Vanhoja japsinelikkoja saa nyt halvalla.

cbr1000f

Esim Honda cbr 1000 f tonnista kahteen tonniin välillä useita. Ostomielessä tollainen 90-luvun cepari. Mitä huomioitavaa olisi kun lähtee sellaista katselemaan? Koeajo tietysti mutta miten on varaosien saanti? Olen kuullut että painava, kankea ja suurikulutuksinen on tuo malli. Mutta kun se on niin komea, luja tekniikka ja nyt niitä saa halvalla. Ostaisitko ceparin vai jonkun muun vanhan japsinelikon ja minä merkkisen joka on tuossa 1000-2000 e hintaluokassa?

26

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jutustelija1

      Ihan tiedoksi että minulle ja monille muille tuo malli 1989-eteenpäin oli kevyt, ketterä ja taloudellinen. Lue vaikka Biken aikalais testi noista aikansa "kilokyykyistä".

      Vertallessa pitää aina muistaa verrata saman aikakauden vermeitä keskenään, ei niin että verrataan 2019 kilokyykkyä 20 vuotta vanhempaan ja kirjoitetaan historia uusiksi.

    • Zetorilla

      Tjaa...minä kyllä linttaisin rahani 1100 Zetoriin.

      MIksikö? Ei niin mitään perustetta valinnalle, mutta Kawasaki nyt vaan miellyttää enemmän.

      • Jutustelija1

        Löytyy itseltä ;-)


    • äreevanhaukko

      Tuollaisen 1000 cebarin unohtaisin,jos mielessä hiukkaakaan "äreempi" kampe.samalla rahalla saisit 600-750luokasta huimasti tujumman pelin,ja mikä mukavinta paljon uudemman,mutta jos oikeasti matkantaitto mielessä silloin oikea valinta tuo CBR1000. Peruslujia laitoksia noin keskimäärin,,riippuu minkäverran huoltoja viitsitty tehdä.Jos öljynvaihdot,suodattimien vaihdot unehtuneet tai ei minkäänlaisia merkintöjä kys.töistä suosittelisin unohtamaan sellaiset.
      Huoltaminen on moottoripyörälle hyvä asia. Takaa niiden seuraavienkin kilometrien sujumisen.

    • RealismiaKehiin

      "Vanhoja japsinelikkoja saa nyt halvalla."

      Onhan se toisaalta noinkin, mutta realistisempi otsikko olisi ollut:

      "Nyt saa persaukisemmatkin harrastajat niitä vanhoja kysyttyjä japseja harrastaakseen".

      • Mitätön.Ihminen

        Kaikki on siis hyvin, me persaukisetkin pääsemme ajamaan ja meille on vielä kylmiä bensa-asemiakin, ettei tarvitse poiketa naurettaviksi rahamiesmotoristien kokoontumisajoihin ABC:lle...


      • RealismiaKehiin
        Mitätön.Ihminen kirjoitti:

        Kaikki on siis hyvin, me persaukisetkin pääsemme ajamaan ja meille on vielä kylmiä bensa-asemiakin, ettei tarvitse poiketa naurettaviksi rahamiesmotoristien kokoontumisajoihin ABC:lle...

        Etpä olisi tuota paremmin voinut enää sanoa!!


      • melkoköyhäoon
        RealismiaKehiin kirjoitti:

        Etpä olisi tuota paremmin voinut enää sanoa!!

        Mulla on ajoasuna Yoko vm.1998. Prätkä on sentään 750 vuodelta 2001.
        Pistääkö joku vielä köyhemmäksi??

        Mut hei! Mä oon tyytyväinen kun laitteet toimii! ( Vanhuuseläke noin 1 600 euroa kuussa.)
        Ja terveys riittää hienoihin ajoreissuihin kesällä.
        Ihan hianoo!


      • pisuaarin.tähden
        Mitätön.Ihminen kirjoitti:

        Kaikki on siis hyvin, me persaukisetkin pääsemme ajamaan ja meille on vielä kylmiä bensa-asemiakin, ettei tarvitse poiketa naurettaviksi rahamiesmotoristien kokoontumisajoihin ABC:lle...

        Rakko pyytää meitä rahamiehiä pysähtymään jokaisella ABC:llä.


    • pitäkäämielessä

      Ollaan junailemassa kansalaisaloitetta moottoripyörien kieltämiseksi. Alustavat mielipidekyselyt osoittavat, että 50 000 nimeä täyttyy muutamassa päivässä. Julkistamisajankohdaksi on suunnitteilla MP-messut helmikuun alussa.

      • PidäTämäItseMielessä

        Samalla olette junailemassa tuhansia uusia työttömiä maahan jo edellisten lisäksi, koska monet saavat elantonsa moottoripyörien myynnistä, ja huolloista/korjailusta. Saa sitten nähdä kuinka paljon teillä on "ystäviä" tulevaisuudessa.....


    • Kokeneen_neuvo

      Ei ehkä kuitenkaan kannattaisi hankkia sitä Suomen halvinta raiskattua japsinelikkoa vaan mielummin pistää pari tonnia lisää jolla saa kunnoltaan aivan toisenlaisia japsinelikoita. Meinaan vaan että ei ole ihan halpaa käydä korjaamaan loppuunajettua linttaa. Tonnilla ei kovinkaan kummoista remonttia nykyisin enää tehdä.

      • Jutustelija1

        Pelkkä isohuolto maksaa helposti päälle tonnin vaikkei tarvitse edes laitella mitään.

        Olen tästä aiemminkin täällä puhunut ja todennut että max 7v verme on järki hankinta, silloin vain ajetaan ja huolletaan ja vaihdellaan kulutus osia. Kun mennään tuonne vanhempaan kalustoon niin se seisoo korjaamolla kun pitäisi ajaa ja rahaa palaa joka kerta.

        Vanha kalusto on upeaa ja mahtavaa, mutta sen arki käyttö tulee helposti kalliiksi.


      • Kolmekakaraajarakki
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Pelkkä isohuolto maksaa helposti päälle tonnin vaikkei tarvitse edes laitella mitään.

        Olen tästä aiemminkin täällä puhunut ja todennut että max 7v verme on järki hankinta, silloin vain ajetaan ja huolletaan ja vaihdellaan kulutus osia. Kun mennään tuonne vanhempaan kalustoon niin se seisoo korjaamolla kun pitäisi ajaa ja rahaa palaa joka kerta.

        Vanha kalusto on upeaa ja mahtavaa, mutta sen arki käyttö tulee helposti kalliiksi.

        Se "isohuolto" maksaa myös uudenkarheaan.
        Kävin juuri hakemassa kakkospyörän, - 85 FJ 1100, tuossa kun ostosta tutkaillut tarkemmin nin...
        -kaasarit pesuun ja uudet kalvot
        -iskarihuolto
        -akku
        Muuten normivuosihuolto, toki renkaat uusin.
        Eipä tuossa mitään kalliimpaa ole kun kolkytvuotta uudemmassa.
        Niin, pyörä päällepäin kuin uusi muutamaa hapetumaa lukuunottamatta.


      • Jutustelija1
        Kolmekakaraajarakki kirjoitti:

        Se "isohuolto" maksaa myös uudenkarheaan.
        Kävin juuri hakemassa kakkospyörän, - 85 FJ 1100, tuossa kun ostosta tutkaillut tarkemmin nin...
        -kaasarit pesuun ja uudet kalvot
        -iskarihuolto
        -akku
        Muuten normivuosihuolto, toki renkaat uusin.
        Eipä tuossa mitään kalliimpaa ole kun kolkytvuotta uudemmassa.
        Niin, pyörä päällepäin kuin uusi muutamaa hapetumaa lukuunottamatta.

        Juu siis niin tarkoitinkin että maksaa myös uuteen, ja viittasin siihen että jos vielä siihen päälle vanhemmassa tulee vaikka nuo sinun luettelemasi niin aika arvokasta touhua alkaa olemaan. Toki noita kasarin kuninkaita vanhoina arvopeleinä laitellaan usein liikkeissäkin vähän enemmän urakka kuin tunti palkalla näin talven hiljaisina aikoina.

        Itsellä on tosiaan Kawasaki Gpz 900 r -84 ja ZZR 1100 -91 noista vanhanliiton laitteista. - Tämän linkkejä lukeneet jo hyvin tietävätkin :D


      • Kolmekakaraajarakki
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Juu siis niin tarkoitinkin että maksaa myös uuteen, ja viittasin siihen että jos vielä siihen päälle vanhemmassa tulee vaikka nuo sinun luettelemasi niin aika arvokasta touhua alkaa olemaan. Toki noita kasarin kuninkaita vanhoina arvopeleinä laitellaan usein liikkeissäkin vähän enemmän urakka kuin tunti palkalla näin talven hiljaisina aikoina.

        Itsellä on tosiaan Kawasaki Gpz 900 r -84 ja ZZR 1100 -91 noista vanhanliiton laitteista. - Tämän linkkejä lukeneet jo hyvin tietävätkin :D

        Tuon huollon hinta jää kokonaisuudessaan reilusti alle Tonnin. Ei tuossa listassa ole mitään sen kummempaa kun 3-4vuotiaan talvihuollossa, nojoo, kaasarien kalvot.
        Vanhat moottoripyörät eroavat vanhoista autoista, ruostetta ei juurikaan ole ja kilometrit vähäisiä.
        Ykköspyöränä "uudehko" 😉 DR 650 joka liikkuu viikottain myös talvella, varsin halpoja kilometrejä😊


      • Kolmekakaraajarakki
        Kolmekakaraajarakki kirjoitti:

        Tuon huollon hinta jää kokonaisuudessaan reilusti alle Tonnin. Ei tuossa listassa ole mitään sen kummempaa kun 3-4vuotiaan talvihuollossa, nojoo, kaasarien kalvot.
        Vanhat moottoripyörät eroavat vanhoista autoista, ruostetta ei juurikaan ole ja kilometrit vähäisiä.
        Ykköspyöränä "uudehko" 😉 DR 650 joka liikkuu viikottain myös talvella, varsin halpoja kilometrejä😊

        Niin, Toi Darra on - 90


      • Jutustelija1
        Kolmekakaraajarakki kirjoitti:

        Niin, Toi Darra on - 90

        Suzuki DR 650 oli ihan luokkansa kelpoedustaja aikoinaan, itsellä oli DR 125 aikoinaan, otin sillä alkupuolen kilometrejä 2 pyöräisellä aloitettuani matkanteon ensin mönkijöillä.


      • NytPettynyt
        Kolmekakaraajarakki kirjoitti:

        Tuon huollon hinta jää kokonaisuudessaan reilusti alle Tonnin. Ei tuossa listassa ole mitään sen kummempaa kun 3-4vuotiaan talvihuollossa, nojoo, kaasarien kalvot.
        Vanhat moottoripyörät eroavat vanhoista autoista, ruostetta ei juurikaan ole ja kilometrit vähäisiä.
        Ykköspyöränä "uudehko" 😉 DR 650 joka liikkuu viikottain myös talvella, varsin halpoja kilometrejä😊

        Missä ne sinun " normaalit" linkit niihin romuihisi?.....


      • Kolmekakaraajarakki
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Suzuki DR 650 oli ihan luokkansa kelpoedustaja aikoinaan, itsellä oli DR 125 aikoinaan, otin sillä alkupuolen kilometrejä 2 pyöräisellä aloitettuani matkanteon ensin mönkijöillä.

        Darra on edelleen kelpo peli, eihän se alustansa puolesta "kottaraisille" pärjää, tehojakin noin puolet vaan varsin hauska soralla ja mutkasilla asfalttiteillä😊
        Yksinkertainen paukkurauta, helppo ja halpa huollettava, ei turhia tietokonehimmeleitä, ilmajäähdytteinen, ei edes "neitinappia" Äijjäpeli 😁


      • Jutustelija1
        NytPettynyt kirjoitti:

        Missä ne sinun " normaalit" linkit niihin romuihisi?.....

        Älä huoli, linkkejä kyllä löytyy jatkossakin.


      • NytPettynyt
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Älä huoli, linkkejä kyllä löytyy jatkossakin.

        No eipä niitä ole sen jälkeen näkynyt, kun ylläpito on niitä asiattomina poistanut....


      • Jutustelija1
        NytPettynyt kirjoitti:

        No eipä niitä ole sen jälkeen näkynyt, kun ylläpito on niitä asiattomina poistanut....

        Kateelliset vermeettömät niitä vain kadehtivat, hyvin varustettu motoristi katsastaa muiden vermeitä terveellä mielenkiinnolla jota itsekin aina teen kun muiden pyöriä osuu kohdalle.


      • Kolmekakaraajarakki
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Kateelliset vermeettömät niitä vain kadehtivat, hyvin varustettu motoristi katsastaa muiden vermeitä terveellä mielenkiinnolla jota itsekin aina teen kun muiden pyöriä osuu kohdalle.

        Lapsukaiset täällä kommentoi, tosin tämä ketju on yllättävän asiallinen 😊


    • Mrgreek

      Joo, tosin itse katsoisin hieman uudenpaa firebladea

      • Kolmekakaraajarakki

        Siksi vanhat nelikot onkin niin halpoja, Suomessa arvostetaan uutta.
        Jollain kakskytvuotisella pyörällä ajaa samat reissut, harvassa ne kapineet jotka ajamalla loppuu jos hiemakin huoltaa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7044
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3384
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe