Jos näitä sivuja lukee nuorempi väki

Tietoa-kokemuksesta---

niin haluaisin varoittaa heitä syömästä unilääkkeitä. Jos syöt vaikka kuukauden
unilääkkeitä "käytäånnöllisestä pakosta", voi olla että sen jälkeen syöt unilääkkeitä
60v koska muuten et saa enää unta.

Siis kannattaa käyttää kaikki muut konstit ennenkuin alkaa syömään lääkkeitä
jotka käytännössä estävät elimistön omaa unimekanismia toimimasta. Siis ihminen
ei saa enää sen jälkeen unta ilman synteettísiä lääkkeitä kun on syönyt jonkin aikaa
ns unilääkkeitä. Kuinka pitkään voi syödä synteettisiä uilääkkeitä ilman että ne tuhoavat
elimistön riippuu elimistöstä. Joillakin se voi olla muutaman pillerin, alle 5 pilleriä, toisille
se voi olla vaikkapa viikon tai kaksi. Minulla ei ole täsmällistä tietoa tuosta, mutta luulen
sen olevan aika lyhyt ja riippuu myös synteettisestä lääkkeestä, toinen tuhoaa nopeammin
kuin toinen. Mutta esim. nukahtamislääke tuhoaa yhtä nopeasti kuin ns. unilääkekin.
Minun mielestä sana "nukahtamislääke" on ainoastaan kaupallinen nimi.

5

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • birgittaink

Hyvä kun kirjoitit tämän !!

Kannattaa todellakin kokeilla ennen siirtymistä unilääkkeisiin mm. luontaistuotteita kuten rauhoittavat teet ja yrtit (esim.kamomilla), teaniini, melatoniini , magnesium. Mitään luontaistuotteitakaan ei kannata käyttää pitkinä pätkinä, koska esimerkiksi jatkuvasta melatoniinin syönnistä voi seurata kehon luontaisen melatoniinintuotannon ongelmia. Lääkkeettömät unettomuuden hoitokeinot eli pitää huolta elintavoista niin unikin tulee. Google kertoo. Jos vain istuu koneella, uni ei tule. Liika stressi tai matala mieliala tuhoaa unet, joten terapiasta ja lisäksi muista stressinhallintakeinoista on rutkasti hyötyä unettomuudessa, niitä suositellaankin nykyään lääkkeiden sijaan monessa tapauksessa. Sisäisen kellon tahdistamiseen tarvii luonnonvaloa päiväsaikaan, illalla kannattaakin vältellä sitten keinotekoisia valoja. Ruoalla mitä syö on merkitystä unen kannaltakin ja piristeiden käytöllä, varsinkin ilta-aikaan. Kannattaa googlailla unta auttavia ruoka-aineita. Itseään ei kannata ahtaa täyteen ennen nukkumaanmenoa myöskään. Liikunta ei liian myöhään illalla tehtyvä voi avittaa unta, siis ihan pelkkä käveleminen. Jotkut lääkeaineet voi laukaista unettomuuden.

Jotkut lääkärit ovat vähän turhan höveleitä unilääkkeiden määräämisen kanssa. Jos niitä käyttää, ei kannata käyttää peräkkäisinä päivinä vaan äärimmäisessä hädässä vain. On yksilöllistä, kuinka nopeasti koukku tulee, joillain voi tulla viikossa, toisella neljässä, jos käyttää joka päivä. Mielummin en kyllä suosittelisi ollenkaan, se on vähän venäläistä rulettia.

Riippuvuutta voisi katsoa sellaisena että se on vaurio mikä kehon tulee korjata. Aivot mukautuvat lääkkeeseen, eivätkä enää toimi normaalisti kunnes vieroitusoireet on selätetty. Pitkän aikaa uni voi kärsiä kun on tullut riippuvuus ja koittaa lopettaa. Unilääkkeet kannattaa aina lopettaa asteittain säännöllisessä käytössä.

Minä olen lopettelemassa pitkäaikaista unilääkitystä jota olen joutunut käyttämään päivittäin. Se on ollut aivan karseaa. Toivottavasti vielä joskus nukun ilman tuota.

Kamala myrkky josta eroonpääsy on kidutusta. Yksi vieroitusoire on entistä pahempi unettomuus ja levottomuus, joten uni ei meinaa tulla sitten millään. Se on ahdistavaa.

• Samaa-paskaa

Olen ap:n kanssa samaa mieltä ns. nukahtamislääkkeistä. Ne toimivat samoin kuin ns. unilääkkeet. Siis samaa tavaraa, mutta eri purkissa. Unilääkkeitä ne kaikki ovat (de facto).

Kyllä unilääkkeistäkin eroon pääsee pikku hiljaa vähentämällä, sen olen itse kokeillut. Kyllä toimii, mutta vähennys pitää tehdä rauhallisesti, siis viikkojen ja kuukausien aikana. Seinään lopetus ei onnistu koskaan.

• mikamikaf
      • Hyvälääke

Hyvä unilääke:
        Kuppi kaakaota ja 1 tl prosiuntum-jauhetta.
        Sekoitetaan ja nautitaan n. tunti ennen nukkumaan ryhtymistä.
        Virtsaeritys kyllä lisääntyy, joten rakko tulee tyhjentää ennen kuin lepo alkaa.
        Suosittelen!

• Mikä-on
        Hyvälääke kirjoitti:

Hyvä unilääke:
        Kuppi kaakaota ja 1 tl prosiuntum-jauhetta.
        Sekoitetaan ja nautitaan n. tunti ennen nukkumaan ryhtymistä.
        Virtsaeritys kyllä lisääntyy, joten rakko tulee tyhjentää ennen kuin lepo alkaa.
        Suosittelen!

prosiuntum-jauhe ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5254
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4408
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2561
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1938
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1541
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1277
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1194
    Aihe