Corolla Verso 1.8

Pera

Millaiset kokemukset uudesta Versosta? Olen pari kertaa käynyt koeajamassa tuolla ja hyvältä vaikuttaa. On siis yksi varteen otettava vaihtoehto uuden auton hakinnassa.

19

5343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajettu

      eikä mitään vikaa ollut, ei siis niin yhtikäs mittään.

      Suosittelen.....

      • ihanko

        höpön höpön-satusetä


    • Verso

      Versosta sellainen kokemus että talvikeleille renkaan matala profiili ei ole hyvä, jotenkin rengas leikkaa urien laitaan kiinni epämiellyttävästi.
      Toinen huomio on että 1.8 koneen sijaan ottaisin mielummin jo dieselin pienellä lisäpanostuksella.
      muutoin autosta ei ole kuin pelkkää hyvää sanottavaa - osta pois!

      • Halusin nyt tähän(kin) soppaan tökätä sormeni :)
        Mainihit aivan aiheesta matalan profiilin renkaista.Nyky suuntaus on vaan sellainen,että vannekoko kasvaa,jolloin renkaan profiili pienenee.Tämä ei välttämättä paha asia ole muualla,kuin täällä pohjolan olosuhteissa.
        Jollei halua lähteä nostamaan (esim. Versossa 60-sarjaan) rengasprofiilia,niin kannattaa talvirenkaiksi valita sellaiset,joissa olka-alueet on pyöreemmät.Näin muodoin rengas myötäilee polanteita/uria ja "kipuaa" loivemmin uran/polanteen päälle.
        Tämä(kin)asia on tosin kaks piippunen.Toiset tykkää,että on terävempi olka-alue renkaassa,jolloin kääntyminen tehostuu,kun rengas "pureutuu" ulkoreunasta maahan paremmin.Toiset tykkää taas enempi aliohjautuvasta renkaasta.Jyrkempi (terävempi)olka-alue yhdessä matalan profiilin kanssa saattaa aiheuttaa pientä epämieluista tunnetta polanteisilla/uraisilla teillä ilmentyen hakemisena,tai "töksähtelyinä" (toi töksähys on kovasti liioiteltu sanonta,mut en parempaakaan sanaa löytänyt tähän hätään)
        En halua viisastella tässä,mut tämä ihan tipsuna seuraaviin rengaskauppoihin,jos tämän tyylinen asia askarruttaa.
        Sanomattakinhan on selvää,että rengaspaineet on syytä olla kohillaan.Versonkin kohalla ei ole yhtään liikaa,jos laittaa 2.6 bar:i kaikkin pyöriin ja sekalaiselle kuormaukselle.Kitkarenkaalle voi turvallisin mielin laittaa 0.1-0.2 bar:ia enempikin.Tietenkin toi ilmanpaineen mittaus tulisi suorittaa sisätiloissa lämpöisessä.... :)
        Talvikeli on aina talvikeli renkasita riippumatta.Vaikka moniin nykyautoihin tuleekin ajonvakautusta yms.,niin fysiikanlakeja ei ne kumoa.Malttia talvikeliin :)


      • Pera

        Onko tuohon diesel-koneeseen saatavilla toimivaa moottorilämmitintä? Webasto tai vast. ei kiinnosta hinnan puolesta


      • clean
        Pera kirjoitti:

        Onko tuohon diesel-koneeseen saatavilla toimivaa moottorilämmitintä? Webasto tai vast. ei kiinnosta hinnan puolesta

        Eikö noissa Tojon dieseleissä ole Webasto vakiona kaikissa malleissa?


      • visar
        clean kirjoitti:

        Eikö noissa Tojon dieseleissä ole Webasto vakiona kaikissa malleissa?

        Ei ole enää vakiona polttoaine-lämmitintä.
        Ainakaan -05 Corolla Versossa, D4D Sol.
        Siinä on sellainen Hot Gas Heater, jonka toiminta
        periaatetta yritin tuolla aiemmin kysellä.
        Ostin autokaupan yhteydessä Webaston (1600e),
        koska epäilin lämmön riittävyyttä kovilla pakkasilla. Toinen syy oli näiden uudentyyppisten
        'lohko'lämmittimien tehottomuus.
        PS. Autokaupan yhteydessä ostetussa Webastossa
        on auton 3v. takuu! Tämä tuli testattua edellisen auton kanssa, ilman kitinöitä korjasivat.


      • visar
        visar kirjoitti:

        Ei ole enää vakiona polttoaine-lämmitintä.
        Ainakaan -05 Corolla Versossa, D4D Sol.
        Siinä on sellainen Hot Gas Heater, jonka toiminta
        periaatetta yritin tuolla aiemmin kysellä.
        Ostin autokaupan yhteydessä Webaston (1600e),
        koska epäilin lämmön riittävyyttä kovilla pakkasilla. Toinen syy oli näiden uudentyyppisten
        'lohko'lämmittimien tehottomuus.
        PS. Autokaupan yhteydessä ostetussa Webastossa
        on auton 3v. takuu! Tämä tuli testattua edellisen auton kanssa, ilman kitinöitä korjasivat.

        Suomeen tuotavissa malleissa ei ole enää webastoa
        mutta ohjekirjaan on jäänyt tuo mainitsemani
        hot gas heater , joka Tietenkin tarkoittaa Webastoa tms. Uusissa malleissa tästä napista
        kytkeytyy vastukset joilla tehdään tarvittaessa
        lisälämpöä, joutokäynnin kierrosluku nousee myös.


      • verso
        make.roadrunner kirjoitti:

        Halusin nyt tähän(kin) soppaan tökätä sormeni :)
        Mainihit aivan aiheesta matalan profiilin renkaista.Nyky suuntaus on vaan sellainen,että vannekoko kasvaa,jolloin renkaan profiili pienenee.Tämä ei välttämättä paha asia ole muualla,kuin täällä pohjolan olosuhteissa.
        Jollei halua lähteä nostamaan (esim. Versossa 60-sarjaan) rengasprofiilia,niin kannattaa talvirenkaiksi valita sellaiset,joissa olka-alueet on pyöreemmät.Näin muodoin rengas myötäilee polanteita/uria ja "kipuaa" loivemmin uran/polanteen päälle.
        Tämä(kin)asia on tosin kaks piippunen.Toiset tykkää,että on terävempi olka-alue renkaassa,jolloin kääntyminen tehostuu,kun rengas "pureutuu" ulkoreunasta maahan paremmin.Toiset tykkää taas enempi aliohjautuvasta renkaasta.Jyrkempi (terävempi)olka-alue yhdessä matalan profiilin kanssa saattaa aiheuttaa pientä epämieluista tunnetta polanteisilla/uraisilla teillä ilmentyen hakemisena,tai "töksähtelyinä" (toi töksähys on kovasti liioiteltu sanonta,mut en parempaakaan sanaa löytänyt tähän hätään)
        En halua viisastella tässä,mut tämä ihan tipsuna seuraaviin rengaskauppoihin,jos tämän tyylinen asia askarruttaa.
        Sanomattakinhan on selvää,että rengaspaineet on syytä olla kohillaan.Versonkin kohalla ei ole yhtään liikaa,jos laittaa 2.6 bar:i kaikkin pyöriin ja sekalaiselle kuormaukselle.Kitkarenkaalle voi turvallisin mielin laittaa 0.1-0.2 bar:ia enempikin.Tietenkin toi ilmanpaineen mittaus tulisi suorittaa sisätiloissa lämpöisessä.... :)
        Talvikeli on aina talvikeli renkasita riippumatta.Vaikka moniin nykyautoihin tuleekin ajonvakautusta yms.,niin fysiikanlakeja ei ne kumoa.Malttia talvikeliin :)

        Ihan asialliset tipsit annoit, pyöreämpiolkaisia olen itsekkin kaivannut.


    • Äksviis

      Mitkäs siinä Corolla versossa on tavaratilan mitat? Ei löytynyt kuin pelkkiä litratilavuuksia. Kiinnostaisi mahtuuko 89 x 74 x 39 cm rattaat takaluukkuun. Olisi meinaan mukava jos emmännänkin autoon kaksosrattaat menisivät. Eli riittääkö corolla verso vai pitääkö ostaa avensis verso. Pari kolme vuotiaan avensiksenhan saa toki uuden corollan hinnalla, mutta uusi on aina uusi.

      • Rami

        Mitat on 106 minimileveys, 84 pituus ja 83 korkeus joten kyllä ne rattaat sinne menee. Korkeutta tavaratilan suojaverkon alla en tiedä, mutta se ei liene esteenä. Takapenkkejä saa siirrettyä lisäksi joten käytännössä tavaratilasta saa hyvän kokoisen.


      • Pera
        Rami kirjoitti:

        Mitat on 106 minimileveys, 84 pituus ja 83 korkeus joten kyllä ne rattaat sinne menee. Korkeutta tavaratilan suojaverkon alla en tiedä, mutta se ei liene esteenä. Takapenkkejä saa siirrettyä lisäksi joten käytännössä tavaratilasta saa hyvän kokoisen.

        Onko 7-paikkaisessa Corolla Versossa tavaratilansuojaverho?


      • visar
        Pera kirjoitti:

        Onko 7-paikkaisessa Corolla Versossa tavaratilansuojaverho?

        kyllä siinä on.


    • Pera

      Joo, Corollan osto alkaa olla jo todella lähellä. Tarkoituksena on laittaa kesäksi 17" alut ja kumet (45/255). Renkaat tuovat n. 1cm lisää leveyttä puolelleen, mutta tuskin tulee mitään ongelmia muuta, kuin ajettavuus kovenee. Onko kokemuksia 17" renkaista corolla versossa? Onko auton hankineella kellään tullut vielä ilmi, että jokin varuste jäi hankkimatta?

      • Ite oon ainakin ollut tosi tyytyväinen tämän alkutaipaleen ajan Versooni.Hyvä ajettava(parempi kuin corolla wagon -03),hyvä näkyväisyys,vääntävä kone ja ennen kaikkea ei vikoja eikä natinoita! Tuntuu hyvälle ajella hiljasella autolla esim.sivuteillä,kun voi katella komeita maisemia hiljaisesta cabiinista.Tai sitten kaupunkiliikenteessä "päätä ylempänä" muita :)
        Itellä on sol-varustetaso,johon on lisätty vetokoukku(irroitettava ehtottomasti!),metalliväri,roiskeläpät,varashälytin.
        Takapaksiin kannattaa ostaa muovikaukalo,jos on mökkeily ihmisiä.Helppo pitää puhtaana,jos jotain sattuu läikähtämään,tai moottorisaha vuotaman benziinit alleen. :)
        Tuosta rengaskoosta sen verran,jotta tuolla koolla (225/45r17) saat renkaat,joissa on pitempi vierintäkehä suhteessa alkuperäiseen (205/55r16) renkaisiin.Tämä tarkoittaa,että moottorin kierrokset on hieman alempana ja mittari heitto kuihtuu olemattomiin.(rengashan on yksi osa kokonaisvälitystä)Jos taas haluat saman kokoiset (vierintäkehältään siis)kuin alkuperäiset renkaat,on rengaskoko 215/45r17).Näyttävyyttä toi tuo lisää,kun on matalaprofiiliset renkaat,mut samalla karkealla asfaltilla hieman jyrisevämmät renkaat.Jollet aja keskieuroopassa,niin valitse H-nopeusluokan(max.210 km/h) renkaat V-nopeusluokan(max 240 km/h) sijaan.Tämä hieman "lievittää" jyrinää,kun rengas ei ole niin kova.
        Ei muuta kuin rengaskauppohin katselemaan komeita vanteita (muista vanteen offset!!)ja rengas vaihtoehtoja!Nyt on tarjontaa ainakin runsaasti ja ei ole ruuhkaa:voi tehdä hienoja kysymyksiä myyjille ja juoda kupin kaffetta ilman tönimisiä,heheh :))


        Unohtu vielä yksi asia:luukut menee kovillakin pakkasilla(joita on nyt piisannu) tosi hyvin kiinni!Ei tarvihe paiskoa,tai vastaavaa.


      • why
        make.roadrunner kirjoitti:

        Ite oon ainakin ollut tosi tyytyväinen tämän alkutaipaleen ajan Versooni.Hyvä ajettava(parempi kuin corolla wagon -03),hyvä näkyväisyys,vääntävä kone ja ennen kaikkea ei vikoja eikä natinoita! Tuntuu hyvälle ajella hiljasella autolla esim.sivuteillä,kun voi katella komeita maisemia hiljaisesta cabiinista.Tai sitten kaupunkiliikenteessä "päätä ylempänä" muita :)
        Itellä on sol-varustetaso,johon on lisätty vetokoukku(irroitettava ehtottomasti!),metalliväri,roiskeläpät,varashälytin.
        Takapaksiin kannattaa ostaa muovikaukalo,jos on mökkeily ihmisiä.Helppo pitää puhtaana,jos jotain sattuu läikähtämään,tai moottorisaha vuotaman benziinit alleen. :)
        Tuosta rengaskoosta sen verran,jotta tuolla koolla (225/45r17) saat renkaat,joissa on pitempi vierintäkehä suhteessa alkuperäiseen (205/55r16) renkaisiin.Tämä tarkoittaa,että moottorin kierrokset on hieman alempana ja mittari heitto kuihtuu olemattomiin.(rengashan on yksi osa kokonaisvälitystä)Jos taas haluat saman kokoiset (vierintäkehältään siis)kuin alkuperäiset renkaat,on rengaskoko 215/45r17).Näyttävyyttä toi tuo lisää,kun on matalaprofiiliset renkaat,mut samalla karkealla asfaltilla hieman jyrisevämmät renkaat.Jollet aja keskieuroopassa,niin valitse H-nopeusluokan(max.210 km/h) renkaat V-nopeusluokan(max 240 km/h) sijaan.Tämä hieman "lievittää" jyrinää,kun rengas ei ole niin kova.
        Ei muuta kuin rengaskauppohin katselemaan komeita vanteita (muista vanteen offset!!)ja rengas vaihtoehtoja!Nyt on tarjontaa ainakin runsaasti ja ei ole ruuhkaa:voi tehdä hienoja kysymyksiä myyjille ja juoda kupin kaffetta ilman tönimisiä,heheh :))


        Unohtu vielä yksi asia:luukut menee kovillakin pakkasilla(joita on nyt piisannu) tosi hyvin kiinni!Ei tarvihe paiskoa,tai vastaavaa.

        Sori että puutun juttustasi vain yhteen lauseeseen, mutta miksi ihmeessä: vetokoukku(irroitettava ehtottomasti!).

        Itselläni on corolla 05 ja olin todella pettynyt, kun en muistanut vetokoukkua tilatessani sanoa että laittakaa kiinteä. Kaupungissa kun ajelen, niin jo 2 peräpuskurikorjausta olisi tullut ilman koukkua. Eli vaivaa on säästynt aika paljon. Eihän tuota irroitettavaa taas uskalla pitää paikallaan, jos sen joku vaikka pöllii..Takakontissa se nyt vaan pyörii, kun on varulta kuitenkin pidettävä mukana.
        Joten valaiskaapa minua joku edes yhdellä syyllä tuolle irroituksen tarpeellisuudelle.


      • why kirjoitti:

        Sori että puutun juttustasi vain yhteen lauseeseen, mutta miksi ihmeessä: vetokoukku(irroitettava ehtottomasti!).

        Itselläni on corolla 05 ja olin todella pettynyt, kun en muistanut vetokoukkua tilatessani sanoa että laittakaa kiinteä. Kaupungissa kun ajelen, niin jo 2 peräpuskurikorjausta olisi tullut ilman koukkua. Eli vaivaa on säästynt aika paljon. Eihän tuota irroitettavaa taas uskalla pitää paikallaan, jos sen joku vaikka pöllii..Takakontissa se nyt vaan pyörii, kun on varulta kuitenkin pidettävä mukana.
        Joten valaiskaapa minua joku edes yhdellä syyllä tuolle irroituksen tarpeellisuudelle.

        Eipä tuo minnuu ainakaan haittaa,jos puututaan/kysytään asioita,jotka askarruttaapi kysyjää,joten ei soreja! :)
        Vetokoukku ja irroitettava ihan siksi,kun miusta kiinteä on sellainen "töröke".Eli on hieman siistimpi ahteri,kun ei ole koukku paikoillaan.Toki ei toi irroitettavakaan ole näkymätön ja on oma vaiva kaivaa aina takapaksista koukku ja laittaa paikoilleen ja pyyhkiä käytön jäliltä,rasvata liikkuvat osat jne...joten on miinuksiakin (hinnan ohella) tossa irroitettavassa koukussa.Mut mun silmissä toi irroitettavuus ihan ton siisteyden takia.Olet oikeasssa,jotta suojaa omaa autoa kevyissä töytäsyissä,tai itse jos arvioi etäisyyden väärin peruuttaessa(esim.seinään).
        Noh,näkee tuolla parkkiruuduissa niin hapettuneita irroitettavia koukkuja,joita epäilen kyllä kiinteiksi koukuiksi,heh :) Mut harmittaa kyllä jos koukku on pöllitty yön aikana.Ihmettelen kyllä,jotta mihin joku lättähattu sitä mahtaa tarvita..varmaan vetelevät mopojensa perässä ja rääkkäävät rauhoitettua vetokoukkua,hehe :)
        Kuten tiedätkin,niin versossa(varsinkin 5 paikkasessa) on hyvät säilytystilat takapaksissa kansien alla.Joten koukku mahtuu suojapussukassaan sinne hienosti,sekä lukuisa määrä muita tarpeellisia tarvikkeita.


    • Petteri-69

      Käsittämättömän luotettava auto. Ostin Toyota Corolla Verson 1,8 bensiini, Linea Sol 7-paikkaisen v.2007 Nyt ajettu 380 tkm. Vain jarrupalat vaihdettu.

      • Savonenkov

        Tuo on aika normaalia Toyotalle, muissa merkeissä olisi saanut vaihtaa jo yhtä sun toista.

        Toyota on kuuluisa juuri alustan osien kestävyydestä ja mitä itse olen kuullut, niin koiranluut tai raidetangot kestävät monesti tuollaiset 450 000 - 500 000 km ja sama koskee iskareita. Tämä on se laatuylivoima, josta Toyota tunnetaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4983
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4219
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2105
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

      No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

      Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1483
    8. OP Kaskimaa

      Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

      kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1144
    Aihe