Valitettavan suuri osuus pyöräilijöistä rikkoo lakia. Ei vain jalkakäytävillä pyöräilevät yli 12 vuotiaat vaan myös kadunkulmissa aivan yleisesti vastoin liikennevaloja rynnistävät.
Onnetonta on se, että tällä pienellä vähemmistöllä, joka enimmäkseen koostuu vähäpätöisistä kansalaisista, on suurisuisen käyttäytymisensä vuoksi paljon puolustajia lehdistössä ja muussa julkisessa sanassa. Kuitenkin jalankulkijat ovat enemmistö, mutta kukaan ei tunnu puolustavan heitä. Juttelin erään Helsingin liikennesuunnitteluun osallistuvan henkilön kanssa. Hän oli täynnä fanaattista pyöräilyn ihailua ja puolustamista. Tervettä järkeä ei tuntunut olevan pisaraakaan. Tässä olisi Vapaavuorelle työsarkaa, samaten poliisille.
Helsinki on monista maailman kaupungeista, joissa olen oleskellut pitempään, ylivoimaisesti epämiellyttävin jalankulkijan kannalta.
Pyöräilijät rikkovat lakia kaiken aikaa
11
286
Vastaukset
- Keppiä_ruoskaa
Poliisia ei kiinnosta. "Mitä noin pienistä..." #maantapa
Kaupunkia ei kiinnosta. "Ei ne mitään kunnon infraa tarvitse." Sehän on vain paperilla, että kaupunki priorisoi kävelyä ja pyöräilyä sekä joukkoliikennettä.
Sama meno jatkuu, kunnes jotakuta alkaa oikeasti kiinnostaa. Sama kuin esim. suojatiekulttuurissa Ruotsissa ja Virossa. Muutama vuosi tiukkaa puuttumista ja kas, siisti tien antaminen jalankulkijalle on itsestäänselvyys. (Noiden muutaman vuoden aikana kortti meni kuivumaan yhdestä virheestä) - pakollinenAjokortti
Pyöräilykortti pakolliseksi, ei se oppi muuten perille mene. Nyt nämä ohjukset luulevat ettei heillä ole lainkaan väistämisvelvollisuuksia ja tämä aiheuttaa vaaratilanteita yhtenään. Tietysti autoilijoitakin löytyy jotka eivät osaa sääntöjä ja väistelevät kaikki pyöräilijät joka tilanteessa ja tämä opettaa väärät tavat molemmille. Tästä aiheutuu todellinen riski vakaviin onnettomuuksiin kun ohjukset painavat sokeana täyttä vauhtia risteykseen ja autoilja ei teekkään kunniaa ja ajaa sääntöjen mukaan ja pyöräilijä pääsee pilb´venreunalla tai pyörätuoliin.
Turvallisuus otti kovasti takapakkia kun nuo vanhat ja hyvät säännöt mentiin sorvaamaan kieroiksi. - sujuvampaa_pyöräilyä
Helsingissä on tehty suuria suunnitelmia pyöräilyn sujuvoittamiseksi, pyöräkaistoja rakennetaan lisää, osa autoilijoiden käyttämästä tilasta siirretään pyöräilijöiden käyttöön, kaupunkipyöriä lisätään entisestään.
Pyöräily on tällä hetkellä suositumpaa kuin koskaan ja sen odotetaan yhä lisäävän suosiota,
mm. sähköpyörien suosio lisääntyy, pyöräilijöitä on siis odotettavissa katukuvaan aiempaa enemmän. Tätä ei aikoinaan osattu ennustaa ja liikennejärjestelyt pyöräilijöiden kannalta katsottuna ovat laahanneet pahasti perässä ja nyt korjataan tilannetta vastaamaan nykyajan vaatimuksia.- Uskomatonta_menoa
Jos ei pysty nykyisissä olosuhteissa ajamaan sääntöjen mukaan, pitää pyörä jättää kotiin. Turha höpistä mistään perässä laahaamisesta.
Tämä pyöräilyhuuma on ohimenevä ilmiö.
- näin_näkisin
"Kuitenkin jalankulkijat ovat enemmistö, mutta kukaan ei tunnu puolustavan heitä."
Jalankulkijat ovat suurimmaksi osaksi joutoväkeä joka vain hyppii töihin kulkevien ihmisten haittana.
Pyörä on tehokkain ihmisvoimin liikkuva kulkuväline. Jopa lähes rapakuntoinen kyknee liikkumaan sen avulla kilometrikaupalla lyhyessä ajassa, joten se soveltuu autojen ruuhkauttamien kaupunkien työmatkojen taittamiseen nopeasti. Kävely on hidasta taapertamista.- sekäautoletfillaril
Se on juuri näin. Liikun aina pyörällä kun se on mahdollista. 15 km suuntaansa olevan työmatkan pyöräilen ympäri vuoden. Autoa käytän vain kun on pakko.
- autoilijatmyös
Sanoisin että autoilijat rikkovat ylivoimaisesti eniten lakia. Enemmistö ajaa yli sallitun ja jo tämä todistaa asian.
- Uskomatonta_menoa
Kummista enemmistö ajaa jalkakäytävillä, autoilijoista vai pyöräilijöistä? Jos autoilijat ajaisivat yhtä holtittomasti kuin pyöräilijät, jalankulku olisi mahdotonta.
Kyllä tämä pyöräilyhuuma tästä muutamassa vuodessa laantuu, eli ei kannata investoida siihen liikoja. - Pyörällä_Helsingissä
Kyllä se on pyöräilijät!
Tule vaikka Helsingin keskustaan ja liiku eri alueilla. Laske näkemäsi pyöräiljät ja laske liikennesääntöjä rikkovien määrä. Ja laske sitten siitä prosentit kuinka moni pyöräilijä rikkoo liikennesääntöjä.
Tee sitten toinen laskenta ja laske autojen määrä ja laske liikennesääntöjä rikkovien määrä. Ja laske siitä prosentit kuinka moni autoilija rikkoo liikennesääntöjä.
Pyöräilijät voittavat tämän "kilpailun", sillä harva pyöräilijä noudattaa liikennesääntöjä.
Minä olen pyöräilijä, joka noudatan liikennesääntöjä. Eilen pyöräilin Helsingin keskustassa ja enimmäkseen ajoradalla enkä yhtään jalkakäytävillä. Esim., että päästin jalankulkijat suojatien yli ajaessani ajoradalla Aleksilla. Kyllä jalankulkijat hieman ihmettelivät eivätkä meinanneet uskaltaa astua suojatielle.
Mm. Helsingin keskustassa olen vähän väliä vaarassa jalankulkijana jalkakäytävillä pyöräilijöiden takia, mutta en oikeastaan koskaa ajaessani pyörällä ajoradalla. - täällä-menee-hyvin
Pyörällä_Helsingissä kirjoitti:
Kyllä se on pyöräilijät!
Tule vaikka Helsingin keskustaan ja liiku eri alueilla. Laske näkemäsi pyöräiljät ja laske liikennesääntöjä rikkovien määrä. Ja laske sitten siitä prosentit kuinka moni pyöräilijä rikkoo liikennesääntöjä.
Tee sitten toinen laskenta ja laske autojen määrä ja laske liikennesääntöjä rikkovien määrä. Ja laske siitä prosentit kuinka moni autoilija rikkoo liikennesääntöjä.
Pyöräilijät voittavat tämän "kilpailun", sillä harva pyöräilijä noudattaa liikennesääntöjä.
Minä olen pyöräilijä, joka noudatan liikennesääntöjä. Eilen pyöräilin Helsingin keskustassa ja enimmäkseen ajoradalla enkä yhtään jalkakäytävillä. Esim., että päästin jalankulkijat suojatien yli ajaessani ajoradalla Aleksilla. Kyllä jalankulkijat hieman ihmettelivät eivätkä meinanneet uskaltaa astua suojatielle.
Mm. Helsingin keskustassa olen vähän väliä vaarassa jalankulkijana jalkakäytävillä pyöräilijöiden takia, mutta en oikeastaan koskaa ajaessani pyörällä ajoradalla.Saattaa olla myös paikkakunta- /kaupunkikohtaista. Ei ole kokemuksia pääkaupunkiseudusta mutta vähän pienemmällä paikkakunnalla homma toimii aika hyvin.
- autoilijoissa-sanomista
Autoilijat eivät tee yleensä elettäkään hidastaakseen suojatietä lähestyessään, kyllä jalankulkijana on jatkuvasti vaarassa autoilijoiden takia, eivät kunnioita ihmistä, liikennevaloja jonkinverran eli valot pitäisi suojateillä olla mutta siinäpä sitten kaikki odottelevat aikansa, liikenne olisi sujuvaa kakille jos autoilijat kunnioittaisivat jalankulkijoita. Hidastetöyssyillä on myös yritetty hillitä kaahaavia autoilijoita keskustoissa, niissä on varmaan mukava jympsytellä, no syyttäkööt itseään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748