Ymmärrän että Hindulaisuus on in mutta jos voisin hieman pyytää ihmisiä perehtymään aiheeseen ennen väittelyjä siitä!
Aloitan siitä, että Hindulaisuus on yksinkertaisesti maailman vanhin uskonto...Ja jos nyt aloitetaan kosmologiasta, niin katsokaa ensin täältä missä mennään: http://www.gita-society.com/section2/vedic-cosmology.htm
Länsimaisen ja Intialaisen tieteen välillä on aika suuri ero esimerkiksi siinä, että joku väitti Intian kulttuurin alkaneen 6000 vuotta Ennen ajanlaskumme alkua. Se alkoi kuulkaas miljoonia vuosia aikaisemmin. Uskallan väittää niin, koska sille löytyy vahvoja perusteita, vaikka mitäpä tälläinen metsäläiskansa ja vaivainen länsimainen sivistys siitä tietäisi tai edes uskoisi. Kehotan siis tutkimaan tekstejä!
Toiseksi kerron yhden uuden löydön, jonka rakentamisesta kerrotaan Ramayanassa. Kyseessä on silta, joka rakennettiin Sri Lankan ja Intian välille Treta yugan aikana, siis enemmän kuin 1.700.000 vuotta sitten!
http://www.bhagwanvalmiki.com/bridge.htm
Vymanika Shastra on kirja, joka kertoo Erilaisista lentokoneista ja avaruusaluksista. Se kuvaa aika hyvin muinaisia aikoja. Nimellä löytyy linkkejä aika paljon! Vimanoista, joiksi niitä nimitettiin, löytyy kuvauksia melkein kaikista vanhoista Intialaisista kirjoista mm. Rid Vedasta:
Jalayan - a vehicle designed to operate in air and water. (Rig Veda 6.58.3)
Kaara- Kaara- Kaara- Kaara- a vehicle that operates on ground and in water. (Rig Veda 9.14.1)
Tritala- Tritala- Tritala- Tritala- a vehicle consisting of three stories. (Rig Veda 3.14.1)
Trichakra Ratha - Trichakra Ratha - Trichakra Ratha - Trichakra Ratha - a three-wheeled vehicle designed to operate in the air. (Rig Veda 4.36.1)
Vaayu Ratha- Vaayu Ratha- Vaayu Ratha- Vaayu Ratha- a gas or wind-powered chariot. (Rig Veda 5.41.6)
Vidyut Ratha- Vidyut Ratha- Vidyut Ratha- Vidyut Ratha- a vehicle that operates on power. (Rig Veda 3.14.1).
...jne!
mm. Aleksanteri Suuri kertoo, että hänen ryhtyessään valloittamaan Intiaa, hän joutui lentävien lautasten hyökkäysten kohteeksi (Aleksanteri nimitti näitä lentäviksi kilviksi).
Intiassa siis on maailmamme vanhin kulttuuri ja uskonto, jotka ovat yhä pystyssä! Toinen vanha kulttuuri oli Atlantiksen kulttuuri, joka mitä ilmeisemmin oli suuressa sodassa Intialaisten kanssa joskus hamassa menneisyydessä mutta tuhoutui sodassa...Atlantiksen lopun sitten tunnemmekin Platonilta (älkää syytelkö minua jos ette usko, lukekaa Idän tekstejä!)
Uskontoon minä en ota kantaa. Voin keskustella ainoastaan historiasta ja todistaa asioita dokumenttien pohjalta.
Hyvät ihmiset lukekaa ja viisastukaa!
125
1360
Vastaukset
- akk.
Ja uivat paskoja kelluvassa ganges joessa?
Ja tekevät joka paikan täyteen jumalankuvia,joita kumarrellaan.
Ei kuule se mistään muusta todista,kuin pakanamenoista.- sahaasaM
Mainitsin jo kerran, etten ota kantaa uskonasioihin.
Mutta jos välttämättä haluat, niin kysyn sinulta kuinka monta miljoonaa ihmistä on tapettu sinun uskontosi tähden? - jaa
sahaasaM kirjoitti:
Mainitsin jo kerran, etten ota kantaa uskonasioihin.
Mutta jos välttämättä haluat, niin kysyn sinulta kuinka monta miljoonaa ihmistä on tapettu sinun uskontosi tähden?no olipa akk. sulla todella kapeakatseinen kuva/käsitys aiheesta.. tuon takia varmaan kristinuskokin on syntynt tuomitsemaan...
veda kirjallisuus kiinnostaa ainakin itseäni paljon. ja intia itsessää.. - Anonyymi
TAAS POISTTU VIESTIKETJU HETKI SITTEN, LAITETAAN TAKAISIN.
Mantrat, äänten taajuus ja voima.
Mantrojen käsite on peräisin itämaisista henkisistä käytännöistä. Kun länsimaiset uskonnot käyttävät rukouksia kommunikoidakseen Kaikkivaltiaan, Luojan tai Absoluutin kanssa, idän viisaat käyttävät mantroja. Molemmat ovat tapa olla vuorovaikutuksessa kosmoksen kanssa äänen välityksellä.
Mantrojen käsite on peräisin itämaisista henkisistä käytännöistä. Kun länsimaiset uskonnot käyttävät rukouksia kommunikoidakseen Kaikkivaltiaan, Luojan tai Absoluutin kanssa, buddhalaiset ja hindut käyttävät mantroja. Molemmat ovat tapa olla vuorovaikutuksessa kosmoksen kanssa äänen välityksellä.
Äänivärähtelyjen alusta.
Kvanttifysiikka toteaa varsin yksiselitteisesti, että koko maailmankaikkeus on täynnä värähtelyjä ja on kaikkien näkyvien (aineellisten) ja näkymättömien (hienojakoinen, kenttä) osatekijöidensä ääni (värähtely). Tämän arvion ydin sisältyy säieteoriaan.
Säieteoria on teoreettisen fysiikan uusi suuntaus (näkökulma), jossa tutkitaan vuorovaikutuksen luonnetta, ei pistehiukkasten vaan yksiulotteisten, laajennettujen ja jatkuvasti värähtelevien objektien - kvanttijonojen - välillä. Säieteoriassa yhdistyvät kvanttimekaniikan ja suhteellisuusteorian ajatukset, joten sen pohjalta todennäköisesti syntyy tulevaisuudessa kvanttigravitaatioteoria.
Säieteoria perustuu hypoteesiin, jonka mukaan kaikki maailmankaikkeuden muodostavat alkeishiukkaset ja niiden ominaisuudet syntyvät niin sanotun Planckin pituuden mittakaavan ultramikroskooppisten kvanttilankojen värähtelyjen ja vuorovaikutusten tuloksena. On huomattava, että ennen säieteoriaa tutkijat ottivat huomioon myös värähtelyjen vaikutuksen maailmankaikkeuden rakenteeseen.
Hans Jenny todisti viime vuosisadan 60-luvulla, että materiaalirakenne voidaan toteuttaa energiavärähtelyn avulla. Jenny kutsui uutta tieteenhaaraa ” kymatiikaksi”. Tutkija kuvasi äänivärähtelygeneraattorin ja kameran avulla värähtelevälle metallilevylle asetettujen erilaisten irtonaisten materiaalien reaktioita ääneen. Tuloksena syntyneet kuvat muistuttivat uskomattoman paljon vedalaisia yantroja - meditaation symboleja. Kun Jenny työskenteli mantran ”Om” kanssa, hän sai selkeän kuvan Sri Yantrasta (maailmankaikkeuden yantra)!
Kun tarkastellaan äänen vaikutusta ihmisiin jokapäiväisessä elämässä, sen merkitystä on myös vaikea yliarvioida. Olemme kaikki tietoisia siitä, että äänispektrissä on alueita, joita ihmiskorva ei pysty havaitsemaan -
ultraääni ja
infraäänet.
Mutta harva tietää, millaisia tuhoisia vaikutuksia näillä värähtelyillä on elimistöön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TAAS POISTTU VIESTIKETJU HETKI SITTEN, LAITETAAN TAKAISIN.
Mantrat, äänten taajuus ja voima.
Mantrojen käsite on peräisin itämaisista henkisistä käytännöistä. Kun länsimaiset uskonnot käyttävät rukouksia kommunikoidakseen Kaikkivaltiaan, Luojan tai Absoluutin kanssa, idän viisaat käyttävät mantroja. Molemmat ovat tapa olla vuorovaikutuksessa kosmoksen kanssa äänen välityksellä.
Mantrojen käsite on peräisin itämaisista henkisistä käytännöistä. Kun länsimaiset uskonnot käyttävät rukouksia kommunikoidakseen Kaikkivaltiaan, Luojan tai Absoluutin kanssa, buddhalaiset ja hindut käyttävät mantroja. Molemmat ovat tapa olla vuorovaikutuksessa kosmoksen kanssa äänen välityksellä.
Äänivärähtelyjen alusta.
Kvanttifysiikka toteaa varsin yksiselitteisesti, että koko maailmankaikkeus on täynnä värähtelyjä ja on kaikkien näkyvien (aineellisten) ja näkymättömien (hienojakoinen, kenttä) osatekijöidensä ääni (värähtely). Tämän arvion ydin sisältyy säieteoriaan.
Säieteoria on teoreettisen fysiikan uusi suuntaus (näkökulma), jossa tutkitaan vuorovaikutuksen luonnetta, ei pistehiukkasten vaan yksiulotteisten, laajennettujen ja jatkuvasti värähtelevien objektien - kvanttijonojen - välillä. Säieteoriassa yhdistyvät kvanttimekaniikan ja suhteellisuusteorian ajatukset, joten sen pohjalta todennäköisesti syntyy tulevaisuudessa kvanttigravitaatioteoria.
Säieteoria perustuu hypoteesiin, jonka mukaan kaikki maailmankaikkeuden muodostavat alkeishiukkaset ja niiden ominaisuudet syntyvät niin sanotun Planckin pituuden mittakaavan ultramikroskooppisten kvanttilankojen värähtelyjen ja vuorovaikutusten tuloksena. On huomattava, että ennen säieteoriaa tutkijat ottivat huomioon myös värähtelyjen vaikutuksen maailmankaikkeuden rakenteeseen.
Hans Jenny todisti viime vuosisadan 60-luvulla, että materiaalirakenne voidaan toteuttaa energiavärähtelyn avulla. Jenny kutsui uutta tieteenhaaraa ” kymatiikaksi”. Tutkija kuvasi äänivärähtelygeneraattorin ja kameran avulla värähtelevälle metallilevylle asetettujen erilaisten irtonaisten materiaalien reaktioita ääneen. Tuloksena syntyneet kuvat muistuttivat uskomattoman paljon vedalaisia yantroja - meditaation symboleja. Kun Jenny työskenteli mantran ”Om” kanssa, hän sai selkeän kuvan Sri Yantrasta (maailmankaikkeuden yantra)!
Kun tarkastellaan äänen vaikutusta ihmisiin jokapäiväisessä elämässä, sen merkitystä on myös vaikea yliarvioida. Olemme kaikki tietoisia siitä, että äänispektrissä on alueita, joita ihmiskorva ei pysty havaitsemaan -
ultraääni ja
infraäänet.
Mutta harva tietää, millaisia tuhoisia vaikutuksia näillä värähtelyillä on elimistöön.Infraääni on alle 16 Hz:n taajuuksia.
Vaarallisimpana pidetään 6-9 kHz:n taajuuksia, sillä 7 kHz on ihmisaivojen luonnollinen taajuus, alfarytmi. Kun altistutaan tämän taajuuden äänelle, kaikki ajattelutoiminta käy mahdottomaksi, ja tämän intensiteetin ääni aiheuttaa päänsärkyä, pahoinvointia, huimausta ja pelkokohtauksia. Merellä on tiedossa tapauksia, joissa laivat ovat joutuneet aaltojen resonanssiin tällä taajuudella, jolloin miehistö on kirjaimellisesti tullut hulluksi. Tällaiset tapaukset ovat synnyttäneet monia legendoja aavelaivoista. ...
Ultraääni on värähtelyä, jonka taajuus on yli 20 kHz.
Ihminen ei pysty havaitsemaan tällaista värähtelyä. Kokeissa havaittiin, että ultraäänellä on yleinen psyykeä tukahduttava vaikutus, se masentaa immuunijärjestelmää ja johtaa ihmisen passiiviseen tilaan. Keskittämällä äänisäde voi osua elintärkeisiin aivokeskuksiin ja kirjaimellisesti sahata kallon kahtia, osua sisäelimiin. Äkillisen impulssin avulla on mahdollista pysäyttää sydän, ja tällainen kuolema näyttää luonnollisimmalta. Yli 100 kHz:n taajuuksilla on jo lämpö- ja mekaanisia vaikutuksia, jotka aiheuttavat päänsärkyä, kouristuksia, näkö- ja hengityshäiriöitä, tajunnan menetystä. Aivoihin kohdistuvan vaikutuksen kohdalla tällainen ultraääni pystyy poistamaan valikoivasti muistin ja zombifioimaan henkilön. Nykyaikaisessa lääketieteessä ultraäänitutkimuksesta on tullut todellinen läpimurto, mutta kukaan ei oikeastaan ajattele ultraäänen vaikutusta ihmisen hienojakoiseen kehoon, hänen energiaansa. ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Infraääni on alle 16 Hz:n taajuuksia.
Vaarallisimpana pidetään 6-9 kHz:n taajuuksia, sillä 7 kHz on ihmisaivojen luonnollinen taajuus, alfarytmi. Kun altistutaan tämän taajuuden äänelle, kaikki ajattelutoiminta käy mahdottomaksi, ja tämän intensiteetin ääni aiheuttaa päänsärkyä, pahoinvointia, huimausta ja pelkokohtauksia. Merellä on tiedossa tapauksia, joissa laivat ovat joutuneet aaltojen resonanssiin tällä taajuudella, jolloin miehistö on kirjaimellisesti tullut hulluksi. Tällaiset tapaukset ovat synnyttäneet monia legendoja aavelaivoista. ...
Ultraääni on värähtelyä, jonka taajuus on yli 20 kHz.
Ihminen ei pysty havaitsemaan tällaista värähtelyä. Kokeissa havaittiin, että ultraäänellä on yleinen psyykeä tukahduttava vaikutus, se masentaa immuunijärjestelmää ja johtaa ihmisen passiiviseen tilaan. Keskittämällä äänisäde voi osua elintärkeisiin aivokeskuksiin ja kirjaimellisesti sahata kallon kahtia, osua sisäelimiin. Äkillisen impulssin avulla on mahdollista pysäyttää sydän, ja tällainen kuolema näyttää luonnollisimmalta. Yli 100 kHz:n taajuuksilla on jo lämpö- ja mekaanisia vaikutuksia, jotka aiheuttavat päänsärkyä, kouristuksia, näkö- ja hengityshäiriöitä, tajunnan menetystä. Aivoihin kohdistuvan vaikutuksen kohdalla tällainen ultraääni pystyy poistamaan valikoivasti muistin ja zombifioimaan henkilön. Nykyaikaisessa lääketieteessä ultraäänitutkimuksesta on tullut todellinen läpimurto, mutta kukaan ei oikeastaan ajattele ultraäänen vaikutusta ihmisen hienojakoiseen kehoon, hänen energiaansa. ...Takaisin mantroihin ja rukouksiin.
Useimmille ihmisille rukouksen käsite on pelkistetty siihen, että osoitetaan ylistys tai pyyntö tietylle kohteelle, jumaluudelle, pyhimykselle, opettajalle jne. Mantroissa taas korostetaan ensisijaisesti tiettyä värähtelyä, jolla muodostetaan yhteys tiettyyn vastaanottajaan. Mantra ei sisällä pyyntöä ja erityistä toivetta, vaan sen tarkoituksena on avata pääsy tietyntyyppiseen energialähteeseen, muodostaa yhteys siihen. Mantrat ovat yleensä laulettuja ja rytmisiä, ne muodostuvat tietyistä ääni-”avaimista”, joita lausumalla henkilö saa mahdollisuuden vaikuttaa energiaan ja tietoisuuteen.
Kvanttifysiikka ja vedainen äänitiede
Kun Stephen Hawkingilta (hyvin kuuluisalta kvanttimekaanikolta) kysyttiin, mitä hän työstää, hän määritteli tutkimuksensa aiheen erittäin hyvin ja tyhjentävästi ja antoi vastauksen, jota voisi käyttää koko nykyaikaisen tieteen kuvauksena: ”Työstän sitä, mitä en tiedä ja mitä en voi todistaa”.
Srimad-Bhagavatamin metafysiikkaa (sanskritiksi Sankhya) kuvaavassa osassa on hyvin mielenkiintoinen kohta, jossa nykyajan tiedemiehiä pyydetään tekemään vakavaa tutkimusta eetteristä, aineesta, joka on suorassa yhteydessä ääneen. Tämä on yritys syntetisoida nykytieteen asiaankuuluvat saavutukset ja se tieto eetteristä, joka on saatavissa vedalaisesta tiedosta, erityisesti Srimad-Bhagavatamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takaisin mantroihin ja rukouksiin.
Useimmille ihmisille rukouksen käsite on pelkistetty siihen, että osoitetaan ylistys tai pyyntö tietylle kohteelle, jumaluudelle, pyhimykselle, opettajalle jne. Mantroissa taas korostetaan ensisijaisesti tiettyä värähtelyä, jolla muodostetaan yhteys tiettyyn vastaanottajaan. Mantra ei sisällä pyyntöä ja erityistä toivetta, vaan sen tarkoituksena on avata pääsy tietyntyyppiseen energialähteeseen, muodostaa yhteys siihen. Mantrat ovat yleensä laulettuja ja rytmisiä, ne muodostuvat tietyistä ääni-”avaimista”, joita lausumalla henkilö saa mahdollisuuden vaikuttaa energiaan ja tietoisuuteen.
Kvanttifysiikka ja vedainen äänitiede
Kun Stephen Hawkingilta (hyvin kuuluisalta kvanttimekaanikolta) kysyttiin, mitä hän työstää, hän määritteli tutkimuksensa aiheen erittäin hyvin ja tyhjentävästi ja antoi vastauksen, jota voisi käyttää koko nykyaikaisen tieteen kuvauksena: ”Työstän sitä, mitä en tiedä ja mitä en voi todistaa”.
Srimad-Bhagavatamin metafysiikkaa (sanskritiksi Sankhya) kuvaavassa osassa on hyvin mielenkiintoinen kohta, jossa nykyajan tiedemiehiä pyydetään tekemään vakavaa tutkimusta eetteristä, aineesta, joka on suorassa yhteydessä ääneen. Tämä on yritys syntetisoida nykytieteen asiaankuuluvat saavutukset ja se tieto eetteristä, joka on saatavissa vedalaisesta tiedosta, erityisesti Srimad-Bhagavatamista.Mitä tiedämme eetteristä.
”Eetterin toiminnot ja ominaisuudet ovat, että se tarjoaa paikan kaikkien elävien olentojen ulkoiselle ja sisäiselle olemassaololle, eli se on elintärkeän ilman, aistien ja mielen toimintakenttä.” (”Srimad-Bhagavatam”, 3.26.34) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tiedämme eetteristä.
”Eetterin toiminnot ja ominaisuudet ovat, että se tarjoaa paikan kaikkien elävien olentojen ulkoiselle ja sisäiselle olemassaololle, eli se on elintärkeän ilman, aistien ja mielen toimintakenttä.” (”Srimad-Bhagavatam”, 3.26.34)Mielellä, aisteilla ja elinvoimalla eli elollisella olennolla on muoto, vaikka sitä ei voi nähdä paljain silmin. Muodon hienovarainen prototyyppi asuu eetterissä, ja kehossa se ilmenee suonien ja elintärkeän ilman kiertämisen muodossa. Ulkopuolellamme on näkymättömiä aistiesineiden muotoja. Näkymättömien aistielementtien luominen on eetterielementin ulkoinen tehtävä, ja elintärkeän ilman ja veren kierto on sen sisäinen tehtävä.
Nykyaikainen tiede on vahvistanut hienojakoisten muotojen olemassaolon eetterissä. Tiedemiehet ovat keksineet television, jonka avulla voidaan lähettää muotoja tai filmikuvia paikasta toiseen hyödyntämällä eetterin ominaisuuksia. Kaikki tämä selitetään hyvin edellä olevassa lainauksessa Srimad-Bhagavatamista. Tämä sitaatti on potentiaalinen perusta valtavalle tutkimustyölle, sillä siinä selitetään, miten hienojakoiset muodot syntyvät eetteristä, mitä ominaisuuksia niillä on, miten ne toimivat ja miten aistien havaitsemat elementit - ilma, tuli, vesi ja maa - muodostuvat hienojakoisesta muodosta.
Myös mielen toiminta eli mentaalinen toiminta, joka ilmenee elävän olennon ajattelussa, tunteina ja haluina, tapahtuu eetterissä. Lisäksi yllä oleva lainaus vahvistaa yhden Bhagavad-gitan lausahduksen, jonka mukaan mielen tila kuoleman hetkellä määrittää seuraavan elämämme. Mielessä olemassa oleva muoto muuttuu aistien havaitsemaksi karkeaksi muodoksi heti, kun karkeat elementit muodostuvat hienojakoisesta muodosta ”saastumisen” seurauksena.
Eetterin toiminnallinen tarkoitus.
Srimad-Bhagavatamin metafysiikkaa (sanskritiksi Sankhya) selittävässä osassa kuvataan yksityiskohtaisesti kaikki aineelliset elementit, jotka muodostavat aineellisen luomakunnan. Siinä annetaan näiden aineellisten elementtien toiminnalliset määritelmät. Toisin sanoen, ei vain alkuaineiden nimet ja niiden paikka, vaan kunkin alkuaineen tehtävät.
Yllä oleva lainaus Srimad-Bhagavatamista aloittaa kuvauksen ensimmäisestä karkeista alkuaineista, eetteristä. Eetteri on karkeista alkuaineista hienovaraisin. Srimad-Bhagavatamin mukaan eetterielementin perustehtävä on yksinkertaisesti se, että se tarjoaa tilan tai toimintakentän eläville olennoille, aisteille ja mielelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielellä, aisteilla ja elinvoimalla eli elollisella olennolla on muoto, vaikka sitä ei voi nähdä paljain silmin. Muodon hienovarainen prototyyppi asuu eetterissä, ja kehossa se ilmenee suonien ja elintärkeän ilman kiertämisen muodossa. Ulkopuolellamme on näkymättömiä aistiesineiden muotoja. Näkymättömien aistielementtien luominen on eetterielementin ulkoinen tehtävä, ja elintärkeän ilman ja veren kierto on sen sisäinen tehtävä.
Nykyaikainen tiede on vahvistanut hienojakoisten muotojen olemassaolon eetterissä. Tiedemiehet ovat keksineet television, jonka avulla voidaan lähettää muotoja tai filmikuvia paikasta toiseen hyödyntämällä eetterin ominaisuuksia. Kaikki tämä selitetään hyvin edellä olevassa lainauksessa Srimad-Bhagavatamista. Tämä sitaatti on potentiaalinen perusta valtavalle tutkimustyölle, sillä siinä selitetään, miten hienojakoiset muodot syntyvät eetteristä, mitä ominaisuuksia niillä on, miten ne toimivat ja miten aistien havaitsemat elementit - ilma, tuli, vesi ja maa - muodostuvat hienojakoisesta muodosta.
Myös mielen toiminta eli mentaalinen toiminta, joka ilmenee elävän olennon ajattelussa, tunteina ja haluina, tapahtuu eetterissä. Lisäksi yllä oleva lainaus vahvistaa yhden Bhagavad-gitan lausahduksen, jonka mukaan mielen tila kuoleman hetkellä määrittää seuraavan elämämme. Mielessä olemassa oleva muoto muuttuu aistien havaitsemaksi karkeaksi muodoksi heti, kun karkeat elementit muodostuvat hienojakoisesta muodosta ”saastumisen” seurauksena.
Eetterin toiminnallinen tarkoitus.
Srimad-Bhagavatamin metafysiikkaa (sanskritiksi Sankhya) selittävässä osassa kuvataan yksityiskohtaisesti kaikki aineelliset elementit, jotka muodostavat aineellisen luomakunnan. Siinä annetaan näiden aineellisten elementtien toiminnalliset määritelmät. Toisin sanoen, ei vain alkuaineiden nimet ja niiden paikka, vaan kunkin alkuaineen tehtävät.
Yllä oleva lainaus Srimad-Bhagavatamista aloittaa kuvauksen ensimmäisestä karkeista alkuaineista, eetteristä. Eetteri on karkeista alkuaineista hienovaraisin. Srimad-Bhagavatamin mukaan eetterielementin perustehtävä on yksinkertaisesti se, että se tarjoaa tilan tai toimintakentän eläville olennoille, aisteille ja mielelle.Toisin sanoen avaruus, jossa toimimme - tämän maailman aineellinen avaruus, jossa nyt olemme - on elementti, aineellinen elementti. Tässä on ero Sankhya-filosofian (metafyysisen) ja modernin tieteen välillä. Koska nykyaikainen tiede ei ymmärrä, että avaruus itsessään on määrättyä ainetta, että se ei ole pelkkää tyhjyyttä, ei pelkkää tyhjiötä - että kaikki tämä on jo itsessään määrättyä aineellista ainetta.
Joka tapauksessa Srimad-Bhagavatamissa sanotaan, että ensin luotiin äänen prototyyppi, shabda-matra (äänen elementti). Sitten, kun Jumalan Korkeimman Persoonallisuuden luova energia heräsi, tämä elementti muuttui eetterin elementiksi. Ja eetterillä on jo valmiiksi ominaisuus johtaa ääntä.
”Äänielementti” - mikä se on.
Mutta mitä tarkoitetaan suoraan ”eetterillä” ja ”äänen elementillä”? Koska luonnollinen taipumus sanan ”ääni” kuullessamme on ajatella, että se on juuri se ääni, jonka kuulemme ja havaitsemme korvallamme. Vaikka itse asiassa käsite, jonka Srimad-Bhagavatam asettaa ”äänen elementiksi”, on hieman erilainen.
Koska ääni on luontainen osa eetteriä, ja eetteri on määritelmällisesti pelkkää tilaa, pelkkää tyhjyyttä. Samalla tiedämme, että ääni ei johda eetterissä, tyhjässä tilassa. Tyhjiö ei voi johtaa ääntä. Ääni tarvitsee ilmaa ollakseen olemassa. Mitä sitten tarkoitetaan ”äänellä” ja ”eetterillä”?
Itse asiassa aikoinaan jopa materialistisessa tieteessä oli käsite ”eetteri”. Se ilmestyi fysiikkaan jossain 1800-luvulla, kun tiedemiehet havaitsivat sähkömagneettisten aaltojen ilmiön. Tuolloin englantilainen fyysikko Maxwell, joka tutki näitä sähkömagneettisia aaltoja, otti käyttöön käsitteen ”eetteri”. Koska sähkömagneettiset aallot, toisin kuin ääni, voivat kulkea tyhjän tilan, tyhjiön, läpi. Ja määritelmän mukaan ne ovat aaltoja, mikä tarkoittaa, että tässä ”tyhjässä tilassa” jonkin täytyy värähtää. Kun taas jos tyhjiössä ei ole mitään, siellä ei ole mitään värähtelevää. Siksi herää kysymys: mikä tässä tyhjiössä värähtelee, mikä itse asiassa saa aikaan nämä aallot? Siksi Maxwell otti käyttöön sellaisen käsitteen kuin ”eetterielementti”. Hän sanoi, että tyhjiö on itse asiassa täytetty jollakin ohuella elementillä, ja tämä ohut elementti on sähkömagneettisia aaltoja johtava väliaine. Ja periaatteessa tämä käsite on hyvin lähellä vedaista eetterin käsitettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisin sanoen avaruus, jossa toimimme - tämän maailman aineellinen avaruus, jossa nyt olemme - on elementti, aineellinen elementti. Tässä on ero Sankhya-filosofian (metafyysisen) ja modernin tieteen välillä. Koska nykyaikainen tiede ei ymmärrä, että avaruus itsessään on määrättyä ainetta, että se ei ole pelkkää tyhjyyttä, ei pelkkää tyhjiötä - että kaikki tämä on jo itsessään määrättyä aineellista ainetta.
Joka tapauksessa Srimad-Bhagavatamissa sanotaan, että ensin luotiin äänen prototyyppi, shabda-matra (äänen elementti). Sitten, kun Jumalan Korkeimman Persoonallisuuden luova energia heräsi, tämä elementti muuttui eetterin elementiksi. Ja eetterillä on jo valmiiksi ominaisuus johtaa ääntä.
”Äänielementti” - mikä se on.
Mutta mitä tarkoitetaan suoraan ”eetterillä” ja ”äänen elementillä”? Koska luonnollinen taipumus sanan ”ääni” kuullessamme on ajatella, että se on juuri se ääni, jonka kuulemme ja havaitsemme korvallamme. Vaikka itse asiassa käsite, jonka Srimad-Bhagavatam asettaa ”äänen elementiksi”, on hieman erilainen.
Koska ääni on luontainen osa eetteriä, ja eetteri on määritelmällisesti pelkkää tilaa, pelkkää tyhjyyttä. Samalla tiedämme, että ääni ei johda eetterissä, tyhjässä tilassa. Tyhjiö ei voi johtaa ääntä. Ääni tarvitsee ilmaa ollakseen olemassa. Mitä sitten tarkoitetaan ”äänellä” ja ”eetterillä”?
Itse asiassa aikoinaan jopa materialistisessa tieteessä oli käsite ”eetteri”. Se ilmestyi fysiikkaan jossain 1800-luvulla, kun tiedemiehet havaitsivat sähkömagneettisten aaltojen ilmiön. Tuolloin englantilainen fyysikko Maxwell, joka tutki näitä sähkömagneettisia aaltoja, otti käyttöön käsitteen ”eetteri”. Koska sähkömagneettiset aallot, toisin kuin ääni, voivat kulkea tyhjän tilan, tyhjiön, läpi. Ja määritelmän mukaan ne ovat aaltoja, mikä tarkoittaa, että tässä ”tyhjässä tilassa” jonkin täytyy värähtää. Kun taas jos tyhjiössä ei ole mitään, siellä ei ole mitään värähtelevää. Siksi herää kysymys: mikä tässä tyhjiössä värähtelee, mikä itse asiassa saa aikaan nämä aallot? Siksi Maxwell otti käyttöön sellaisen käsitteen kuin ”eetterielementti”. Hän sanoi, että tyhjiö on itse asiassa täytetty jollakin ohuella elementillä, ja tämä ohut elementti on sähkömagneettisia aaltoja johtava väliaine. Ja periaatteessa tämä käsite on hyvin lähellä vedaista eetterin käsitettä.Toisin sanoen, kun Srimad-Bhagavatamissa puhutaan äänestä, se tarkoittaa näitä hienovaraisia värähtelyjä, jotka kulkevat tässä ohuessa eetterielementissä. Ja eetterielementti on pohjimmiltaan juuri se aineellinen tila, jossa me olemme, jossa me kaikki olemme. Eetteri tarjoaa siis ikään kuin näyttämön kaikkien elävien olentojen toiminnalle - näyttämön, jolla aineellisen elämän draama tässä aineellisessa maailmassa kehittyy.
Kvanttimekaaninen tyhjiö.
Myöhemmin modernit fyysikot hylkäsivät eetterin käsitteen. He sanoivat, että eetteriä ei ole olemassa, ja sen sijaan he ottivat käyttöön termin ”kenttä”. Nykyaikaisen fysiikan käsite on kuitenkin hyvin lähellä vedalaista käsitettä. Koska kvanttimekaniikan keksimisen myötä tiedemiehet alkoivat kuvata kaikkia aineellisia kohteita aaltofunktioiden avulla.
Tutkijat kysyivät: ”Miten aineelliset objektit ovat syntyneet?”. Ja viimeisimpien olemassa olevien teorioiden mukaan kaikkia aineellisia objekteja kuvataan jonkinlaisella aaltofunktiolla. Aaltofunktio kuvaa paitsi mikrokosmoksen objekteja myös jopa makrokosmoksen objekteja. Tutkijat sanovat, että makrokosmoksen objektit, karkeat aineelliset objektit, ovat ikään kuin juuri näiden aaltofunktioiden superpositio tai päällekkäisyys.
Toisin sanoen he ottivat käyttöön ”kvanttimekaanisen tyhjiön” käsitteen. Tutkijat sanoivat, että tyhjiö on tyhjiö, mutta tämä tyhjiö on hyvin monimutkaisesti järjestäytynyt ja hyvin monimutkaisesti jäsennelty. Tässä tyhjiössä erilaiset aaltofunktiot asettuvat päällekkäin, ja näiden aaltofunktioiden päällekkäisyyden tuloksena syntyy ainerykelmiä: jossain tyhjiö on tiheämpi, jossain taas vähemmän tiheä. Näin nämä aaltofunktiot muodostavat kaikki aineelliset esineet.
Materiaalisten esineiden ääniprototyypit.
Toisin sanoen tämä käsite on periaatteessa melko lähellä Srimad-Bhagavatamissa esitettyä käsitettä. Karkeamateriaalisten muotojen prototyypit ovat eetterissä äänen muodossa tai hienovaraisina kuvina - kaikki nämä prototyypit ovat jo olemassa, ja karkeamateriaaliset muodot ovat kuin näiden hienovaraismuotojen päälle pukemista. Toisin sanoen kaikki näkemämme karkeat muodot ovat Sankhya-teorian mukaan todellisuudessa aalto- tai ääniluontoisia.
Se, miten karkeat muodot pukevat hienojakoiset muodot, voidaan ymmärtää yksinkertaisen esimerkin avulla. Jos esimerkiksi heitämme kiven veteen, kivestä alkaa levitä aaltoja. Jos ihmisellä olisi erittäin hyvä mieli (hyvän tietokoneen mieli), hän voisi periaatteessa heittää useita kiviä siten, että nämä aallot, jotka asettuvat päällekkäin, luovat tietyn muodon. Toisin sanoen yksi aalto asetetaan toisen aallon päälle, ja jossain näitä aaltoja on paljon, jossain vähän - ja tuloksena on jokin muoto. Samalla tavalla nykyfysiikan mukaan syntyy aineellisia objekteja, ja näiden aineellisten objektien perustana on (sekä Sankhyan että fysiikan filosofian mukaan) aaltofunktio tai värähtely, joka on eetterissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisin sanoen, kun Srimad-Bhagavatamissa puhutaan äänestä, se tarkoittaa näitä hienovaraisia värähtelyjä, jotka kulkevat tässä ohuessa eetterielementissä. Ja eetterielementti on pohjimmiltaan juuri se aineellinen tila, jossa me olemme, jossa me kaikki olemme. Eetteri tarjoaa siis ikään kuin näyttämön kaikkien elävien olentojen toiminnalle - näyttämön, jolla aineellisen elämän draama tässä aineellisessa maailmassa kehittyy.
Kvanttimekaaninen tyhjiö.
Myöhemmin modernit fyysikot hylkäsivät eetterin käsitteen. He sanoivat, että eetteriä ei ole olemassa, ja sen sijaan he ottivat käyttöön termin ”kenttä”. Nykyaikaisen fysiikan käsite on kuitenkin hyvin lähellä vedalaista käsitettä. Koska kvanttimekaniikan keksimisen myötä tiedemiehet alkoivat kuvata kaikkia aineellisia kohteita aaltofunktioiden avulla.
Tutkijat kysyivät: ”Miten aineelliset objektit ovat syntyneet?”. Ja viimeisimpien olemassa olevien teorioiden mukaan kaikkia aineellisia objekteja kuvataan jonkinlaisella aaltofunktiolla. Aaltofunktio kuvaa paitsi mikrokosmoksen objekteja myös jopa makrokosmoksen objekteja. Tutkijat sanovat, että makrokosmoksen objektit, karkeat aineelliset objektit, ovat ikään kuin juuri näiden aaltofunktioiden superpositio tai päällekkäisyys.
Toisin sanoen he ottivat käyttöön ”kvanttimekaanisen tyhjiön” käsitteen. Tutkijat sanoivat, että tyhjiö on tyhjiö, mutta tämä tyhjiö on hyvin monimutkaisesti järjestäytynyt ja hyvin monimutkaisesti jäsennelty. Tässä tyhjiössä erilaiset aaltofunktiot asettuvat päällekkäin, ja näiden aaltofunktioiden päällekkäisyyden tuloksena syntyy ainerykelmiä: jossain tyhjiö on tiheämpi, jossain taas vähemmän tiheä. Näin nämä aaltofunktiot muodostavat kaikki aineelliset esineet.
Materiaalisten esineiden ääniprototyypit.
Toisin sanoen tämä käsite on periaatteessa melko lähellä Srimad-Bhagavatamissa esitettyä käsitettä. Karkeamateriaalisten muotojen prototyypit ovat eetterissä äänen muodossa tai hienovaraisina kuvina - kaikki nämä prototyypit ovat jo olemassa, ja karkeamateriaaliset muodot ovat kuin näiden hienovaraismuotojen päälle pukemista. Toisin sanoen kaikki näkemämme karkeat muodot ovat Sankhya-teorian mukaan todellisuudessa aalto- tai ääniluontoisia.
Se, miten karkeat muodot pukevat hienojakoiset muodot, voidaan ymmärtää yksinkertaisen esimerkin avulla. Jos esimerkiksi heitämme kiven veteen, kivestä alkaa levitä aaltoja. Jos ihmisellä olisi erittäin hyvä mieli (hyvän tietokoneen mieli), hän voisi periaatteessa heittää useita kiviä siten, että nämä aallot, jotka asettuvat päällekkäin, luovat tietyn muodon. Toisin sanoen yksi aalto asetetaan toisen aallon päälle, ja jossain näitä aaltoja on paljon, jossain vähän - ja tuloksena on jokin muoto. Samalla tavalla nykyfysiikan mukaan syntyy aineellisia objekteja, ja näiden aineellisten objektien perustana on (sekä Sankhyan että fysiikan filosofian mukaan) aaltofunktio tai värähtely, joka on eetterissä.TAAS POISTTU VIESTIKETJU HETKI SITTEN, LAITETAAN TAKAISIN.
Mantrat, äänten taajuus ja voima.
Ääni on kaiken perusta.
Vedojen perustana on käsite shabda-brahman, äänen perimmäinen syy. Tämä on koko vedalaisen filosofian perusperiaate. Esimerkiksi kaikki vedalaiset uhrit (yagyat) perustuvat shabda-brahmanin periaatteeseen. Vedaisten uhrausten perustana on, että ihmiset yksinkertaisesti lausuvat joitakin ääniä, ja nämä äänet - koska ne heijastavat esineiden sisäistä luonnetta - vaikuttavat karkeisiin aineellisiin asioihin. Toisin sanoen tiettyjen äänien tai mantrojen avulla voidaan periaatteessa luoda karkeamateriaalisia kohteita.
Toisin sanoen, jos olisin todella hyvin perehtynyt äänten hienovaraiseen tieteeseen.... Ja ennen oli ihmisiä, joilla oli tämä kyky. He vain lausuivat mantran oikein, ja mantran ääni loi välittömästi vastaavan karkean esineen aineelliseen tilaan. Koska kaiken aineellisen luomisen perusta on loppujen lopuksi ääni.
Siksi sanskritin aakkosten äänteitä kutsutaan aksharaksi, joka tarkoittaa ”erehtymätöntä”. Toisin sanoen sanskritin aakkosten oikein lausutut äänteet heijastavat asioiden sisäistä luonnetta. Kali-yugan tavalliset rappeutuneet kielet ovat hyvin mielivaltaisia. Sanokaa, miksi monitorin näyttöä kutsutaan ”näytöksi”? - Kukaan ei tiedä. Joku vain suostui ja alkoi kutsua sitä ”näytöksi”. Äänen ”näyttö” ja itse kohteen ”näyttö” välillä ei ole mitään sisäistä yhteyttä. Kun taas sanskritin kielessä objektin nimi vastaa aina objektin sisäistä luonnetta.
Viime kädessä sanskrit tuli henkimaailmasta, ja henkimaailmassa ei ole mitään eroa äänen (esineen nimen) ja itse esineen välillä. Henkisessä maailmassa riittää, että vain lausutaan ääni, ja esine ilmestyy. Kun taas aineellisessa maailmassa vain sanskritin kielellä on kyky materialisoida äänimuotoja.
Äänteiden oikean ääntämisen merkitys.
Sen vuoksi Vedoissa, erityisesti karma-kandaa käsittelevässä osassa, kiinnitetään niin paljon huomiota Vedojen äänteiden oikeaan ääntämiseen. Kuten hyvin tiedetään, itse Vedojen lisäksi on Vedangoja eli Vedojen jäseniä, jotka varmistavat Vedojen toiminnan (Vedangoja pidetään Vedojen runkona). Kaikista kuudesta Vedangasta kolme liittyy nimenomaan siihen, että henkilö opitaan lausumaan sanskritinkielisiä mantroja oikein.
Ensimmäistä kutsutaan nimellä shiksha. Shiksha opettaa yksinkertaisesti, miten sanskritin äänteet lausutaan - se on yksityiskohtainen fonetiikan tiede, jossa kerrotaan, mikä sanskritin aakkosten äänne millä kehon elimellä tulisi lausua. Se on kokonainen tiede, joka on nyt melkein kadonnut. Kukaan ei osaa lausua näitä sanskritin aakkosten äänteitä oikein. Tämä on valtava tiede, jota ei käytännössä ole enää olemassa.
Vedangojen seuraava osa on vyakarana eli kielioppi, joka kuvaa, miten sanskritin aakkosten eri äänteet muodostetaan sanoiksi ja miten nämä sanat muodostetaan lauseiksi ja miten ne kuvaavat jotakin tämän maailman kokonaisuutta tai kohdetta.
Ja lopuksi kolmas vedanga, joka käsittelee äänen tiedettä, on chhandas, joka kuvaa vedaisten mantrojen eri kokoja, joka kuvaa, miten erikokoiset säkeet on lausuttava oikein, jotta syntyy oikea melodia. Kun taas se, mitä me nyt voimme lausua, on heikko, kalpea, säälittävä jäljitelmä oikeista vedalaisista mantroista. Jokainen mantran ääni on lausuttava miljoonasosasekunnin tarkkuudella pituusasteessa.
Äänen ja yagyojen vedainen tiede.
Papit, jotka suorittivat vedalaiset uhrit (yagyat) ja lausuivat sopivia mantroja uhrausten aikana, tunsivat kaikki nämä Vedangat. Lisäksi, vaikka he olivat oppineet äänitiedettä hyvin pitkään ja hallitsivat sen sujuvasti - uhrissa istui aina yksi pappi, joka vain kuunteli muita. Ja heti, kun jokin mantra lausuttiin väärin, hän otti välittömästi pappia kädestä kiinni ja sanoi: ”Olet lausunut mantran väärin, lausu se toisin, niin kuin se pitäisi lausua.” Koska jos mantra lausuttiin väärin (jos yksi äänne tässä mantrassa lausuttiin väärin), uhrin tulos saattoi olla täysin päinvastainen. - Anonyymi
Parāvācin (jumalallisen puheen) tasolla luomisen, ajattelun ja puheen prosessit ovat yhtä.
Äänen transformaation vaiheet
1. Paravak (para-korkein, vak-puhe) - jumalallinen taso.
Paravak-tasolla (jumalallinen puhe) luomisen, ajattelun ja puheen prosessit ovat yhtä.
2. Pashyantivak (pashyanti-nähdä, vak-puhe) - jumalallisen äänen heijastuminen aineellisessa äänimaailmassa puhtaassa tietoisuudessa (henkinen näkemys).
Ääni säilyttää kaikki mahdollisuutensa ja kantaa sisällään kaikki objektin ikuiset piirteet lilaa lukuun ottamatta.
Lila - jumalallinen leikki.
3. Madhyama Vak (madhyama-väliaste, keskiaste, vak-puhe) - ajattelun taso, ajatuksen siirtäminen kuvien avulla, telepaattinen viestintä, täydellisen ymmärryksen taso.
Puolijumalien taso.
4. Vaikārikāvak on fyysisen puheen (tavallisen puheen) taso.
Kuulemamme taso kuljettaa 17 % puheen informaatiosta.
Sri yantra. Avaruuden ja modernin tieteen yhteensovittaminen.
Monet ihmiset tietävät, mikä Sri yantra on. Se on tunnetuin kaikista tantrisista yantroista. Sri yantra edustaa kosmoksen mystistä järjestelyä, ja se muodostuu kahdessa suunnassa olevien kolmioiden keskinäisestä risteyksestä: neljä kärkeä ylöspäin symboloi miesperiaatetta ja viisi kärkeä alaspäin symboloi naisperiaatetta. Tämä yantra keksittiin antamaan kuva olemassaolon täydellisyydestä ja kokonaisuudesta, jotta adepti voi sijoittaa tämän kuvan sisimpäänsä toteuttaakseen lopullisesti ykseytensä maailmankaikkeuden kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parāvācin (jumalallisen puheen) tasolla luomisen, ajattelun ja puheen prosessit ovat yhtä.
Äänen transformaation vaiheet
1. Paravak (para-korkein, vak-puhe) - jumalallinen taso.
Paravak-tasolla (jumalallinen puhe) luomisen, ajattelun ja puheen prosessit ovat yhtä.
2. Pashyantivak (pashyanti-nähdä, vak-puhe) - jumalallisen äänen heijastuminen aineellisessa äänimaailmassa puhtaassa tietoisuudessa (henkinen näkemys).
Ääni säilyttää kaikki mahdollisuutensa ja kantaa sisällään kaikki objektin ikuiset piirteet lilaa lukuun ottamatta.
Lila - jumalallinen leikki.
3. Madhyama Vak (madhyama-väliaste, keskiaste, vak-puhe) - ajattelun taso, ajatuksen siirtäminen kuvien avulla, telepaattinen viestintä, täydellisen ymmärryksen taso.
Puolijumalien taso.
4. Vaikārikāvak on fyysisen puheen (tavallisen puheen) taso.
Kuulemamme taso kuljettaa 17 % puheen informaatiosta.
Sri yantra. Avaruuden ja modernin tieteen yhteensovittaminen.
Monet ihmiset tietävät, mikä Sri yantra on. Se on tunnetuin kaikista tantrisista yantroista. Sri yantra edustaa kosmoksen mystistä järjestelyä, ja se muodostuu kahdessa suunnassa olevien kolmioiden keskinäisestä risteyksestä: neljä kärkeä ylöspäin symboloi miesperiaatetta ja viisi kärkeä alaspäin symboloi naisperiaatetta. Tämä yantra keksittiin antamaan kuva olemassaolon täydellisyydestä ja kokonaisuudesta, jotta adepti voi sijoittaa tämän kuvan sisimpäänsä toteuttaakseen lopullisesti ykseytensä maailmankaikkeuden kanssa.Ja monet ovat kuulleet äänestä OM . Vedalaisen mukaan että ääni om oli Brahmanin ensimmäinen, vielä ilmenemätön ilmentymä, joka synnytti havaitun maailmankaikkeuden, joka sai alkunsa tämän äänen aiheuttamasta värähtelystä.
Tohtori Hans Jenny, tiedemies, omisti kymmenen vuotta elämästään äänen vaikutusten tutkimiselle epäorgaaniseen aineeseen ja talletti näiden vaikutusten tulokset valokuvafilmille.
Hän asetti erilaisia aineita - vettä tai muita nesteitä, muovia, hartsia, savea, pölyä - teräslevyille ja pani levyt värähtelemään eri taajuuksilla. Hänen edeltäjänsä ja tärkein innoittajansa oli saksalainen tiedemies Ernst Chladni (1756-1827), joka myös kokeili ääntä.
Chladni kaatoi hiekkaa lasilevylle ja sai lasin värähtelemään ajamalla viulujousella levyn reunaa pitkin. Hiekanjyvät muodostivat lasille kauniita symmetrisiä kuvioita.
Kun hän teki useita kokeita mantralla ”OM”, hän havaitsi seuraavaa: kun mantraa laulettiin oikein tonoskooppiin, ensin ilmestyi ympyröitä, sitten ne täyttyivät keskittyneillä neliöillä ja kolmioilla, jotka muodostivat Sri Yantran.
Tutkimuksessaan tohtori havaitsi myös, että kun kahden muinaisen kielen, sanskritin ja heprean, vokaalikirjaimia lausuttiin, tonoskoopissa oleva hiekka otti näiden vokaalien kirjoitusmerkkien muodon. Nykykielet sen sijaan tuottivat kuvaan kaaosta. Ehkä nämä ovat ominaisuuksia, joihin termi ”pyhä kieli” viittaa? Onko muilla kielillä samanlaisia ominaisuuksia? Koska aina on oletettu, että näillä kielillä on kyky vaikuttaa ja muuttaa fyysistä todellisuutta pyhien tavujen ja mantrojen lausumisen kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja monet ovat kuulleet äänestä OM . Vedalaisen mukaan että ääni om oli Brahmanin ensimmäinen, vielä ilmenemätön ilmentymä, joka synnytti havaitun maailmankaikkeuden, joka sai alkunsa tämän äänen aiheuttamasta värähtelystä.
Tohtori Hans Jenny, tiedemies, omisti kymmenen vuotta elämästään äänen vaikutusten tutkimiselle epäorgaaniseen aineeseen ja talletti näiden vaikutusten tulokset valokuvafilmille.
Hän asetti erilaisia aineita - vettä tai muita nesteitä, muovia, hartsia, savea, pölyä - teräslevyille ja pani levyt värähtelemään eri taajuuksilla. Hänen edeltäjänsä ja tärkein innoittajansa oli saksalainen tiedemies Ernst Chladni (1756-1827), joka myös kokeili ääntä.
Chladni kaatoi hiekkaa lasilevylle ja sai lasin värähtelemään ajamalla viulujousella levyn reunaa pitkin. Hiekanjyvät muodostivat lasille kauniita symmetrisiä kuvioita.
Kun hän teki useita kokeita mantralla ”OM”, hän havaitsi seuraavaa: kun mantraa laulettiin oikein tonoskooppiin, ensin ilmestyi ympyröitä, sitten ne täyttyivät keskittyneillä neliöillä ja kolmioilla, jotka muodostivat Sri Yantran.
Tutkimuksessaan tohtori havaitsi myös, että kun kahden muinaisen kielen, sanskritin ja heprean, vokaalikirjaimia lausuttiin, tonoskoopissa oleva hiekka otti näiden vokaalien kirjoitusmerkkien muodon. Nykykielet sen sijaan tuottivat kuvaan kaaosta. Ehkä nämä ovat ominaisuuksia, joihin termi ”pyhä kieli” viittaa? Onko muilla kielillä samanlaisia ominaisuuksia? Koska aina on oletettu, että näillä kielillä on kyky vaikuttaa ja muuttaa fyysistä todellisuutta pyhien tavujen ja mantrojen lausumisen kautta.ÄÄNEN LUONNE - olemisen alkulähteet.
Noin 100 vuotta sitten kuuluisat tiedemiehet Tesla ja Schrödinger totesivat, että ”kaikki on värähtelyä” (tai aaltofunktiota). Kuitenkin jo kauan ennen sitä, noin 5000 vuotta sitten, Srila Vyasadeva, Vedanta Sutran (klassinen vedalainen tutkielma) kirjoittaja kertoi meille, että kaikki alkaa äänestä.
Toisin kuin nykyihmiset, muinaiset arjalaiset tiesivät paljon äänestä. Riittää, kun tarkastellaan kaoottisesti rakennettuja eurooppalaisia aakkosia ja täydellisesti järjestettyjä sanskritin kielioppeja ja fonetiikkaa, joissa jokainen kirjain vastaa tiettyä jumalallista energiaa. Itse asiassa eurooppalainen fonetiikka syntyi sen jälkeen, kun saksalaiset ja englantilaiset tutkijat alkoivat tutustua muinaisen vedalaisen sivilisaation perintöön kaksi tai kolme vuosisataa sitten. Professori MacDonaldin sanoin ”me [eurooppalaiset] emme pysty laittamaan edes omia aakkosiamme järjestykseen”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ÄÄNEN LUONNE - olemisen alkulähteet.
Noin 100 vuotta sitten kuuluisat tiedemiehet Tesla ja Schrödinger totesivat, että ”kaikki on värähtelyä” (tai aaltofunktiota). Kuitenkin jo kauan ennen sitä, noin 5000 vuotta sitten, Srila Vyasadeva, Vedanta Sutran (klassinen vedalainen tutkielma) kirjoittaja kertoi meille, että kaikki alkaa äänestä.
Toisin kuin nykyihmiset, muinaiset arjalaiset tiesivät paljon äänestä. Riittää, kun tarkastellaan kaoottisesti rakennettuja eurooppalaisia aakkosia ja täydellisesti järjestettyjä sanskritin kielioppeja ja fonetiikkaa, joissa jokainen kirjain vastaa tiettyä jumalallista energiaa. Itse asiassa eurooppalainen fonetiikka syntyi sen jälkeen, kun saksalaiset ja englantilaiset tutkijat alkoivat tutustua muinaisen vedalaisen sivilisaation perintöön kaksi tai kolme vuosisataa sitten. Professori MacDonaldin sanoin ”me [eurooppalaiset] emme pysty laittamaan edes omia aakkosiamme järjestykseen”.Henkisen todellisuuden tasolla ääni ei eroa itse objektista (Vedanta Sutra, 2.1.4).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkisen todellisuuden tasolla ääni ei eroa itse objektista (Vedanta Sutra, 2.1.4).
Vedanta-sutrassa (4.22) sanotaan: ”Aineellinen luomakunta on luotu äänen avulla, ja ääni on keino vapautua siitä.” Vastaavia lausumia on myös Johanneksen evankeliumissa (Uusi testamentti): ”Alussa oli sana, ja sana oli Jumalan kanssa, ja sana oli Jumala.” Mutta mikä oli sana? Vedojen mukaan ääni, josta tämä maailma luotiin, oli tavu ”OM”. Tuosta ensimmäisestä tavusta ”OM” syntyy kaikki kirjoitukset, kaikki tieto, kaikki tämän maailman monimuotoisuus.
KR 1933/-38
Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Vedat sanovat, että äänellä on voimakkain puhdistava voima ja se voi myös saastuttaa suuresti.
Vedan mukaan äänellä on voimakkain puhdistava voima, ja se voi myös saastuttaa suuresti. Ulkoiset tuhoisat äänivärähtelyt saastuttavat korvan ja sydämen (aggressiivinen ja raskas musiikki, kritiikki, kiroilu), Veda-mantrojen sisäiset äänet puhdistavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedanta-sutrassa (4.22) sanotaan: ”Aineellinen luomakunta on luotu äänen avulla, ja ääni on keino vapautua siitä.” Vastaavia lausumia on myös Johanneksen evankeliumissa (Uusi testamentti): ”Alussa oli sana, ja sana oli Jumalan kanssa, ja sana oli Jumala.” Mutta mikä oli sana? Vedojen mukaan ääni, josta tämä maailma luotiin, oli tavu ”OM”. Tuosta ensimmäisestä tavusta ”OM” syntyy kaikki kirjoitukset, kaikki tieto, kaikki tämän maailman monimuotoisuus.
KR 1933/-38
Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Vedat sanovat, että äänellä on voimakkain puhdistava voima ja se voi myös saastuttaa suuresti.
Vedan mukaan äänellä on voimakkain puhdistava voima, ja se voi myös saastuttaa suuresti. Ulkoiset tuhoisat äänivärähtelyt saastuttavat korvan ja sydämen (aggressiivinen ja raskas musiikki, kritiikki, kiroilu), Veda-mantrojen sisäiset äänet puhdistavat.Miksi ääni vaikuttaa niin voimakkaasti tietoisuuteemme? Ääni on elementeistä hienovaraisin, ja siksi sillä on voimakas havaintokyky - se voi tunkeutua syvimmälle. Ja ääni kantaa aineellisen maailman hienovaraista muotoa. Vedat kertovat meille, että kaikki on ensin olemassa hienojakoisella tasolla, eli ennen kuin objekti ilmestyy karkeassa, fyysisessä muodossa, ilmestyy ääni.
Neljä äänitasoa.
1. Äänen karkea taso on Vaikharika vāc. Karkea keho tuottaa karkean äänen, jonka aistimme havaitsevat. Tälle tasolle pääsevät ne olennot, jotka elävät karkealla tasolla (ihmiset, eläimet). Nykyaikainen tiede rajoittuu tälle tasolle, sillä se pitää ääntä elastisen väliaineen hiukkasten värähtelynä, eikä mene pidemmälle.
2. Ennen kuin lausumme karkean äänen (Vaikharika), kuulemme sen mielessämme - ajatusten äänen. Sitä kutsutaan - Madhyamaksi.
Madhyama on ajatusten ääni, jossa ääni liittyy objektiin (vishaya-sarupya). Tämä taso on jo ajatusten tasolla olevien olentojen käytettävissä....
Ja myös ihmiset, jotka ovat kehittäneet lisää psyykkisiä kykyjä (siddhi), joiden avulla he voivat lukea toisten ajatuksia (telepatia).
3. -Pashyanti vak(kirjaimellisesti ”näkyvä”) on vielä hienovaraisempi. Hienovaraisimmalla tasolla äänellä on kuvan muoto. Tämä on halujen ja ideoiden taso. Se on edelleen aineellista, mutta täällä kohde on jo erottamaton sitä määrittävästä äänestä. Tällaisen äänen avulla puhtaan älyn tasolla Vedalaiset tietäjät materialisoivat erilaisia objekteja.
Tämän tosiasian vahvisti kuuluisa tiedemies Hans Jenny, joka muodosti geometrisia rakennelmia äänen värähtelyjen avulla. Erityisesti hän jäljitteli vedaista Sri-yantraa ”Om”-värähtelyn avulla.
Kaikki luomisprosessit alkavat siitä, että alkuperäiset henkiset kohteet näytetään mielen tasolla pashyanti-äänen muodossa ideoina, visuaalisina kuvina. Vain puolijumalat jne. kykenevät ymmärtämään tämän äänitason.
He kommunikoivat tasolla, joka ei edellytä kielten tuntemusta sanojen avulla.
Ja he pystyvät kuulemaan ihmisten toiveet.
4.On kuitenkin olemassa korkeampi, alkuperäinen äänitaso, jota kutsutaan -para. Kaikki tulee ensin ulos siitä. Kaikki edellä mainitut äänitasot ovat aineellisia, ja ne ovat para - äänen heijastumia aineellisen maailmankaikkeuden
Para ääni paljastaa totuuden, jota itseensä kääntynyt mieli ei voi havaita. Se on aineellisen kokemuksen, ajan ja tilan yläpuolella. Se on kaiken aineellisen tiedon yläpuolella, joka on vain luettelo aineellisista ajatuksista ja vaikutelmista. Tämä ääni kykenee ilmentämään Herran Itsensä, joka tunnetaan nimellä Shrutekshita, ”Hän, jota voidaan nähdä korvilla”. Vain Jumala ja Hänen kumppaninsa, jotka ovat transsendentaalisella (henkisellä) tasolla, kykenevät tälle tasolle.
PARA - ääni paljastaa totuuden, jota itseensä kääntynyt mieli ei voi havaita. Se on aineellisen kokemuksen, ajan ja tilan yläpuolella. Se on kaiken aineellisen tiedon yläpuolella, joka on vain luettelo aineellisista ajatuksista ja vaikutelmista.
Tämä ääni kykenee ilmentämään Herran Itsensä, joka tunnetaan nimellä Shrutekshita, ”Hän, jota voidaan nähdä korvilla”. Vain Jumala ja Hänen kumppaninsa, jotka ovat transsendentaalisella (henkisellä) tasolla, kykenevät tälle tasolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ääni vaikuttaa niin voimakkaasti tietoisuuteemme? Ääni on elementeistä hienovaraisin, ja siksi sillä on voimakas havaintokyky - se voi tunkeutua syvimmälle. Ja ääni kantaa aineellisen maailman hienovaraista muotoa. Vedat kertovat meille, että kaikki on ensin olemassa hienojakoisella tasolla, eli ennen kuin objekti ilmestyy karkeassa, fyysisessä muodossa, ilmestyy ääni.
Neljä äänitasoa.
1. Äänen karkea taso on Vaikharika vāc. Karkea keho tuottaa karkean äänen, jonka aistimme havaitsevat. Tälle tasolle pääsevät ne olennot, jotka elävät karkealla tasolla (ihmiset, eläimet). Nykyaikainen tiede rajoittuu tälle tasolle, sillä se pitää ääntä elastisen väliaineen hiukkasten värähtelynä, eikä mene pidemmälle.
2. Ennen kuin lausumme karkean äänen (Vaikharika), kuulemme sen mielessämme - ajatusten äänen. Sitä kutsutaan - Madhyamaksi.
Madhyama on ajatusten ääni, jossa ääni liittyy objektiin (vishaya-sarupya). Tämä taso on jo ajatusten tasolla olevien olentojen käytettävissä....
Ja myös ihmiset, jotka ovat kehittäneet lisää psyykkisiä kykyjä (siddhi), joiden avulla he voivat lukea toisten ajatuksia (telepatia).
3. -Pashyanti vak(kirjaimellisesti ”näkyvä”) on vielä hienovaraisempi. Hienovaraisimmalla tasolla äänellä on kuvan muoto. Tämä on halujen ja ideoiden taso. Se on edelleen aineellista, mutta täällä kohde on jo erottamaton sitä määrittävästä äänestä. Tällaisen äänen avulla puhtaan älyn tasolla Vedalaiset tietäjät materialisoivat erilaisia objekteja.
Tämän tosiasian vahvisti kuuluisa tiedemies Hans Jenny, joka muodosti geometrisia rakennelmia äänen värähtelyjen avulla. Erityisesti hän jäljitteli vedaista Sri-yantraa ”Om”-värähtelyn avulla.
Kaikki luomisprosessit alkavat siitä, että alkuperäiset henkiset kohteet näytetään mielen tasolla pashyanti-äänen muodossa ideoina, visuaalisina kuvina. Vain puolijumalat jne. kykenevät ymmärtämään tämän äänitason.
He kommunikoivat tasolla, joka ei edellytä kielten tuntemusta sanojen avulla.
Ja he pystyvät kuulemaan ihmisten toiveet.
4.On kuitenkin olemassa korkeampi, alkuperäinen äänitaso, jota kutsutaan -para. Kaikki tulee ensin ulos siitä. Kaikki edellä mainitut äänitasot ovat aineellisia, ja ne ovat para - äänen heijastumia aineellisen maailmankaikkeuden
Para ääni paljastaa totuuden, jota itseensä kääntynyt mieli ei voi havaita. Se on aineellisen kokemuksen, ajan ja tilan yläpuolella. Se on kaiken aineellisen tiedon yläpuolella, joka on vain luettelo aineellisista ajatuksista ja vaikutelmista. Tämä ääni kykenee ilmentämään Herran Itsensä, joka tunnetaan nimellä Shrutekshita, ”Hän, jota voidaan nähdä korvilla”. Vain Jumala ja Hänen kumppaninsa, jotka ovat transsendentaalisella (henkisellä) tasolla, kykenevät tälle tasolle.
PARA - ääni paljastaa totuuden, jota itseensä kääntynyt mieli ei voi havaita. Se on aineellisen kokemuksen, ajan ja tilan yläpuolella. Se on kaiken aineellisen tiedon yläpuolella, joka on vain luettelo aineellisista ajatuksista ja vaikutelmista.
Tämä ääni kykenee ilmentämään Herran Itsensä, joka tunnetaan nimellä Shrutekshita, ”Hän, jota voidaan nähdä korvilla”. Vain Jumala ja Hänen kumppaninsa, jotka ovat transsendentaalisella (henkisellä) tasolla, kykenevät tälle tasolle.Ääni ja värähtely: Vedaisten mantrojen vaikutus materian kvanttitasolle
Veda-filosofian mukaan ääni ei ole vain viestintäväline, vaan luomisen perusta. Vedat opettavat, että mantrojen muodossa ilmaistulla äänellä on voimakas värähtelyvoima, joka voi muuttaa tietoisuutta, parantaa ja jopa vaikuttaa materiaan kaikkein hienovaraisimmilla tasoilla. Mielenkiintoista on, että myös nykyaikaisessa tieteellisessä tutkimuksessa ääntä ja värähtelyä aletaan pitää voimakkaina voimina, jotka vaikuttavat aineellisiin rakenteisiin kvanttitasolla.
Maailmankaikkeuden värähtelyluonne
Vedan mukaan koko maailmankaikkeus on värähtelyn tulos. Kaikki olemassa oleva on energiaa liikkeessä, ja ääni on yksi tärkeimmistä värähtelymuodoista.
Shabda (ääni): Vedalaisen filosofian mukaan maailmankaikkeus on saanut alkunsa äänestä. ”Om” on alkuääni, josta kaikki muut äänet ja muodot ovat syntyneet. Tätä ääntä pidetään universumin perusvärähtelynä....
Energia ja värähtely: Veda-teksteissä kerrotaan, että mantrojen äänivärähtelyt voivat vaikuttaa ympäröivään maailmaan...
Kymatiikka: Tämä on ääniaaltojen ja niiden vaikutuksen tutkimista materiaan.
Korkeataajuisia ääniä käyttävät kokeet ovat osoittaneet, että värähtelyt voivat luoda nesteisiin ja hiekkaan monimutkaisia kuvioita, jotka muodostavat harmonisia geometrisia rakenteita. Tämä prosessi heijastaa Vedalaista ajatusta...
Ääni ja solut: Tutkimukset osoittavat myös, että äänen värähtelyt voivat vaikuttaa soluihin ja niiden käyttäytymiseen. Ääniaallot voivat muuttaa solujen kalvopotentiaalia, parantaa aineenvaihduntaa ja jopa edistää kudosten korjautumista.
Kvanttifysiikka ja värähtelyt
Kvanttitasolla värähtelyillä on tärkeä rooli siinä, miten hiukkaset ovat vuorovaikutuksessa keskenään. Kvanttifysiikassa ääni ja värähtelyt voivat vaikuttaa hiukkasten energiakenttiin ja värähtelyihin.
Kvanttivärähtelyt: Kvanttimekaniikassa hiukkaset ovat jatkuvasti liikkeessä ja värähtelevät eri taajuuksilla. Tiettyihin värähtelyihin perustuvat Vedalaiset mantrat voivat vaikuttaa näihin kvanttivärähtelyihin ja saada aikaan muutoksia energiakentässä.
Resonanssivaikutus: Vedat opettavat, että mantrat luovat resonanssivärähtelyjä, jotka voivat muuttaa todellisuutta. Nykyaikainen fysiikka osoittaa, että resonanssi voi vahvistaa tai vähentää värähtelyjen amplitudia, mikä voi myös selittää mantrojen vaikutukset kvanttitasolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ääni ja värähtely: Vedaisten mantrojen vaikutus materian kvanttitasolle
Veda-filosofian mukaan ääni ei ole vain viestintäväline, vaan luomisen perusta. Vedat opettavat, että mantrojen muodossa ilmaistulla äänellä on voimakas värähtelyvoima, joka voi muuttaa tietoisuutta, parantaa ja jopa vaikuttaa materiaan kaikkein hienovaraisimmilla tasoilla. Mielenkiintoista on, että myös nykyaikaisessa tieteellisessä tutkimuksessa ääntä ja värähtelyä aletaan pitää voimakkaina voimina, jotka vaikuttavat aineellisiin rakenteisiin kvanttitasolla.
Maailmankaikkeuden värähtelyluonne
Vedan mukaan koko maailmankaikkeus on värähtelyn tulos. Kaikki olemassa oleva on energiaa liikkeessä, ja ääni on yksi tärkeimmistä värähtelymuodoista.
Shabda (ääni): Vedalaisen filosofian mukaan maailmankaikkeus on saanut alkunsa äänestä. ”Om” on alkuääni, josta kaikki muut äänet ja muodot ovat syntyneet. Tätä ääntä pidetään universumin perusvärähtelynä....
Energia ja värähtely: Veda-teksteissä kerrotaan, että mantrojen äänivärähtelyt voivat vaikuttaa ympäröivään maailmaan...
Kymatiikka: Tämä on ääniaaltojen ja niiden vaikutuksen tutkimista materiaan.
Korkeataajuisia ääniä käyttävät kokeet ovat osoittaneet, että värähtelyt voivat luoda nesteisiin ja hiekkaan monimutkaisia kuvioita, jotka muodostavat harmonisia geometrisia rakenteita. Tämä prosessi heijastaa Vedalaista ajatusta...
Ääni ja solut: Tutkimukset osoittavat myös, että äänen värähtelyt voivat vaikuttaa soluihin ja niiden käyttäytymiseen. Ääniaallot voivat muuttaa solujen kalvopotentiaalia, parantaa aineenvaihduntaa ja jopa edistää kudosten korjautumista.
Kvanttifysiikka ja värähtelyt
Kvanttitasolla värähtelyillä on tärkeä rooli siinä, miten hiukkaset ovat vuorovaikutuksessa keskenään. Kvanttifysiikassa ääni ja värähtelyt voivat vaikuttaa hiukkasten energiakenttiin ja värähtelyihin.
Kvanttivärähtelyt: Kvanttimekaniikassa hiukkaset ovat jatkuvasti liikkeessä ja värähtelevät eri taajuuksilla. Tiettyihin värähtelyihin perustuvat Vedalaiset mantrat voivat vaikuttaa näihin kvanttivärähtelyihin ja saada aikaan muutoksia energiakentässä.
Resonanssivaikutus: Vedat opettavat, että mantrat luovat resonanssivärähtelyjä, jotka voivat muuttaa todellisuutta. Nykyaikainen fysiikka osoittaa, että resonanssi voi vahvistaa tai vähentää värähtelyjen amplitudia, mikä voi myös selittää mantrojen vaikutukset kvanttitasolla.Veda-mantrat ja niiden kvanttivaikutukset
Vedalaisilla mantroilla, kuten Om, Gayatri Mantra ja muilla, on ainutlaatuisia värähtelyominaisuuksia, jotka vaikuttavat tietoisuuteen ja fyysiseen maailmaan.
Om: Tätä alkuääntä pidetään värähtelynä, josta maailmankaikkeus sai alkunsa. Kvanttitasolla ”Om” voi toimia resonanssivärähtelynä, joka vaikuttaa aineen taajuuksiin.
Gayatri-mantra: Tällä mantralla uskotaan olevan voima puhdistaa mieltä ja kehoa vaikuttamalla energiavirtoihin ja soluihin. Kvanttifysiikan näkökulmasta katsottuna mantran äänivärähtelyt voivat vahvistaa energiaa subatomihiukkasten tasolla.
Miten mantrat muuttavat todellisuutta?
Vedat opettavat, että mantrojen toistaminen voi muuttaa todellisuutta vaikuttamalla tietoisuuteen ja materiaan. Tämä prosessi voidaan selittää kvanttifysiikan termein energiakenttiin ja taajuuksiin kohdistuvan vaikutuksen kautta.
Tietoisuus tarkkailijana: Kvanttifysiikassa on ajatus, että tarkkailijan tietoisuus vaikuttaa kvanttitiloihin. Veda-filosofian mukaan mantrat toimivat tietoisuuden tasolla muuttamalla ihmisen .... ja vaikuttamalla hänen todellisuuskäsitykseensä.
Meditaatio ja mantrat:
Kun henkilö meditoi mantrojen avulla, hänen aivonsa alkavat värähtää korkeammalla taajuudella, mikä luo resonanssin kvanttikenttien kanssa. Tämä voi johtaa materiaalisen todellisuuden muuttumiseen tietoisen vaikuttamisen kautta.
Johtopäätös:
Veda-mantrat ja kvanttitodellisuus
Ääni ja värähtely ovat avainasemassa sekä vedalaisessa filosofiassa että kvanttifysiikassa.
Vedat opettavat, että mantrat voivat muuttaa materiaa ja tietoisuutta värähtelyn avulla, mikä saa vahvistusta nykyaikaisesta tieteellisestä tutkimuksesta.
Kvanttifysiikka vahvistaa, että värähtelyt voivat vaikuttaa hiukkasten ja energiakenttien käyttäytymiseen.
Vedalaiset mantrat toimivat resonoivina värähtelyinä, jotka voivat muuttaa todellisuutta kvanttitasolla.
Mantrat ovat hyvin voimakkaita äänivärähtelyjä, ja ne voivat toimia kuin miekka, joka murtaa ympärillämme olevan negatiivisen energian.
Ääni itsessään vaikuttaa aineeseen ja tietoisuuteen. Se voi stimuloida, puhdistaa jne.
Täysin pakanallin uskonto ei varmasti tuo pelastusta kellekään, vaihn riita toisen halveksintaa tappamista, väärän ukonnon varjolla.
Ketjusta on poistettu 235 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224764- 203865
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082514- 272271
- 342084
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391979- 371908
- 151778
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191527- 121441