Hyvä juttu, mutta jätkät pilas koko homman

Juustopää

Joo, perseelleen meni koko homma. Sanovat, että kyllä se kommunismi olis ollu hyvä ja hieno juttu, mutta jätkät pilas sen.
Muutenkin olen sitä mieltä, että kyllä maailmassa pitäisi muutama kunnon kommarimaa olla, että pääsis vähän pröystäilemään länsivaluutalla ihan kuin ennenvanhaan.

6

335

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä! Tulee oikeasti ikävä vanhaa kunnon neuvostomaata. Sitä oli ennen vanhaan Leningradissa helppo sanoa isolle ravintolaseurueelle pitkän ja kostean illan päätteeksi - vatsa ja pää tupaten täynnä - että MINÄ MAKSAN!!!

Kyllä, ikävä on. Miksi ne menivät pilaamaan koko homman! Kyllä minä tästä nyt mieleni pahoitan!

• KomKomKom

Kommunismi on teoriassa ihan helevetin hienoa, mutta käytäntö on osoittanut sen olevan vain tie kusipäisten hullujen valtaannousulle. Kaikki entiset ja nykyiset kommarimaat vain sanovat olevansa kommunistisia. Yhtään kunnon kommarimaata ei ole tähän mennessä ollut missään.

• Niin tai ne on just ne kusipäiset hullut jotka ryhtyvät kommunisteiksi (ja uskovat siihen potaskaan) ja pääsevät valtaan

• just_just

Näinhän se on. Teoria on aivan upea mutta ihmisen luonto ei taivu kuin ahneuteen ja oman voiton pyyntiin. Ei se ole kommunistisen teorian vika ettei se toimi.

• myrmyrmyrmyy

Aijaa, ei ole teorian vika? Ahneuskin kuuluu ihmisen luonteeseen, ei siinä ole mitään pahaa. Ja jos teoria vaatii luopumista ahneudesta, teoria on järjetön. Olisiko kyseinen teoria tehty mieluummin muurahaisille tms.? Ja olikohan kirjoittajillakin muurahaisen aivot?

• FMYlHist
        myrmyrmyrmyy kirjoitti:

Aijaa, ei ole teorian vika? Ahneuskin kuuluu ihmisen luonteeseen, ei siinä ole mitään pahaa. Ja jos teoria vaatii luopumista ahneudesta, teoria on järjetön. Olisiko kyseinen teoria tehty mieluummin muurahaisille tms.? Ja olikohan kirjoittajillakin muurahaisen aivot?

Luepas se ensin. Siis Pääoma. Kyllä siitä kaikki vouhkaa, mutta harva on lukenut. Ei oo pitkä kirja, mutta perkeleen tylsä. Sen jälkeen lue Taisteluni (by A. Hitler). Huomaa että Aatu oli lukenut Pääoman, ja... ominut sen omaan päähän.
        Jonkin jutun lukeminen ei tee kenestäkään sellaiseksi josta juttu kertoo. Olen lukenut Malleus Maleficarumin, enkä vieläkään jahtaa noitia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7332
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4058
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3585
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2289
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37