Kaksitahtinen 50 cm3 kyseessä ja kysymys liittyy pakoputken alkupäässä olevaan putkeen, josta lähtee kumiletku katteiden alle näkymättömiin. Joskus olen aukaissut katteita sen verran, että tiedän siellä olevan jonkinlainen venttiili. Venttiilin jälkeen jatkuu kumiletku ja sen päässä on jonkinlainen vaahtomuovisuodatin.
Tuo kumiletku kuumuu tuhottomasti siitä pakoputken alkukäyrän kohdalta aika pitkän matkaa.
Kummin päin siinä pitäisi ilman virrata? Olen luullut, että se vetää pakoputkeen llmaa, mutta silloin sen ei luulisi kuumuvan noin.
Putkessa on ollut myös ns. hukkaputki (onko oikea nimi?), mutta se on tulpattu. Siis sellainen noin 8cm pätkä, jonka pää on ollut litistetty umpeen käsittääkseni.
Tuossa ei siis se kyseessäoleva kumiletku mene pakoputkesta ilmanputsariin eikä imusarjaan, vaan sen loppupää sen venttilin jälkeen on katteiden alla piilossa ja vapaana, ei siis kiinnitetty mihinkään.
Kokeilin joskus tulpata tuon niin letkulähdön pakoputken kyljestä, mutta silloin skootteri ei toiminut kunnolla. Samoin, jos letku esim. katkeaa, sen toiminta menee sekaisin. Silloinhan pakoputki on tavallaan rikki, kyljessä reikä. Mutta kun se ei siis toimi tuo reikä tulpattunakaan. Mikä tuo kumiletkuhässäkkä siinä on ja miten sen on tarkoitettu toimivan?
Peugeot C-Techin hapetin vai mikä se on?
vm2008
1
193
Vastaukset
- Pötpöt
Egr Venttiili polttaa öljynkäryä mootorissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402939
- 172726
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402058