Pystyykö ajoneston ohittamaan VAG laitteella?

Vikoja

Pystyykö ajoneston ohittamaan esim VAG laittella helposti. Saa ilmeisesti netistä tai motonetisä. Vanha auto näyttää ajoneston vikakoodia vaikka ajoneston valo ei vilku. Välillä lähtee käyntiin ja välillä ei. On hankala vika, kun en ole ihan varma johtuuko se ajonestosta vai olisko jotain muuta, jos nyt kuitenkin se ajoneston saisi pois niin sitten se ei ainakaan ole se. Jollain tee se itse menetelmällä. Vanhaa autoa tuskin kannattaa merkkikorjamolla käyttää. Eihän sen tarvitse olla edes päällä, koska ei kukaan vanhaa autoa kähvellä. Olisin tosi kiitollinen neuvoista. Tai voisko vika olla muualla vaikka heittää mm ajoneston vikakoodia.

6

6269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajonestin

Ei voi ohittaa, tai ohittaminen on kalliimpaa, kuin korjaaminen. Yleensä VAG ajonesto sammuttaa auton muutaman sekunnin päästä käynnistymisestä, eikä estä käynnistymistä. Jos vain suoraan starttaat auton (pitämättä virtoja ensin päällä montaa sekuntia) ja se ei lähde käyntiin, ei vika ole ajonestossa.

Yleisin vika ajonestossa on ajoneston kelan vika, se temppuilee yleensä erityisesti kosteilla keleillä. Sen saa yleensä toimimaan pelkästään purkamalla ja puhdistamalla kelan, ja sen liittimen.

• ajonestin

Miten ajoneston saisi kokonaan pois, en ole keksinyt. Olen nyt vaihtanut kaikki mahdolliset anturi ja suodattimet, mutta aina vaan ilmoittaa ajonestosta, vaikka ongelma varmaan on muualla.

• Vikojakinon

Miksiköhän käynnistämisvaikeudet näkyy erilaisina vikakoodeina, jotka ei sitten pidä paikkaansa. Tai niitä korjaillessa aika kuluu muttei itse ongelma? Sitä on ihmetelty useampi vuosi. Moottori pyörii mutta ei aina jaksa pyörähtää liikkeelle tai sammuu heti, varsinkin kuumana.

• Saab9-5

Kampiakselin asentotunnistin.

• Anonyymi

Venttilinvarren kumit tai kärjet.
      Voi olla myös jarruvika, tähän tyylin veikataan👴🏿👴🏿👴🏿

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5770
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5263
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2984
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2434
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2108
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2068
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      36
      1922
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1681
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1624
    Aihe