Laittakaa jokin VPN-palvelu päälle ja tehkää seuraavan sivun testi. Klikkaa sivulla START TEST!
http://ip-check.info/?lang=en
Testi näyttää punaisia kohtia vaikka kuinka paljon eli testin mukaan VPN ei auta mitään, jos käyttää samaa selainta, koska selain pystytään aina yksilöimään (varsinkin jos javascript on päällä).
VPN ehkä - siis ehkä - tekee anonyymiksi silloin, jos käyttää aina VPN:n kanssa eri selainta, mutta ei ole mitään hyötyä, jos käyttää samaa selainta.
TOR-selainen on ainoa keino, jolla em. testissä kaikki kohdat näyttävät vihreää.
VPN ei anna suojaa
6
183
Vastaukset
- Hyvinskulaa
Täysin eri ip vpn:llä ja ilman.
- wweeretey
Ei mitään ongelmia täälläkään! Varsinkin kun käyttää NoScriptiä.
Sivu ei löydä omaa ip:täni kun vpn on päällä. Täysi humpuukisivu. - vain-TOR-auttaa
Ette näköjään osaa lukea. En sanonut, että IP-osoite näkyy, vaan sanoin, että selaimen tiedot näkyvät, vaikka käyttäisi VPN:ää. Katsokaa esim. tietoa User-Agent. Tämä on selaimen lähettämä tieto eikä se muutu, vaikka VPN olisi päällä.
- Olen_joku_muu
Käytän User Agenttia ja väittää koneeni olevan Aple Mac - os, eli Vpn toimii ja agentti toimii asetuksieni mukaisesti.
- vain-TOR-auttaa
Olen_joku_muu kirjoitti:
Käytän User Agenttia ja väittää koneeni olevan Aple Mac - os, eli Vpn toimii ja agentti toimii asetuksieni mukaisesti.
Tarkoitatko, että käytät jotain selaimen lisäosaa tai ohjelmaa, joka muuttaa User-Agentin vai onko VPN-ohjelmassasi ominaisuus, että se muuttaa User-Agentin. Minun VPN-ohjelma ei muuta kuin IP-osoitteen.
- apuerkki
Maailmassa on 4 - 5 selainta joita käyttää 4 - 5 miljardia ihmistä. Mitä väliä sillä on jos joku sivu näyttää samaa selainta mitä muutama miljardi muutakin käyttää?
Aivan sama oliko TOR tai VPN. Et osaa edes tavatakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396905
- 323898
- 453280
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372082
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482047- 371952