Ihana viini kadoksissa

Viinihaussa

Olimme syömässä mieheni työantajan luona edustusillallisella. Yritys on kohtalaisen nimekäs ja myös oli ulkomaisia vieraita. Illallinen oli upea, kokki oli nimekäs suomalainen. Erityisesti ihastuin siihen punaviinin, joka oli aivan mielettömän ihana. Kysyinkin sen nimeä emännältä kolme kertaa ja kerroimme ostavamme sitä myös omaan kotiimme.

Innostuimme myös kutsumaan myös toimitusjohtajan meille illalliselle, onhan mieheni myös johtoryhmän jäsen.

Nyt meitä uhkaa todellinen kasvojen menetys sillä en millään muista viinin nimeä, tokihan he varmaan kysyvät sitä, meillä on myös viinikaappi näkyvästi ruokasalissa.

Muistan viinin nimestä vain sanan Tinto. Osaako joku tämän vihjeen perusteella sanoa mikä viini voisi olla kyseessä? Kiitos etukäteen!

9

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäjamartta

Bodegas Protos'27 Tinto 2015, maistuu vaikka kyseessä olikin provo.

• Toki. Tosiosaaja, joka olisi hukannut punaviinin nimen, tarjoaisi illallisella kalaa tai äyriäisiä, jonka kanssa tarjoillaan valkoviiniä.

Aika itsestään selvää.

• punkkuujapatonkii
        Kollimaattori kirjoitti:

Toki. Tosiosaaja, joka olisi hukannut punaviinin nimen, tarjoaisi illallisella kalaa tai äyriäisiä, jonka kanssa tarjoillaan valkoviiniä.

Aika itsestään selvää.

Nykyäänhän lajittelu puna- tai valkoviineihin ruoan mukaan ei enää pidä paikkaansa vaan viini valitaan ominaisuuksiensa mukaan eli punaista fisullekin riippuen fisusta ja ruoan maustamisesta ja joskus jopa valkkaria possulle - jotkut jopa uskaltavat nauttia roseeta lihan kanssa vaikka takavuosina se olikin ehdoton nounou.

Kuten kaikessa ei ole ehdottomia totuuksia vaan kaikille mieltymyksensä mukaan.

• Viiniäkiitos

Tinto tarkoittaa punaviiniä ja on varsin yleinen sana espanjalaisten viinien nimessä.

Sen perusteella on lähes mahdotonta löytää etsimääsi viiniä. Yrittää voi kyllä vaikkapa Viinikartan sivustolta http://www.viinikartta.fi/ hakusanalla Tinto. Viinejä löytyy yli 60, mutta selaamalla nimilistaa, voi ehkä palautua mieleen tuon etsityn viinin nimi.

• Hirveenkaataja

Olisi heti auttanut jos olisit kertonut oliko ravut perinteuisä rupisia kotimaisia vai hienompia ruotsalaisia.
      Sitä se viina teettää. Seuraavana päivänä ei muista mitään mitä on juonut tai syönyt. Kannattaa katsoa sieltä makkarin viinakaapista minkä värisiä tyhjiä pulloja löytyy. Niistä voi sitten arpoa sopivimman ja ei muuta kuin Alkoon asioimaan heti maanantaiaamuna.
      Vin Blanc Algerique on minun ehdoton suosikkini hirvenlihan kanssa. Sitä saa hyvinvarustetuista alan liikkeistä 3 litran pöntöissä alle 4 euroa per pönttö.

• Viinihaussa

Sainkin idean, kyseistä viiniä on varmaan siellä edelleen...menen toimitusjohtajan kotiin etsimään pikkumustiani, ne katosivat jonnekin juhlassa. Katsonkin että hänen rouva ei ole kotona samaan aikaan, se on helppoa koska mieheni pettää minua toimitusjohtajan vaimon kanssa. Hetken salapoliisityön jälkeen varmasti huomaan missä tämä ihanuus pullottaa, ehkäpä toimitusjohtaja itse auttaa minua.

• Viinihaussa

Kuka nyt koko kolttunsa hävittäisi, et näköjään ole viiniasiantuntija ollenkaan. Paremminkin sieltä sohvan mutkasta saattaisi löytyä muutamat pikkarit. Olipa ne minkä värisiä hyvänsä.

• piikkarit
        Viinihaussa kirjoitti:

Kuka nyt koko kolttunsa hävittäisi, et näköjään ole viiniasiantuntija ollenkaan. Paremminkin sieltä sohvan mutkasta saattaisi löytyä muutamat pikkarit. Olipa ne minkä värisiä hyvänsä.

"pikkumustiani"
        Oles tarkkana. Pikkumustat on eri vaate kuin pikkumusta.

Vai meinaatko, että kadotti monta mekkoa?

• Viinihaussa
        piikkarit kirjoitti:

"pikkumustiani"
        Oles tarkkana. Pikkumustat on eri vaate kuin pikkumusta.

Vai meinaatko, että kadotti monta mekkoa?

Ihanaa että kysyit! Tämä tarkoittaa pikkumustiani eli mirriäni. Tarkoitus on flirttailla toimitusjohtajalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7044
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3384
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe