Skoda suosituin mm. Sveitsissä

totuus10

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihanoikeesti

      Sveitsi onkin poikkeus jostain kumman syystä. Varmasti siihenkin löytyy joku selkeä syy.
      Skoda on suosituin ennenkaikkea itäisen Euroopan maissa ja maissa, joissa autokanta on muutenkin heikompaa. Siksi Skoda on aika luonteva näihin maihin.

      • hessumopo

        Jos Suomen autokanta on heikompaa, niin silloinhan myös Toyota kuuluu siihen samaan ryhmään. Saksassa, jossa autoistuminen on pidemmällä, ei Toyotaa juuri tilastoissa näy. Sen sijaan Skodaa arvostetaan niin paljon, että se on Saksan ulkopuolella valmistetuista suosituin.


      • Helvetica

        Sveitsin tilastoihin liittyy luonnollinen selitys. Neljäsosa Sveitsin 8 miljoonasta asukkaasta on tulleet maahan muualta. Suuri osa noista muuttajista tuo mukanaan Skoodansa ja pakkaavat vanhasta tottumuksesta ostaa vielä lisää noita itäpulkkia.


      • kuha.kysy
        Helvetica kirjoitti:

        Sveitsin tilastoihin liittyy luonnollinen selitys. Neljäsosa Sveitsin 8 miljoonasta asukkaasta on tulleet maahan muualta. Suuri osa noista muuttajista tuo mukanaan Skoodansa ja pakkaavat vanhasta tottumuksesta ostaa vielä lisää noita itäpulkkia.

        Mutta miksi Skoda? Miksei vaikkapa Toyota?


      • Selväsyy
        kuha.kysy kirjoitti:

        Mutta miksi Skoda? Miksei vaikkapa Toyota?

        Skotaa pidetään edelleen simppelinä ja helposti korjattavana, joka kylästä löytyy joku seppä joka osaa maakaroida skotan jonkinlaiseen ajokuntoon. Tojon osalta vaaditaan jo tietokoneet ja vehkeet ja erikoistuneet ja koulutetut huoltomiehet.


    • ItseEnOstais

      Neuvostoliiton aikaan Ladakin oli Suomen suosituimpia merkkejä enkä henkilökohtaisesti ole aivan vakuuttunut siitä että se olisi ollut paras millään mittarilla, melkein väittäisin että Ladan kova myynti oli Suomen ulkopolitiikan heijastuma, nyt EUvostoliiton aikaan meillä on erilainen ulkopolitiikan heijastuma. Nyt ostetaan saksalaisen konsernin autoja(monella eri brändillä) joissa on suunniteltu elinkaari, toisin sanoen tarkoituksella tehty itsetuho. Octaviaan, Golffiin ja muihin konsernin merkkeihin kannattaisi omissa laskelmissaan lisätä hintaan 7500€ ja miettiä onko se siihen hintaan vielä hyvä auto, koska sen verran enemmän talouden ostovoima heikkenee helposti verrattuna joihinkin muihin merkkeihin jollain järkevällä pitoajalla. Yksi syy autoliikkeiden hyvityshinta, vaikkei myyntihetkellä autossa olisi mitään vikaa tarjotaan siitä 5000€ liian vähän koska autoliikkeen arvion mukaan vaihdelaatikko tai moottori hajoaa kuitenkin ja näin autoliike ikäänkuin maksattaa sen edellisella omistajalla, saati maksaisi itse lystin. Toinen syy on että vaikka 2vuotta pito on erittäin halpaa ja ehkä 5vuoteen asti suht turvallista niin 7vuoden kohdalla sulta tarttis olla jo saatu pari tonnia nyhdettyä, mielellään kerta jysäyksenä, sen jälkeen vuosi väliä jonka jälkeen nouseva summa ja tiheentyvä väli alkaen parista satasesta ja päättyen siihen kun omistaja toteaa että nyt riittää.

      • skodajulli

        Ladan sai aikoinaan samalla hinnalla kuin kusiaisen, minin tai rättärin. Lada oli kuitenkin tilavuudeltaan perheauto. En muista, että Lada ja Mersu olisivat koskaan olleet minkään lehden autovertailussa molemmat mukana. Nykyään lehdet vertailevat Skodaa ja Mersua, ja Skoda jopa voittaa vertailun.


      • muistetaanpas_tämäkin
        skodajulli kirjoitti:

        Ladan sai aikoinaan samalla hinnalla kuin kusiaisen, minin tai rättärin. Lada oli kuitenkin tilavuudeltaan perheauto. En muista, että Lada ja Mersu olisivat koskaan olleet minkään lehden autovertailussa molemmat mukana. Nykyään lehdet vertailevat Skodaa ja Mersua, ja Skoda jopa voittaa vertailun.

        Olennaista oli aikoinaan valtiovallan huseeraaminen: oikein lailla sallittiin itäautoille (pl. japanilaiset) pidemmät osamaksuajat.


      • 2JZ-GTE
        muistetaanpas_tämäkin kirjoitti:

        Olennaista oli aikoinaan valtiovallan huseeraaminen: oikein lailla sallittiin itäautoille (pl. japanilaiset) pidemmät osamaksuajat.

        Näin EUvostoliiton aikaan on määrätty tullit kaikille EU:n ulkopuolelta tuleville autoille, toisin sanoen maailman autoteollisuuden kirjosta varsinkin kaikki harvinaisemmat mallit eivät kannata tuoda EU:n alueelle ja moni erikoismalli onkin yhtäkkiä lakannut tulemasta.

        Suomalaiset eivät siis osta parasta mihin omat rahat riittävät, vaikka näin kuvittelevatkin.


    • IhmetelläTäytyy

      Miksiköhän skeida ei ole suosituin saksassa, kun se on niin erinomaisen hyvä?

      • turvaavat_duunipaikkoja

        Saksalainen peruskuluttaja on suoraselkäinen ja ostaa saksalaista, siinä eivät mitkään erinomaiset hyvyydet paina.


      • SelfGoooool

        Niin. Että ostaisivat sitä enemmän kuin Volkkaria ja Audia sekä muita "omia" merkkkejä? Minkähän takia Ranskassa ostetaan Renaulttia, vaikka Dacia on niin erinomaisen hyvä, paljon jopa Skodaa parempi, kuten täällä kerrotaan?

        Ja Toyota on paras auto, mutta Saksassa eivät osta? Saksa onkin paska maa, tiesi jo entinenkin tullivirkailija.


      • tilastotieteilijä

        Mutta sehän on suosittu Saksassa. Tuontiautoista menestyy parhaiten.
        Alkuvuoden myyntilukuja (tammikuu-marraskuu)
        1. VW 601991 kpl
        2. Mercedes 296287
        3. BMW 240192
        4. Audi 238664
        5. Ford 234612
        6. Opel 212373
        7. Skoda 184598

        Esim. Toyota on saanut autojaan kaupaksi Saksassa vajaat puolet siitä mitä Skoda. Nissan vielä vähemmän.

        Ja sitten etukäteen kumotaan se vastaväite, minkä kriitikko aina tekee. "Vain siirtotyöläiset ja entisen Itä-Saksan asukkaat ostavat Skodaa". No mikseivät ne osta Toyotaa tai Nissania?


      • aivanIhanaaVaiMitäHolost

        Skoda on todella suosittu Saksassa, mutta tehtaat ei riitä täyttämään kysyntää, eli halua ostaa olisi, mutta tavaraa i riitä noin suureen kysyntään.
        Toyotalla riittäisi tuotantokapasiteetti, mutta ne kikkareet ei vaan kelpaa autoilukansalle.


      • Avemies
        tilastotieteilijä kirjoitti:

        Mutta sehän on suosittu Saksassa. Tuontiautoista menestyy parhaiten.
        Alkuvuoden myyntilukuja (tammikuu-marraskuu)
        1. VW 601991 kpl
        2. Mercedes 296287
        3. BMW 240192
        4. Audi 238664
        5. Ford 234612
        6. Opel 212373
        7. Skoda 184598

        Esim. Toyota on saanut autojaan kaupaksi Saksassa vajaat puolet siitä mitä Skoda. Nissan vielä vähemmän.

        Ja sitten etukäteen kumotaan se vastaväite, minkä kriitikko aina tekee. "Vain siirtotyöläiset ja entisen Itä-Saksan asukkaat ostavat Skodaa". No mikseivät ne osta Toyotaa tai Nissania?

        Saksalaiset ostaa vain Saksalaisia tuotteita. Tai sellaisia mitkä on Saksassa suunniteltu. Skoda kuuluu vw konserniin ja on täten Saksassa suunniteltu, mutta Toyota sen sijaan on Japanissa tai Britaniassa suunniteltu kuten myös Nissan. Sakut eivät luota kuin omaan suunnitteluun ja valmistukseen.


    • Itäblokissa pidetään itäautoista.

    • KaruTotuus

      Sveitsissä on paljon Balkanilta ja ent. Ivy-maista tullutta aputyö- ja siirtotyövoimaa. He niillä Skottosilla ajavat, eivät suinkaan sveitsiläiset pankkiirit.

      • etSäTyhmäOle

        Oletkin melkoinen metropoliitti ja hyvin perillä Sveitsin työmarkkinoista.


      • KaruTotuus

        Kyl ja sit mie ajelen helikopterilla siel aina viikonloppuisin, huitasen tosta Itämeren ja Alppien yli pot pot pot pot parissa tunnissa ja käyn tsekkaamassa aina autokannan. Sveitsiläinen lempinimeni on Tople Rone Alpen-Jäger.


      • KaruTotuus

        Tuon aina mukanani kolmea tuotetta lentsikkakentältä Bernistä: suklaatia, käkikelloja ja hajuvettä koiralleni. AAAAH


    • Hilipatipippa

      Skoda on edullinen, matalan budjetin kulkuneuvo. Skodaa ostavat velaksi pätkätyöläiset, matalapalkkaiset ja muut vanhat Neuvostoliittoa ikävöimään jääneet entiset kommunistit.
      Suomen valtio ostaa myös näitä autoja käyttöönsä kuten teki muutama vuosi sitten Ladojenkin kohdalla.
      Pienipalkkainen virkamies on valtakunnan kärsijä joutuessaan kärvistelemään Skodan ohjauspyörän takana.

      Saakohan siihen jotain haittalisäkorvausta?

      • kriitikkoliturgiaa

        Ihailen tätä puppukirjoitusten tekijää. Aamuyön tunteinakin se pystyy kehittämään Finlandia-palkinnon tasoista fantasiaa. Onko meillä tässä uusi Hotakainen tai Tuomas Kyrö?


      • Ajankohtainenkakkonen

        Näyttää pukkaavan dokumenttia.


      • HolistillePähkinöitä

        Vakiopanelistimme Holisti pystyy alittamaan jopa itsensä mihin kellon aikaan tahansa. Lienee syynä lääkityksen epäonnistuminen ja liikuntakyvyttömyys liitettynä kouluttamattomuuteen ja ikuiseen murrosikään joka ei valmistu koskaan.


      • skodajulli

        "Skodaa ostavat velaksi pätkätyöläiset, matalapalkkaiset ja muut vanhat Neuvostoliittoa ikävöimään jääneet entiset kommunistit"
        En kuulu tuohon porukkaan.

        "Pienipalkkainen virkamies on valtakunnan kärsijä joutuessaan kärvistelemään Skodan ohjauspyörän takana."
        En kuulu tuohonkaan porukkaan.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe