Vastikkeetta asumaan ystävän omistamaan asuntoon?

OpiskelijaMuuttaa

Muutan ystävän luo asumaan hänen omistamaansa kaksioon. Olen opiskelija eikä minulla ole muita tuloja kuin opintotuki (n.200e/kk). Ystäväni asuu asunnossa myös (eri huoneessa). Ystäväni tulos ovat 3500e/kk. Ystävälläni on iso asuntolaina asunnosta, hän maksaa sitä yksin. Hän antaa minun asua hyvää hyvyyttään samassa asunnossa.

Saanko asumistukea jos en maksa vuokraa? En tule millään toimeen 200e/kk, vaikka en joudu nyt maksamaankaan vuokraa ystävälleni. Olenko silti oikeutettu asumistukeen?

10

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsdsfee

Asumistukea saa asumisen kuluihin eli ei ole mitään könttäasumistukisummaa että ota tästä, käytä tai ole käyttämättä asumiseen. Latiakaan ei saa esim asunnottomatkaan asumistukea vaikka osa varmaan korvaa jotain kavereille jos siellä yöpyy, kolikko wessoihin yms..

• Hhhhmmmmm

Kannttaa nostaa opintolaina jos ei opintoraha riitä etkä halua mennä töihinkään opintojen ajaksi.

• nfnfnx

Kannattaa nostaa joo jos edes saa sitä lainaa, hahhah. Ihme kusettajia kaikki nyklyään.

• Eiiiihhhh

Voi ziisus taas mikä kysymys!!! Saanko asumistukea, vaikka en maksa vuokraa!!!!

• fhtht

"Saanko asumistukea jos en maksa vuokraa?"

No toshan toi ihan selvästi lukee.

• Eiiiihhh
        fhtht kirjoitti:

"Saanko asumistukea jos en maksa vuokraa?"

No toshan toi ihan selvästi lukee.

No jos et ymmärrä niin pysy tietämättömyydessäsi.. Ihan sama, jos kysyy saanko palkkaa, jos en käy työssä..

• Pitkällekömenet

Voit saaha palkkaa töissä käydessä sen 9 eur päivä sosiaalitukineen. Jos ei maksaa vuokraa ja asuu jossain saa maksuhäiriömerkinnän minkä jälkeen sitten onkaan paha saadakaan mitään kämppää enää mistään. Kas kun herää tietoisuuteen ketään on paha kusettaa enää mihinkään.

• Lööppis
        Pitkällekömenet kirjoitti:

Voit saaha palkkaa töissä käydessä sen 9 eur päivä sosiaalitukineen. Jos ei maksaa vuokraa ja asuu jossain saa maksuhäiriömerkinnän minkä jälkeen sitten onkaan paha saadakaan mitään kämppää enää mistään. Kas kun herää tietoisuuteen ketään on paha kusettaa enää mihinkään.

9 e päivässä työmarkkinatuen lisäksi EI ole PALKKAA, vaan KULUKORVAUSTA!

• asumistuet
    • VoiElämäTeitäHömppiä

Asumistuki on 80% asumismenoista joten jos aloittaja maksaa vuokraa 0e/kk niin asumistuki on 0e/kk. Eihän tuo nyt kovinkaan kummoista matikkapäätä vaadi...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6905
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe