Hei sinä lapsi, nuori tai nuori aikuinen!
Harrastatko / oletko harrastanut teatteria? Mahtavaa!
Kerro, mitä teatteriharrastus on sinulle antanut. Mitä olet oppinut? Miksi teatteriharrastus kiinnostaa? Oletko päässyt eroon epävarmuudesta tai onko itsevarmuutesi mielestäsi kasvanut? Ehkä olet teatterin avulla päässyt elämän ikävissä asioissa (masennus, koulukiusaaminen) eteenpäin?
Sana on vapaa. Vastauksia tullaan käyttämään tunnistamattomasti yliopistotutkimuksessa.
Kerro kokemuksiasi teatteriharrastuksesta!
1
149
Vastaukset
- BobArctor
Teatterin lava on minulle kirkko, jossa pyrin kohti kokonaista tietoista hetkeä. Kanavoin tunnesisältöjä sisältäni erilaisista lähteistä (ilo, suru, viha, rakkaus ja jopa epätoivo ja väsymys). Oleellista ei silti ole oma tunnekokemukseni vaan se mitä välitän yleisöön. Omat tunteeni ovat pelkästään työkalu. Prosessi on älyllinen.
Pyrin kohti sitä yhtä hetkeä, jolloin minä, hahmoni ja Se joka on me molemmat, on yhtä. Olen kerran yhden näytelmän yhden esityksen yhdessä hetkessä kokenut tämän ja se muutti minut pysyvästi.
Ellei se välity se on huonoa. Ellei se kuulu se on huonoa. Ellei se viihdytä se on huonoa. Ellei se näy se on huonoa. Pyrin armottomaan rehellisyyteen ja sen ymmärtämiseen missä omat rajani näyttelijänä kullakin ajan hetkellä kulkevat. Ihanteellisessa tilanteessa saan tehdä roolia, jossa joudun ylittämään näitä rajoja, mutta ne eivät ole mahdottoman kaukana. Pyrin kehittymään jokaisen produktion mukana paremmaksi ja myös niiden ulkopuolella. Yritän ymmärtää mikä nerokkaina pitämistäni näyttelijöistä tekee niin nerokkaita. Näytteleminen on työtä/harrastamista, jota tehdään aivoilla.
Tekniikkani olen parantanut ammattiohjaajien, kirjojen, erilaisten hyviksi katsomieni koulutusten sekä tietenkin katsomieni ammattilaisten ja muiden harrastajien esitysten avulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427205
- 324018
- 543523
- 423020
- 172776
- 372248
- 162226
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472207- 412193
- 452159