Vesa Ollilainen kertoo kirjassaan "Jeesuksen vertaukset":
"Ennen vertausta Markus kertoo Jeesuksen ajaneen ostajat ja myyjät ulos temppelialueelta. Näin Jeesus ilmeisesti osoitti Mooseksen laissa säädetyn uhripalveluksen ajan olevan ohi. - Nyt Jeesus julisti toiminnallaan, että nykyinen temppelipalvelus on tiensä päässä."
Ollilaisen mukaan siis Jeesus puhdistaessaan temppelin julisti temppelipalveluksen olevan ohi. Mikä mieletön väite! Jeesushan ajoi temppelistä ulos myyjät ja rahanvaihtajat, joilla ei olisi pitänyt olla mitään asiaa temppeliin! Näin Jeesus siis toiminnallaan vahvisti temppelipalveluksen, ei mitenkään julistanut uhripalveluksen olevan ohi.
Paavi Benedictus XVI valaisee tätä asiaa teoksessaan Jeesuksen viimeiset päivät:
"Mitä Jeesus teki temppelissä? Mitä hän tahtoi sanoa? Eksegeettisessä kirjallisuudessa voidaan havaita kolme suurta tulkintalinjaa, joita meidän on lyhyesti tarkasteltava. Ensimmäistä edustaa teesi, jonka mukaan temppelin puhdistaminen ei merkinnyt sitä, että hyökkäyksen kohteena olisi ollut temppeli sellaisenaan, vaan tähtäimessä olivat ainoastaan väärinkäytökset. Totta on, että kauppiaat olivat saaneet myyntilupansa juutalaisilta viranomaisilta, jotka saivat toiminnasta hyvät rahat. Siinä mielessä rahanvaihtajat ja karjakauppiaat toimivat vallitsevan järjestyksen mukaisesti. Sekin on ymmärrettävää, että käytössä olleet roomalaiset kolikot jotka keisarin kuvineen väistämättä merkitsivät epäjumalanpalvelusta, vaihdettiin temppelissä kelpaavaksi rahaksi nimenomaan avaralla pakanoiden esipihalla ja että myös uhrieläimet olivat kaupan siellä. Tällainen temppelin ja liiketoiminnan sekoitus ei kuitenkaan vastannut pakanoiden esipihan alkuperäistä tehtävää temppelin kokonaisstruktuurissa. Teollaan Jeesus hyökkäsi virallista, temppeliaristokratian säätämää järjestystä vastaan mutta ei loukannut lakia ja profeettoja. Päinvastoin, hän asetti oikeuden irvikuvaksi muuttuneen, perin juurin korruptoituneen käytännön vastapainoksi varsinaisen ja todellisen oikeuden, Israelin Jumalan oikeuden. Vain tämä selittää sen, miksi temppelipoliisi yhtä vähän kuin Antonian linnassa valmiustilassa ollut roomalainen kohorttikaan ei puuttunut tilanteeseen. Temppeliviranomaiset tyytyivät kysymään Jeesukselta, millä valtuuksin hän toimi sillä tavoin. Tässä mielessä voi pitää oikeana teesiä, jota erityisesti Vittorio Messori on huolellisesti perustellut: puhdistaessaan temppelin Jeesus toimi lain mukaisesti ja torjui temppelin väärinkäytön."
Olen Paavin kanssa samaa mieltä. Jeesus ei kumonnut uhripalvelusta, Jeesus ei julistanut, että temppelipalvelus oli ohi, Jeesus vahvisti temppelipalveluksen.
Temppelin puhdistaminen
33
274
Vastaukset
- 54546446776
Kaikkea sinä sitten keksitkin:D
- Laskuntulos
Kristitty.net toivottaa rauhaa vaikka hän kivittäisi harhaoppiset kristityt, jos Toora olisi voimassa. Hän sanoo, että kristityt ovat ansainneet kuoleman (vrt muslimit). Kr.netillä on sama jumala.
Lisäksi hänestä on paljastunut seuraavia asioita:
-hän on opiskellut neljä uskontoa. Luterilaisen viidesläisyyden, kabbala-uskonnon, zoharin ja nyt nettiuskonnon toraismin. Mikä on viides uskonto (ufo-uskonto)? Hän uhraisi eläimiä, jos olisi temppeli.
-hän ei ole tehnyt parannusta eikä ole uudestisyntynyt.
-hänet on kastettu luterilaisten vauvakasteella.
-hän kuulu Messiaanisten seurakuntaan, jossa jokaisella on oma oppi. Seurakunta ei täytä Raamatun kriteerejä.
-hän sanoo, että helluntailaisten oppi on perkeleestä! 28.9.2018
-hän on nikotiinin orja
-viiniäkin saa naukkailla
-hän hyväksyy rokin ja tanssin.
-hän voi elää synnittömästi Tooran avulla.
-hänen mukaansa Toora (viisi Mooseksen kirjaa) kirjoitetaan uskovaisen sydämeen, mutta hän ei voi nimetä ketään kenellä on toora sydämessä.
-hänellä on Saulus Tarsolaisen murhaava uskonto. Eli kuuluu samaan sakkiin kuin muslimit ( shiat, shunnit), hindut, budhalaiset ym.
-hän syyttää jatkuvasti kristittyjä murhaajiksi.
Toista tämän uskonnon edustajaa ei löydy Suomesta!
Näitä pitää noudattaa!
-pitää käyttää viitan tupsuja. Tosin ovatko ne oikean värisiä siitä toraistit kiistelevät.
-ei saa turmella parran reunaa
-pitää viettää vanhan liiton pyhiä ja juhlia
-pitää viettää sapatti
Tästä huolimatta hän pitää itseään suurena Raamatun opettajana (sairasta). Hänellä on pakkomielle opettaa kristittyjä vaikka hän itse ei ole kristitty. Hänen herransa saatana pakottaa tähän. Laskuntulos kirjoitti:
Kristitty.net toivottaa rauhaa vaikka hän kivittäisi harhaoppiset kristityt, jos Toora olisi voimassa. Hän sanoo, että kristityt ovat ansainneet kuoleman (vrt muslimit). Kr.netillä on sama jumala.
Lisäksi hänestä on paljastunut seuraavia asioita:
-hän on opiskellut neljä uskontoa. Luterilaisen viidesläisyyden, kabbala-uskonnon, zoharin ja nyt nettiuskonnon toraismin. Mikä on viides uskonto (ufo-uskonto)? Hän uhraisi eläimiä, jos olisi temppeli.
-hän ei ole tehnyt parannusta eikä ole uudestisyntynyt.
-hänet on kastettu luterilaisten vauvakasteella.
-hän kuulu Messiaanisten seurakuntaan, jossa jokaisella on oma oppi. Seurakunta ei täytä Raamatun kriteerejä.
-hän sanoo, että helluntailaisten oppi on perkeleestä! 28.9.2018
-hän on nikotiinin orja
-viiniäkin saa naukkailla
-hän hyväksyy rokin ja tanssin.
-hän voi elää synnittömästi Tooran avulla.
-hänen mukaansa Toora (viisi Mooseksen kirjaa) kirjoitetaan uskovaisen sydämeen, mutta hän ei voi nimetä ketään kenellä on toora sydämessä.
-hänellä on Saulus Tarsolaisen murhaava uskonto. Eli kuuluu samaan sakkiin kuin muslimit ( shiat, shunnit), hindut, budhalaiset ym.
-hän syyttää jatkuvasti kristittyjä murhaajiksi.
Toista tämän uskonnon edustajaa ei löydy Suomesta!
Näitä pitää noudattaa!
-pitää käyttää viitan tupsuja. Tosin ovatko ne oikean värisiä siitä toraistit kiistelevät.
-ei saa turmella parran reunaa
-pitää viettää vanhan liiton pyhiä ja juhlia
-pitää viettää sapatti
Tästä huolimatta hän pitää itseään suurena Raamatun opettajana (sairasta). Hänellä on pakkomielle opettaa kristittyjä vaikka hän itse ei ole kristitty. Hänen herransa saatana pakottaa tähän.Tärkeä viesti kuuluukin spämmätä moneen kertaan foorumille.
- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Tärkeä viesti kuuluukin spämmätä moneen kertaan foorumille.
Sinun juttujasi ei kaivata tälle palstalle! Juttusi ovat harhaoppisen potaskaa!
- Laskuntulos
Laskuntulos kirjoitti:
Sinun juttujasi ei kaivata tälle palstalle! Juttusi ovat harhaoppisen potaskaa!
Jos Raamatun opettajalla on tuollainen tausta kuin sinulla, niin lukijan pitää pysyä kaukana sinusta. Etkö itse sitä tajua tai tajuat, mutta haluat olla saatanan palveluksessa!
Laskuntulos kirjoitti:
Jos Raamatun opettajalla on tuollainen tausta kuin sinulla, niin lukijan pitää pysyä kaukana sinusta. Etkö itse sitä tajua tai tajuat, mutta haluat olla saatanan palveluksessa!
Mitä vikaa on minun taustassani?
- yhtyfgcfgj
Toraistit opettavat, että sinä pelastut yksin armosta, mutta älä kuitenkaan kuvittele, että sinä pelastuisit, sillä Mooseksen laki tuomitsee sinut helvettiin, jos olet elämässäsi tehnyt minkä tahansa pienen synnin. Mooses on nostettu Jumalaksi ja Jumalan Sanan yläpuolelle. Totuus ja armo on unohdettu. Omassa seurakunnassaan tuollaiset ääliöt voivat tietysti opettaa mitä tahansa mutta tänne heidän ei tarvitse tulla tyrkyttämään lakejaan.
Antaa tulla luku ja jae, missä kohtaa Tooraa Mooseksen laki tuomitsee kaikki helvettiin?
- 34456757
Ei Jeesus tietenkään voinut tuossa vaiheessa lopettaa mitään temppelipalvelusta sillä siihen aikaan elettiin vielä Vanhan Testamentin ja lakiliiton aikaa. Mutta ei mennyt kauan aikaa, kun homma uudistui.
Apt 6:9 Niin nousi muutamia niin kutsutusta libertiinien ja kyreneläisten ja aleksandrialaisten synagoogasta sekä niiden joukosta, jotka olivat Kilikiasta ja Aasiasta, väittelemään Stefanuksen kanssa,
6:10 mutta he eivät kyenneet pitämään puoliaan sitä viisautta ja henkeä vastaan, jolla hän puhui.
6:11 Silloin he salaa hankkivat miehiä sanomaan: "Me olemme kuulleet hänen puhuvan pilkkasanoja Moosesta ja Jumalaa vastaan."
6:12 Ja he yllyttivät kansan ja vanhimmat ja kirjanoppineet ja astuivat esiin, raastoivat hänet mukaansa ja veivät neuvoston eteen.
6:13 Ja he toivat esiin vääriä todistajia, jotka sanoivat: "Tämä mies ei lakkaa puhumasta tätä pyhää paikkaa vastaan ja lakia vastaan;
6:14 sillä me olemme kuulleet hänen sanovan, että Jeesus, tuo Nasaretilainen, on hajottava maahan tämän paikan ja muuttava ne säädökset, jotka Mooses on meille antanut."
6:15 Ja kaikki, jotka neuvostossa istuivat, loivat katseensa häneen, ja hänen kasvonsa olivat heistä niinkuin enkelin kasvot.Huomaa, että väärät todistajat sanoivat, että Jeesus on hajottava temppelin ja muutava säädökset. Kyse oli väärien todistajien todistuksesta, jossa ei ollut mitään perää.
- HullutPäivät
Sinulta nyt unohtuu se, että Jeesus myös esti tavaroiden kuljettamisen temppelialueen halki. Uhreja ei siis voitu toimittaa alttarille eikä maksuja uhriarkkuihin. Matteus vielä lisää että Jeesus meni ja päästi sekä sokeat että rammatkin varltelemaan temppelin pihalle. Siitä vasta ylipapit suuttuivat. Mutta mitä Jeesus sitten tarkoittaa ROSVOJE LUOLALLA? Vastaus löytyy Jeremiaan kirjasta:
7:3 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Hylätkää väärät tienne ja tehkää hyvää! Silloin minä annan teidän asua tässä paikassa. 4 Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!' 5 Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne. 6 Älkää sortako vierasheimoisia, älkää orpoja älkääkä leskiä. Älkää surmatko syyttömiä tässä maassa. Älkää seuratko muita jumalia, sillä se on teille turmioksi. 7 Jos tottelette minua, niin saatte asua tässä maassa, jonka annoin teidän isillenne ikuisiksi ajoiksi.
8 "Mutta te luotatte valheellisiin hokemiin. Eivät ne teitä auta. 9 Tällaisia ovat teidän tekonne: te varastatte, murhaatte, teette aviorikoksia, vannotte väärin, uhraatte Baalille ja juoksette muiden jumalien perässä, joita ette edes tunne! 10 Sitten te tulette tähän pyhäkköön, joka on minun nimelleni omistettu, ja sanotte minun edessäni: 'Me olemme turvassa!' Kuitenkaan ette luovu kauhistuttavista teoistanne. 11 Rosvojen luolanako te pidätte tätä temppeliä, joka on minulle omistettu? Siltä se minustakin näyttää, sanoo Herra.
12 "Menkää Siloon siihen paikkaan, jonka kerran otin nimeni asuinsijaksi. Katsokaa, mitä olen tehnyt sille kansani Israelin pahuuden tähden! 13 Minä, Herra, sanon teille, että teidän tekonne ovat yhtä pahoja kuin isiennekin teot. Te ette kuunnelleet minua, vaikka minä uudelleen ja taas uudelleen puhuin teille. Te ette vastanneet minulle, vaikka minä kutsuin teitä. 14 Sen vuoksi minä teen tälle temppelille, joka on minun nimelleni omistettu ja johon te luotatte, samalla tavalla kuin tein Silolle. Näin minä teen tälle paikalle, jonka annoin teille ja teidän isillenne. 15 Minä karkotan teidät pois silmieni edestä, niin kuin olen jo karkottanut teidän veljenne, koko Efraimin heimon.
16 "Älä rukoile tämän kansan puolesta. Älä astu eteeni anoen ja rukoillen, älä vaivaa minua enää kansani vuoksi, sillä minä en kuuntele sinua. 17 Etkö näe, mitä Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin kaduilla tehdään? 18 Lapset keräävät puita, miehet sytyttävät tulen, ja naiset alustavat taikinan valmistaakseen uhrikakkuja Taivaan kuningattarelle. He vuodattavat viiniä uhriksi muille jumalille ja loukkaavat näin minua. 19 Mutta minä, Herra, kysyn: Minuako he muka loukkaavat, eivätkö pikemminkin itseään? Itsensä he häpäisevät! 20 Kuulkaa, mitä minä, Herra Jumala, olen päättänyt: Minä vuodatan hehkuvan vihani tämän paikan päälle. Minun vihani palaa kuin sammumaton tuli, ja sen alle joutuvat ihmiset ja eläimet, metsän puut ja pellon sato."
21 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala:
"Turha teidän on erotella polttouhrien ja teurasuhrien lihoja, syökää vain itse ne kaikki! 22 Kun minä vein teidän isänne pois Egyptistä, en minä antanut heille määräyksiä poltto- ja teurasuhreista. 23 Tämän käskyn minä annoin heille: kuunnelkaa minua, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; kulkekaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän kulkea, niin teidän käy hyvin! 24 Mutta eivät he totelleet minua, eivät ottaneet käskyäni kuuleviin korviinsa, vaan kulkivat omien ajatustensa, oman pahan ja paatuneen sydämensä mukaan. Eivät he kääntäneet kasvojaan minun puoleeni, selkänsä he käänsivät minulle. 25 Kerran toisensa jälkeen olen lähettänyt teidän luoksenne palvelijoitani, profeettoja, siitä alkaen kun teidän isänne lähtivät Egyptistä ja aina tähän päivään asti. 26 Sittenkään te ette ole minua totelleet. Olette sulkeneet korvanne, kovettaneet mielenne ja tehneet pahaa vielä enemmän kuin isänne.
27 "Kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin eivät he kuuntele sinua, ja kun kutsut heitä, eivät he sinulle vastaa. 28 Sano siis heille: Tässä on kansa, joka ei ole kuunnellut Herraa, Jumalaansa, eikä ole ottanut kurituksesta opikseen. Totuus on kadonnut, siitä ei enää edes puhuta."
29 -- Sinä Siion, leikkaa hiuksesi murheen tähden ja heitä ne pois! Viritä itkuvirsi paljailla kukkuloilla! Herra on vihassaan hylännyt tämän sukupolven ja heittänyt sen luotaan.
30 "Totisesti, Juudan asukkaat ovat loukanneet minua pahoilla teoillaan", sanoo Herra. "He ovat asettaneet inhottavia jumalankuviaan temppeliin, joka on minun nimelleni omistettu, ja saastuttaneet näin minun pyhäkköni. 31 He ovat rakentaneet Ben- Hinnomin laaksoon uhripaikkoja, Tofetin uhrikukkuloita, polttaakseen siellä poikiaan ja tyttäriään. Sitä minä en ole käskenyt tehdä, sellainen ei tulisi mieleenikään!"
Jeesus tarkoitti että temppeli on syntisten piilopaikka, paikka jonne he voivat tulla uhraamaan ja välttelemään vastuutaan. Sitten he palaavat tekemään lisää syntiä.- HullutPäivät
7:32 Kuulkaa siis, mitä Herra sanoo: "Tulee aika, jolloin kukaan ei enää puhu Tofetista eikä Ben-Hinnomin laaksosta vaan puhutaan Murhalaaksosta. Tofetin uhripaikoille haudataan tämän kansan vainajia, kun muualla ei enää ole tilaa. 33 Kenenkään hätistelemättä saavat haaskalinnut ja villieläimet syödä kuolleiden ruumiita. 34 Minä vaiennan Juudan kaupungeista ja Jerusalemin kaduilta ilon ja riemun huudot, sulhasen äänen ja morsiamen äänen. Tämä maa muuttuu rauniokasaksi.
8:1 "Silloin", sanoo Herra, "kaivetaan haudoista Juudan kuninkaiden ja päämiesten luut, pappien, profeettojen ja Jerusalemin asukkaiden luut. 2 Ne levitellään auringon, kuun ja kaikkien taivaan tähtien alle, joita he rakastivat ja palvelivat, joita he seurasivat, joilta kysyivät neuvoa ja joita he rukoilivat. Heidän luitaan ei enää koota hautoihin, vaan ne jäävät hajalleen maatumaan. 3 Kaikki, jotka silloin ovat jäljellä tästä pahasta sukupolvesta, minä karkotan pois maasta. Ja minne ikinä he joutuvatkin, heidän mielestään kuolema on elämää parempi."
4 -- Puhu heille: Herra sanoo näin: -- Jos joku kompastuu, eikö hän heti nouse? Jos joku eksyy tieltä, eikö hän käänny takaisin? 5 Miksi tämä kansa on jatkuvasti eksyksissä, miksi Jerusalem pysyy luopumuksessaan? Miksi se riippuu lujasti kiinni valheessa eikä suostu palaamaan takaisin minun luokseni? 6 Minä olen kuunnellut heitä tarkoin -- eivät he puhu niin kuin tulisi puhua. Kukaan ei kadu pahuuttaan, ei ajattele: "Mitä minä olenkaan tehnyt!" Jokainen juoksee kiireesti omaa tietään niin kuin taistelutantereella kiitävä ratsu. 7 Haikarakin taivaalla tietää muuttoaikansa, kyyhkyset ja pääskyset osaavat tulla, kun niiden aika on. Mutta minun kansani ei halua tietää, mitä Herra on sille säätänyt.
8 Kuinka te voitte väittää: "Me olemme viisaita, meillä on Herran laki." Totisesti, lainopettajien kynä on väärentänyt Herran lain! 9 Onnettomasti käy noille viisaille, he joutuvat ymmälle ja heidät vangitaan. He ovat hylänneet Herran sanan -- mitä viisautta heillä muka olisi! 10 Niinpä minä annan heidän vaimonsa vieraille ja heidän peltonsa valloittajille. He kaikki, pienimmästä suurimpaan, hankkivat väärää voittoa. Niin profeetat kuin papitkin pettävät kansaa. 11 Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole. 12 Heille käy onnettomasti, koska he ovat tehneet kauhistuttavia tekoja mutta eivät suostu edes häpeämään -- häpeän tunne heiltä puuttuu tyystin. He kaatuvat kaatuneitten joukkoon, heistä tulee loppu, kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra.
13 -- Minä korjaan pois heidät kaikki kuin rypäleet köynnöksestä, sanoo Herra. Silloin viiniköynnökseen ei jää enää rypäleitä eikä viikunapuuhun viikunoita, lehdetkin ovat lakastuneet. Minä annan vihollisen vyöryä tämän kansan yli.
14 "Miksi me emme tee mitään, istumme vain? Kaikki koolle! Menkäämme linnoitettuihin kaupunkeihin ja tuhoutukaamme mieluummin siellä! Herra, meidän Jumalamme, tuhoaa meidät, juottaa meille myrkyllistä vettä, koska olemme tehneet syntiä Herraa vastaan. 15 Me toivoimme rauhaa, mutta mitään hyvää ei tullut. Me odotimme, että parantuisimme haavoistamme, mutta meille koittikin kauhun aika. 16 Danista kantautuu pelottavia ääniä, vihollisten ratsut korskuvat. Koko maa vapisee, kun heidän oriinsa hirnuvat. He tulevat ja hävittävät maan, syövät sen sadon, tuhoavat kaupungin ja sen asukkaat." 17 -- Katsokaa! Minä lähetän teidän kimppuunne käärmeitä, myrkkykäärmeitä. Niihin eivät loitsut tehoa, vaan ne purevat teitä, sanoo Herra.
18 -- Murhe murtaa minut, sydämeni on sairas. 19 Kaikkialta maasta kuuluu kansani, oman tyttäreni, huuto: "Eikö Herra ole enää Siionissa, eikö sen kuningas ole enää siellä?" Herra vastaa: -- Miksi he ovat vihoittaneet minut patsailla, vierailla, olemattomilla jumalilla? 20 "Sadonkorjuu on ohi, kesä on mennyt, mutta me emme ole saaneet apua!" 21 Kansani, oma tyttäreni, on murtunut, se isku on murtanut minutkin. Minä pukeudun suruvaatteeseen, toivottomuus on vallannut mieleni. 22 Eikö edes Gileadissa ole balsamia, eikö sieltäkään löydy parantajaa? Minkä vuoksi kansani haavat eivät vieläkään arpeudu? 23 Kunpa minun pääni olisi kaivo ja silmäni kyynelten lähde, niin itkisin päivät ja yöt rakkaan kansani kaatuneita!
9:1 -- Olisipa minulla majapaikka autiomaassa! Silloin voisin jättää kansani,
lähteä pois ihmisten luota. Kaikki he ovat avionrikkojia, pettureita koko joukko. 2 -- Heidän kielensä on kuin jännitetty jousi, aina valmiina valheeseen, totuudesta he eivät piittaa. He kulkevat synnistä syntiin, minusta he eivät tahdo tietää, sanoo Herra.
3 Varokaa ystäviänne, älkää luottako veljiinnekään! Veli pettää veljeään viekkaasti, ystävä parjaa ystäväänsä takanapäin. 4 Kaikki pettävät toisiaan, kukaan ei puhu totta, heidän kielensä on tottunut valheeseen. Vääryyttä he tekevät, eivät kykene kääntymään. 5 Sortoa sorron jälkeen, petosta petoksen päälle! Minusta he eivät välitä, sanoo Herra."
Tästä kaikesta Jeesus opetti ja paljon muustakin. Kovaa sanaa. - HullutPäivät
Vielä loput:
9:6 Sen vuoksi Herra Sebaot sanoo näin: -- Minä sulatan heidät kuin metallin, minä tutkin heidät. Mitä muuta voisin heille tehdä? 7 Heidän kielensä on tappava nuoli, heidän suustaan lähtee petollisia sanoja. He toivottavat kyllä rauhaa toinen toiselleen -- mutta sisimmässään he punovat juonia. 8 Enkö minä rankaisisi tällaisista teoista, enkö kostaisi tällaiselle kansalle?
9 -- Minä itken ja valitan vuorten tähden, laulan valitusvirren aromaan takia. Siellä on laitumet poltettu, kukaan ei siellä liiku, ei kuulu enää karjan ääntä. Villieläimet ja taivaan linnutkin ovat paenneet pois.
10 -- Minä teen Jerusalemista rauniokasan, jossa sakaalit asustavat. Juudan kaupungit minä teen autiomaaksi, jossa yksikään ihminen ei enää asu, sanoo Herra.
11 Minkä vuoksi maa on hävitetty, miksi se on kuin palanut autiomaa, jossa kukaan ei kulje? Kuka on niin viisas, että tämän käsittäisi? Onko ketään, jolle Herra on sen ilmoittanut ja joka voisi sen selittää? 12 Herra itse vastaa: "Näin on tapahtunut, koska he hylkäsivät lain, jonka minä annoin heille. He eivät kuunnelleet minua eivätkä eläneet opetukseni mukaan. 13 Oman paatuneen sydämensä mukaan he elivät, kulkivat baalien perässä niin kuin olivat isiltään oppineet."
14 Sen tähden Herra Sebaot, Israelin Jumala, sanoo näin: "Minä syötän heille karvasta koiruohoa ja juotan heille myrkyllistä vettä. 15 Minä hajotan heidät kansojen sekaan, joita he eivät tunne ja joita heidän isänsäkään eivät tunteneet. Minä lähetän miekan heidän kimppuunsa ja teen lopun heistä kaikista."
Jeesus oli kyllä hyvin Jeremiansa lukenut. "Jeesus myös esti tavaroiden kuljettamisen temppelialueen halki"
Näin sanotaan missä kohtaa Raamattua?- HullutPäivätTosiaan
Kristitty.net kirjoitti:
"Jeesus myös esti tavaroiden kuljettamisen temppelialueen halki"
Näin sanotaan missä kohtaa Raamattua?Etkö ole lukenut Raamattua?
Mark. 11:16 eikä antanut kenenkään kulkea tavaraa (skeuos) kantaen temppelialueen kautta. (1992)
- Usko.Toivonen
Kyllä se oli lopun alkua.
Herra Jeesus oli juuri ennen Jerusalemiin saapumistaan julistanut tulevan tuomion.
41. Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä
42. ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.
43. Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta;
44. ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."
45. Ja hän meni pyhäkköön ja rupesi ajamaan myyjiä ulos
( Luuk. 19. )
Ja viimeisessä puheessaan juutalaisille Herra Jeesus ilmoittaa lisää.
40. Kun viinitarhan herra tulee, mitä hän tekee noille viinitarhureille?"
41. He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".
42. Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
43. Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
( Matt. 21. )
36. Totisesti minä sanon teille: tämä kaikki on tuleva tämän sukupolven päälle.
37. Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
38. Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
( Matt. 23. )
Ja sitten ..
1. Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
( Matt. 24. )
Ja näin tapahtui.
Ja näin tapahtui.Ja kerro missä kohtaa Raamattu sanotaan, että Jumala itse tuhosi oman temppelinsä? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että temppelipalvelus oli käynyt turhaksi? Ja miksi alkuseurakunta kokoontui joka päivä temppelissä ja Paavali osallistui nasiirilupauksen toimittamiseen, johon kuului uhri?
- IlmoJumalatässä
Suosittelen ottaamaan sen pään pois perseestä ja katsomaan tätä maailmaa oikeasti silmien kanssa.
Soita ja kysy lisää 040 7379679
Pyrimme parhaamme mukaan jäljittelemään Jeesusta Kristusta, ja kristittynä oleminen on meille kunnia-asia. Me kaikki käytämme säännöllisesti aikaa siihen, että autamme ihmisiä saamaan tietoa Raamatusta ja Jumalan valtakunnasta. IlmoJumalatässä kirjoitti:
Suosittelen ottaamaan sen pään pois perseestä ja katsomaan tätä maailmaa oikeasti silmien kanssa.
Soita ja kysy lisää 040 7379679
Pyrimme parhaamme mukaan jäljittelemään Jeesusta Kristusta, ja kristittynä oleminen on meille kunnia-asia. Me kaikki käytämme säännöllisesti aikaa siihen, että autamme ihmisiä saamaan tietoa Raamatusta ja Jumalan valtakunnasta.Kerro missä kohtaa Raamattua kukaan apostoleista kutsuu itseään kristityksi?
- ggbgtttg
Kristitty.net kirjoitti:
Kerro missä kohtaa Raamattua kukaan apostoleista kutsuu itseään kristityksi?
Kerro miksi sinä kuvittelet olevasi pätevä opettamaan kenellekään mitään, varsinkaan Tooraa.
- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Kerro missä kohtaa Raamattua kukaan apostoleista kutsuu itseään kristityksi?
Pietarin seurakuntalaiset olivat kristittyjä. Sinä kristitty.net et kuulu tähän ryhmään!
1 Pietarin kirje:
4:16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa. Laskuntulos kirjoitti:
Pietarin seurakuntalaiset olivat kristittyjä. Sinä kristitty.net et kuulu tähän ryhmään!
1 Pietarin kirje:
4:16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.Niin, tämä jae vahvistaa, että nimitystä kristitty käytettiin haukkumanimenä. Missään kohtaa Raamattua kukaan apostoleista ei kutsu itseään kristityksi.
- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Ja kerro missä kohtaa Raamattu sanotaan, että Jumala itse tuhosi oman temppelinsä? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että temppelipalvelus oli käynyt turhaksi? Ja miksi alkuseurakunta kokoontui joka päivä temppelissä ja Paavali osallistui nasiirilupauksen toimittamiseen, johon kuului uhri?
Etkö ole lukenut Vanhasta Testamentista kuinka monta kertaa temppeli tuhottiin. Syynä siihen oli teidän "kyykäärmeen sikiöiden"= toraistien Jumalan pilkkaaminen!
Laskuntulos kirjoitti:
Etkö ole lukenut Vanhasta Testamentista kuinka monta kertaa temppeli tuhottiin. Syynä siihen oli teidän "kyykäärmeen sikiöiden"= toraistien Jumalan pilkkaaminen!
Kerro nyt vain, missä kohtaa Raamattua kerrotaan, että temppeli vuonna 70jKr tuhottiin Jumalan tahdosta?
- irogii
Laskuntulos kirjoitti:
1 Pietarin kirje:
4:16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.Taitavat Pietarin nykyisetkin seurakuntalaiset olla enimmäkseen kristittyjä, tosin ortodokseja.
irogii kirjoitti:
Taitavat Pietarin nykyisetkin seurakuntalaiset olla enimmäkseen kristittyjä, tosin ortodokseja.
Ja missä kohtaa Raamattua yksikään apostoleista kutsuu itseään kristityksi?
- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Niin, tämä jae vahvistaa, että nimitystä kristitty käytettiin haukkumanimenä. Missään kohtaa Raamattua kukaan apostoleista ei kutsu itseään kristityksi.
Osaat sinä vääntää asiat valheeksi! Sinua johdatetaan valehtelemaan!
Kutsuttiinko alkuseurakuntalaisia messiaanisiksi?
Messiaaninen sanasta on poistettu risti, synti, armo. Te haluatte olla fiksuja pakanoita, jotka eivät ole syntisiä. Laskuntulos kirjoitti:
Osaat sinä vääntää asiat valheeksi! Sinua johdatetaan valehtelemaan!
Kutsuttiinko alkuseurakuntalaisia messiaanisiksi?
Messiaaninen sanasta on poistettu risti, synti, armo. Te haluatte olla fiksuja pakanoita, jotka eivät ole syntisiä.Messiaaninen tulee heprean sanasta Messias, joka tarkoittaa tismalleen sama kuin Kristus, josta johdetaan sana kristitty. Kristitty ja messiaaninen siis molemmat tarkoittavat samaa, toinen tulee hepreasta, toinen kreikasta.
- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Kerro nyt vain, missä kohtaa Raamattua kerrotaan, että temppeli vuonna 70jKr tuhottiin Jumalan tahdosta?
Jeesushan itse ennusti, että näin tulee käymään. Jumalan ennustukset toteutuvat!
- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Ja kerro missä kohtaa Raamattu sanotaan, että Jumala itse tuhosi oman temppelinsä? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että temppelipalvelus oli käynyt turhaksi? Ja miksi alkuseurakunta kokoontui joka päivä temppelissä ja Paavali osallistui nasiirilupauksen toimittamiseen, johon kuului uhri?
Etkö ole lukenut Raamatusta kuinka alkuseurakuntalaisten piti paeta Jerusalemista henkensä edestä toraistien vainoa Stevanuksen kivittäminen jälkeen.
Sinä kristitty.net täällä valehtelet, että alkuseurakunta jatkoi kokoontumista temppelin pylväskäytävässä. Häpeä! Älä silottele uskonveljiesi murhaavaa uskontoa! - Usko.Toivonen
Miksi kyselet :
>> Ja kerro missä kohtaa Raamattu sanotaan, että Jumala itse tuhosi oman temppelinsä? >>
Voithan noista esillelaittamistani Raamatunkohdista lukea, mistä oli kysymys.
Kyllä Jumala salli Herodeksen temppelin nimeä kantavan temppelirakennelman tuhon.
Vai oliko nuo kohdat Raamatusta niin epäselvät, ettei niistä saa käsitystä, kuinka temppeli tulisi tuhotuksi?
- kamalaaaa
kristitty.net sinä olet täynnä omaa murhauskontoasi ja valehtelet täällä ja luulet olevasi joku suuri Raamatun opettaja. Olet pelkkä valehtelija.
Sitten kun taas temppeli on paikoillaan, niin varmaan olet täynnä intoa, kun antikirstus, sinun herrasi, suorittaa uhrijumalanpalvelusta. - Jobinpostia
Matt.13:3 Ja hän puhui heille paljon vertauksilla.......Matt.13:34 Mark.4:34 ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsillensa hän selitti kaikki, kuin he olivat yksikseen. Aika paljon, puhuikin vertauksilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144