voitti uusimman autobildin vertailun (13/2018), mukana oli Renault Megane, Opel Astra, Honda Civic, Volkswagen Golf. Kia pyyhkii muut laudalta.
uusi kia ceed
35
1311
Vastaukset
- Kettukolossaan
Joku on huonoistakin paras
- eiikunaromujameille
Ompa saavutus kun voittaa renaultin….aaaahha hah ha haaa. Paskojen autojen mittelöt.
- sattuuko
Ehkä se voitti jotain muitakin esim. ikuisen testivoittaja golfin.
- Ihmeaasiakka
Meni provo pelleillä herne nokkaan hahhahhooo
- Huristellaan
On muuten mukava auto ajaa näin amatööri tuntumalla katsottuna.Kannattaa kokeilla jos sopisi teillekkin.Hinta suhde ihan hyvä.
- ValitsenFiatin
No jaa. Jos vertaa Tipoon niin tuskin ainakaan tilavampi. TM koeajossa Kian ääritilannekäytöstä kehuttiin mutta niin kehuttiin Tipossakin. Kian 140 hv moottori ei juurikaan suorituskykyisempi kuin Fiatin 120 hv T-Jet ja Kian 120 hv versio häviää Fiatille suorituskyvyssä.
Penkit ja jousitusmukavuus Tipossa hyvät, Kiassa kova alusta. Kian rengasmelu kova verrattuna hiljaiseen Tipoon. Lisäksi Tipo edullisempi ja Suomessa harvinaisempi/yksilöllisempi (euroopassa tosin viime vuonna myydympi kuin Cee'd). Valintani on Tipo.
Tähän vielä vaikuttaa se Fiatin 119 vuotias autonvalmistushistoria. Kian ensimmäiset autot valmistuivat 1970-luvulla ja ensimmäinen malli olikin lisenssillä tehty Fiat 124:sta eli Kia 124.- Ihmeaasiakka
Kuinkas fiat on menestys luotettavuuden suhteen esin kiaan.
No rengasmelu onkin kian ainut huono puoli tm lehden mukaan,tosin testiauto oli valittu kyllä huonolla rengastuksella, ex malli joka myydyin niin siinä rengasprofiili huomattavasti maltillisempi.
Fiatia kukaan ole koskaan pitänyt edes autona. - ValitsenFiatin
Höpöpuhetta. Todella luotettavia Fiatini olleet. Grande Punto ja Bravo niin huolettoman luotettavia ja huolettomia että. Kaverin perheen Kia Carens ja Toyota Verso paljon vikaisempia, tosin enemmän ajettujakin. Heillä kakkosautona ollut vanha Marea toimi paljon paremmin...Ja uusista mm. Jeep Renegade (sama tekniikka kuin 500X) pärjäsi erittäin hyvin jodsain kats. vikojen vähyydessä, olikohan ADAC:n testi.
- ettäskehtaat
ValitsenFiatin kirjoitti:
Höpöpuhetta. Todella luotettavia Fiatini olleet. Grande Punto ja Bravo niin huolettoman luotettavia ja huolettomia että. Kaverin perheen Kia Carens ja Toyota Verso paljon vikaisempia, tosin enemmän ajettujakin. Heillä kakkosautona ollut vanha Marea toimi paljon paremmin...Ja uusista mm. Jeep Renegade (sama tekniikka kuin 500X) pärjäsi erittäin hyvin jodsain kats. vikojen vähyydessä, olikohan ADAC:n testi.
No sinä olet puhdas satusetä jos väität että fiat olisi luotettavampi kuin kia.
Jos nyt vaikka otetaan autobildin kestotestit niin hyundai/kia on kautta aikojen yks menestyneimpiä koko autobildin kestotesteissä(ajetaan 100tkm), taitavat olla edelleenkin top 5 joukossa edelleen.
Jokainen tietää kyllä totuuden .
- Mussoliini
Fiiatti taitaa olla ainut vaihtoehto, nykypäivänä jota vois ajatella omistaa!
- Jjffjfjfjfjfjf
Ceedin rengasmelu mainittu ihan jokaisessa arvostelussa, että vähän turha vedota renkaisiin. Ja tehtaan vikahan se väärä rengasvalintakin on.
Hienonnäköinen keula kyllä ja hyvät arvostelumenestykset. Mahtavan pitkä takuu ja kiitos Kian takuun, on eurooppalaisetkin pakotettu pidentämään takuitaan. Tästä kiitollisena voisi hyvillä mielin antaa rahansa Koreaan. Mutta kun se rengasmelu on itselleni ehkä tärkein tekijä autossa. Ja toinen on kyydin pehmeys, arvostelujen mukaan Kiakin on sortunut tuohon absurdin tyhmään ”eurooppalaiseen” ”urheilullisuuteen” eli kivirekimäiseen jyrinään.
Toisaalta eurooppalaisille rahan syytäminen on lähempänä omaa persausta. Hinnallaan Kia ei nykyään voita kilpailua, vaan vaikka Ford ja Opel ovat halvempiakin. Mersun A:kin vain muutaman tonnin päässä.- Lopullisesti
Jos ymmärrät lukemaasi en kiistänytkään etteikö kia olisi aavistuksen meluisampi kuin joku toinen, mutta myydyin kia ex varustetasollaan on hiljaisempi kuin tm:ssä oleva versio.
Voin lyödä vaikka vetoa että tm vertailuun valitaan taas lippulaivamalli eli saadaan väkisin voittajaksi markkinoiden surkeimmalla takulla oleva auto.
Mitä tulee opel astraan, niin se ei taida olla sitten sinun autosi koska siinä testien mukaan liian jäykkä alusta,myös levoton.
Eiköhän kia tehdä slovakias eli kyllä ne euroopan rosvoille osa rahoista menee.
Nyt kun ilmasto poltiikka puhuttaa niin tuskin kukaan ostaa vag tuotteita, tehdään kiviilen voimalla ja kaiken lisäksi huijataan päästöissä, no nyt on jouduttu keskeyttään eräitä mallejaan koska ei läpäisi uudempia päästönormeja.
Samaa mieltä olen siitä ettei kialla ole mitään hintaetua, mutta laadussa ja laatuvaikutelmassakaan ei ole mitään hävettävää muihin verrattuna. - Lopullisesti
Siis tehdään kivihiilen voimalla
- GolffinAikaOhi
Lopullisesti kirjoitti:
Jos ymmärrät lukemaasi en kiistänytkään etteikö kia olisi aavistuksen meluisampi kuin joku toinen, mutta myydyin kia ex varustetasollaan on hiljaisempi kuin tm:ssä oleva versio.
Voin lyödä vaikka vetoa että tm vertailuun valitaan taas lippulaivamalli eli saadaan väkisin voittajaksi markkinoiden surkeimmalla takulla oleva auto.
Mitä tulee opel astraan, niin se ei taida olla sitten sinun autosi koska siinä testien mukaan liian jäykkä alusta,myös levoton.
Eiköhän kia tehdä slovakias eli kyllä ne euroopan rosvoille osa rahoista menee.
Nyt kun ilmasto poltiikka puhuttaa niin tuskin kukaan ostaa vag tuotteita, tehdään kiviilen voimalla ja kaiken lisäksi huijataan päästöissä, no nyt on jouduttu keskeyttään eräitä mallejaan koska ei läpäisi uudempia päästönormeja.
Samaa mieltä olen siitä ettei kialla ole mitään hintaetua, mutta laadussa ja laatuvaikutelmassakaan ei ole mitään hävettävää muihin verrattuna.Onhan jotkut arvioineet uuden Focuksen uudeksi c-segmentin mittapuuksi. On nimittäin vielä luokassaan hiljainen. Varustelussa taitaa olla esim. Ceedin edellä ja takuu vakiona 5v/100tkm ja saa pienellä rahalla päivitettyä 7 vuoteen. Sehän tästä kilpailusta puuttui
- testiäodotellessa
GolffinAikaOhi kirjoitti:
Onhan jotkut arvioineet uuden Focuksen uudeksi c-segmentin mittapuuksi. On nimittäin vielä luokassaan hiljainen. Varustelussa taitaa olla esim. Ceedin edellä ja takuu vakiona 5v/100tkm ja saa pienellä rahalla päivitettyä 7 vuoteen. Sehän tästä kilpailusta puuttui
Totta ford puuttui ja ford on hiljaisempi.
Luokan mittatikkuna on pidetty volsu
Kian etuna on tietenkin parempi takuu 7v/150tkm ja todenäköisesti myös autona luotettavampi.
Automaattilaatikko on kiassa parempi.
Mutta erinomainen on fordikin. - Lopullisesti
Sanoit että tehtaan vika kun laittaa liian matalaprofiilirenkaita kiaan, tottahan se osaltaan, toisaalta rengasmelu ei ole kaikissa maissa ongelma, mutta suomessa jossa tiet ovat mitä on niin täällä ei kannata ostaa kian "lippulaivamallia kun on liian matalat profiilit.
Samahan koskee monia automalleja ,hyvänä esim. Volvo v60 tm koeajossa 18/2018.
Mutta kannattaa seurata suomalaisia autotestejä, väliin valitaan testiin ihan jörjettömillä rengastuksilla/varustetasoilla olevia koeajoon, kaiken järjen mukaan testin piis ottaa ne mallit mihin maahantuojakin uskoo myynnin painottuvan.
Vuosia sitten aina otettiin ensikoeajoon esim. avensiksesta kallein malli ja näin saatiin kertoa kuinka ohjaus ei ole kärkeä, ne jotka ovat avella ajaneet tietävät että se on parempi ajaa kuin maine kantaa. - TahmeaaPurkkaa
Lopullisesti kirjoitti:
Sanoit että tehtaan vika kun laittaa liian matalaprofiilirenkaita kiaan, tottahan se osaltaan, toisaalta rengasmelu ei ole kaikissa maissa ongelma, mutta suomessa jossa tiet ovat mitä on niin täällä ei kannata ostaa kian "lippulaivamallia kun on liian matalat profiilit.
Samahan koskee monia automalleja ,hyvänä esim. Volvo v60 tm koeajossa 18/2018.
Mutta kannattaa seurata suomalaisia autotestejä, väliin valitaan testiin ihan jörjettömillä rengastuksilla/varustetasoilla olevia koeajoon, kaiken järjen mukaan testin piis ottaa ne mallit mihin maahantuojakin uskoo myynnin painottuvan.
Vuosia sitten aina otettiin ensikoeajoon esim. avensiksesta kallein malli ja näin saatiin kertoa kuinka ohjaus ei ole kärkeä, ne jotka ovat avella ajaneet tietävät että se on parempi ajaa kuin maine kantaa.Avensista ajaneena voin sanoa, että kyllä se ohjaus on ihan oikeasti huono muihin merkkeihin verrattuna. Ja Avensis 1.6 SOL Edition 2010 nyt puheessa. Pidin vuoden ja vaihdoin pois. Ajattelun, että kyllä siihen tottuu, mutta väärässä olin. Toki mulla oli ollut aiemmin monia muitakin merkkejä, ni oli vertailupohjaa. Voi siis tuntua hyvältä, jos on ajanut vain tojolla
- Kyllästynytoon
TahmeaaPurkkaa kirjoitti:
Avensista ajaneena voin sanoa, että kyllä se ohjaus on ihan oikeasti huono muihin merkkeihin verrattuna. Ja Avensis 1.6 SOL Edition 2010 nyt puheessa. Pidin vuoden ja vaihdoin pois. Ajattelun, että kyllä siihen tottuu, mutta väärässä olin. Toki mulla oli ollut aiemmin monia muitakin merkkejä, ni oli vertailupohjaa. Voi siis tuntua hyvältä, jos on ajanut vain tojolla
Olen myös omistanut niin volkkaria kuin toyotaakin,itseasissa ollut montakin avea ,viimeks 2013 ja en sanoisi että huo.o ajettava,toki passat aavistuksen vakaampi ,mutta volsu on kyllä yks laaduttomampia autoja mitä olen(perheemme) omistanut audi a4 kanssa joka oli oikein öljysyöppö eikä edes suuntavakavuudellaan hääppönen.
- hynykiavoittaaVW
Ja suomen testissä hyundai i20 voitti kia ceedin!
- 2121212
Focukseen saa matriisivalot ja siinä on oikea automaatti. Pelkästään nämäkin tekee Focuksesta paremman kuin Kia (tai Golf).
Testissä oli mukana myös Golf mikä jäi kakkoseksi. Ero kuitenkin aika pieni. Kia on joka tapauksessa kehittynyt kovasti saksalaismalliseksi sekä hyvässä että pahassa.- Ettällee
Vai fordissa oikea laatikko, lapulla joo mutta focuksen laatikko on älyttömän hidas.
Näin on myös ammattitestaajat todenneet eli siinä kia vetää pidemmän korren. - HyviäMolemmat
Ettällee kirjoitti:
Vai fordissa oikea laatikko, lapulla joo mutta focuksen laatikko on älyttömän hidas.
Näin on myös ammattitestaajat todenneet eli siinä kia vetää pidemmän korren.Focuksen laatikkoa on moitittu hitaaksi ainoastaan litraisen yhteydessä. Tai no ei se minkään koneen yhteydessä ihan kaksoiskytkimen nopeuteen pääse. Tästä huolimatta Focukseen saa aika kovan luokan varusteita, mm. nopeusrajoituksia lukevan ja nopeutta myös niiden mukaan mukauttavan adaptiivisen vakkarin. Navi ja 8t näyttö vakiona jne. Ceedissä joutuu ottamaan kalleimman varustepaketin, että saa saman kokoisen näytön ja ledit tosiaan mallia perus. Siinä suhteessa Focus on hintaansa nähden tällä hetkellä jopa c-segmentin mittapuu, kun muistaa vielä ajettavuuden erinomaisuuden siihen. Yksi vielä mikä kasvattaa eroa, niin Focukseen saa bensakoneeseen webaston kaukosäädöllä hintaan 620e vero. Kiassa vastaava melkein 3 tonnia. On totta, että uusi Ceed on myös aivan erinomainen tuote kaikesta huolimatta. Ainut mikä tässä on tulossa, niin Golf uudistuu vuoden päästä ja huhujen mukaan siihen olisi tulossa autonomisen ajon taso 3. Esim. Focuksessa se on tasolla 2. Siinä olis heti menossa muista ohi. Aika näyttää
- Lopullisesti
HyviäMolemmat kirjoitti:
Focuksen laatikkoa on moitittu hitaaksi ainoastaan litraisen yhteydessä. Tai no ei se minkään koneen yhteydessä ihan kaksoiskytkimen nopeuteen pääse. Tästä huolimatta Focukseen saa aika kovan luokan varusteita, mm. nopeusrajoituksia lukevan ja nopeutta myös niiden mukaan mukauttavan adaptiivisen vakkarin. Navi ja 8t näyttö vakiona jne. Ceedissä joutuu ottamaan kalleimman varustepaketin, että saa saman kokoisen näytön ja ledit tosiaan mallia perus. Siinä suhteessa Focus on hintaansa nähden tällä hetkellä jopa c-segmentin mittapuu, kun muistaa vielä ajettavuuden erinomaisuuden siihen. Yksi vielä mikä kasvattaa eroa, niin Focukseen saa bensakoneeseen webaston kaukosäädöllä hintaan 620e vero. Kiassa vastaava melkein 3 tonnia. On totta, että uusi Ceed on myös aivan erinomainen tuote kaikesta huolimatta. Ainut mikä tässä on tulossa, niin Golf uudistuu vuoden päästä ja huhujen mukaan siihen olisi tulossa autonomisen ajon taso 3. Esim. Focuksessa se on tasolla 2. Siinä olis heti menossa muista ohi. Aika näyttää
Ei parane myös unohtaa tulevaa corollaa ja mazda3 jossa pitäisi olla "vallankumouksellinen" moottori...yhtä kaikki nykyään tästä kokoluokasta saa erinomaisia autoja hinta/laatu suhteeltaan.
- 3243423
Lopullisesti kirjoitti:
Ei parane myös unohtaa tulevaa corollaa ja mazda3 jossa pitäisi olla "vallankumouksellinen" moottori...yhtä kaikki nykyään tästä kokoluokasta saa erinomaisia autoja hinta/laatu suhteeltaan.
Corollaan ei tule matriisivaloja. Tojolla ne kuuluu ainoastaan Lexuksien parhaiten varusteltuihin malleihin.
- takuullahyundaikia
ja hyundai sama auto kuin kia.seitsämän vuotta ilman km rajaa takuu.olis ollu ylivoimainen voittaja
- saaihmetellä
Miksi kiassa on huonompi takuu jos sama tekniikka?
- Kllddldlld
saaihmetellä kirjoitti:
Miksi kiassa on huonompi takuu jos sama tekniikka?
Mitä takuulla on tekniikan kanssa tekemistä?
- turvavyöuusinVWskoda
https://lehti.kia.fi/kia-stonic-voitti-tekniikan-maailman-vertailun/
vwseatilla ei toimi nyt edes mainosraha - 234234234
Ei Focukset automaatti niin hidas kuitenkaan voi olla kuin Konsernin DSG/S-tronic. Niissä on tehot kateissa aiva totaalsiesti pitkän aikaa kun koitat painaa kaasua hiljennettyäsi risteykseen n. 20km/h vauhtiin. Sen jälkeen mitään ei, siis todellakaan mitään tapahdu vaikka kuinka seisoisi kaasupedaalilla.
Näin ainkain ison dieselin kanssa. Kyse ei ole edes mistään turvoviiveestä vaan kone vaan ei reagoi mitenkään.
Pitäisi varmaan käydä kokeilemassa osaako KIA paremmin tuon robottiaskin tekemisen. - Erkki1956
Ja uusimmassa autobildin vertailussa tuli hienosti jaetulle hopealle golfin kanssa heti Ford Focuksen jälkeen. Focus antoi toki hieman tasoitusta pienemmällä koneella mitä Ceed ja Golf. Isommassa koneessa olisi ollut heti sitkeys vähintään Golfin ja Ceedin tasolla, silti reilusti 6 pisteen turvin lakaisi Ceedin ja Golfin nurkkaan. Kertoo toki toimittajien tasosta jotain, että Focuksen takuuksi laitettu 2v, vaikka oli pitkään jo 3v/100tkm ja nyt tosiaan 5v/100tkm. Taisi olla koko juttu tehty googlettamalla ja kopioimalla sakemanneilta, mutta siltikin upeasti hopealle
- hynykiavoittaaVW
joko kiassa on hyundai takuu kun kerran sama tekniikka?
- VaihdaÖljytTonninVälein
Juu on. Just oli juttua Sportagen takuusta. Kone porsi satkussa ja asiakas maksoi kun öljyillä ajettu pari tonnia pitkäksi. Muut merkit kyllä kestää 1.5-2xKian huoltovälin eikä mene riggi
- öljypoltinVWskodaudi
VaihdaÖljytTonninVälein kirjoitti:
Juu on. Just oli juttua Sportagen takuusta. Kone porsi satkussa ja asiakas maksoi kun öljyillä ajettu pari tonnia pitkäksi. Muut merkit kyllä kestää 1.5-2xKian huoltovälin eikä mene riggi
ja takuu oli ohi?
- kts.IS
öljypoltinVWskodaudi kirjoitti:
ja takuu oli ohi?
Ajallisesti tai kilometreissä ei. Vähän pitkäksi mennyt huoltoväli. Sai hyvän syyn jättää asiakkaan huoleksi, vaikkei mikään auto oikeasti voi siitä mennä rikki jos ajaa huoltoväliksi vaikka 20tkm kerran 15tkm sijasta. Käytännössä samaa öljyä niissä silti mitä longlifessä
- merkkiliikevwrosvous
kts.IS kirjoitti:
Ajallisesti tai kilometreissä ei. Vähän pitkäksi mennyt huoltoväli. Sai hyvän syyn jättää asiakkaan huoleksi, vaikkei mikään auto oikeasti voi siitä mennä rikki jos ajaa huoltoväliksi vaikka 20tkm kerran 15tkm sijasta. Käytännössä samaa öljyä niissä silti mitä longlifessä
hyvä muistutus että älä luota siihen huoltoneuvojan sanaan että ei haittaa jos menee km yli öljynvaihdossa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224234- 183236
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3982284- 271961
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391939- 341854
- 321649
- 151528
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681260- 121251