Vastikkeetta asumaan ystävän omistamaan asuntoon?

OpiskelijaMuuttaa

Muutan ystävän luo asumaan hänen omistamaansa kaksioon. Olen opiskelija eikä minulla ole muita tuloja kuin opintotuki (n.200e/kk). Ystäväni asuu asunnossa myös (eri huoneessa). Ystäväni tulos ovat 3500e/kk. Ystävälläni on iso asuntolaina asunnosta, hän maksaa sitä yksin. Hän antaa minun asua hyvää hyvyyttään samassa asunnossa.

Saanko asumistukea jos en maksa vuokraa? En tule millään toimeen 200e/kk, vaikka en joudu nyt maksamaankaan vuokraa ystävälleni. Olenko silti oikeutettu asumistukeen?

10

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsdsfee

Asumistukea saa asumisen kuluihin eli ei ole mitään könttäasumistukisummaa että ota tästä, käytä tai ole käyttämättä asumiseen. Latiakaan ei saa esim asunnottomatkaan asumistukea vaikka osa varmaan korvaa jotain kavereille jos siellä yöpyy, kolikko wessoihin yms..

• Hhhhmmmmm

Kannttaa nostaa opintolaina jos ei opintoraha riitä etkä halua mennä töihinkään opintojen ajaksi.

• nfnfnx

Kannattaa nostaa joo jos edes saa sitä lainaa, hahhah. Ihme kusettajia kaikki nyklyään.

• Eiiiihhhh

Voi ziisus taas mikä kysymys!!! Saanko asumistukea, vaikka en maksa vuokraa!!!!

• fhtht

"Saanko asumistukea jos en maksa vuokraa?"

No toshan toi ihan selvästi lukee.

• Eiiiihhh
        fhtht kirjoitti:

"Saanko asumistukea jos en maksa vuokraa?"

No toshan toi ihan selvästi lukee.

No jos et ymmärrä niin pysy tietämättömyydessäsi.. Ihan sama, jos kysyy saanko palkkaa, jos en käy työssä..

• Pitkällekömenet

Voit saaha palkkaa töissä käydessä sen 9 eur päivä sosiaalitukineen. Jos ei maksaa vuokraa ja asuu jossain saa maksuhäiriömerkinnän minkä jälkeen sitten onkaan paha saadakaan mitään kämppää enää mistään. Kas kun herää tietoisuuteen ketään on paha kusettaa enää mihinkään.

• Lööppis
        Pitkällekömenet kirjoitti: