OngelmaOpel

kallistaopelointia

Autoni Opel Astra Sport Tourer Cosmo 1,4 Turbo 103 kW AT6 automaattilaatikko jumiutui vajaan 7 vuoden ja 113900 km:n jälkeen, Auto on säännöllisesti huollettu mutta ei merkkiliikkeessä. Olen auton toinen omistaja. Autoni tutkittiin merkkikorjaamon toimesta. Vaihteistoöljy oli mustaa ja sisälsi metallihiukkasia. Tuomio: vaihdelaatikon vaihto uuteen. Maahantuoja ei ota kantaa asiaan koska olen auton toinen omistaja enkä ostanut sitä merkkiliikkeestä. Korjauskustannusarvio: vaihdelaatikon hinta on n. 4500 €. Lisäksi todettiin että moottorin öljynlauduttimen tiiviste vuotaa. Työveloitus näille töille yht. 1400 € eli kaikkiaan 5900 €. Jo aiemmin on huollon yhteydessä korjattu jäähdytysnesteen vuoto. Tämä kertoo karua kieltään Opelin laadusta. Taatusti ensimmäinen ja viimeinen Ooppelini.

29

1328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bad-luck

      Kaikki hajoaa aikanaan ja ymmärrettävästi ottaa hermon päälle kun nalli napsahtaa omalle kohdalle.
      Mutta lohduksen sana: Premiumissa maksaisit samasta korjauksesta vielä premium-lisän verran enemmän ja niitä laatikoita(kin) hajoaa ihan kaikilla automerkeillä.
      Kallis auto - kalliit varaosat ja ylläpitokulut iästä riippumatta. Kulutusosat eivät paljon maksa jos biltema/motonet-tiskiltä löytyy, mutta marmoritiski-osat maksavat - kaikkeahan ei motoneteistä saa. Esim. vaihdelaatikoita.

    • siinähän oisi illaksi ajanviihdettä kun laatikko vaan pöydälle ja käsiksi :)

    • vapariteihajoo

      Sellaista leluturboilla säästäminen! Manuaali poikaa..

      • turbo.ja.automaatti

        Kuinka se turbo laatikkoon liittyy. Laatikko ei ole Opelin omaa valmistetta, ilmeisesti Aisin.


      • Myös_Volvoissa
        turbo.ja.automaatti kirjoitti:

        Kuinka se turbo laatikkoon liittyy. Laatikko ei ole Opelin omaa valmistetta, ilmeisesti Aisin.

        Aisinin automaattilaatikko todettiin BMW X1:n Saksan AutoBildin kestotestissä täysin virheettömäksi. On se kumma juttu kun korskeiden saksalaisten täytyy turvautua japanilaiseen tekniikkaan jotta autot kestäisivät.


      • lahotekonen
        turbo.ja.automaatti kirjoitti:

        Kuinka se turbo laatikkoon liittyy. Laatikko ei ole Opelin omaa valmistetta, ilmeisesti Aisin.

        Ei kestä leklun turbon poveria?


      • Bad-luck
        Myös_Volvoissa kirjoitti:

        Aisinin automaattilaatikko todettiin BMW X1:n Saksan AutoBildin kestotestissä täysin virheettömäksi. On se kumma juttu kun korskeiden saksalaisten täytyy turvautua japanilaiseen tekniikkaan jotta autot kestäisivät.

        No aloittajan tapauksessa turvautuminen japanilaiseen tekniikkaan tiesi tonnien remonttia.
        Jos se porsinut automaatti Astra J:ssä on japsilaatikko?


    • Vaihda

      Look at Opel now

    • Naksune

      Tainnut jäädä öljyt vaihtamatta?

      • Opeliton

        Onneksi on ................!


    • tilattu_saatu

      Ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli.

      • tää.oli.tod.hyvä

        Hahaaa, todella hyvä, repesin täysin!!!
        Hyvän tsoukin keksit, ihan itsekö - no tietenkin?!?

        Mutta sen verran pilaan riemuasi, että se ympyrä ja nuoli on Volvon logossa - ei Opelin.


      • opelisti

      • lepo-opel
        tää.oli.tod.hyvä kirjoitti:

        Hahaaa, todella hyvä, repesin täysin!!!
        Hyvän tsoukin keksit, ihan itsekö - no tietenkin?!?

        Mutta sen verran pilaan riemuasi, että se ympyrä ja nuoli on Volvon logossa - ei Opelin.

        Opelin logossa on nuoli, mutta se on vain yhtä huono kuin auto eikä sitä noin vain tunnista;)


      • se_siitä

        Itseasiassa Opelin logossa on salama.


      • tätäsalamatarkoittaa
        se_siitä kirjoitti:

        Itseasiassa Opelin logossa on salama.

        Loppuu Opelilla kulku, kun iskee oikosulku.


      • oikeastaan.koskaan
        tätäsalamatarkoittaa kirjoitti:

        Loppuu Opelilla kulku, kun iskee oikosulku.

        Saman se tekee muillakin, harvemmin Opelilla. Erittäin harvoin, oikeastaan koskaan en ole nähnyt että Opel olisi esimerkiksi syttynyt palamaan.


      • PeeÄsAa
        oikeastaan.koskaan kirjoitti:

        Saman se tekee muillakin, harvemmin Opelilla. Erittäin harvoin, oikeastaan koskaan en ole nähnyt että Opel olisi esimerkiksi syttynyt palamaan.

        Sen verran vesivuotoja korissa, että auto kauttaaltaan märkä. Ei siis pala helposti, savuaa vain. Myös putkesta totuttu näkemään sinistä savua


    • automaatin_huolto

      "AT6 automaattilaatikko jumiutui vajaan 7 vuoden ja 113900 km:n jälkeen, ... Vaihteistoöljy oli mustaa ja sisälsi metallihiukkasia."

      "Auto on säännöllisesti huollettu mutta ei merkkiliikkeessä. "

      Mutta ilmesesti automaattiin ei ole kertaakana vaihdettu öljyjä ja suodatinta? Tuossahan se ilmesemmin on tiivitettynä, eli virheellistä syyttä automerkkiä. Liian moni edelleen uskoo automaatin öljyjen olevan ikuisia ja sitten on kohtalona avauksessa kerrottu tilanne.

      Kyllä ne automaatin öljyt kannataa vaihtaa maksimi noin 50 tkm välein, joka on maltillinen kustannus mekaniikan kestävyyttä optimoimaan. Joissakain automalleissa on ohjeistettu huolto automaatille joko 30 tkm tai kaksi vuotta.

      Myös virheellisillä käyttötavoilla saa automaatin ihan itse ennenaikojaan porsimaan.

      En tiedä minkä firman laatikko tuossa Opelisa on, mutta nyttemmin Opel saanee PSA:n käyttämät Aisinin automaatit, jotka oikein huollettuina ja käytettyinä ovat hyvin kestäviä.

    • Hanurilla

      Liikaa liikkuvia osia, viidellä ja neljällä pärjää vielä paremmin?

    • tsimtdsrgfdspa

      Helpottiko kun päästi tänne avautumaan?
      Tiesit varmaan että kun auton takuu on loppunut ja ostat käytetyn auton niin ei siitä Opel tai maahantuoja enää vastuussa ole, vaan auton myynyt liike on se joka on virhevastuussa.
      Automaattiaskiin kannatta vaihdattaa nesteet 50-60 tkm väelin niin paska ei tuki kanavia. Ihan saman vaikka Opelillahan tuollaista ei edes kehoteta tekemään huolto-ohjelmassa.

      • Hilettä

        Onko siellä magneetteja laisinkaan, vois laittaa vaikka ulkopuolelle muutaman?


    • Faktaa
      • 7-News

        Nämä ulkomaalaisista "uutisista" suomennetut täytejutut ovat melkoista savea. Tässäkin jutussa oli lähteenä Manchester Evening News (Mansen iltis på finska).

        Jutun informaatioarvo on jotakuinkin Seiska-lehden tasoa, esim. ranskalaisen Peugeotin 107-mallin sanotaan olevan tunnettu epäluotettavuudestaan (yllätys, brittiläisten mielestä) ja "Auton moottorin korjaaminen maksaa 817 puntaa" (mikä vika? millainen korjaus? ja missä?), jonka perään "yleensä auton ensimmäiset kymmenen vuotta ovat ongelmattomia" - saattaahan kymmenvuotiaaseen tosiaankin tulla vikoja.

        Näihin kannattaa suhtautua todellakin vain Seiskan tasoisina tietolähteinä.


    • huoltoasentaja

      Mistä tiesit, että öljy olisi ollut mustaa? Kotonako laskit vanhat ulos? Paljonko sitä tuli vatiin? Aisinissa käytettävät öljyt eivät ole edes ruskeita saati mustaa. Sitä ei saa kuin punaharmaaksi 250tkm ajolla. Metallihiukkasia? Opelin automaateissa on sisäänrakennettu suodatin joten öljyn seassa ei tule ulos metallia. 114000 ajetun öljy on edelleen kirsikanpunaista...olen niitä niin paljon vaihtanut. Hyvä provon yritys.

      • OngelmaOpel

        Valtuutetun merkkikorjaamon ilmoitus kun olivat tutkineet auton.


    • KaikkihanSenTietää

      Miksi yleensä ostit Opelin?

    • Anonyymi

      Opeli on hyvä auto jos huollot tehdään ajallaan....

    • Anonyymi

      Tai sitten tuollaisen joka ei huollata autoaan ei saisi ostaa autoa. Ehkä ois kannattanu vaihtaa vaihteistoöljytkin tuohon ajomäärään ainaki kahdesti. Ei se auton vika ole jos omistaja on välinpitämätön. Seuraavaksi saat haukkua sen seuraavanki auton kun sekin laukeaa kun et huolla sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7370
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3651
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      376
      2046
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      168
      1844
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1499
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe