Otetaan kilometriä tunnissa (kmh), jalkaa sekunnissa (fs) ja solmu (kn).
Huomaamme että
2*kmh ≈ fs 2*kn
Esimerkiksi 100 kmh, joka on 91,13444 fs ja 53,99565 kn.
200 ≈ 91,13444 107,9913 ≈ 199,12574
Hyvin jännää.
Nopeusyksiköiden kätevät suhteet
8
215
Vastaukset
- Joo-joo
Tarkista nyt ensin tietosi , ft/s ei ole se mitä luulet.
- jalka.on.12.tuumaa
Miten niin ei ole mitä luulet?
https://duckduckgo.com/?q=100 kmh to feet per second&t=hj&ia=answer - se.totuus
jalka.on.12.tuumaa kirjoitti:
Miten niin ei ole mitä luulet?
https://duckduckgo.com/?q=100 kmh to feet per second&t=hj&ia=answerkm/h ei ole sama kuin km*h = kmh
fts ei ole sama kuin ft/s
Lisäksi 2*kmh ≈ fs 2*kn ei tarkoita että
Vaan että 2 km/h ≈ 1 ft/s 2 kn, mikä ei pidä paikkaansa. - se.vielä
se.totuus kirjoitti:
km/h ei ole sama kuin km*h = kmh
fts ei ole sama kuin ft/s
Lisäksi 2*kmh ≈ fs 2*kn ei tarkoita että
Vaan että 2 km/h ≈ 1 ft/s 2 kn, mikä ei pidä paikkaansa.Päädyit siis samaan lopputulokseen. Mikä oli varsinainen ongelmasi?
- se.totuus
se.vielä kirjoitti:
Päädyit siis samaan lopputulokseen. Mikä oli varsinainen ongelmasi?
En päätynyt samaan lopputulokseen. Se on ihan oma virheellinen kuvitelmasi.
2 km/h ≈ 0,555555 m/s
1 ft/s ≈ 0,3048 m/s
2 kn ≈ 1,0288888 m/s
1 ft/s 2 kn ≈ 1,333689 m/s mikä ei todellakaan ole likimäärin sama kuin 2 km/h, kuten virheellisesti väitettiin.
Toinen osa lopputuloksesta oli se ettei kertolasku ja jakolasku tarkoita myöskään samaa asiaa, vaan aloituksessa sotkettiin nekin yksiköiden osalta keskenään.
- Todella_jännää
Minusta on jännää, että joku vielä nykyaikana haluaa käyttää jotakin epämääräistä nyrkkikaavaa yksikkömuunnoksiin, kun tarkat muunnokset saa aikaan esimerkiksi Googlella tai monella muulla ohjelmistolla.
En ymmärrä kuinka keskuudessamme on yhä kivikaudessa eläviä ihmisiä, joiden painoyksiköt ovat luokkaa mulkero, musa ja isomusa.
Ja pituusyksiköt luokkaa viiva (1/10 tuumauksesta, siis selvä desimaaliluku), tuuma, englanninjalka jne.
Absordeinta on kivikautisen ihmisen käyttämä Google!
- Noinkohan
Suoraan sanoen en ymmärrä, mitä kätevää tuossa likimääräiskaavassa on. Jos haluta muuntaa x m/s muotoon y km/h, muunnat sen siis ensin yksikköihin u ft/s ja v kn ja sitten lasket likiarvon y:lle. Mikset pelkästään kerro 3,6:lla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286