Hurraa, kaupunkipyörät pois

Jalankulkija_

Me jalankulkijat saamme hengittää muutaman kuukaufen vapaammin, kun kaupunkipyöräkausi tänään loppui.
Onko yleensäkään yhteiskunnan tehtävä houkutella jopa täysin ilman ajotaitoja olevia ihmisiä harjoittelemaan ajamista kaupungin jalkakäytävillä? Koko ajan rikotaan kaikkia mahfollisia sääntöjä ja vaarannetaan muiden turvallisuus. Lisäksi kävelijöiden on oltava jatkuvasti varuillaan.
Poliisia ei yleensäkään pyöräilijöiden anarkistinen käytös ole koskaan jaksanut kiinnostaa.
Ensi keväänä saamme sitten 50 potkulauta-asemaa riemuksemme. Missäköhän meidän jalankulkijoiden tulisi suunnittelijoiden mielestä liikkua? Turvallista paikkaa ei ainakaan Helsingistä ei enää löyfy.

5

200

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niittämään

Vartuhan,kun tulee sähköpyörät ja sähköpotkulaudat?

• Kaupunkipyörät_säilöön

Hiphurraa!

Ihan, että saadaan jalkakäytävät paremmin jalankulkijoiden käyttöön, kun kaupunkipyöräilijät loppuu kokonaan ja muut pyöräilijät loppuu suurimmalta osin.

En ymmärrä, itsekin olen myös pyöräilijä, mutten koskaan aja jalkakäytävillä, miksi pyöräilijöiden täytyy vaarantaa jalankulkijat? Monien mielestä, koska he eivät uskalla ajaa ajoradalla ellei ole pyörätietä, niin he omasta mielestään olevat oikeutettuja vaarantamaan jalankulkijat.

Tietämättömyys liikennesäännöistä ei ole peruste ajaa jalkakäytävillä. Itse ajan pyörällä myös ulkomailla, mutta en sielläkään koskaan jalkakäytävillä. Eikä siellä kaikkialla ole edes pyöräteitä tai -kaistoja.
        Huomautin tänään täällä Itä-Vantaalla muutamille pyöräilijöille jalkakäytävillä ajosta niin minut haukuttiin hulluksi jne.

Pyöräilijät ovat jo liian monta vuotta saaneet olla rauhassa poliisien puuttumatta heidän rikkomuksiin. Mikäli autoilijat rikkoisivat liikennesääntöjä yhtä paljon kuin pyöräilijät niin mitä liikenteestä tulisi?

Jokaisen liikenteessä liikkuvan velvollisuus on ottaa liikennesäännöistä selvää.

• kaatuilijalle-tiedoksi

"jopa täysin ilman ajotaitoja olevia ihmisiä harjoittelemaan ajamista "

Pyörällä voi ajaa vain AJOTAIDOT omaava.

• Jalankulkija_

Kuka sen määrää, saati sitten valvoo? Ajamassa näkee paljon sellaisia, jotka vaarantavat omansa ja etenkin toisten hengen ja terveyden.

• talvirenkaat_alle

Nyt jonkun pitää kertoa kaupunkipyöristä vastaaville että pyöriin on talvirenkaita. Ensi talveksi voisi vaihtaa kaupunkipyöriin nastat alle niin ajo voisi jatkua läpi talven.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7715
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4273
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      68
      2632
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      57