Koska äänestäminen on vaihtoehto, ja vaihtoehdot ovat yllä kuvattu, tulee romahdus ellei kansa löydä jotain aivan uutta linjaa.
        Liekö Harkimo olla kansan asialla, se jää nähtäväksi.

Olemalla omatoiminen voi jotenkuten pärjätä, mutta Suomi on nykyhallinnon takia aivan kusessa ja polvillaan.

Romahdus ei siis tule toimeliaiden yrittäjähenkisten tekemisten kautta, vaan velttojen luusereiden tekemättömyyksien takia.

.. On aina HassunHauskaa, kun Riistäjä(t) (Sudet) yrittää Syyllistää (HallintaKäsky ManiPulaatioilla) sellaisia Yksilöitä, jotka eivät heidän TeurasLampaiksi (HyväksiKäytettäväksi, RiistoOrjaksi jne..jne..) Suostu.. ;P

• gjaroijaoih
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. On aina HassunHauskaa, kun Riistäjä(t) (Sudet) yrittää Syyllistää (HallintaKäsky ManiPulaatioilla) sellaisia Yksilöitä, jotka eivät heidän TeurasLampaiksi (HyväksiKäytettäväksi, RiistoOrjaksi jne..jne..) Suostu.. ;P

Voithan sä olla nälässä jos niin valitset. Siiten kun kunnolla romahtaa ja loisimistuet loppuu kokonaan. Itseään se aasi kiusaa olemalla syömättä.

• gjaroijaoih kirjoitti:

Voithan sä olla nälässä jos niin valitset. Siiten kun kunnolla romahtaa ja loisimistuet loppuu kokonaan. Itseään se aasi kiusaa olemalla syömättä.

.. Se on IlmiSelvää, että Omaat LappionPuun&NarsuMarsun Alleelit ja Luultavammin Sulla on StalkeriMotiivit.. ;P

.. Mä sanon vain, että Sun Kaltaisten Nilviäisten MieliPiteellä, eikä myöskään Olettamuksilla ole mulle mitään Väliä.. Mun Sympatiat&Empatiat on Täysin Niiden Puolella, joita Sun Kaltaiset OpportuNisti NarsuMarsut kohtelevat kaltoin jne.. Olette Kyllä Kuvottavaa Peiskaa.. ;P

https://memegenerator.net/img/instances/400x/67298456/and-when-they-seek-to-oppress-you-and-when-they-try-to-destroy-you-rise-and-rise-again-and-again-lik.jpg

.. Sitä Rajaa Odotellessa, kun Uinuvien Leijonien Mitta Tulee Täyteen.. Ja se tulee Ennemmin tai myöhemmin, koska Nilviäisten Rajaton Tyhmyys yhdistettynä Ahneuteen ei voi mitään muuta aiheuttaa.. ;P

.. "Hyviä" VeliKarman Kohtaamis hetkiä Vuan.. =)

.. UusYrkkä.. Nyt Värssy Kuvana, joka oli ainut, jonka Pikaisesti Löysin.. Jos Botti ei siitä tykännyt TekstiMuodossa.. ;P

• flegmaatti

SOL ><venakko. Aikaisemmin käyttämäni kuntosalin siivous oli SOL:n hoidossa.
      Mammoilla oli tiukat aikastandardit joiden puitteissa he pystyivät puolijuoksua hoitamaan työn vain nimellisesti. Oikeasti!
      Siivousaika on luultavasti mitoitettu pelkkien neliöiden mukaan ottamatta huomioon ahtaan kuntosalin hankaluutta.

Nyt muutaman vuoden siivous on ollut yhden venakon vastuulla. Tekee tehokkaasti mutta kiireettä erinomaisen tarkkaa työtä.
      Hänen siivottavanaan on koko keskustan liiketalo ilman hyppyjä muualle.
      Kaikesta päätellen hän voi suunnitella työnsä ja säädella sitä itse. En tiedä sopimuksesta enkä palkkauksesta mutta jälki on erinomaista.
      Hänen miehensä on saman rakennuskompleksin talkkari joka tekee, huoltojen lisäksi, myös pienehköjä remontteja.
      Ensimmäisenä talvena ilmeni venäläisen ja suomalaisen näkemyksen ero kevyen liikenteen lumitöistä mutta ei ollut enää toisena talvena.

• Siivoustyö on arvokasta työtä koska se suoraan tukee muuta arvokasta työtä kuten esim. vientikauppaa. Arvottomana työnä pidän jotain maahanmuuttokooridinaattorin ym. pelkkiä lisäongelmia tuottavaa työtä. Siivoojat saa aina minun kunnioituksen, joku yhteiskuntaa mädättävä poliitiikkoämmä(mies tai nainen) ei ikinä.

• Talu.vin.eesti

Yx tuttu kassialma käy kerran viikossa siivoamassa yhden rappukäytävän
      pimeänä palkka yx viron viinapullo, joita trokarit myyvät 5€/litran pullo
      Sen antaa firma, joka iste veloitta taloyhtioltä 90€, eikä max verojakaan
      eikä muitkakaan työnantajamaxuja vakuutus, eläke ja sotumaxua

• joejohoo

Laskun maksaja taloyhtio tarkastaa että työn tekevä yritys on ennakkoperintärekisterissä sekä alv rekiserissä. Kun kyseiset asiat ovat kunnossa voi maksaa laskuja. Muussa tapauksessa maksaja pidättää ennakonpidätyksinä kaikki verot.
        Koko tarinasi oli keksittyä satuilua.

• paljonkiparee

siivoojastakin on ollut enemmän hyötyä , kuin kokkeli kataisesta.

• Rumasinkkumies-

Ei elämässä ole mitään mieltä jos tekee paska duunia huonolla palkalla ja naisettomana. Olen toki tehnyt töitä huonolla palkalla jotta saisin osaamista mutta kun on osaamista jo niin ei sitä viitsu huonolla palkalla enää tehdä. Sellainen kohtuu palkka 2500 euroa olisi sopiva jotta naisetkin kiinnostuisi.

• JustSaying

Onko tullut mieleen, että siellä matalapalkka-alalla on paljon naisia töissä? Usein pariutuvat oman ryhmänsä kanssa, huoltomiesten jne duunareiden kanssa.

• trollikka

Työnsä tekevä kunnollinen kotisiivooja kyllä yltää sinne 2200€/kk miinus verot, ja ylimääräisellä kerta keikalla sinne 2500€/kk ja ylikin jos ottaa exrakeikkoja lisäksi. (ikkunan pesuja, perheen pyykkihuollon tai ym pientä; normi työaikansa ulkopuolelta)

Yksinkertaisesti ei pysty maksamaan paremmin, (koska en mäkään tappiota ala tekemään, kulut on katettava) ja hintakilpailu töistä on kovaa...(toiset myy palveluita ehkä halvemmalla)... ja maksavat myös huonompaa palkkaa silloin.
        Näin se asia vaan menee... en minä itselleni tiliä tee siivouksilla, ...mutt se on palvelua muiden palveluiden lisänä ja firmani tulee tunnetummaksi.

• sopii.ahkeralle

Itse olen kiroillut monta kertaa töissä sitä, kun hyvää siivoojaa ei saa mistään. Jos joku ahkera siivooja haluaisi pistää firman pystyyn ja ryhtyä tekemään kokopäivähommaa arkisin klo 7-14.30 niin heti olis töitä tarjolla. Lisätienestiä saisi erilaisilla kertaluonteisilla siivousprojekteilla kuten ikkunanpesut, jääkaappien yms. pesut, toimistokukkien multien vaihtoa ja muuta sen tyyppistä.

Tuttu vanhempi rouva teki ihan hyväpalkkaista hommaa, mutta haksahti alkoholin pauloihin. Siitä selvittyään oli työttömänä pitkään, kunnes nöyrtyi ja otti siivoustöitä vastaan. Loppupeleissä ennen eläkkeelle jäämistään hän teki siivoojana töitä päivät koululla ja vielä iltaisin heitti satunnaista keikkaa. Ihan kohtuullisille ansioille ja kohtuullisille eläkkeille hän niillä pääsi. Luulenpa, että hän nyt eläkkeellä taitaa vieläkin tehdä kivoja työkavereita nähdäkseen vieläkin jotain pientä siivoushommaa.

• TarvitaanKyllä

Siivoojista on tosiaan niin kova pula, että eläkkeellä olevillekin soitellaan perään.
        Jännä ettei silti palkassa näy.

• lödfksjfl

Siivoa itse tai maksa kunnon korvaus. Niin yksinkertaista se on.

• hmmmmm
        lödfksjfl kirjoitti:

Siivoa itse tai maksa kunnon korvaus. Niin yksinkertaista se on.

Kyllähän tilaajat ihan kunnon korvauksen maksavat, mutta siivooja ei sitä kunnon palkkaa saa, koska siivousfirman on tehtävä mahdollisimman kovaa voittoa.

• 46oi467k37kk37k3k

Jos olisi jotain yösiivoushommaa, mitä voisi tehdä itekseen ilman että porukkaa pyörii jaloissa, niin kyllä voisin tällai miehenäkin siihen lähteä. Tai jos olisi yövaksin homma, mutta ei kait sellaisia oikein nykypäivänä olekaan.

• tätsy44

Eipä minulle makseta kämppäni moppaamisesta, vaikka olen sitä mieltä, että kyllä pitäisi. Jo taloyhtiön yleisen viihtyvyyden vuoksi. 😅

• siivoominen

on tosi raskasta työtä pienellä palkalla ja siinä tulee hiki. En välttämättä menis, koska en jaksaisi enää siivota kotona, kun on ensin rehkiny muiden paskoja päivät pitkät. Kuitenki kotona riittää siivoomista, kun on lapsiakin. Sitähän olis ihan rättipoikki, kun tulis kotiin.

• mies--

Siivoamista 9 euron päiväpalkalla . Sitä monet tekee koska eivät uskalla kieltäytyä.

• jaijf

Tuo 9 euroa on vain koeaikasi takuu sille, ettei työnantaja joudu maksamaan jostain kusipäistä itselleen hirveitä tappioita yhteiskuntamaksujen muodossa valtiolle, jos hommistasi ei tulekaan yhtään mitään.
        Olen nähnyt noita selittäjiä jotka osaavat kaiken, ja sitten töiden tulos onkin täyttä nollaa tai siitäkin huonompaa.
        9 euron "paskahousu" takuu on hyvä asia, koska niin suuri osa työttömistä luuseriloisista on vain loisia luusereita.
        Palkkaa pitäisi saada 3000 euroa kuukaudessa mutta mitään ei luuseri loinen saa palkkansa eteen aikaiseksi.
        Parempi kaikille kun sinun asenteisesi pysyvät siellä luukulla poissa häiritsemästä osaavampien tieltä.

• hapatuksiaon

Siivoojat tekevät rehellistä työtä yleensä, mutteivät poliitikot ja muut loisten hyväksi puuhastelevat vaan ovat taakka yhteiskunnalle

• Hämärän_rajoilta

Juttu muuttui täysin epäuskottavaksi "työkkäristä tarjottiin työtä" -kohdassa. Onko sellaista muka tapahtunut tällä vuosituhannella, siis jos "työllä" tarkoitetaan jotakin sellaista tekemistä, josta maksetaan oikeaa nelinumeroista kuukausipalkkaa 9 euron orjakorvauksen sijasta?

• roletaari

Ilmoittauduin työkkäriin työnhakijaksi ensimmäisen kerran 60-luvun alkupuolella.
        Sen jälkeen kokeilin onneani 70-luvulla.
        Sitten lipsahtikin aika useamman työnantajan askareissa 90-luvulle jolloin olin työkkärin tiivis asiakas.
        Ikäni pelasti minut putkeen 2000-luvun alussa.
        YHTÄÄN AINOAA kertaa työkkäristä ei tarjotu työtä.
        Hankin itse 10 pätkätyötä mutta siitä huolimatta työkkärin täti ehdotti kerran työnhaun opettelukurssia. Vilkaistuaan taustaani lopahti hänen intonsa.

Useamman vuosikymmemen kokemukseni perusteella kys on täydellisen tehottomasta, suorastaan tarpeettomasta laitoksesta!

• Hämärän_rajoilta
        roletaari kirjoitti:

Ilmoittauduin työkkäriin työnhakijaksi ensimmäisen kerran 60-luvun alkupuolella.
        Sitten lipsahtikin aika useamman työnantajan askareissa 90-luvulle jolloin olin työkkärin tiivis asiakas.
        Hankin itse 10 pätkätyötä mutta siitä huolimatta työkkärin täti ehdotti kerran työnhaun opettelukurssia. Vilkaistuaan taustaani lopahti hänen intonsa.

Useamman vuosikymmemen kokemukseni perusteella kys on täydellisen tehottomasta, suorastaan tarpeettomasta laitoksesta!

Olen ollut nyt alkukeväästä asti erään vuokratyöfirman kirjoilla. Tänä aikana minulle on sieltä tarjottu kolmea hommaa, joista kahteen olen päässyt, ja toisessa olen nyt (tosin ne työt ovat nyt muutaman viikon tauolla vakituisten työntekijöiden lomien vuoksi ja jatkuvat vasta tämän kuun lopussa). Se kolmas taas olisi ollut sijainniltaan hankalassa paikassa ja vuorotyön työajat olisivat olleet niin viheliäiset, että kyseiseltä työltä välttyminen haastattelun jälkeen ei harmittanut, vaikka palkka ilmeisesti aika hyvä olisi ollutkin.

Sitä vain ihmettelen, miten vuokratyöfirma pystyy tekemään näinkin tehokkaasti sitä tehtävää, mitä varten työvoimatoimiston pitäisi olla olemassa, mutta mitä se ei ole koskaan pystynyt tarjoamaan asiakkailleen. Pidin itseäni jokseenkin mahdottomasti työllistyvänä, mutta niin vain minullekin ovat hommia löytäneet ja kaikki osapuolet ovat mitä ilmeisimmin olleet järjestelyihin varsin tyytyväisiä.

Miksi TE-toimisto ei siis toimi kuten vuokratyöfirma?

• trollikka
        roletaari kirjoitti:

Mulla sama kokemus... täysin tehoton mielivaltainen laitos! Tekee työvoimapoliittisia lausuntojaan ihmisistä... tuntematta edes heitä.
        Eikä munsta edes olis kyseisiä lausuntoja tarvinnut tehdä... yhdeltäkään luukulta en ole rahaa hakenut, vanhemmiltani hain tarpeen vaatiessa rahaa ja ruokaa.
        Töitä kyllä kävin kyselemässä ja kysymyksiin vastaamassa, mutt työpaikat hain ihan itse.

Työnantajana olen myös kyseiseen puulaakiin pettynyt, itse sain ilmoitukseni seinälle laittaa.
        No; Juntusen mulle työkokeiluun opastivat... ja pitkin hampain hänet otin... tehtiin toisenlainen sopimus sitt keskenämme. Kuten työpäiviin kuului; talon tarjoamat ateriat ja kahvit muitakin pieniä etuisuuksia. Niin siinä kävi ett Juntunen on vakituinen työntekijä...jokapaikan höylä.
        Hoitelee piha-alueen, pienet rempat, osan ukkojen saunotuksesta, kauppa asioita, pyörätuolien huollon, ruuan jakelua kerroksiin ja lähi taloihin, sadepäivisin lukee lehteä hoivan asukkaille, esim. ulkoiluttaa mummoja pyörätuolissa... kyllä sillä miehellä aina vaihtelevaa puuhaa on.

En kadu, hänen palkkaamistaan... mutt työkkärin ansioksi en sitäkään laske... kyllä se oli yhteistyötä kummankin puolelta, sopeutumista paskamaiseen tilanteeseen.
        Korvauksen jonka sain Juntusesta, meni Juntuselle itselleen...ruokana, juomana, työvaatteina (farkkuja ja paitoja, takki)...joten se tilanne kääntyi meidän molempien hyödyksi lopulta, yhteisestä sopimuksestamme väittäisin.

• 76tkysykstksysy
        Hämärän_rajoilta kirjoitti:

Olen ollut nyt alkukeväästä asti erään vuokratyöfirman kirjoilla. Tänä aikana minulle on sieltä tarjottu kolmea hommaa, joista kahteen olen päässyt, ja toisessa olen nyt (tosin ne työt ovat nyt muutaman viikon tauolla vakituisten työntekijöiden lomien vuoksi ja jatkuvat vasta tämän kuun lopussa). Se kolmas taas olisi ollut sijainniltaan hankalassa paikassa ja vuorotyön työajat olisivat olleet niin viheliäiset, että kyseiseltä työltä välttyminen haastattelun jälkeen ei harmittanut, vaikka palkka ilmeisesti aika hyvä olisi ollutkin.

Sitä vain ihmettelen, miten vuokratyöfirma pystyy tekemään näinkin tehokkaasti sitä tehtävää, mitä varten työvoimatoimiston pitäisi olla olemassa, mutta mitä se ei ole koskaan pystynyt tarjoamaan asiakkailleen. Pidin itseäni jokseenkin mahdottomasti työllistyvänä, mutta niin vain minullekin ovat hommia löytäneet ja kaikki osapuolet ovat mitä ilmeisimmin olleet järjestelyihin varsin tyytyväisiä.

No mitenkäs takuu tulevista töistä, lomarahat yms.. Ihmisiähän yritetään ajaa vuokralle niin voivat karsia oikeuksia joita olisi sellaisella joka on täyspäiväisesti töissä.

• dflkjsfjkl
        Hämärän_rajoilta kirjoitti:

Saatko työttömyyskorvausta niiltä päiviltä/viikoilta kun töitä ei ole?

• Hämärän_rajoilta

Saan työttömyyskorvausta ajalta, jolloin en ole töissä. Nykyinen sopimukseni on sikäli hyvä, että kun olen töissä, olen sitä kokopäiväisesti, eli hajanaisten päivien ja tuntien kanssa ei tarvitse säätää ja ihmetellä, onko ollut jonakin ajanjaksona tarpeeksi töissä vai ei.

Takuuta tulevista töistä määräajan jälkeen ei toki nykyisessä pestissäni ole (jo senkin takia, että koko yrityksen tulevaisuus on kyseisen päivän jälkeen edelleen avoin), mutta tämä vuokrafirma välittää myös pidempikestoisia töitä. Näissä sitten siirrytään tietyn määräajan jälkeen suoraan asiakasyrityksen palvelukseen (tätä kautta taloon vakinaiseksi tulleita on nykyisessä työpaikassani, joten kyse ei ole mistään "palkattoman työkokeilun kautta pysyvästi työllistyneet" -legendasta). Pätkäpesteistä ei lomapäiviä kerry, joten lomakorvaukset maksetaan joka palkan päälle, alan työehtosopimuksesta riippuen n. 8-10 prosenttia palkasta.

Tässä mielessä pidän hommaa melko rehtinä. Toki vuokratyössä ilmiönä on omat ongelmansakin, sitä en kiellä, mutta se ei oikeastaan ollut pointtini. Pointtini oli se, miksi TE-keskus ei välitä töitä — niin lyhyitä määräaikaisia kuin pidempiäkin — samalla toimintamallilla kuin nämä yksityiset yritykset. Vuokrafirman HR-koordinaattorit paiskivat selvästikin hommia saattaakseen työntekijät ja työnantajat yhteen; miten työkkärin tädit saataisiin tekemään samaa?

• Starandmoon

Ehkä sinun mielestäsi, ole sitten ottamatta työtä vastaan. Minun mielestäni siivoustyö on kuitenkin itsenäistä ja mukavaa. Pakkoko sitä on keskustelupalstalla haukkua? Onko elämäsi solmussa?

• atm30

Luuletteko että kuka tahansa ätmi pääsee siivoamaan. Itse en päässyt. Olisi se palkka ollut kiinnostava 1700 euroa kuitenkin. Asun halvalla 363 euroa vuokra, sähkö 52 euroa eikä muita kuluja asunnosta joten olisi siitä nyt käteen jäänyt enenmmän kun työttömänä saan rahaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4943
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      669
      4155
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2301
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1868
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1451
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      88
      1146
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94