Eli auto kiertää ja kulkee myös hyvin, mutta kun kuumenee niin sammuu ja sen jälkeen vaikee saada käyntiin, mutta lähtee hetken päästä..yks tulppakin hajos samassa, mutta kun vaihto uuden pelaa taas kunnes taas sammuu.Osaisko joku sanoa mistä tämä johtuu?Pitääkö seosruuvia kääntää rikkaammalle eli avata auki päin? Täydellä kaasulla ei tupruta putkesta mitään?
Rc auton kone kuumenee ja sammuu..
4
1138
Vastaukset
- RC-pilotti
Seokseen viittaa. Samoin tulpan palaminen. Seosta tarttee säätää muutoinkin kuin pelkästään ongelmien ilmetetessä. Paras kulku tulee nimenomaan oikealla seoksella ja sitä joutuu hieman säätämään erilaisille radoille. Polttoaineen puhtaudesta kannatta pitää myös huolta. Ne on pieniä roskia jotka aiheuttavat jo ongelmia. Pieni neulan avaus käydessä ja takaisin voi irroittaa roskan ja käynti palaa entisenlaiseksi tehokäynnille. Siitä kun aloin käyttää aina tankatessa letkussa suodatinta käyntiongelmat katosivat käytännössä olemattomiin.
Autoissa käytetään matalampaa öljyn määrää kuin lennokeissa ja veneissä siitä vähempi tuprutus. Öljyn laatu myös vaikuttaa.- Markkut
eli seosruuvia aukipäin seosta suuremmalle..tartteeko neulasäätöön koskea on tehdas asetuksella?koneessa ei oo kuin seosruuvi, neulasäätö ja tyhjäkäyntiruuvi. http://kyosho.fi/webshop/products/product.aspx?ArtNr=01.74026
- RC-pilotti
Markkut kirjoitti:
eli seosruuvia aukipäin seosta suuremmalle..tartteeko neulasäätöön koskea on tehdas asetuksella?koneessa ei oo kuin seosruuvi, neulasäätö ja tyhjäkäyntiruuvi. http://kyosho.fi/webshop/products/product.aspx?ArtNr=01.74026
Siirryin oikein pöytäkoneen sillä sen siitä saa kun yrittää tabletilla pikaisesti vastata.
Siis mitkä tehdasasetukset???
Olen tietenkin vähän vanhanaikainen. Vaikka moottoreita on useita ja kaikkia yhdistää yksi asia. Ne ovat rautasylinterisiä. Niihin kuuluu sisäänajo jossa moottoria käytetään yhteensä tunnista pariintuntiin. Aluksi lyhyitä pätkiä ja lopuksi noin lennon mitta. Aluksi moottoria käytetään rikkaalla jotta moottori jäähtyy hyvin ja voitelu pelaa. Tavallisesti sisääajopolttoaineessa on vielä noin viidennes enemmän öljyä. Siis kaasuttimensäädöt tai venturinneula ei taatusti ole enää niinkuin se tehtaalta lähtiessä on. Kaasutin mahdollisesti puretaan ja puhdistetaan sisääajon jälkeen. Tämän jälkeen se siten säädetään käyttöä varten.
Kaasuttimia onkin sitten erilaisia joissa joutuu tekemään säätöjen suhteen komromisseja. Niukimmillaan pelkkä neulaventiili ja yksi ruuvi jolla säädetään kaasuttimesta minimi pyörimisnopeus. Toinen ääripää onkin sitten kaasutin jossa on tyhjäkäynnille seos ja ilmamäärälle omat ruuvit. Neulaventiilin lisäksi ruuvi jolla saadaan säädettyä seosta hieman osakaasulla.
RC-autojen moottorit ovat kaiketi ABC-moottoreita joiden sisääajo on lyhyempi proseduuri. Suositeltiin käyttämään moottoria rikkaalla kuormittamattomana muutama minuutti ja ajoa aluksi hieman rikkaalla. Tarkoittaa sitä neulaventiiliä. Aluksi sieltä pakopukesta tulee palamatonta ja haihtumatonta öljyä sellaisena mustana mönjänä. Mönjä kirkastuu hieman sisääajon edetessä kun osat hiotuvat toisiaan vasten pinnaltaan sileiksi.
Viimmeisin moottorihankinta itselläni on ABC-moottori. Vielä sisäänajamaton. Työ häiritsee harrastuksia, mutta eikohän tuokin tule syksyn aikana tehtyä. Tarkoitus tästäkin saada luotettava palvelia.
- RC-pilotti
Löysin artikkelin, etsiessäni selvitystä moottorin rakenteesta. Siinä tarkasti käännettynä puhutaan tehdasasetuksista. Kyllä. Ne ovat asetukset jolla moottori saadaan todenäköisesti käyntiin. Moottorin osien valmistustarkkuus tuskin on niin hyvä jotta säädöt olisivat tasan oikein käyttötilanteeseen. Tälläiset noin arvot löytyvät yleensä jokaisen moottorin käyttöohjeissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402038