Minua vaivaa se että välillä hymyillessäni suupieleni alkavat nykimään/tärisemään. Saatan jännittää hieman joitain sosiaalisia tilanteita ja juuri silloin tuo vaiva tuntuu pahimmalta. Ihan aina tätä ei ilmene mutta melko usein kuitenkin. Saattaa olla että minulla on jonkinlaista stressiä päällä, kireät niska/kasvolihakset ja jonkinlaista purentavirhettäkin. En usko että vaiva johtuu oikeastaan mistään jännityksestä, koska välillä kun olen kotona peilin edessä rauhassa ja koitan hitaasti laittaa suuni "tekohymyyn" nykinä/tärinää tapahtuu silloinkin. Missään muualla tätä nykinää/tärinää ei ilmene, ainoastaan välillä kun laitan suutani varovasti "hymyasentoon". Tuossa alempana muutama linkki, jossa näkyy tämän vaivan ilmeneminen. Itselläni näkyy täysin samalla tavalla. Tietenkin se että ajattelee tuota koko ajan pahentaa tuota varmaankin myös. En ole varma tuliko tämä täysin oikealle aihealueelle, mutta täällä näkyi olevan hieman vastaavaa aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=Q2BKOApkz-w
https://www.youtube.com/watch?v=ciwRP2ToNrU
Voisikohan jonkinlainen hymylihasten jumppa/treenaaminen auttaa tuohon?
Olisin erittäin kiitollinen jos jollain olisi kokemusta tai tietoa miten on saanut helpotettua tätä vaivaa.
Suupielten nykiminen hymyillessä
6
2946
Vastaukset
- Monisairas
Ei vaikuta olevan ainakaan tic-tyyppistä pakko-oireista nykinää, jota esiintyy mm. Touretten syndroomassa. Elohiirikään se ei oikein ole. Mullakin on tuollaisia usein milloin missäkin, kun lihaksia on käyttänyt, mutta minulla on omat ongelmat hermostossa ja suolatasapainossa.
Onko vain tuo oire? Diagnosoituja sairauksia? Vähän heikkoutta kasvojen hermotuksessa? Voi sopia niin moneen tuo oire - Lumi1
Mullakin on tuota. Joku parisen vuotta sitten alkanut oire. En pysty ollenkaan "tekohymyillä" esim. Kuvissa. Nyt oon menossa pään mri. Jospa sieltä jotain löytyy. En siis pelkästään tuon oireen takia mene vaan kovien hermostollisten kipujen ja oireiden takia.
- Anonyymi
Onko kenelläkään mitään tietoa tästä?
- Anonyymi
Mullakin nykii suupielet, jos yritän teeskennellä hymyä. Kai se on vaan jotain jännitystä. Normaalisti hymyillessä/nauraessa ei tule nykimistä.
- Anonyymi
Mulla on ihan samanlaista vaivaa! Ja pahenee jännittävissä tilanteissa. Kävin pään MRI:ssä eikä sieltä löytynyt mitään selittävää. Onko kellään mitään vinkkejä/keinoja tämän hallitsemiseksi? On meinaan todella kiusallinen vaiva..
- Anonyymi
Tietääkö kukaan mitään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2977323Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne715530Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463387Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1373192Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831746Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311570- 421334
- 211254
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan601244En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja121084