Aamulehti 19. tammikuuta, autotoimittaja Kari Pitkänen toteaa Vitaran koeajon perusteella, että "Vitara on mukava, tukeva ja suuntavakaa vaikka ajettaisiin jääpinnalla. Allgrip-nelivetojärjestelmä toimii jäisillä ja polanteisilla talviteillä viiveettä, vaikka alla on kitkarenkaat. Etupenkit ovat mukavat ja lämpiävät tehokkaasti".
Lopputoteamana "neliveto, automaatti ja moderni turvavarustelu 27.000 euron hinnalla on Suomen oloissa lyömätön yhdistelmä".
Nyt ei muuta kuin itse koeajolle ja kauppoja hieromaan!
Vitarassa kaikki kohdillaan
30
176
Vastaukset
- On_kohdillaan_on
Neliveto on vakiona muun Suzuki-malliston tapaan. Kori on muodoltaan käytännöllinen, pienet ulkomitat on hyödynnetty tehokkaasti. Tavaratilakin riittää mainiosti useimpiin tarpeisiin, ainoastaan ohjaustunto on turhan köykäinen.
Ohjauksen palautus ei toiminut oikein, vaan ratti jäi aina 5 cm vinoon. Suoralla tiellä sai koko ajan ohjata autoa menemään suoraan.
Eniten ajettavuudessa häiritsevä tekijä on todella tunnotun ja kuminauhamainen ohjaustuntuma. Voimakkaasti tehostettu ohjaus ei myöskään vakuuta suuntavakaudella.
Huonoa: Suuntavakavuus
Vitaran ohjaus ei ole tarkka ja Auto-ajomoodilla ohjautuminen on muutenkin vähän epämääräistä, Suzuki ei kulje itsekseen suoraan vaan sitä joutuu pienillä liikkeillä ohjaamaan koko ajan. Ohjauksessa ei ole selkeää keskikohtaa ja Vitaralla on taipumusta vaellella.- EI_Jatkoon
Unohdit lisätä loppuun: EI JATKOON (=ei ole TODELLISUUDESSA pätäkkää sen vertaa)
samoilla varustettu itäaato skoota 70 000€ ja skoda sentään ruostuu nopeasti ja laatutilastoissa aina häntäpäässä, skodan jälleenmyynti markkinoiden huonoin.
- Minäollakurko
Voihan pärkele pärkele sentään. Minä tiedä, viratarassa huono ohjaus. Minä kurko autoasioissa. Sanon tämä vielä kerran älkää ostako vitara. Sitä saa ohjata suoralla tiellä, ei hyvä.
- Minäollakurko
Minä lisätä vielä että laatu vain keskinkertainen. Älä siis osta. Ei jatkoon.
- Kiinnostaa_
Eli ne moittii, joilla ei ole Suzuki Vitaraa eivätkä todennäköisesti ole koskaan sellaisella edes ajaneet.
Sain tällaisen käsityksen edellä olevasta.- Atkerkki2
Hah hah haa. Erkki on omistanut kaksi suzukia. Ensimmäisen ja viimeisen. Tunnoton ohjaus johti merkin vaihtoon. Lisätään että EI JATKOON.
- De-Facto
"Atkerkki2" on monasti kirjoittanut, että Vitarassa on TAHMEA ohjaus.
Tuon väitteen perusteella pystyy jokainen Vitaralla oikeasti ajanut toteamaan, ettei Atkerkki2 ole koskaan Vitaralla ajanut. Tuskin edes istunut kyydissä. - Atkerkki2
Erkillä on ollut vitara. Meni vaihdossa kuin väärä raha. Nyt on auto joka KULKEE SUORAAN.
- De-Facto
"Erkillä on ollut vitara. "
Tuskin on ollut, koska kirjoittelet sellaisia väitteitä jotka jokainen Vitaralla oikeasti ajanut pystyy helposti toteamaan, ettei kukaan Vitaralla ajanut ainakaan väittäisi. Kannattaisi käydä edes koeajolla, ettei ihan ilmiselvistä virheistä kiinni jää. Kas kun paras valeuutinen on sellainen jossa on edes hiukkasen totta mukana. Ja jos setissä on väitteitä, jotka ainakaan eivät pidä paikkaansa, niin koko korttitalosi romahtaa. Niin kuin Atkerkilla nyt on käynyt.
Ilmiselvää - Koeajot
Ainoastaan ohjaustunto on turhan köykäinen.
Ohjauksen palautus ei toiminut oikein, vaan ratti jäi aina 5 cm vinoon.
Eniten ajettavuudessa häiritsevä tekijä on todella tunnotun ja kuminauhamainen ohjaustuntuma. .
Huonoa: Suuntavakavuus
Ohjauksessa ei ole selkeää keskikohtaa ja Vitaralla on taipumusta vaellella. - Atkerkki2
Ainoastaan ohjaustunto on turhan köykäinen.
Ainoastaan ohjaustunto on turhan köykäinen.
Ainoastaan ohjaustunto on turhan köykäinen.
Ainoastaan ohjaustunto on turhan köykäinen.
Ainoastaan ohjaustunto on turhan köykäinen.
TIRSK. - De-Facto
Atkerkin on himppasen huvittavaa tässä kohtaa enää kirjoitella yhtään mitään. Kas kun menit tuossa aikaisemmin paljastamaan, ettet ole koskaan Vitaralla ajanut. Taidetaan tuosta käyttää termiä, "sorruit lapsukseen"
- nivelrikko
Kävin ns, pitkäkän koeajon motarilla Vitaralla viikko sitte ja olkapäät on edelleen kipeät jännityksestä ja jatkuvasta vispaaamisesta että sai auton kulkemaan suoraan, sellasta 3-4 sentin liikuttelua jatkuvasti ratilla. Oliko tie mustalla jäällä vaiko ohjuuksessa vikaa?
- Kiinnostaa_myös
Niin minäkin kävin kunnon koeajolla ja olen tuon autotoimittajan kanssa aivan samaa mieltä:
"Vitara on mukava, tukeva ja suuntavakaa vaikka ajettaisiin jääpinnalla. Allgrip-nelivetojärjestelmä toimii jäisillä ja polanteisilla talviteillä viiveettä".
Missähän nyt on vikaa?
- nivel
Sori, narrasin , tuli huono omatunto, en minä mitään ole ajanu.
- atkerkki2
sori sori, valehtelin, tuli vähän huono omatunto. kyllä minä olen ajanut vitaralla ja todennut sen ohjauksen umpisurkeaksi. Ehkä tämän hetkisistä autoista kaikkein huonoin ohjaus on vitarassa ja sx4:ssa. Käykäähän koeajamassa niin huomaatte että tiedän mistä puhun. Vain jotkut metsämiehet täällä puolustaa omaa hankintaansa (kun kerran on tullut iskettyä huolella kätensä k**kaan)
- kukin_tavallaan
atkerkki2 kirjoitti:
sori sori, valehtelin, tuli vähän huono omatunto. kyllä minä olen ajanut vitaralla ja todennut sen ohjauksen umpisurkeaksi. Ehkä tämän hetkisistä autoista kaikkein huonoin ohjaus on vitarassa ja sx4:ssa. Käykäähän koeajamassa niin huomaatte että tiedän mistä puhun. Vain jotkut metsämiehet täällä puolustaa omaa hankintaansa (kun kerran on tullut iskettyä huolella kätensä k**kaan)
..."(kun kerran on tullut iskettyä huolella kätensä k**kaan)"
Autokauppiaalla oli kunnon tilipäivä, kun pääsi -05 Mesen 4matikki nokivasarasta eroon.
- kömyrä
Koska liene tulee uus vitara markkinoille? Tämä nykyinen on pikkasen vanhahtava jo facelifteineen ja huonoine ohjauksineen.
- japania
Hybridi-versiot tulee, kunhan saavat toyotan tekniikan soviteltua Suzukiin.
- kyseleeen
Ja sama ohjaus?
- Nihili
Kyllä. Suzuki ei luovu ohjauksestaan. Se on suzukin tavaramerkki.
- vispausohjaus
Patentoitu?
- Mietityttää
Suzuki jää kaartamaan ja ottaa uuden suunnan tieurista. Onko mitä tehtävissä?
- Järkeä_kirjoitteluun
Ole ystävällinen ja lue ketjun aloituksesta autotoimittajan koko mielipide (mm. "Vitara on mukava, tukeva ja suuntavakaa vaikka ajettaisiin jääpinnalla. Allgrip-nelivetojärjestelmä toimii jäisillä ja polanteisilla talviteillä viiveettä") tai käy joskus itse koeajolla, jos sinulla jo on ajokortti.
Näiden kokemusten jälkeen voit sitten kirjoitella tänne, jos on vielä aihetta.
Saatan tuollaisen liisata kun variksesta luovun. Omaa autoa en enää osta.
- Mietityttää
Suzuki jää kummasti kaartamaan eikä oikene kuten muut autot. Ja urista lähtee oikeaan ja sitten vasempaan tai sitten toistepäin. Onko tälle mitään tehtävissä?
Tuossa yksi hörhö höpisee omiaan. Käskee lukea jotain koeajoa vaikka se ei Vitaran ohjaukseen kyllä vaikuta.- Näin.se.menee
Oman kokemuksen mukaan Vitara on erinomaisen miellyttävä ajetta noin yleisesti ottaen. Viime viikkojen lumikeleillä ja pöppyröissä se on ollut suorastaan loistavan miellyttävä ja luotetava ajaa. Taakse jäänyttä elämää on renkaiden suhistelu liukkailla liikennevaloissa tai jyrkissä ylämäissä. Liikennevirtaan liittyminen käy kuin kesäkeleillä, neliveto on taannut riittävän kiihtyvyyden kelillä kuin kelillä, ei ole entisten vajaavetoisten tapaan ollut tarvetta kytätä isompaa aukkoa liikennevirrassa. Se miten vaivattomasti pääsee valoista liikkeelle Vitaralla kohtalaisen jyrkkään ylämäkeen liipatuilla ja samaan aikaan pöppyräisillä lumikeleillä... vanhat ajat talviajeluista liukkailla ovat kuin pahaa unta
Vitaran ohjaus on kelillä kuin kelillä erinomainen, ja näillä polanteilla ja pöppyröillä Snow/Mud mode (tai Sport) kytkettynä vakaampi ajaa kuin yksikään aikaisemmista autoistani.
Firman lisaririvistössä on tällä hetkellä erilaisia vajaavetoisia Volkkareita, Fordeja ja Relluja. Arvaas millä merkillä lähden hiukan omaan takkiin ottaen liikkeelle tämän talven keleillä. Kyllä, se merkki alkaa "S"-kirjaimella, ja se ei kuulu firman laivastoon. Ei siinä mitään, kun lumet sulaa, niin kyllä noillakin muillakin ajelee, paremman puutteessa; mutta EI talvella.
Komppaan toimittajaa, mutta alleviivaan vielä erityisesti Vitaran loistavia talviajo-ominaisuuksia.
Sorry boys, näin se vaan on.
- Mietitytti
Poukkoileva Vitara on vaarallinen muille liikenteessä oleville huonon ohjauksen takia varsinkin tuulisella säällä. Ei missään tapauksessa moottoriteille.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465347Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5481899Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748