Kärryn sähköistä

Valoteipelitä

Osaisiko joku viisas kertoa neuvoja. Kytkin juuri 13 napaisen kärryn piuhat ja varmistin vielä yksitellen akun avulla että jokainen valo menee oikeaan paikkaan. Kuitrnkin kun laitan töpselin autoon kiinni niin kaikki on sekaisin. Osa toimii, iso osa ei. Olen testannut auton puolen identtisellä kärryllä eikä siinä ole mitään vikaa. Olen myöskin verrannut johdotuksia näiden kahden kärryn välillä ja ainoa ero on että muutamaa vuotta vanhemmassa on kaksi johtoa jotka ovat ylimääräisiä. Voiko siis vanhemmassa kärryssä olla näillä johdoilla jotain merkitystä? Ei tajua vaan ei...

4

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takavaloissa_myös_samaa

Tuli heti mieleen huono maadoitus eli jos yhteys akun miinukseen kyseisellä polttimolla on isovastuksinen, tai sitä ei ole, voi aiheuttaa nuo oireet.

• Pärnäsenkorjaamo

Maadoitus kandee varmistaa paitsi pistokkeesta, niin myös mahdollisesta kärryssä olevasta jakorasiasta. Ja jos ei ole jakorasiaa, niin sitten se että maadoitusjohto on rungossa hyvin kiinni eikä ole hapettunut tai ruostunut. Oletko varmistanut yleismittarilla, että maadoituspiuha on kondiksessa? Itse olen laittanut omiin ja muiden kärryihin roiskevedenpitävän jakorasian aina sähköt uusiessani, koska kaikki liitokset, jos suinkin mahdollista, kannattaa keskittää jakorasian suojaan. Tällöin vianhakukin on helpompaa. Muut liitokset sitten kutistesukalla varustetulla jatkohylsyllä ja puristus kiinni kunnon ammattilaisten automaattipihdeillä. Vaatii vähän viitseliäisyyttä ja aikaa askarrella homma kunnolla, mutta palkitsee kyllä kärryä käytettäessä. Ja jos johdotukset ja valaisimet kerran uusii, niin mielestäni kannattaa tehdä homma kerralla valmiiksi, niin ongelmiakaan ei ole tiedossa vuosikausiin.

• pol

Netissä on kaksi kytkentäkaaviota,toinen auton pistokkeesta ja toinen peräkärryn pistokkeesta.Moni katsoo kuvan perusteella jompaa kumpaa ja siinä on mahdollisuus laittaa väärin,koska se tulee tavallaan peilikuvana.Pistokkeissa on hemmetin pienet numerot,et jos näät suurennuslasilla ne ja numeroiden perusteella laitat ne,niin pitäisi mennä oikein.Toinen mikä kannattaa varmistaa on erillinen rekisterikilven valo,jos on kärryssä,koska siinä on kaksi johtoa ja toinen on kiinni valon kiinnityspultissa,mikä jää monelta huomaamatta,elikä siinäkin pitää katsoa lamppu avaamalla,kumpi johdoista on maa ja virta.

• sgddgds

Joku kytkentärasia niissä on usein joka "vedenpitävyydestä" huolimatta voi olla täynnä suolavettä. Näin meidän uudehkossa venekärryssä. Vaikkei ole venekärry niin voi sinne mennä kosteutta joten se kytkentärasia kannattaa tarkistaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5384
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4627
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2651
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2314
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1347
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1276
    Aihe