Perhe Helvetti

Vaimo

Perhe Helvetti

Onko tuttua perjantai iltaa ……

Mies menee alkoon ja ostaa pullon viinaa, tulee kotiin alkaa ottamaan pullosta lasiinsa drinkkejä. Lasi toisensa jälkeen kaataa lisää, alkaa humaltua. Alkoholi nousee päähän, alkaa hirveä negatiivinen olemus vallatta miestä. Hän kuuntelee musaa ja muistelee nuoruuttaan. Musiikki on kovalla, tytär sanoo että voisi hiukan hiljempaa kuunnella. Mies suuttuu omassa kodissa voi kuunnella musiikkia miten kovaa tahtoo. Perhe siirtyy hänen tieltään pois, hän juo yhä lisää koska ei osaa lopettaa kun viina maistuu niin hyvälle ja pää menee sekaisin ja tuntuu hyvälle. Kuuntelee yhä kovalla musaa, vaimo uskaltaa tulla saamaan huoneeseen jossa mies on. Mies alkaa huutamaan vaimolle, miksei hän ole tuonut jääpalapusseja vaikka ne on jo ollut jonkin aikaa lopussa. Vaimo on unohtanut jääpalapussit koska itse ei niitä käytä kuin kesäisin mehussa. Mies raivoaa kun kaikki tuntuu hänestä niin epäreilulta, kaikki vaan on ja hän tienaa ja kukaan muu ei tee mitään. Vaikka vaimo on töissä aina iltaisin ja melko usein myös viikonloppuisin. Mies ei osaa puhua selvin päin näistä asioista vaan kun saa viinaa voi sitten alkaa raivoamaan perheelle, selvin päin hän on vain koneella ja imuroi tai tuijottaa kaiken aikaa pörssilistaa tai on pörssissä. Uhkaa ampuvansa joskus itsensä, kuten hänen oma isänsä on joskus uhkailut hänen nuoruudessaan. Hänellä on vaivoja päänsärkyä melkein joka ikinen päivä kun on arki. Vaimo itkee ja pelkää miten tämä ilta menee, hänellä on kokemuksia lapsuudestaan kuinka oma isä uhkaili ja huusi perheelle. Miksi kaikki syyt ovat muissa perheenjäsenissä eikä olenkaan miehessä. Normaalisti mies on hiljainen ja mukava mutta kun saa viinaa hänestä tulee raivoava ja kiukkuinen mies. Tätä toistuu muutamia kertoja vuodessa, onko tämä tuttua kenellekään muulle vaimolle vai olenkohan minä ainoa nainen joka kärsii tästä….

13

1748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole normaalia tuollainen.
      Jos ei kerta viina sovi ollenkaan, kuten tässä tapauksessa, voisi ehkä selvänä aikana puhua asiat "halki" viinan otosta ja siinä yhteydessä esiin tulleista asioista. Jos ei asia tule kuntoon, niin sitten ero. Ei tuollaisen kanssa eläminen ole elämää ollenkaan eikä sitä tarvitse sietää. Kannattaa tämäkin kertoa puoliskolle sitten kun asiasta rauhassa keskustellaan.
      Kunnollisiakin miehiä on olemassa. Kun vain kohdalle sattuu...
      Pärjäämisiä!

• Irene

joka ei todellakaan sovi kaikille.

Hyvä, ettei miehesi ole käynyt vielä kuitenkaan käsiksi. Ikävän tutulta kuulostaa. Pientä narsistista kaavaahan tuo miehesi noudattaa, mutta jos se toistuu vain muutaman kerran vuodessa eikä useita kertoja viikossa niin vielä se on sietorajoilla.

Se nyt ei paljon lohduta, mutta minua auttoi kun kirjoitin pahan olon tunteet ja tapahtumat paperille. Aloita kirjoittamaan päiväkirjaa.

Koita jaksaa!

• Hmmm...

Ei tarvite kestää!

• Irene

Tarkoitin tuolla aiemmin "koita kestää" henkisesti, mutta en liitossa.

Henkinen väkivalta on melkein yhtä ikävää kun fyysinen ja tuo tilanteenne ei siitä parane. Itse odotin turhan kauan ja nyt harmittaa ne menetetyt vuodet.

• Arska-se mäti sellainen..

Ensin ajattelin että ei ole meikäläisen alaa todellakaan...käsitellä näitä juttuja,enkä aikonut edes vastata,mutta jos tästä nyt on sulle mitään apua , niin päätin kuitenkin vastata.

Kyllä täytyy rehellisesti sanoa että jos mie olisin sinä ja ongelmat olis tuota luokkaa niin yrittäisin ainakin aluksi keskustella ja jutella sen ukkos kans..
      Ihan vaikka ns. väkisin...

Jos isäntä ei keskustelujen kautta aukea,niin sitä pirulaistahan pitää vaikka "säikäyttää"..hmm.

Jos sulla on mahd lähteä "mammanluokse" takaisin niin kokeileppas sitä!

Siinä on rankka mutta toimiva keksintö ja "kuulemma" monesti aukaisee ukkelit ajattelemaan ja muuttamaan omaa käytöstään positiiviseen suuntaan.

Jos kerran puhe ei enää auta,eikä muu...niin tässä mun vinkki sulle.

En "usuta" mutta sun elämälles on varmaan muutakin annettavaa/saatavaa kuin jatkuva perhehelv..
      Ota ja puntaroi elämäs ja tee ratkaisu!

Niin ja ammattiapuakin kannattaa kokeilla!!

Halaus lapista!

Arska

• tarpeeksi kokenut

miksi vietät nuo miehesi kosteatillat/-viikonloput hänen seurassaan.Hermosi olisivat lomalla eikä siinä olisi mitään menetettävää ,ehkäpä miehesi höyryistään selvittyään osaisi itsekin ottaa ongelmansa puheeksi.Alkoholismi ja toisten alistaminen ei ole kenenkään oikeus, saatikka toisen aiheuttama.Lasten kannalta terveempi perhe yksin tai yhdessä parempi tulevaisuus.

• unskj

sä varmaan tiedät jo että hän on se virtahepo olohuoneessa,hänen kauttaan sä,sun lapses kärsitte.ja miten lapset aikuisena toimii muokkautuu myös sun miehes kautta kuin senkin mitn sä toimit tässä tilanteessa.hae nyt ulkopuolinen kuulija ja neuvoja itsellesi ja lapsille.miehesi elää omaa elämäänsä tossa tilassa,hänen täytyy itse tajuta että tarvitsee apua.voimaa teille

• KalleKanto

Jos toistuu muutamia kertoja vuodessa niin on tainut olla huono päivä pörssissä ja/tai töissä. Avaapa asia ja juttelette. Purkautumiskanava pahoinvoinnille on perintötekijöiden kautta alkoholi. Olet myös poissa kun hän on kotona, onko teillä yhteistä elämää?

• viisas1

12 kertaa vuodessa joka kuukausi menen entiseen kotiini viettämään lauantain, sopii hänelle saa mennä dokuilemaan eikä enää häiritse minua ja lastani. Kokeilla kannnattaa. Tottunut viinan käyttöön eikö toisen elämään voi rajoittaa. Itse en ole viinariippuvainen eli tarvitse sitä höyryjen poistoon.

• tosimies,

Unohdit (tarkoituksella) kertoa vaimon osuutta perhe helvettiin.
      Se on usein aika merkittävä.

• Vaimo

En itse nalkuta sen takia koska tiedän että häneltä menee heti herne nenään. Olen hiljaa ja kuuntelen hänen sanottavansa. Itse en käytä alkoholia lainkaan, olen siis aivan raitis. Mieheni vaatii muilta todella paljon, mutta häneltä ei saa vaatia mitään. Yhteistä aikaa ei todellakaan ole paljoa, kun työvuorot ovat iltaa ja viikonloppuja melkein pelkästään. Samoin kesälomat ovat vain muutan viikon yhteistä aikaa. Onhan tietysti minussakin vikaa.... sen tiedän.. Kiitos teille hyvät ihmiset ....

• Irene

Jotenkin mä tunnen olevani vastuussa vielä ottamaan kantaa tähän, koska mä tunnen tuon kaavan liian hyvin.

Ensin menee suht mukavasti. Uhri on löytynyt. Pikkuhiljaa alkaa se toisen ylentäminen ja toisen nujertaminen. Kaikkea mitä olet, teet, tai saat aikaan, arvostellaan. Sinut nolataan julkisesti. Mitään et tee oikein, syy on aina sinussa. Sinun itsetuntosi alistetaan ja sinusta käytetään kaikkein loukkaavimpia termejä. Pikku hiljaa sinua kohtaan tuntema viha kasvaa kohti koko sukuasi. Patologinen kiusaaminen vain jatkuu jatkumistaan.

Välillä hän tuntee hetkellistä katumusta ja yrittää korjata sillan, jonka hajotti. Mutta se kuilu kasvaa ja repii samalla itsetuntosi ja ilosi.

Ulkopuoliset eivät tiedä, eivätkä näe, koska nujertaja osaa peittää jälkensä, osaa käyttäytyä ulkopuolisten aikana tekemällä alistetussa asemassa olevan syylliseksi. Hänessä ei ole mitään vikaa, hän on "jumala", joka käyttää toisia sätkynukkeinaan.

Lapsien takiako uhrautua, jotta he saisivat nauttia molempien vanhempien rakkaudesta. Manipulointi siirtyy seuraavaksi lapsiin ja heitä aletaan käyttämään pelinappuloina. Lapsien henkinen elämä kieroutuu, kun ei tiedä kumpaa vanhemmista pitää miellyttää. Kenties tulee motorisia-, henkisiä- tai muita oppimisvaikeuksia.
        Jos lapsi näkee aina äitinsä pelokkaana, epävarmana tai jopa vihamielisenä on seurauksena varmasti lapsen itsetunnon häiriintyminen.

Vielä eron jälkeenkin haavat aukeavat ja repivät sieluasi. Välillä on aurinkoisia päiviä, jolloin tuntee jaksavansa, mutta muistot satuttavat ja ovat jo tehneet sinusta ihmisraunion.

Voisin valottaa asemaasi vaikka kuinka paljon. Mutta mikään ei tule muuttumaan paremmaksi.

Tällaistako tulevaisuutta odotat?

• Pirre*
        Irene kirjoitti:

Jotenkin mä tunnen olevani vastuussa vielä ottamaan kantaa tähän, koska mä tunnen tuon kaavan liian hyvin.

Ensin menee suht mukavasti. Uhri on löytynyt. Pikkuhiljaa alkaa se toisen ylentäminen ja toisen nujertaminen. Kaikkea mitä olet, teet, tai saat aikaan, arvostellaan. Sinut nolataan julkisesti. Mitään et tee oikein, syy on aina sinussa. Sinun itsetuntosi alistetaan ja sinusta käytetään kaikkein loukkaavimpia termejä. Pikku hiljaa sinua kohtaan tuntema viha kasvaa kohti koko sukuasi. Patologinen kiusaaminen vain jatkuu jatkumistaan.

Välillä hän tuntee hetkellistä katumusta ja yrittää korjata sillan, jonka hajotti. Mutta se kuilu kasvaa ja repii samalla itsetuntosi ja ilosi.

Ulkopuoliset eivät tiedä, eivätkä näe, koska nujertaja osaa peittää jälkensä, osaa käyttäytyä ulkopuolisten aikana tekemällä alistetussa asemassa olevan syylliseksi. Hänessä ei ole mitään vikaa, hän on "jumala", joka käyttää toisia sätkynukkeinaan.

Lapsien takiako uhrautua, jotta he saisivat nauttia molempien vanhempien rakkaudesta. Manipulointi siirtyy seuraavaksi lapsiin ja heitä aletaan käyttämään pelinappuloina. Lapsien henkinen elämä kieroutuu, kun ei tiedä kumpaa vanhemmista pitää miellyttää. Kenties tulee motorisia-, henkisiä- tai muita oppimisvaikeuksia.
        Jos lapsi näkee aina äitinsä pelokkaana, epävarmana tai jopa vihamielisenä on seurauksena varmasti lapsen itsetunnon häiriintyminen.

Vielä eron jälkeenkin haavat aukeavat ja repivät sieluasi. Välillä on aurinkoisia päiviä, jolloin tuntee jaksavansa, mutta muistot satuttavat ja ovat jo tehneet sinusta ihmisraunion.

Voisin valottaa asemaasi vaikka kuinka paljon. Mutta mikään ei tule muuttumaan paremmaksi.

Tällaistako tulevaisuutta odotat?

ihan hiljaa ja pieni..

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      5003
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4239
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2125
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1898
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1493
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94