Nuoren naisen murha

Ravenclaw

Iltapäivälehtien lööpit kertovat nuoren 19-vuotiaan naisen viruneen surmattuna viikon asunnossaan. Kamala juttu. Naista ei ole edes kukaan kaivannut viikkoon.

Kuka mahtaa olla tämän veriteon taustalla? Mustasukkainen poikaystävä?

199

175849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielleyhtymiä

Tulee, kun tuota kuvaa katsoo. Poliisi ei ole vielä kommntoinut asiaa, mutta luulen tietäväni, mistä on kyse. Ei sitten omaiset kaivanneet?

• man-legally

mahtoiko olla perheongelmat taustalla.aika törkeää tuollainen ja jos mä olisin poliisi mä selvittelisin jopa näitä juttuja.

• ninnea

jos mu omaiset jättäis mut yksin kuoleen ni mä kiroisin ne helvettiäkin alemmas

• Minä
        ninnea kirjoitti:

Ei ole tullut sitten mieleen että kyseinen nais henkilö ei välttämättä ole itse pitänyt omaisiin yhteyttä.... Aina ei voi tietää mitä oma lapsi, sisko tai veli tekee tai mitä kuuluu jos hän ei pidä yhteyttä... Ja aivan varmasti ásia koskee omaisiin ja lujaa ja sitä voisitte tekin miettiä että mitä puhutte ja lukeeko omaiset ym. ym.

• salla-m
        man-legally kirjoitti:

mahtoiko olla perheongelmat taustalla.aika törkeää tuollainen ja jos mä olisin poliisi mä selvittelisin jopa näitä juttuja.

mutta mitä jos se oli itsemurha???

• mä1000
        Minä kirjoitti:

Ei ole tullut sitten mieleen että kyseinen nais henkilö ei välttämättä ole itse pitänyt omaisiin yhteyttä.... Aina ei voi tietää mitä oma lapsi, sisko tai veli tekee tai mitä kuuluu jos hän ei pidä yhteyttä... Ja aivan varmasti ásia koskee omaisiin ja lujaa ja sitä voisitte tekin miettiä että mitä puhutte ja lukeeko omaiset ym. ym.

jälleen samaa mieltä ja kaikilla ihmisillä ei ole yhtä hyvät välit vänhempiinsa ja muihin omaisiin....

• Yksinäinen
        mä1000 kirjoitti:

jälleen samaa mieltä ja kaikilla ihmisillä ei ole yhtä hyvät välit vänhempiinsa ja muihin omaisiin....

Jos on kavereita niin luulisi ne kaipaavan. Ehkä sukulaiset ei niinkään soittele. Mutta jos hänkin oli yksinäinen, eikä kukaan kuunnellut. =(

• walfrid
        man-legally kirjoitti:

ei idiootteja poliisiinkaan haluta, niillä on ihan muut perusteet! Voipi jopa olla, että tällä keskustelupalstalla ei tätä asiaa ratkaista.

• jjp
        man-legally kirjoitti:

Joo, tosi omituista pahvit! Narkilta jääny maksut maksamatta ja velkojat hoidellu hommat!Yksinkertaista ja NIIN TOTTA!

• nada 15 111111
        ninnea kirjoitti:

ihan oikee sille joka sitä tappo..

:)hyvä hyvä 10 ja sata papukaijan merkki

• HolyLemon
        nada 15 111111 kirjoitti:

ihan oikee sille joka sitä tappo..

:)hyvä hyvä 10 ja sata papukaijan merkki

Toi nyt oli vähän turhaa ja lapsellista, jos toi lukema 15 on ikäs ni menee läpi lapsellisuudesta...

• laura
        Minä kirjoitti:

Kyllä minäkin olisin voinut 19-vuotiaana virua yksin kämpässäni viikon, ennen kuin omaiset olisivat saaneet tietää. Silti olin ihan normaali opiskelijanuori, nykyään tavallinen työssäkäyvä nainen, joka pitää yhteyttä omaisiin säännöllisen epäsäännöllisesti välien ollessa silti läheiset ja lämpimät.

• elämääkö
        Minä kirjoitti:

hei....miksi kääntää selkänsä? Toki vikaa on kaikissa. Se on nyt vaan näin.

• mä1000
        elämääkö kirjoitti:

hei....miksi kääntää selkänsä? Toki vikaa on kaikissa. Se on nyt vaan näin.

kaikkien on kannettava oma kortensa kekoon jos aikoo pitää hyvät välit omaisiin

• ei oo niin yksinkertaista!
        jjp kirjoitti:

Joo, tosi omituista pahvit! Narkilta jääny maksut maksamatta ja velkojat hoidellu hommat!Yksinkertaista ja NIIN TOTTA!

Hei Sinä se ei oo niin yksinkertaista , äläkä siinä hauku kaikkia narkkariksi! TUTKIMUSRAPORTTI PITÄÄ TEHDÄ TARKAAN JA TUTKIA KAIKKI TAUSTAT ENNEN KUIN RUVETAAN PÄÄTTELEEN MITÄÄN JA TEON MOOTIIVI LUITKO EDES LEHTEÄ?

• katoilen
        Minä kirjoitti:

ihan yksinkertaista olla kuolleena kenenkään tietämättä vaikka kuukausi. Mulla on kyllä kavereita ja vanhempiini pidän yhteyttä epäsäännöllisesti, mutta aina erittäin lämpimisssä merkeissä. Pidän vain tapanani lähteä hetken mielijohteesta jonnekin, aina ei viitsi edes vastata puhelimeen, etenkään jos on keksinyt suihkasta ulkomaille. Kaipaile siinä sitte...

• kimberly
        salla-m kirjoitti:

salla-m,olen samaa mieltä kanssasi.Entä jos se olikin itsemurha?Jos tytön taskusta tai tytön olinpaikan näköetäisyydeltä ei löydy murhavälineitä,tuskin se itsemurha olisi?Vai olisiko?

• Nimetön
        salla-m kirjoitti:

mun mielestä se ie ole itsemurha

• Tyttö-85
        jjp kirjoitti:

Mikäs sä oot sanomaan että tyttö oli narkki ja ois velkojen takii tapettu vai tuleeko ihan omasta kokemuksesta nää jutut

• Nimetön
        jjp kirjoitti:

Vain vauvan maapähkinä korvien välissä suoltaa tuollaisia lapsellisia yhteenvetoja. Jos sinä menetät henkesi, koko internettiforumille on selvää että sinut tapettiin tyhmyytesi vuoksi

• Sara
        Tyttö-85 kirjoitti:

Mikäs sä oot sanomaan että tyttö oli narkki ja ois velkojen takii tapettu vai tuleeko ihan omasta kokemuksesta nää jutut

Älkää viitsitkö riidellä. Täällä mietitään murhaa, ja te tappelette..
        Ei ole kovin viisasta..

• jjp
        jjp kirjoitti:

tiedän tästä nimenomaisesta tapauksesta enemmän kuin voitte ikinä kuvitellakkaan! Eläkää te van pilvenhattaraelämäänne. Faktat on faktoja!

• lukion toka
        kimberly kirjoitti:

salla-m,olen samaa mieltä kanssasi.Entä jos se olikin itsemurha?Jos tytön taskusta tai tytön olinpaikan näköetäisyydeltä ei löydy murhavälineitä,tuskin se itsemurha olisi?Vai olisiko?

Tyttö oli vielä viime vuonna laajasalon lukiossa. Siellä hänellä oli muutama outo frendi ja kaikki pitivät häntä narkkarina. Silloin harvoin kun hänet koulussa näki, ei hän puhunut kellekään.

Opiskelu ei ainakaan mennyt hyvin huumeet -> syy murhaan voi olla mikä tahansa, todennäköisesti täysin mitätön.

• ävp
        jjp kirjoitti:

tiedän tästä nimenomaisesta tapauksesta enemmän kuin voitte ikinä kuvitellakkaan! Eläkää te van pilvenhattaraelämäänne. Faktat on faktoja!

Nimittäin tietosi eteenpäin poliisille, jos kerran tiedät siitä niin paljon kuin mainostat?

Eiköhän olisi kaikkien kannalta parasta mikäli kyseinen rikos saataisiin ratkaistua mahdollisimman nopeasti.

• Varon miehiä
        lukion toka kirjoitti:

Tyttö oli vielä viime vuonna laajasalon lukiossa. Siellä hänellä oli muutama outo frendi ja kaikki pitivät häntä narkkarina. Silloin harvoin kun hänet koulussa näki, ei hän puhunut kellekään.

Opiskelu ei ainakaan mennyt hyvin huumeet -> syy murhaan voi olla mikä tahansa, todennäköisesti täysin mitätön.

Järkyttävää, että joku on niin pimeä. Miksi päästää murhaaja omaan asuntoonsa.

• tonppa
        jjp kirjoitti:

Kyllä, olen samaa mieltä. Narkilta jääny hinnat maksamatta. Aina parempi riistää henki kun olla raajaa ilman. .

• kuomasein :)
        jjp kirjoitti:

Kyllä, olen samaa mieltä. Narkilta jääny hinnat maksamatta. Aina parempi riistää henki kun olla raajaa ilman. .

• kun
        jjp kirjoitti:

tekijä jäi saman tien kiinni.

Noin hyvällä ulkonäöllä varustettu 19v kissa olis pystynyt tarvittaessa tekemään ison tilin nopeasti.

• !!!!!
        ävp kirjoitti:

Nimittäin tietosi eteenpäin poliisille, jos kerran tiedät siitä niin paljon kuin mainostat?

Eiköhän olisi kaikkien kannalta parasta mikäli kyseinen rikos saataisiin ratkaistua mahdollisimman nopeasti.

Sellanen joka menee puhumaan moisista asioista on vasikka,ja saa saman kohtalon kuin kyseinen kimma joka jätti hommat hoitamatta...asiat on tehtävä niin ettei tartte olkansa yli katsella.Ain ei kaunis ulkonäkö riitä jos ei pää pelaa,ja tässä tapauksessa niin on käynyt..voi,voi!

• kaikkea muuta
        !!!!! kirjoitti:

Sellanen joka menee puhumaan moisista asioista on vasikka,ja saa saman kohtalon kuin kyseinen kimma joka jätti hommat hoitamatta...asiat on tehtävä niin ettei tartte olkansa yli katsella.Ain ei kaunis ulkonäkö riitä jos ei pää pelaa,ja tässä tapauksessa niin on käynyt..voi,voi!

Tekijä jäi saman tien kiinni, kun teko paljastui. Olipa tosi ammattilainen.

Ja noin hyvännäköinen nuori nainen pystyy kevyesti hankkimaan 500e päivässä/yössä.

• !!!!
        kaikkea muuta kirjoitti:

Tekijä jäi saman tien kiinni, kun teko paljastui. Olipa tosi ammattilainen.

Ja noin hyvännäköinen nuori nainen pystyy kevyesti hankkimaan 500e päivässä/yössä.

...kun huumaus aine vie niin siinä ei persekkään riitä!Ja siks toiseks,jotkut pääsee hengestä velkojen takia ja jotkut kuittaa velat ottamalla hengen...simppeliä!

• elämää elänyt
        jjp kirjoitti:

oot säkin vitun pölö et taida oikeesti tietää eläväst elämäs yhtään mitää.

• YksinN

Ei minuakaan kaivattaisi, jos johonkin häviäisin. Työtön kun olen, ei työpaikallakaan kukaan ihmettelisi. Saisin varmaan kuukauden virua kotonani, jos tänne nyt kuolisin. Ikävä ajatus.

• qqwasqwqqq

Ei muakaan kaivattaisi, olen myös työtön. Joku kaveri voisi käydä soittaan ovikelloa, mutta menisi tosiaan varmaan kuukausi, ennen kuin joku tulisi isännöitsijän kanssa sisälle.

• N20

Ei minuakaan kyllä kukaan kaipaisi. Asustelen yksikseni ja opiskelen, juttelen koulussa silloin tällöin jonkun kanssa. Kotiin on matkaa 300km joten käyn sielläkin harvoin. Ehkä pari viikkoa voisin virua kuolleena.

• ei niin kaivattais aina vaan saanu kaikkea paskaa niskaan eikä ole kokotna kannusteetu mihinkää eikä autettu niin sama se nille vaikka olisin kuukauden kuoleena jossain.

• Onnellinen21

Minulle ei tuollaista pääsisi käymään. Koulussa kaverit olis heti ihmeissään, kun en ole ilmestynyt kouluun ja en ole ilmoittanut olevani sairas/lintsaavani. Samoin äitini soittelee kovin usein ja jos en vastaa iltaan mennessä, hän huolestuu jo ja soitto poliisiin on melko varma viimeistään seuraavana päivänä, todennäköisesti jo illalla 112:seen. Täytyisi useammin muistaa kuinka onnekas elämässään on. Yleensä vain pitää kuulla toisen tragediasta, ennen kuin tajuaa taas, kuinka hyvin itsellä asiat loppujen lopuksi on.

• ei ole

Vai ei kaivattaisi kuukauteen!! hah ihan kun sinulla ei olisi ystäviä jotka eivät ihmettelisi!!

• Anonymous
        Onnellinen21 kirjoitti:

Minulle ei tuollaista pääsisi käymään. Koulussa kaverit olis heti ihmeissään, kun en ole ilmestynyt kouluun ja en ole ilmoittanut olevani sairas/lintsaavani. Samoin äitini soittelee kovin usein ja jos en vastaa iltaan mennessä, hän huolestuu jo ja soitto poliisiin on melko varma viimeistään seuraavana päivänä, todennäköisesti jo illalla 112:seen. Täytyisi useammin muistaa kuinka onnekas elämässään on. Yleensä vain pitää kuulla toisen tragediasta, ennen kuin tajuaa taas, kuinka hyvin itsellä asiat loppujen lopuksi on.

Olin sairaana ja poissa koulusta muutaman päivän niin kaverit jo kolmantena päivänä kyselivät että olenko vielä hengissä. Kyllä lämmitti mieltä kun joku välitti oikeasti.

• upfly83
        sarah25 kirjoitti:

ei niin kaivattais aina vaan saanu kaikkea paskaa niskaan eikä ole kokotna kannusteetu mihinkää eikä autettu niin sama se nille vaikka olisin kuukauden kuoleena jossain.

Eikö teillä oo parempaa miettimistä kun se että miten kauan voisitte olla kuoleena ennen kun teidät löydetään, surullista...se voi olla merkki että ehkä kannattaisi hankki elämä! En tarkoita tätä pahalla, te olette todenneet ettei kukaan teitä kaipaisi jne. se on merkki sille että ala nyt jotain tekemään elämänne, ette elää ikuisesti! Mauti ja ole rohkea vaikka välillä jännittäis ja pelottais........LIVE FOR TODAY! !

• eipä se
        Onnellinen21 kirjoitti:

Eihän se ketään autuaaksi tee, jos joku kuoleman jälkeen kaipaa. Oikeastaan helpottavaa olis ajatella, että ei tuota surua tai huolta kellekään jos kuolisi.

• man-legally
        Onnellinen21 kirjoitti:

en usko että on maunula case tyylinen,

• siihen
        upfly83 kirjoitti:

Eikö teillä oo parempaa miettimistä kun se että miten kauan voisitte olla kuoleena ennen kun teidät löydetään, surullista...se voi olla merkki että ehkä kannattaisi hankki elämä! En tarkoita tätä pahalla, te olette todenneet ettei kukaan teitä kaipaisi jne. se on merkki sille että ala nyt jotain tekemään elämänne, ette elää ikuisesti! Mauti ja ole rohkea vaikka välillä jännittäis ja pelottais........LIVE FOR TODAY! !

miksi muut ihmiset eivät osaa kaivata. Hanki sinäkin vähän lisää elämää ennen kuin tulet neuvomaan muita, joiden elämäntilanteesta et voi olla perillä.

• Nimetön
        siihen kirjoitti:

miksi muut ihmiset eivät osaa kaivata. Hanki sinäkin vähän lisää elämää ennen kuin tulet neuvomaan muita, joiden elämäntilanteesta et voi olla perillä.

jokainen on pistäny itteensä siihen tilanteeseen missä nyt on ja siitä voi lähtee kehittämään itteensä positiivisellä tavalla. mikään ei tapahdu yön yli, mutta yrittämällä pääse pitkälle. ei ole tarkoitus suututtaa mutta täytyyhän sit ymmärtää että jotkut ovat katkeria elämään.

• Iina

Kyllä mä uskallan näin väittää, et minua kaivattaisiin. Ystävät ovat sitä varten. Mahtaisikohan silloin syytä hetkeksi pysähtyä, ja mittiä miksi ketään ei kaipaa. Voisiko itse jokainen tehdä asian eteen jotain.....

Iina

• EK.
        Nimetön kirjoitti:

jokainen on pistäny itteensä siihen tilanteeseen missä nyt on ja siitä voi lähtee kehittämään itteensä positiivisellä tavalla. mikään ei tapahdu yön yli, mutta yrittämällä pääse pitkälle. ei ole tarkoitus suututtaa mutta täytyyhän sit ymmärtää että jotkut ovat katkeria elämään.

Tosiaan mikään ei tapahdu yön yli, eli et voi tietää itsekään missä tilanteessa elät esim. 5-vuoden päästä, vai elätkö ollenkaan. Se on hyvin pitkälle niin, että kohtalo jakaa kortit ja sinä pelaat, voit joko pärjätä huonoilla korteilla tai hävitä hyvillä. Pointti on siinä, että toisen/muut kortit ratkaisevat loppupelin.

• JaniCa
        Onnellinen21 kirjoitti:

Niinhän se on. Kukaan ei huomaa kuinka onnekas on ennenkuin kuulee muiden huolista. Sanon tuon vaan sillä periaatteella "Kukaan ei ole täydellinen.." Minäkin olen onnekas... :D

• luettavaa
        N20 kirjoitti:

Ei minuakaan kyllä kukaan kaipaisi. Asustelen yksikseni ja opiskelen, juttelen koulussa silloin tällöin jonkun kanssa. Kotiin on matkaa 300km joten käyn sielläkin harvoin. Ehkä pari viikkoa voisin virua kuolleena.

että on näin yksinäisiä ihmisiä olemassa. Mistä tälläinen johtuu..itsekkin olen opiskelija ja voin kuvitella että helposti jää yksin varsinkin jos opiskelee yliopistossa, jossa kontaktien luominen on aika vaikeaa.itse olen opiskellut 4 vuotta enkä ole saanut juuri yhtään uutta ystävää yliopistosta.onneksi on paljon vanhoja kavereita. Mielestäni juuri yliopistoissa tulisi panostaa enemmän ihmisten sosiaalisuuteen. Pitäisi olla jokin oma ryhmä joka olisi koko opiskelun ajan.

• EK.
        Iina kirjoitti:

Kyllä mä uskallan näin väittää, et minua kaivattaisiin. Ystävät ovat sitä varten. Mahtaisikohan silloin syytä hetkeksi pysähtyä, ja mittiä miksi ketään ei kaipaa. Voisiko itse jokainen tehdä asian eteen jotain.....

Iina

Helsingistä löytyi jokin aikaa sitten 9-vuotta kerrostaloasunnossa kuolleena ollut vanhus. Miten tämä on mahdollista, ettei kukaan ollut kaivannut tätä henkilöä Y H D E K S Ä Ä N vuoteen? Vanhukset juuri ovat kaikkein yksinäisempiä, voisikohan tälle asiallekin joku tehdä jotain, he eivät enään itse jaksa.

Toisen ryhmän muodostaa henkilöt jotka ovat joskus aikanaan jättäneet kotiseutunsa kuka puolison kuka minkä takia. Aivan luonnollisia syitä on monia. Sitten esim. eron tultua kun masentuu, niin kyllä tälläinen henkilö on aika yksinäinen.

• Nimetön

Pari viikkoa menis ainakin. Tai kunnes naapurin koirat alkais haistamaan jotain...

• orpo

Minäkin saisin virua kotonani ihan rauhassa ainakin viikon verran. Töissä voisivat olla vähän ihmeissään, mutta vaivautuisivatko soittoyrityksiä pidemmälle? Koulussa ei välitetä paskaakaan.

Ystäviä ei ole, kavereita ei ole käymään asti. vanhemmat ja muu suku asuu satojen kilometrien päässä. Ehkä vanhemmat huolestuisivat jos en vastaisi päiväkausiin puhelimeen..

• Kertsu
        luettavaa kirjoitti:

että on näin yksinäisiä ihmisiä olemassa. Mistä tälläinen johtuu..itsekkin olen opiskelija ja voin kuvitella että helposti jää yksin varsinkin jos opiskelee yliopistossa, jossa kontaktien luominen on aika vaikeaa.itse olen opiskellut 4 vuotta enkä ole saanut juuri yhtään uutta ystävää yliopistosta.onneksi on paljon vanhoja kavereita. Mielestäni juuri yliopistoissa tulisi panostaa enemmän ihmisten sosiaalisuuteen. Pitäisi olla jokin oma ryhmä joka olisi koko opiskelun ajan.

Ei muakaan varmasti löydettäis kuin vasta joskus 2-3 viikon kuluttua, eikä se tarkoita sitä, että olisin yksinäinen. Luultavasti mua oltais yritetty tavoittaa, mutta sinkku kun olen, niin ei ihmiset kauheasti kysele perääni. Mun mielestä on lähinnä ihme, että tyttö on löydetty noinkin nopeasti. Ihminen voi olla sosiaalinen, vaikkei kokoajan soittele ystäville ja sukulaisille ja pidä yhteyttä.

• merkitsevä ero
        luettavaa kirjoitti:

Omissa oloissaan eläminen EI OLE aina merkki siitä, että kärsii yksinäisyydestä tai että on jollain lailla synkkä elämäntilanne!!!

• Jussi

Minua ainakin kiinnostaa kohtalosi.

• Nellatus
        N20 kirjoitti:

Mä pidän paljon yhteyksiä ihmisiin ja etenkin mun iskä ihmettelis heti mikä mul olis, samoin naapurit jos en käviskään tupakal :D Mut joo.

• Nelly
        Anonymous kirjoitti:

Olin sairaana ja poissa koulusta muutaman päivän niin kaverit jo kolmantena päivänä kyselivät että olenko vielä hengissä. Kyllä lämmitti mieltä kun joku välitti oikeasti.

Minullakin koulukaverit ja muut ystävät ihmettelisivät heti missä olen ja vanhemmat,että ei siinä kauaa kestäisi. Mutta tämä on kyllä hirveän kuuloinen uutinen. Kun joku viruu kotonaan kuolleena viikon. Surullista.

• yön_tytär

Opiskelija olen. Mieheni sivarimies.

Jos joku lahtaisi minut, mieheni ja koiramme, niin tuskin tänne kuukausiin ketään tulisi.

Ja mietin tässä, että välitänkö kenestäkään muusta kuin mummostani niin paljon, että huolestuisin edes kuukauden hiljaisuuden jälkeen..?

Netissä "näen" joka päivä, pidän yhteyttä puhelimitse, kirjeitse ihmisiin, enkä ole "yksinäinen" kuten ei myöskään mieheni. Mutta silti.. Jos tänne kuolisimme, varmaan ihmiset vaan ajattelisivat että haluamme olla rauhassa, kokeita paljon tms.

Eli varmaan se pari kuukautta menisi, ennenkuin joku tänne tulisi..

• piia vaan

älä ajattele tollee eise kannata kyllä susta joku välittää!!!

• erioil
        merkitsevä ero kirjoitti:

Omissa oloissaan eläminen EI OLE aina merkki siitä, että kärsii yksinäisyydestä tai että on jollain lailla synkkä elämäntilanne!!!

Viikko on aika lyhyt aika, tuskin minuakaan siinä ajassa ehdittäisi kaivata niin paljon että poliisille ruvettaisiin soittelemaan, jokunen kaveri voisi soitella ihmetellä missä olen, vanhemmat asuu parin sadan kilsan päässä ja soitellaan kerran kaks kuukaudessa, muihin sukulaisiin ihan hyvät välit mutta ei vaan tuu pidettyä yhteyttä.
        Eipä tuo kyllä aina merkitse yksinäisyyttä vaikka ei ihan heti löydettäisikään...

• kimme1
        Kertsu kirjoitti:

Ei muakaan varmasti löydettäis kuin vasta joskus 2-3 viikon kuluttua, eikä se tarkoita sitä, että olisin yksinäinen. Luultavasti mua oltais yritetty tavoittaa, mutta sinkku kun olen, niin ei ihmiset kauheasti kysele perääni. Mun mielestä on lähinnä ihme, että tyttö on löydetty noinkin nopeasti. Ihminen voi olla sosiaalinen, vaikkei kokoajan soittele ystäville ja sukulaisille ja pidä yhteyttä.

Yhdyn samaan ja tunne´n olevani sosiaalinen, mutta nii se vaan on että ei taida kaverit hätääntyä vaikka ei heti tavoitteluihin vastaisikaan! En sinänsä jaksa moisella synkällä asialla arkea masentaa.

• HelenaSalosta
        N20 kirjoitti:

Taidan sitten olla vähän "kanaemo". Tyttäreni opiskelee 350km päässä. Jos hänestä ei kuulu mitään (tekstaria, emailia tai puhelu ei mene perille) kahteen päivään, olen t o d e l l a huolissani.

• Välittää
        Iina kirjoitti:

Iina

Kyllähän useimmat voivat tehdä jotain asian eteen/tragedian estämiseksi, siis teknisessä mielessä, mutta tämän päivän elitistiseen ajattelutapaan - minä, minä, minä, - kuuluu keskeisenä piirteenä myös viitsimisen puute, eräänä kirouksena. "Ei ole minun asia, hotakoon MUUT.."

• Hutkija
        Onnellinen21 kirjoitti:

Moro,

Tässä vähän mietittävää nuorille naisille, jotka elävät normaalia elämää ja hakevat yöseuraa ravintoloista.
        Tämäkin tapaus voi olla seuraavanlainen, tyttö on löytänyt seuraa ravintolasta ja vienyt miehen kotiinsa. Tyttö ei ole suostunut seksiin, johon alkoholin/huumeiden vaikutuksen alainen henkilö on reakoinut akressiivisesti, jonka loppputuloksen te jo tiedättekin!
        Yksi mahdollinen tapahtuma sarja...

Terveisin,
        Villiä elämään vuosia sitten viettänyt

• matkoilla
        ei ole kirjoitti:

Vai ei kaivattaisi kuukauteen!! hah ihan kun sinulla ei olisi ystäviä jotka eivät ihmettelisi!!

uudelleen sama asia. kun on vilkas sosiaalinen elämä ei todella välttämättä edes jouda joka puheluun takasin soittaan joka partsilla tupakalla ollessa menee ohi. Äiti kyllä alkaa kyseleen, jos ei viikkoon oo mitään kuulunu. Ei sinkkutytön kellekään tartte joka päivä soittaa

• tyhmää murhata!
        luettavaa kirjoitti:

Toi on K A M A L A A!!! Onko pakko murhata?!?!? Se on mun mielest järjetöntä. mä en pidä siitä, et joitakuita murhataan. murhaajien pitäs ymmärtää, et jos murhaaja murhattas, nii olisko se kivaa? kaikkee friikkejä maailmassa on...!

• Kysyn vain
        HelenaSalosta kirjoitti:

Taidan sitten olla vähän "kanaemo". Tyttäreni opiskelee 350km päässä. Jos hänestä ei kuulu mitään (tekstaria, emailia tai puhelu ei mene perille) kahteen päivään, olen t o d e l l a huolissani.

Olisit huolissasi, hyvä, mutta mitä tekisit? Ajaisitko kahden päivän päästä 350 km katsomaan, onko hän kotona? Jos ei ole, onko sinulla avain mennä sisälle tarkastamaan tilanne? Kaikkien vanhemmilla ei ole. Jos siis ei ole, vaatisitko isännöitsijää tai jotain muuta päästämään sinut tyttäresi kotiin katsomaan, onko kaikki hyvin? Ja päästäisisiköhän isännöitsijä?

Varmaan joku on tuostakin tytöstä ollut jo huolissaan, mutta se ei riitä selvittämään asiaa.

• Joosef
        erioil kirjoitti:

Viikko on aika lyhyt aika, tuskin minuakaan siinä ajassa ehdittäisi kaivata niin paljon että poliisille ruvettaisiin soittelemaan, jokunen kaveri voisi soitella ihmetellä missä olen, vanhemmat asuu parin sadan kilsan päässä ja soitellaan kerran kaks kuukaudessa, muihin sukulaisiin ihan hyvät välit mutta ei vaan tuu pidettyä yhteyttä.
        Eipä tuo kyllä aina merkitse yksinäisyyttä vaikka ei ihan heti löydettäisikään...

Yksinäisyys ja vapapehtoinen yksikseen oleilu ja että menee ihmisten ilmoille koska parhaaksi katsoo on eri asioita. Siitä on englannissakin 2 eri termiä loneliness ja solitude.

• sori
        tyhmää murhata! kirjoitti:

Toi on K A M A L A A!!! Onko pakko murhata?!?!? Se on mun mielest järjetöntä. mä en pidä siitä, et joitakuita murhataan. murhaajien pitäs ymmärtää, et jos murhaaja murhattas, nii olisko se kivaa? kaikkee friikkejä maailmassa on...!

että nauroin hieman viestillesi, siinä oli mustaa huumoria.

• HelenaSalosta
        Kysyn vain kirjoitti:

Olisit huolissasi, hyvä, mutta mitä tekisit? Ajaisitko kahden päivän päästä 350 km katsomaan, onko hän kotona? Jos ei ole, onko sinulla avain mennä sisälle tarkastamaan tilanne? Kaikkien vanhemmilla ei ole. Jos siis ei ole, vaatisitko isännöitsijää tai jotain muuta päästämään sinut tyttäresi kotiin katsomaan, onko kaikki hyvin? Ja päästäisisiköhän isännöitsijä?

Varmaan joku on tuostakin tytöstä ollut jo huolissaan, mutta se ei riitä selvittämään asiaa.

Kyse onkin lähinnä siitä asuuko samassa kaupungissa. Miksi,mikäli läheiset asuvat samassa kaupungissa, ei edes vara-avainta ole luotettu omaisille? Ovatko välit niin tulehtuneet?
        Kun välimatka on näinkin pitkä (tässä tapauksessa se yli 300km), ei vara-avainta lähdetä hakemaan , jos oma on unohtunut sisälle... Ja minkään rikoksen varalle sitä ei läheisille jaeta. Varmasti lähtisin katsomaan missä tyttäreni on ja mitä on tapahtunut! Ja sisälle... mikään ei ole niin pelottava vastus kuin "poikasiaan suojeleva naaras".
        Uskon tosissani, että asia järjestyisi.

• reijo

Onko kukaan päässyt katsomaan esim. kännykästä vastaamatta jääneiden puheluiden määrää. Mihin perustuu väite, ettei kukaan kaivannut?

• Mievaan:P

Totta turiset,mistä kukaan tietää,jos hänen puhelimeensa on tullut soittopyyntöjä,
        viestejä yms.,
        mutta jos hän ei vastaa puhelimeen/viesteihin,e
        ttä jotain hämminkiä tässä asiassa nyt on,joka olisi pistänyt omaiset/tuttavat aiemmin tekemään asialle jotain.

• Loneliini

Kyllä se on ihan mahdollista että viikkoon kukaan "ei kaipaa".
        Jos ei elämänkumppania, läheistä ystävää tms jonka kanssa on usein tekemisissä ja on vielä työtön, tuo on ihan mahdollista! Itsekin kesälomallani olin pitkään ihan "erakkona".

• milla

voihan olla että soittopyyntöjä ja muuta vastaavaa on tullutkin, mutta itse ainakin menisin paikan päälle katsomaan jos se jota tavottelen ei vastaa puheluihin tms.

• se ei avaa
        milla kirjoitti:

voihan olla että soittopyyntöjä ja muuta vastaavaa on tullutkin, mutta itse ainakin menisin paikan päälle katsomaan jos se jota tavottelen ei vastaa puheluihin tms.

edes ovea? Menisitkö heti isännöitsijälle sanomaan, että tuo mun kaveri ei oo päivään vastannut puhelimeen, päästä sisään? Vai oisko kaksi päivää se sopiva aika?

Onneksi mulla ei oo niin hysteerisiä kavereita. Eikä kukaan oo koskaan myöntänyt huolestumistaan, vaikken aina puhelimeen oo vastaamassa.

• mä1000

älkäänyt hyvät ihmiset ajatelko että jis ei aina kuuluu sun kauista tai kotiväestä mitään,niin että susta ei välitettäisi.... että miettikääs sitä!!!!!!!

• Turha menoerä

Tuleehan niitä katsottua, ihan vanhasta tavasta. Mutta kun ylipäänsä harvemmin kukaan soittaa niin en muista koska olisin viimeksi joutunut soittamaan kellekään takaisin..

• -Tutkija-

Oletteko huomanneet, että Suomi24:n nykyinen linja on leikitellä ihmisten hädällä ja ylipäätään tämäntyylisillä uutisilla, joilla haetaan vain julkisuutta ja paljon keskustelijoita näille sivuille.

Tämä kaikki alkoi jo muutama kuukausi sitten, mutta varsinaisen "kimmokkeen" Suomi24 sai, kun Aasian katastrofi tapahtui. Suomi24 tunsi tarpeensa ja lähes koko keskustelupalsta muuttui tapausta ruotivaksi kansan kanavaksi. Suomi24 tiedotti suurin otsikoin muun muassa suomalaisten kuolleisuudesta turmassa ja muustakin skandaalinkäryisestä.

Ja sama linja jatkuu. Suomi24 alkaakin muistuttamaan pikemminkin tabloy (juoru) -lehteä kuin asiallista keskustelupalstaa. Näillä otsikoilla ja skandaalinkäryisten keskustelujen avaamisella Suomi24 on ajamassa itseään kohti iltapäivälehtien synkkää ja puolueellista linjaa, jonka menestyminen perustuu hädällä liioitteluun ja sitä kautta lukijoiden (kävijöiden) kalasteluun.

Riman alitus jälleen suomi24:lta, ja valitettavasti huolestuttava kulkusuunta on tämä!

Kommentteja.

• rapunainen64

OLen samaa mieltä TUTKIJAn kanssa. Miksi jaksetaan mässäillä ihmisten hädällä. Unohdetaan, että tuonkin murhatun läheltä löytyy omaisia, ystäviä, tuttavia. Heillä ihan tarpeeksi raskasta elää omien syytösten kanssa. Päässä pyörii kysymyksiä, miksi en soittanut, miksi en käynyt, miksi en huomannut. Ja kuitenkin totuus on se ettei täältä kukaan lähde ennen kuin on aika.
        Pidetään huoli toisistamme vielä kun siihen on tilaisuus eikä mässäillä sitten kun se pahin on tapahtunut.

• tutkija myös

Tämä kirjoituksesi sopisi hyvin keskustelunaloitukseksi esille keskustelu-pääsivulle. Suosio olisi taattu ja varma. Heh, tämän ko. keskustelun avaus muuten poistui sieltä juuri (liekö suorasanaisen kommenttisi ansiota, en tiedä). Mutta ajatelkaapa: Tämä keskustelunavaus keräsi lähes 8000 kävijää vain parissa tunnissa!! Seksi, väkivalta ja katastroofit - ne "kiehtovat" ihmismieltä, niitä luetaan ja niillä tehdään siinä sivussa (itsetarkoituksena) rahaa.

• tälläkin sivustolla

Tälläkin sivustolla on ihmiset töissä ja joku elää median myynnillä. Jotain pitää tehdä, että ihmisiä kiinnostaa.

Jos skandaalit ja hätä kiinnostaa ja kävijöitä tulee, niin kyllä se on merkki aika monen ihmisen kiinnostuksesta näihin aiheisiin.

Mun mielestä siinä ei kyllä ole mitään pahaa. Hätä, suru ja kuolema kuuluu elämään siinä missä onnikin.

Ei mua ainakaan henk. koht. jaksa kiinnostaa välttämättä tavallinen, tasapaksu elämä, jossa kaikki on koko aika hyvin tai hirveen hyvin. Mikään ilo ei kestä kovin kauan. En missään nimessä tahtoisi esim. itselleni sellaista elämää, jossa olisin pumpulissa ja tietämätön tosielämän raadollisuudesta ja samalla omista aggressioistani.

• vuosi sitten

oli myös Konginkankaan tapahtumien yhteydessä kuin nyt tsunamin aikaan. Samainen Maailman menoa -palsta foorumina, sadoin sisällöltään yhteneväisin keskustelunavauksin.

• raipe

Olen sun kanssan samaa mieltä,keskustelun aiheet voisi/pitäisi olla myös muunlaisia, onhan mailmassa niin paljon tavallista jokapäiväistä kivaa, en tiedä mitä sä ajattelet mutta eihän kuitenkaan aina tarvitsisi ikäänkuin valittaa vaan mielipiteitä voisi vaihtaa ihan vaan, no no vaikka elämästä, olemisesta, työstä, mistä vain ja myös positiivisessa mielessä. Käyn aina katsomassa aiheita mutta taitaa olla toka kerta kun edes vaivauduin itse kommentoimaan. Hyvää jatkoa : ) ) )

• ajatellut

Kysyntä kohtaa tarjonnan täällä. Ihmiset saavat kirjoittaa siitä mikä todella kiinnostaa. Hyvä niin.

• "Tärkeä" kommentti..

Tabloid, ei tabloy.. =)

• rapunainen64
        raipe kirjoitti:

Olen sun kanssan samaa mieltä,keskustelun aiheet voisi/pitäisi olla myös muunlaisia, onhan mailmassa niin paljon tavallista jokapäiväistä kivaa, en tiedä mitä sä ajattelet mutta eihän kuitenkaan aina tarvitsisi ikäänkuin valittaa vaan mielipiteitä voisi vaihtaa ihan vaan, no no vaikka elämästä, olemisesta, työstä, mistä vain ja myös positiivisessa mielessä. Käyn aina katsomassa aiheita mutta taitaa olla toka kerta kun edes vaivauduin itse kommentoimaan. Hyvää jatkoa : ) ) )

Kiva kun muitakin jotka tahtois lukea kivojakin juttuja :)
        Mukavaa kevättä niin sulle kuin muillekin.

• satunnainen lueskelija

Suomi24 koostuu sinne kirjoittavista ihmisistä. Ihmisiä kiinnostaa mainitsemasi "katastrofit" luonnostaan. Ei se ole palvelua tarjoavan instanssin vika, vapaa keskustelupalsta toimii näin.

Et ole kyllä häävi tutkija jos tosissasi tuollaista kirjoitat.

• grg

TODELLA SÄÄLITTÄVÄÄ !!!!!
      HÄPEÄLLISTÄ!

• Jarna

On se aina surullista, jos joku ihminen joutuu kuolleena kauan odottamaan löytymistä. Ja vielä surullista, kun kyseessä on näinkin nuori ihminen.
      Nykypäivänä se vaan on niin, että kännyköillä ja sähköposteilla sitä kaivataan. Jos toinen ei vastaa viikkoon, ei siltikään vaivauduta käymään soittamassa ovikelloa.
      Ei nykypäivän kerrostaloissa ole mitään Salkkarit-
      elämää, jossa kaikki tuntevat toisensa ja toisten asiat omiaan paremmin.

• ---

Mitäs ihmeellistä tuossa lööpissä nyt on? Sekö että kuolleena makaaja oli nuori, vai se että hän oli nainen? Entä jos lööpissä olisi ollut 45-vuotias yksin elävä mies, olisiko silloin ihmetelty? Epäilenpä ettei koko juttu olisi ollut edes lööpeissä, ainakaan tuollaisessa yhden viikon tapauksessa. Olisi vain ajateltu, että taas näitä syrjäytyneitä työttömiä (tai jopa alkoholisteja) itsensä murhaajia. Mutta kun kyseessä oli nuori nainen, niin juttu on lööpin arvoinen.

Kyllähän se hyvät kanssakulkijat on niin, että henkilön ihmisarvo on riippumaton sukupuolesta, iästä, ekososionomisesta asemasta, perhetaustasta tms. Ei ne nuoret naiset ole sen parempia ihmisiä, kuin syrjäytyneet keski-ikäisetkään. Ja sitä paitsi, kyllä nuorissakin on syrjääntyneitä, kuten näiltäkin palstoilta voidaan huomata.

Yksin me tänne tullaan ja yksin lähdetään, tapahtuipa siinä välillä mitä tahansa. Eikä sillä enää lähdön jälkeen ole lähtijälle merkitystä makaako kuolleena tyhjässä asunnossa vai sairaalan ruumishuoneella.

Että tämmönen ajatus.

• Kuka kaipaa?

Niin, kun ei se ruumis ajattele, sielu... Parempi kai kuitenkin sairaalan ruumishuoneella kuin tyhjässä asunnossa? Itsekin ajattelin että kamalaa, kun yksin asuu, jos sattuisi tulemaan joku vaikka sairaskohtaus keskellä yötä jostakin tuntemattomasta syystä ja sitten sitä vaan kuolisi kun ei ole ketään siinä lähellä. Tuskinpa naapurikaan kuulisi vaikka aika ohuet seinät on. Ei ihme, että yksinäiset vanhukset tuntevat hätää. Vaikka tuskinpa se minulla kovin todennäköinen on tuo sairaskohtaus, kun olen kutakuinkin terve, mutta eihän sitä koskaan tiedä...

• bambunoksa

ainoa järkevä kirjoitus koko tässä kiinanmuurinpituisessa viestiketjussa. onneksi olkoon :)

• HedelmäPommi

Sinä se sitten olet joka uutista uutisoimassa. Kyttäätkö kenties päivälehtien nettisivuja ja uutisoit jokaisesta asiasta? Ja ei, tarkoitukseni ei ole vähätellä MAHDOLLISTA murhaa.

• :(.

Satun tuntemaa tän naisen 87 vuonna syntyneen pikkuveljen. Pelasin joku 4-5 vuotta sitte samassa lätkäjengissä :(

Haluun ottaa osaa siihen suruu :(

• piia vaan

otan osaa

• ihmettelijä

jos kukaan ei kaivannut tätä naista niin luulempa että hän ei seurustellut,ja vaikka olisikin tuntuu koko juttu ihan hullulta....

• tyttö19vee

Kuulun onnex niihin joiden ei tarvi olla ku muutama tunti sillai ettei kukaa saa yhteyttä.
      On poikakaveri,ystävät,sisko,äiti ja isä jotka ei iki maailmas jättäs mua yksin johonki kuolemaa.

Valitettavasti niitäkin on joiden perään ei kukaa soittele tai tuu käymään,surullista:(

• onnellinen

Mitä se lohduttaa, jos kuolema kohtaa ja joku sinut heti löytää. Ei se tuo sinua takaisin. Entäpä, jos se pahantekijä olikin juuri joku läheisistä...

• tyttö19vee
        onnellinen kirjoitti:

Mitä se lohduttaa, jos kuolema kohtaa ja joku sinut heti löytää. Ei se tuo sinua takaisin. Entäpä, jos se pahantekijä olikin juuri joku läheisistä...

Ni et tarkotin vaa sitä et onnex mul on läheisiä jotka välittää,ja pitää yhteyttä muhun niin usein.
        Tottakai se on periaattees sama ooxä kuolleena tunnin vai viikon.Yhtä suuri se suru on.

• yx-vaan

Voihan teon takana olla vaikka mustis tyttöystävä...
      Mut järjetön juttu joka tapauksessa, tässä huomataan ettei naapurista enää välitetä, kaikki katsoo vain omaa napaansa.
      Toisin on maalla jossa muut tietää asiasi paremmin kuin sä itse...

• mä1000

mä ole samaa mieltä sun kassa...

• lilli

ei minuakaan oltaisi kaivattu miksi ihmisiä pitäisi murhata ei jotkun osaa muuta tehdä

• yksinäinen

Kamlaa kylläkin mutta ei harvinaista...minä voin olla ainakin kaksi tai kolme viikkoa itekseni, kukaan ei soita tai etsi minua jos en itse ota yhteyttä muihin.
      Joten ei tuo niin ihmeellistä ole kaipaamisen osalta..kauheaa on taas se että on joutunut surmatuksi.

• Lissu...

No on siitä jo jonkin aikaa kun eräs vänhempi ihminen oli virunut helsingin maunulassa asunnossaan n.3 vuotta kuolleena. Eläke kun oli koko ajan maksettu suoraan tilille. Loppujen lopuks oli postinjakaja valittanut hajusta.

• tarkemmin

"eläke kun oli maksettu suoraan tilille"

Ei mennyt niin, vaan mies oli sossun asiakas ja siellä huolehdittiin maksut. Tässä tapauksessa liiankin hyvin. Kukaan ei tarkastanut tilannetta KUUTEEN vuoteen.

Eikä haissut, koska oli muumioitunut. Mädäntyvän ruumiin lemu alkaa jo muutamassa viikossa. Tämä ruumis poikkeuksellisesti muumioitui.

• olisin

varmasti saanut jonkun viikon olla kuolleena, ennen kuin se ois huomattu. Kyllä mulle silti jatkuvasti kaverit soitteli ja kävi oven takana kyselemässä. Äiti soitteli myös vähintään muutaman päivän välein. Mut liikkuvainen kun olin, tuskin kukaan ois kauheena ihmeenä pitänyt, jos en ois viikkoon vastannut puhelimeen. Ja vaikka oisivat ihmetelleetkin, niin tuskin olisivat ihan heti lähteneet kotiini murtautumaan sen takia.

Ja täytyy sanoa, että jos joku ois murtautunut mun kotiini siksi, ettei oo mua viikkoon tavoittanut, niin oisin todella vihainen. Mä en halua olla niin tarkan syynin alla. (Tietysti, jos oisin kuolleena, niin ei se varmaan sit haittais.) Enkä pidä itseäni yksinäisenä kaikesta huolimatta. Ennemminkin itsenäisenä.

Ja olkoonkin, että mulla on hyviä ystäviä, niin omaa perhettä (joka asuu samassa taloudessa mun kans) lukuunottamatta en kyllä parissa kolmessa viikossa menis kenenkään ikkunoista kurkkimaan sisälle, vaikkei yhteyttä saisikaan.

• laura

Hyvä pointti!

• fdf

harmi juttu... :( en mää tiiä

-TeiNiPeNtU-

• tuntematon

toi on siis kamalaa.. en ole itse vielä ehtinyt uutisten ääreen. pakko kyllä lukea.

• ERCCI

AIKA KAUHEETA! =(

• mie

Aivan kauheita, kuka voi olla noin
        raaka, ja tyhmä, että tappaa ihmisiä...?
        Voi raukkaa sitä tyttöä, niin nuori. Ja sit sen tytön omaisia... =(

• mummeli

kunnon kuri kakaroille ja kotiintuloajat

• MIIA

MITÄ SÄ NYT KASVATUSTA RUPEET SOTKEMAAN TÄHÄN KAUHEESEEN TAPAHTUMAAN?!

• huh huh

siis oikeesti...

• Tapiiri

Ihmettelin lööppiä "...virui viikon surmattuna..." vai miten se nyt menikään? Mun mielestä tuo on ilmaistu hiukan oudosti...

• Nape

Viruminen käynnistyy heti, kun henki lähtee!

• Hotelli Virussa

Paska lööppi. Mun käsittääkseni kuollut ei viru, vaan on kuollut. Henkitoreissaan ja -hieverissä virutaan, hengissä vielä siis.

• Mies

Virua, tarkoittaa tällaisessa asiayhteydessä samaa kuin sanat: maata tai lojua

• Saddimaus!

Hyi sitä, joka murhasi nuoren naisen....!

• t.777

En oo lukenu tota juttua, enkä varmaa pääse lukemaankaan tänään. Mitäs siinä oli?
      Jos joku viitsisi tiivistää sen jutun.

Oliko tässä jutussa huumeet mukana? Oliko naisella rikostaustaa? Raiskaus ja murha?

• nemo

19-vuotiaan Mari Johanna Vaittisen ruumis löydettiin myöhään viime sunnuntaina hänen kotoaan Helsingin Laajasalosta.

Poliisin tämänhetkisten tietojen mukaan surma on tapahtunut edellisenä viikonloppuna lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Nuoren naisen ruumis ehti virua Rudolfintien kerrostalon asunnossa viikon ennen kuin se löydettiin.

- Vaittinen on varmuudella nähty elossa vielä lauantai-iltana 12. helmikuuta, kertoo rikosylikomisario Juha Rautaheimo Helsingin väkivaltarikosyksiköstä.

Rautaheimo ei kerro, millä tavalla nuoren naisen kohtalo tuli poliisin tietoon. Hän ei myöskään vielä eilen suostunut kommentoimaan surmatun taustoja.

Poliisi on puhuttanut Vaittisen naapurustoa, jolla ei Rautaheimon mukaan ole surmasta minkäänlaisia havaintoja. Vaittinen asui asunnossa yksin. Asunto on edelleen eristettynä, ja poliisi tutkii sitä.

Tapausta tutkitaan tappona. Rautaheimo ei halua kertoa surmaamisesta minkäänlaisia yksityiskohtia.

• naikkonen

On todellakin outoa ettei kukaan ole kaivanu naista viikkoon. Missä on suomalaisen ihmisen vastuuntunto ja lähimmäisen rakkaus? Tässä se taas nähdään miten perheenjäsenten kanssa pidetään yhtä.

• kamikazze3

Nii, että nuoretkin jätetään nyt heitteille.
      Onks tää sitä tasa-arvoa? Lehdissä ollut paljon juttuasiitä, että vanhuksia löytyy kotoota muumioina
      ku niistä ei välitetä. Nyt sitten löytyy jo nuoriakin?!
      Että tämmöseks on maailma menny

• lady_of_shallot

Huume ja alkoholistipiireissä tapetaan kokoajan yhä enemmän ihmisiä.Oma serkku tapettiin jokunen kuukausi sitten.Eipä hänen tapaus päätynyt otsikoihin, kun ei ollut nuori neito.Vain harvat tapaukset päätyvät otsikoihin.Suomessa on paha päihde ja mielenterveysongelma.Myös yksinäisyys on suomalaisten kansansairaus, sen olen huomannut näiden yksinäisten määrästä, jotka ovat tänne vastanneet.Ei minuakaan kaivattaisi viikkoon ainakaan, kun asun yksin.Eiväthän suomalaiset puutu toisten asioihin, ollaan vaan itsekkäitä ja pidetään VAIN omista asioista huoli.Kukaan myöskään ei suomessa kerro ongelmistaan tai suruistaan muille.Eihän sitä nyt voi myöntää olevansa yksinäinen.Siksipä suomessa on niin korkeat itsemurhatilastot.Eikö siinä olisi jo hyvä otsikon aihe: YKSINÄISTEN, MONIONGELMAISTEN SUOMI!

• Janne

Hei puhut asijaa kyllä näin ei kukaan välitä muusta kun itelä on hyvin asija viis muista.

• Äitikkä

Ennen muinoin, eikä niin kovinkaan kauan aikaa sitten, kun vielä maatalous oli arvossaan ja tarpeellinen yritysala maassamme, perheet ja suvut pitivät yleensä huolta toisistaan. Ihmiset olivat levollisia, tasapainoisia ja yhteistyökykyisiä omissa kyläyhteisöissään. Tällaista tapaa nykyäänkin, maaseudun rauhassa, mutta se on vahingoksemme koko ajan häviämässä, tämä tuhatvuotinen maaseutukulttuurimme, jossa ihmiset saivat olla ihmisiä, eivätkä yhteiskunnan koneiston osia näkymättömässä mutta vahvassa hierarkiassa omissa tulitikkulaatikkotaloissaan näkymättöminä kansalaisina toinen toisilleen.
        Olen itse nähnyt ja kokenut entisaikaisen elämäntyylin kaikessa levollisuudessaan maaseudulla asuessani kymmenisen vuotta. Eipä kaupungeissa asuvilla ole sellaista elämää kuin näissä ikivanhoissa pikku kylissä, joissa jokainen tuntee toisensa ja ollaan ystäviä, työtovereita ja sukulaisia, emännät ja isännät painavat töitä tauotta mutta ovat onnellisia ja ylpeitä. Onhan näissä tiiviissä yhteisöissäkin haittapuolensa, jotka nyt on varmaan helppokin arvata, mutta maalla asuminen on kuitenkin aina vapaampaa ja rauhaisampaa jollain lailla, kun on se oma tontti ympärillä, mitä ihminen perheelleen kaipaa. Eikä tuolla lailla pääse nuoret ihmiset kuolemaan..

• lady_of_shallot
        Äitikkä kirjoitti:

Ennen muinoin, eikä niin kovinkaan kauan aikaa sitten, kun vielä maatalous oli arvossaan ja tarpeellinen yritysala maassamme, perheet ja suvut pitivät yleensä huolta toisistaan. Ihmiset olivat levollisia, tasapainoisia ja yhteistyökykyisiä omissa kyläyhteisöissään. Tällaista tapaa nykyäänkin, maaseudun rauhassa, mutta se on vahingoksemme koko ajan häviämässä, tämä tuhatvuotinen maaseutukulttuurimme, jossa ihmiset saivat olla ihmisiä, eivätkä yhteiskunnan koneiston osia näkymättömässä mutta vahvassa hierarkiassa omissa tulitikkulaatikkotaloissaan näkymättöminä kansalaisina toinen toisilleen.
        Olen itse nähnyt ja kokenut entisaikaisen elämäntyylin kaikessa levollisuudessaan maaseudulla asuessani kymmenisen vuotta. Eipä kaupungeissa asuvilla ole sellaista elämää kuin näissä ikivanhoissa pikku kylissä, joissa jokainen tuntee toisensa ja ollaan ystäviä, työtovereita ja sukulaisia, emännät ja isännät painavat töitä tauotta mutta ovat onnellisia ja ylpeitä. Onhan näissä tiiviissä yhteisöissäkin haittapuolensa, jotka nyt on varmaan helppokin arvata, mutta maalla asuminen on kuitenkin aina vapaampaa ja rauhaisampaa jollain lailla, kun on se oma tontti ympärillä, mitä ihminen perheelleen kaipaa. Eikä tuolla lailla pääse nuoret ihmiset kuolemaan..

..niin, kyllä maalla vielä on sellaista yhteishenkeä ihmisten kesken..naapurit tuntevat toisensa ja kylään voi mennä ohi kulkiessaan.Ja aletaan kaipailemaankin, jos ei pariin päivään näy.Tiedän tämän, kun sukulaisia asuu maalla.Toki joskus voi olla rassaavaa, kun muut tuntuvat tietävän asiat paremmin kuin ihminen itse=) Toisaalta kyllä sitä maallakin tapetaan ihmisiä ja on ns. juoppotappeluita, missäpä niitä ei olisi..

• pekkis

Ketään normikansalaista ei tulla kotiin tappamaan, varsinkaan jos ei päästä vieraita sisäään. Rikollisten puuhastelua.

• Uolevi

Eipä sattunut omalle kohdalle... ihmisiä tapetaan päivittäin... sattuuhan näitä.

• tuttu tekijä

Suomalaisen henkirikoksen kaavan mukaan tekijä on todennäköisestituttu - jos ei muuta niin jostakin baarista. Ja alkolla on osuutta asiaan

Mistä muuten tieto, että tyttö on "raa´asti murhattu"? Poliisi tutkii rikosta tappona.

• Juristi

Poliisi tutkii tytön surmaa tappona. Ei kai tuo maininta "raaka murha" ole keskustelun aloittajan sadistista fantasiaa?

Tappo tai murha, nuorta nättiä tyttöä ei saisi tappaa!

• ANO

Ja lisäksi tappaja kävelee 3½ vuoden kuluttua vapaana miehenä. Tietysti jos on täyttä ymmärrystä vailla, niin silloinhan siitä "PERUS" seisemästä vuodesta vähennetään pari vuotta.

• <3

Ei saisi nuorta, nättiä tyttöä tappaa sen vähempää kuin vähän vanhempaa miestäkään!

• Entä muut..?

Toivottavasti "Juristi" perehtyisi hieman enemmän/paremmin, lakikirjojen lisäkis, pohtimaan yleistä normistoa; oli sitten uhri minkä näköinen, ikäinen jne, pätee sama juttu; ei saa maurahat, tappaa, syyllistyä kuolemantuottamukseen, raiskata ym ym

• vanha ja ruma

Nuorta nättiä tyttöä ei saisi tappaa? Voi luoja mikä asenne!

• JaniCa

Kauheeta tollanen. Minkähänlaiset omaiset sillä on ku ne ei kerta mitenkään kaivannu sitä? Vai onkohan sillä omaisi ollenkaan? Mistä sitä tietää jos sitä ei oo vielä otettu selville. Elämässä sattuu ja tapahtuu, mitä kauheimpia asioita...

• Nelly

Niinpä. Mutta eihän sitä tiedä vaikka kännykkä olisi tursunnut soitoista ja viesteistä. Nykyajan ihmiset ovat vain niin laiskoja, että eivät ehkä jaksa mennä käymään ystävänsä luona.
        "Se haluaa vain hieman omaa rauhaa opiskeluihin."

• Aku

Laajasalon surmasta epäillään nuorta miestä
      Julkaistu 18:33

HELSINKI. Helsingin poliisi on pidättänyt torstaina nuoren miehen epäiltynä toissa viikonvaihteessa Helsingissä tehdystä surmatyöstä.
      Poliisi uskoo, että pidätetty 21-vuotias vantaalaismies surmasi 19-vuotiaan naisen, joka löydettiin kuolleena kerrostaloasunnostaan Laajasalosta viime sunnuntaina.
      "Tutkimustemme mukaan mies on ollut 12. helmikuuta naisen seurassa. He ovat ilmeisesti tavanneet Itäkeskuksessa, ja mies on ollut myös naisen asunnossa, rikosylikomisario Juha Rautaheimo kertoo.

Rautaheimon mukaan on todennäköistä, että mies poistui Laajasalossa sijaitsevasta asunnosta sunnuntaiyönä kello kahden aikaan ja ajoi taksilla keskustan tuntumaan.
      Nainen löydettiin asunnostaan vasta viikko veriteon jälkeen.
      Poliisi kaipaa edelleen havaintoja surmatun ja epäillyn liikkeistä. Tiedot voi ilmoittaa numeroon 189 5382 tai virka-ajan ulkopuolella 189 4740.

STT

• saaaamm

Hyvin kirjotettu juttu! hyviä dekkari kirjailijoita ei suomesta montaa löydy! Sul olis mahiksii...

• semmonentyttö

surullinen tapaus....
      kyseinen tyttö kävi viime syksynä joka päivä useamman tunnin istumassa entisellä työpaikallani.
      en tiedä miten hänellä näinä päivinä oli elämäntilanne muuttunu, mut viime syksynä ei ollu kyl helppoa. millon oli silmä mustana, millon oli niin sekasi et ei pystyny tuolilla istumaan.
      jotenki toivon et hän ois kuollu onnellisena. kaunis tyttö mut ihan heitteillä.
      veljensä kanssa hän piti ainakin sillon yhteyksiä tiivistikki, miten ei nyt sitten viikkoon?
      aina vaan voi arvuutella...

• kukkaan mittää

maailma on täynnä yksinäisiä ja heitä on monta...
      liian monta..
      siis lähden kuusamoon..
      kuuusamooo..nyt kutsuu mua kuusamooo

• Hiljainen kloppi

Jos kuolo korjaisi niin luultavasti minäkin viruisin noin viikon kämpässäni ennenkuin kukaan alkaisi ihmetellä yhtään mitään. Tänäänkin oikein piti miettiä kuulinko harhoja kun joku kävi soittamassa ovikelloa. En voinut avata kun olin suihkussa. Niin harvoin täällä kukaan käy. Joku sentään soittaa 1-2 kertaa viikossa.

Kyllä sitä varmaan saisi viikon pötköttää kuolleena kämpän lattialla, ennenkuin joku tulisi väkisin sisälle. Tai no jos pitää odottaa, että väkisin joku sisälle tulisi niin ehkä puolitoista viikkoa voisi mennä. Tuossa ajassa ehtisi jo hieman harmaantua ja alkaa tuoksumaan. No kukapa meitä hiljaisia ihmisiä aina muistaisikaan kaivata :)

• ~RiInA~

hu hu .. aika hirveet nii nuori eikä kukaa oo kaivannut!! kaverit?? vanhemmat?? .. juttu taitaa haista!!?? mitä mieltä te ootte ..hurjaa jos on totta .. toivottavast ei oo totta!!

• Fairy

Niinpä. Mutta eihän sitä tiedä vaikka kännykkä olisi tursunnut soitoista ja viesteistä. Nykyajan ihmiset ovat vain niin laiskoja, että eivät ehkä jaksa mennä käymään ystävänsä luona.
        "Se haluaa vain hieman omaa rauhaa opiskeluihin."

• Alias

19-vuotiaan surmassa uusi pidätys
      24.2.2005 18:58 Iltalehti
      Helsingin poliisi on pidättänyt torstaina nuoren miehen epäiltynä 19-vuotiaan Mari Vaittisen surmasta. Epäilty tunsi Vaittisen entuudestaan. Tiistaina surmasta kiinni otettu henkilö päästettiin puolestaan vapaaksi torstaina aamulla.

Nainen löytyi surmattuna asunnosta Helsingissä
      Poliisi uskoo, että torstaina pidätetty 21-vuotias vantaalaismies surmasi 19-vuotiaan Mari Johanna Vaittisen toissa viikonvaihteessa Helsingissä.

Vaittinen löytyi surmattuna asunnostaan Laajasalosta sunnuntai-iltana, vasta viikko veriteon jälkeen.

- Tutkimustemme mukaan mies on ollut 12. helmikuuta Vaittisen seurassa. He ovat ilmeisesti tavanneet Itäkeskuksessa, ja mies on ollut myös naisen asunnossa, rikosylikomisario Juha Rautaheimo kertoo.

Pidätetty ja Vaittinen tunsivat toisensa

Poliisin mukaan on selvää, että uhri ja epäilty tunsivat toisensa entuudestaan. Molemmat ovat olleet aiemmin poliisin kanssa tekemisissä.

Rautaheimon myöntää kuviossa olevan vielä aukkoja. Poissuljettua ei ole esimerkiksi se, liittyykö rikokseen useampia henkilöitä.

- Keskitymme nyt pidätettynä olevan syyllisyyden tai syyttömyyden selvittämiseen. Muitakin linjoja kuitenkin tutkitaan.

Iltalehti kertoi torstaina poliisin pidättäneen surmaan liittyen jo tiistaina toisen miehen. Torstaina aamupäivällä ensimmäinen pidätetty päästettiin kuitenkin vapaaksi.

- Epäilyt hänen osuudestaan eivät vahvistuneet, Rautaheimo perustelee.

Aiemmin pidätettynä ollut tunsi myös Vaittisen entuudestaan.

Surmaaja jatkoi taksilla keskustaan

Juha Rautaheimon mukaan on todennäköistä, että torstaina pidätetty mies poistui Laajasalossa sijaitsevasta asunnosta sunnuntaiyönä kello kahden aikaan ja ajoi taksilla keskustan tuntumaan.

Virkavalta on varma siitä, että rikos tehtiin jo 12.-13. helmikuuta. Surmatapaa poliisi ei edelleenkään kerro.

Taksinkuljettajaa kaivataan

Poliisi kaipaa edelleen havaintoja Vaittisen ja epäillyn liikkeistä. Lisäksi poliisi toivoo yhteydenottoa taksinkuljettajalta, joka mahdollisesti vei epäillyn Laajasalosta keskustaan surmayönä.

- On erittäin todennäköistä, että mies poistui paikalta taksilla sunnuntaiyönä kello kahden aikaan ja ajoi keskustan tuntumaan. Jos joku taksinkuljettaja muistaa tällaisen kyydin, häntä pyydetään ilmoittautumaan poliisille, Rautaheimo sanoo.

Tietoja voi poliisille ilmoittaa numeroon 189 5382 tai virka-ajan ulkopuolella 189 4740.

• niina

ei viikko ole pitkä aika tuossa iässä!mullakin poika joka opiskelee toisella paikkakunnalla niin saattaa mennä vajaat kaksikin viikkoa ennen kuin antaa kuulua jotakin itsestään,vaikka kuinka olen sanonut että äidin viesteihin saa vastata hetikin..

• heartti

todella todellista harmi että tämä tuli näinkin järkyttävästi esiin.

Kuten esim. vanhusten kuolemat.

Mitä se kertoo meistä : välinpitämättömyyttä, ennakkoluuloja jne. jne.

• tietäjä iänikuinen

aivan varmasti on kaivattu.mutta kukaan ei ole tehnyt ilmoitusta kdonneeksi.jos mun kaveri ei vastaa viikkoon puhelimeen niin en mene poliisin puheille ja ilmoita kadonneeksi!

• ruusu-rinsessa

Minkätakia joku on poistanut mun viestin siitä, että tunsin Marin? Hullut!

• Me too

Kävikö koulua vuosaaressa?

• ruusu-rinsessa
        Me too kirjoitti:

Kävikö koulua vuosaaressa?

Tehtiksen koulussa oltiin!!!

• justiina61

ensinnäkin kuulla koko viesti.Et joku on niin kauan et joku havaitsee asian,..

Mun opiskelija tyttö asuu toisella puolella suomea ja sais varmaan viruu vast. tilanteessa pitkään ennen kuin viesti tulisi minulle.
      Ei helppo juttu edes ajatella, voimia tytön vanhemmille:

• ihmetteleväkö

Tai sitten ei. Harvoin tavallinen tallaaja joutuu tuollaisen väkivallan kohteeksi. Tyttö oli kuin olikin poliisin vanha tuttu.

• juuh

Niin oli tai ei mutta henkirikoksen uhri jokatapauksessa ja ehkäpä järjestäytyneen rikollisuuden.

• VeeraF

TIetääkös kukaan:

a)Miten nainen oli tapettu
      b) Oliko taloon murtauduttu ja
      c) Oliko nainen raiskattu?

KYseisiin kysymyksiin vastaaminen helpottaisi tilanteen selvittelyä aika lailla...
      Ajattelin vain, että jos asuntoon ei murtauduttu, tekijän luulisi olevan joku jolla on avain kyseiseen asuntoon...

Ja miten nainen oli tapettu, selvittäisi tappajan motiivia, kertomalla oliko se intohimo rikos vai vain ryöstö?

Myös se, että oliko nainen raiskattu kertoisi paljon... esim: Poikaystävä ei tappaisi tyttöystäväänsä seksin takia...

Ja voihan olla, että joku yritti murtoa, mutta kun huomasi naisen olevan kotona murhasi hänet...

Vastatkaas jos tietoa löytyy noihin kysymyksiin...

• Sairaan, tosi mädäntyneen yhteiskunnan tuloksia tämäkin. Niin ainakin päättelen. Pari vuosikymmentä sitten tällaisia raakoja surmia ei tapahtunut ja jos joskus tapahtui, niin ei tuhkatiheään kuin nyt. Sairasta! Onko se ihme? Suurin osa nuorista turhautuu, kun ei ole niin minkäänlaista mahdollisuutta työelämään ja sitä myötä turvatumpaan tulevaisuuteen. On vain pätkiä pätkien perään, jos edes niitäkään kaikille. Varsinkin työttömät, syrjäytyneet nuoret löytävät vastaavanlaisia tovereita paikoista, joissa on "yhteishenkeä" edes vähän. Valitettavasti näistä lohtupaikoista löytyy matkaan myös huumeita, päihteitä ja muuta sekakäyttöä. Aikaa on .... tulee siinä sitten mieleen pää pyörryksissä kaikkea. Näin ajattelen. Vanhemmat ovat kireitä työttömyysuhan alla ja syntyy paljon eroja ja riitaisuuksia. Yhteiskunta on vääristynyt kaikkine pörssikeinottelijoineen, lisää pitää saada niiden joilla jo liikaakin on. Vähälle jääneet unohdetaan.... tällaisin seurauksin.

• mä1000

saataa pitää ositain paikkaansa...

• nuori olin joskus minäkin

Kiitos kannanotostasi, se oli erittäin aktuelli tähän "NYKYAJAN MAHOTTOMAN ITSEKKÄÄSEEN, MINÄ MINÄ-AJATTELUUN". Tosiaan, valitettavasti tämän ajan keskiluokkaiset päättäjät ovat seonneet VALLASTA JA RAHASTA. Minun nuoruuden aikaan (-70-luku) sai sentään jotain töitä, jollei ollut nirso. Tosin sekä opiskelu- että työpaikan saanti ei ollut helppoa silloinkaan. Nykyäänkin koulutusta yleensä järjestetään hyvin paljon, SE VAAN, MIKSI TYÖLLISTETÄÄN OIKEASTAAN KOULUTTAJAT, KOSKA SUURI OSA NUORISTA JÄÄ KUITENKIN ILMAN TYÖPAIKKAA???. "EI OO HELEPPOO OLLA NUORI EIKÄ NS. VANHAKAAN!"

Ps. Aika jännä nimimerkki Sinulla!

• nimetön

No on se´vain kumma kun kukaan ei välitä !

• vähemmän

Hyvä saatiin yksi rikollinen pois päiväjärjestyksestä.

• väärä linkki

• ruusu-rinsessa

Ei kenenkään kuolema ole hyvä asia. Mutta se on varmaa, että narkkari se oli, mutta minä satuin tuntemaan Marin ja pohjimmiltaan hän oli kovin yksinäinen. Kuka sano, että hän on ollut malli? Elämä on kovaa ja kyllä se sykähdyttää, kun lukee lehden lööpistä, että tuttu on tapettu...

• Helmer

Hei..
        Vain tosimiehet uskaltavat olla sanojensa/tekojensa takana! Oletko sinä? Vaikka nyt tosiasia on,että suurimmat rikolliset ovat aina livahtaneet lain ulottumattomiin! Jos tallaisia raakoja henkirikoksia tapahtuu niin se ei ole mitään verratavissa esim USA:n tilastoihin!
        Ei noin nuori voinut olla vielä kovin paatunut rikollinen vaikkakin käytti huumausaineita? mielestäni hän on enemmänkin uhri järjestäytyneelle rikollisuudelle,joka tuhoaa likaisella "busikneksellä" Eurooppaa ja USA:ta.
        Tosimiehet uskaltavat myöskin ruveta tositoimiin,jos omat lapset/tai ystävät joutuvat varaan ja laillinen poliisivoima ei voi sitä estää. "Idästä nousee Valo"

• Tytsy

Tappo ei ole ikinä oikeutettu vaikka uhrin tausta olisi mikä vaan jokaiselle on annettava mahdollisuus parantaa tapansa. Rikollisetkin on vaan ihmisiä ja on ihan inhimillistä että erehtyy vai oletko itse niin täydellinen???

• tyttö_ihmettelijä

Ihmettelen!!
      Miten tollast voi sattua! Eiks ihmiset välitä tutuistaan tai perheen jäsenistään sen verran et jos ei kuulu pitkään aikaan niin soittais tai jotain!! sitä ihmettelen syvästi!! Mihinköhän tä maailma on menossa??

• tytyli

ei se nyt niin ihmeellistä oo vaikka kukaan ei viikkoon kaipaiskaan.... suomi on vaa nii pieni maa että täällä otetaan kaikki tommoset nii henkevästi.. vaikka ei site muuten välitettäs paskaakaan...! sitä kun on nii kiva spekuloida toisten elämää... viikko ei todellakaan ole pitkä aika.... jos kaverit ei soita tai saati vanhemmat luulempa vaan että harvan 19 vuotiaan kotoa poissa asuvan vanhemmat soittelee parikertaa viikossa... tai sitte semmonen on jotenki avuton joka tarvii porukoitansa... että niitä on tuskin turha syyllistää mitenkään.... varsinkaan jos se tyttö oli kerta narkkari... oman tiensä sekin kuitenki valitsi...

• Gail02

Kaunis nuori nainen murhattu. En jaksa elää tässä maailmassa.
      En ole lukenut lehtiä. Keetä epäillään taposta? Mustasukkaista ex-poikaystävää?
      Kuvottavaa.

• taija

no moi! eiköhän tuo mari ollut sellanen kovanaama joka piti itseään parempana ja kauniimpana kuin muut. eli pikkukovis, joka seurusteli jo 13 vuotiaana yli 20- vuotiaiden kanssa.. muistan omalta kouluajaltani myös noita samanlaisia tapauksia. osa on kuollut huumeisiin tai velkojiin, osalla on juoppo/narkki mies ja liuta lapsia eikä rahaa, ja sitten on nää säälittävät yh:t. kyllä sitä sillo ylä-asteella elvisteltiin ja liikuttiin kovien äijien kaa. en itsekää ole mikään puhdas pulmunen, mutta eiköhän tuossa nyt ole joku velkoja sen tappanut´, se on aika yleistä ainakin täälläpäin. tietyt tyypit katkoo sormia, käsiä ja uhkailee ja lopulta tappaa. poliisit tietää mutta eivät tee mitään. surullinen tosi-asia on että joka toinen nuori vetää jotain aineita. eli tulevaisuudessa murhia tulee lisää. ja mistäkö johtuu että pitää käyttää aineita, no siitä että yhteiskunta on niin paska. vaikka kuinka yrität, et saa mitään aikaan. rehellisellä työllä et nykyään saa mitään, enintään joka käyttää hyväksi. houkutus on suuri tehdä "bisnestä" koska täytyy elää jotenkin. minä olen heittänyt jo pyyhkeen kehään, sillä tiedän kuinka paha ja kiero paikka tämä nykysuomi on.

• masa

niin vedä vaan aineita naamaa kyllä se siitä kun ei kerran muuhun ole lapsi poloinen sitten sinä huomaat kun kasvat aikuiseksi mitä elämä on kun et enään tartu kiinni joka vastoin käymisiin vaan nauttii että saa elää terveenä ja ilman aineita ( en koskaan ole edes kokeillut )yhteis kunta on niin paska kun siitä teet.

• ruusu-rinsessa

Aivan, juuri tuollaien hän valitettavasti oli koulussa... pikkuvanha ja käveli nokka kohti taivasta... Eikä ollu paljoo kavereita ja se kai sitten se yksinäisyys ajoi pahoille teille... Tiedä sitä.

Miksi ihmiset pohtii tota viikon kuolleena juttua? Ja sitä, että eikö kukaan välitä... eköhän se olis tapettu vaikka olis äiti kaivannu seuraavana päivänä ja suru on suuri varmasti!

Toivottavasti omaiset eivät lue tätä palstaa sillä silloin voi tulla aikamoiset traumat... Toivon heidän muistavan Maria omana rakkaana tyttärenään, eikä lukis mitään kirjoituksia... Eikö?

• minimerkki

Huumeidenkäyttäjät ovat itse uhreja, ei syyllisiä. Henkirikoksen uhri on aina uhri, vaikka menneisyys oli mikä hyvänsä. Kukaan ei halua viettää tuollaista elämää, kun siitä on se alkuhuuma pois. Kaiken takana on järjestäytynyt rikollisuus mikä pitää huolen siitä, että ihmiset pysyvät koukussa huumeisiin. Ehkäpä tässäkin tapauksessa uhri halusi päästä eroon huumeista, niin tämä oli sitten lopputulos. Joten eiköhän jätetä tuon UHRIN arvostelu.

• diudauk
        masa kirjoitti:

niin vedä vaan aineita naamaa kyllä se siitä kun ei kerran muuhun ole lapsi poloinen sitten sinä huomaat kun kasvat aikuiseksi mitä elämä on kun et enään tartu kiinni joka vastoin käymisiin vaan nauttii että saa elää terveenä ja ilman aineita ( en koskaan ole edes kokeillut )yhteis kunta on niin paska kun siitä teet.

Pidä kuonosi kiinni ainakin niin kauan kunnes osaat kirjoittaa.

• Fat Norse

Mikä kohu nousi aikoinaan kauniin Eveliinan surmasta. Ja nyt tästä. Kun surmattu on kaunis, asiasta kohistaan. Entä kun tavallisen näköinen tai ruma tapetaan? Siitä ei juuri kukaan välitä. Ainakaan siitä ei julkisuudessa puhuta.

• mataleena1

Valitettavasti elämme yhteiskunnassa jossa ulkonäölle annetaan liian suuri merkitys. Täällä eräs herrahenkilö kirjoitti "ei kauniita naisia saa tappaa, vain n****".
        Aika erikoinen kommetti?

Suurin rikos minkä ihminen voi tehdä on riistää toisen henki. Olkoon kyseessä kaunis tai vähemmän kaunis yksilö. Nuori taikka vanha jne. Se on kammottavin teko. Eläimet tappavat syödäkseen ja meillä ihmisillä
        olisi opittavaa eläimistä siinä suhteessa.

Maailmassa ei ole muuta pelättävää kuin toinen ihminen.

• Ansku

Miten voit sanoa että murhatun/tapetun tytön näöllä on väljä.Toki tämä tyttö oli kaunis mutta kyllä luulen vaik uhri olisikin ollut minkä näköinen hyvänsä olisi saannut saman "julkisuuden" asiasta.

• mazku

ei se voi olla totta todellakaaaaaaaaaaaaaaan kyl sitä ny on voinu joku naapuri käydä kattoos!!!

ps: ON MITEN ON MUT OTAN OSAA!!!!!!!!!!!

• bay22

Itse en tuntenut häntä. Toivoisin kuitenkin siitä huolimatta, että voisitte ajatella vähän mitä kirjoitatte.

Murha ei voi koskaan olla oikeutettu, olipa ihminen minkälainen hyvänsä.

Kuvitelkaa, että tämä olisi sattunut jollekkin teidän, edes joskus tuntemalle ihmisella. Tai miltä Marin vanhemmista, sisarista tai muista sukulaisista nämä jotkut kommentit tässä keskustelussa tuntuvat.

• eläessään tuo

tyttönen. Huume ynnä muita ongelmia. Onneksi paha saa palkkansa.

• hänmies.

Ei mullakaan ole vanhempiin väleissä mitään vikaa mutta välillä kuitenkin voi olla jopa 2 viikon jakso että ei olla yhteydessä. Kaippa ne töistä alkaisi kaivata jos ei ilmottele poissa olostaan.

Monia ihmisiä löytyy joka vuosi kotoaan kuolleena ja lööppeihin asia menee kun KYSEESSÄ ON MITÄ ILMEISEMMIN HENKIRIKOS, näin yleensä. Ottakaa tuo huomioon! Ei sairaskohtauksiin kuolleita tavallisia ihmisiä yleensä päivälehtien sivuille revitellä. Välillähän lehdet tekee hyvän myyntikikan ja laittaa lööppeihin ^vanhus kotona kuolleena kuukausia^

Eikä mikään ihme ole jos joku vuo aivan hyvin olla kuukauden päivät kuolleena kotonaan ennen kuin jostakin aletaan kaivata. Ei kaikilla ole ystäviä aina kaipaamassa, työpaikkaa.

Isänikin huoltomiehenä kävi kerran avaamassa poliisille oven kun alkoi olla epäilys...
      3 kuukautta kuolleena vanhus kotonaan kerrostalossa, haju paljasti.

Ps. Haistelkaa, tunnustelkaa :)

Tv. Sairaankuljettaja, pk-seutu.

• SOG

Aloin tässä miettimään, että mitenhän menee laki kuolleen ihmisen herjaamisesta. Täällä ainakin on moni syyllistynyt siihen. Mitä te voitatte tuolla? Olisiko murhatun täytynyt olla jokin neitsyt. Silloinko olisitte tyytyväisiä!
        Ziisus!

• Sispä

Aloin tässä miettimään, että mitenhän menee laki kuolleen ihmisen herjaamisesta. Täällä ainakin on moni syyllistynyt siihen. Mitä te voitatte tuolla? Olisiko murhatun täytynyt olla jokin neitsyt. Silloinko olisitte tyytyväisiä!
        Ziisus!

• nanni

On todella surullista että nuoren ihmisen elämä päättyi näin. Elämä olisi ollut edessä aivan varmasti, mutta olisi tytön kuitenkin pitänyt ymmärtää vaihtaa kaveri porukkaa. Tuollaisella ulkonäöllä olisi päässyt ihan minne vain. Mutta jospa hän oli elämäänsä tyytyväinen, toivottavasti. Kaikki ovat polkunsa valinneet. Mutta toivottavasti kukin löytää ne oikeat.
      Toivottavasti tämä joka on tehnyt veriteon kärsii siitä ja paljon. Tuollaiset hullut pitäs poistaa koko maanpäältä. Kaikki ala maailman ihmiset pääsee oikeesti kaikista helpommalla täällä mutta ne jotka käy töissä kunnolla ja raataa, kärsivät kaikista eniten.

• Ericson

"mutta olisi tytön kuitenkin pitänyt ymmärtää vaihtaa kaveri porukkaa. Tuollaisella ulkonäöllä olisi päässyt ihan minne vain"

No mutta, eikö sillä päässyt, minne vain!

Tässä pieni varoitus tytöille jotka hamuavat minne vain, uran jatkuminen ei käy itsestään on joko antauduttava jollekin gubelle tai muuten maksettava laskunsa jotenkin, kun diili ei onnistunutkaan.

• Ansku
        Ericson kirjoitti:

"mutta olisi tytön kuitenkin pitänyt ymmärtää vaihtaa kaveri porukkaa. Tuollaisella ulkonäöllä olisi päässyt ihan minne vain"

No mutta, eikö sillä päässyt, minne vain!

Tässä pieni varoitus tytöille jotka hamuavat minne vain, uran jatkuminen ei käy itsestään on joko antauduttava jollekin gubelle tai muuten maksettava laskunsa jotenkin, kun diili ei onnistunutkaan.

Eihän tässä varmaan mistään diilistä kuitenkaan oo mielestäni kysymys.
        Oisko voinnu olla ihan niin et tämä tyttö on vaan sekaantunut väärään porukkaan tai sit oliko vaan joku outo mies/poika lyöttäytyny sen seuraan ja tullut kotiin asti...siellä sit ottanut hengen pois tytöltä.On tää elämä kauheeta! Toivon tytön perheelle jaksamista tässä surussa ja otan osaa suruun.

• Järkeäsaakäyttää

Tää on taas näitä iltasanomia.
      Yleensä ne ei ole aivan miten niissä kerrotaan, totuus on ehkä lähempänä että se on ollut muutaman päivän kotona. Ei kannata uskoa kaikkea mitä siellä kirjotellaan! Itse muutaman kerran lehteen päässeenä voin sen varmuudella sanoa.

Onhan se aina ikävää kun kuulee tälläisiä uutisia. Jätetään spekuloinnit poliiseille. Eletään me muut iloisin siitä, että hengissä vielä ollaan:)

• Ulqvist

Hyvä vaan että populaatio supistuu aina silloin tällöin

• JHFGHSRH

eN eN En ei tää voi olla totta t89 vuotias pyörätuolissa oleva mummo

• Greeny

Miten "ruumis" voi "virua" ?

• P-Ö-S-S-Ö

Olisit lukenut noi edelläolevat ennen kuin alat väläytetellä.

Ton saman näsäviisastelun on tehnyt jo pari muutakin pösilöä.

• typy

Mun naapurirapusta on vuoden sisällä löytynyt 2 kuollutta miestä, toinen oli muuttanut vasta ja oli kolme kk maannut sohvalla kuolleena..joulun yli, tavarat purkamatta ja postia eteinen täynnä. Siivooja haisteli ja soitti poliisille...Ja nyt pari vkoa sitten löyty taas kuollut mies samasta rapusta, oli kuukauden ollu kuolleena kotonaan. Kumma ettei keski-ikäisiä miehiä omat lapsetkaan kaipaa. Eikä taida lehtiä kiinnostaa, kun ei ollu kauniita nuoria naisia... Pahalta tuntuu että näin voi käydä. Voimia omaisille! Vaikka en tiedä ansaitseeko omaiset voimia, kun eivät tunnu välittävän...?

• jouuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    • tia

täytyy sanoa et olen 30v nainen ja yksi tyttö 8v. harvoin sitä tulee huomattua mutta, olen pistänyt aikaajoin mrkille vaikka ihmissuhteet on kunnossa mutta (viihdyn paljon kotona) voi helposti mennä yli viikko ettei kukaan soita ja kysele saatika näin kännykä aikana tulla soittaa ovikelloa, asun kerrostalossa joka on suurimmaksi osaksi vanhuksia täynnä, niin ei sitä naapurin mummoakaan kukaan kaivannut ennen kuin oli ollut 2viikkoa kateissa, meillä on talommies mutta minä soittelin joka paikkaan ja sain selville et se oli paikallisessa terveyskeskuksessa toipumassa lonkkaleikkuaksesta oli kaatunut liukkaalla kelillä ulkona. niin et kyllä tänäpäivänä jokainen saa pitää huolen itsestän ei ketään kiinnosta oletko hengissä vai et. näyttää siltä ettei edes sukulaisia kiinnosta.

• eräs vaan

Kovasti sukulaisia haukutaan / viikon ollut kuolleena.
        Onko kellekkään tullut mieleen, että kyseinen tyttö oli huumeiden käyttäjä, muutenkin elänyt aikatavalla epämääräistä elämää.
        Mitä jos äiti / muut sukulaiset ovat yrittäneet ja yrittäneet. Puhuneet ja puhuneet ja taas puhuneet. Jossain vaiheessa, jos puheet, ehkä huostaanotokaan eivät ole auttaneet ja alamäki näyttää väistämättömältä, niin on pakko tehdä valinta. JOko tämä yksi, joka ei suostu parantumaan, tai ehkä se, että koko perhe sairastuu, kun koko elämä menee tämän yhden ympärillä sekaisin.
        Siinä tilanteessa on pakko tehdä valinta. Joko laskea irti ja ehkä pelastaa monen muun elämä, tai yrittää roikkua tässä yhdessä niin että koko muukin perhe sairastuu / hajoaa ainakin henkisesti.
        Tai mitä jos tyttö on yksinkertaisesti pistänyt välit sukulaisiin poikki?

Turha syyllistää sukulaisia, kun ei tiedä taustoja. Mahdollisesti heillä on jo monta vuotta ollut elämä aivan kamalaa tämän tytön tempausten johdosta.

• Emilia -78
        eräs vaan kirjoitti:

Kovasti sukulaisia haukutaan / viikon ollut kuolleena.
        Onko kellekkään tullut mieleen, että kyseinen tyttö oli huumeiden käyttäjä, muutenkin elänyt aikatavalla epämääräistä elämää.
        Mitä jos äiti / muut sukulaiset ovat yrittäneet ja yrittäneet. Puhuneet ja puhuneet ja taas puhuneet. Jossain vaiheessa, jos puheet, ehkä huostaanotokaan eivät ole auttaneet ja alamäki näyttää väistämättömältä, niin on pakko tehdä valinta. JOko tämä yksi, joka ei suostu parantumaan, tai ehkä se, että koko perhe sairastuu, kun koko elämä menee tämän yhden ympärillä sekaisin.
        Siinä tilanteessa on pakko tehdä valinta. Joko laskea irti ja ehkä pelastaa monen muun elämä, tai yrittää roikkua tässä yhdessä niin että koko muukin perhe sairastuu / hajoaa ainakin henkisesti.
        Tai mitä jos tyttö on yksinkertaisesti pistänyt välit sukulaisiin poikki?

Turha syyllistää sukulaisia, kun ei tiedä taustoja. Mahdollisesti heillä on jo monta vuotta ollut elämä aivan kamalaa tämän tytön tempausten johdosta.

"Mari oli ihailtu tyttö".

Sisäsivuilla kerrotaan hänen huume yms. taustoistaan. Ikävä nähdä, että kunhan on kaunis, vaikkakin huumeisiin sekaantunut, niin sääliä riittää.

Sukulaisia on turha syyttää.

• tia

en minä suinkaan tytön sukulaisia syyttänyt vaan lähinnä puhuin omistani, sekä noin yleiseti ottaen, vaikka olen ns. kunnollinen äiti,ei huumeita, viina ongelmia niin eipä ne sukulaiset silti pidä yhteyttä, voinhan toki itsekkin soittaa ja käydä niin olen tehnytkin vaan taas saa odottaa yhteyden ottoa turhaan. kylään saat pyytää ihan turhaan, vanhemmat käy kerran vuodessa pakosta muut ei vaan viitsi..kai. mene ja tiedä. joka tapauksessa kun mietitte niin kuinka moni on yhteydessä sukuunsa/ystäviinsä mielestään riitävästi? epäilempä että näitä "yksinäisiä" on enempi kun moni uskaltaa tunnustaa!

• tia

en tytön sukulaisia suinkaan syyttänyt, heitin vain ilmoille ajatuksen et kuinka moni on yhteydessä sukulaisiinsa/ystäviinsä mielestää tarpeeksi.

• iltapäivälehdet kiinnostuvat?

Toisen ihmisen hengen riistäminen on aina kauhea asia.

Mutta nykymaailmassa, jos uhri on nuori ja kaunis nainen, vieläpä mallintöitä tehnyt, tapahtunut saa todella paljon julkisuutta.

Tuskinpa tämä "Mari" oli ainoa ikäluokkansa edustaja, joka tänä vuonna sai surmansa väkivaltaisesti.

Paljon rakkaampi joillekin, paljon kauniimpi, saattoi olla joku muu, joka ei koskaan ollut julkisuudessa.

• helisevä vaski ja kilisevä...

"19-vuotiaan Mari Vaittisen surmaamisen myöntänyt 21-vuotias Henkka on nuorisokodin kasvatti, jolla on kyynärvarren mittaiseksi kuvailtu rikosrekisteri."

"Eräs poliisi kuvailee kertaalleen etunimiään vaihtanutta nuorukaista "villinä kasvaneeksi"

= Kuinkas tälläistä "satoa" on kasvanut 'kirjanoppineiden' / sosiaalitanttojen tuloksena?

Eipä taida 'media -pöhöt' uskaltaa /voida tutkia SYITÄ, vaikkapa 'nuorisokodin' "tunkioita" lähempää !!

mitäs tahot(puolue-eliitit ..) Suomessa näitä "sosiaali"kasvattamoja paapoo ja vaihtoehtoista kodin kasvatustyötä alaspainaa?

• sitä saa mitä tilaa...

Ehkä joissain "kodeissa" ei lapsi voi/pysty "kasvamaan"

=kun "isä" ja "äiti" latkii viinaa ja hakkaa ei tietyt tahot(sosiaalitantat ..) sitä vahinkoa noin vaan pysty korjaamaan.

SYITÄ voisi hakea vaikka siitä että vaikka rahaa/ tavaraa on Suomessa "porhoilla" enemmän kuin koskaan niin "tava-ihminen" voi huonosti

• hoora15

se voi olla poikaystävä tai kaveri

Ketjusta on poistettu 60 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe