Miele pyykkikone, rummun irroitus

Xarah_

Miele W 1730 HomeCare alkoi paukuttamaan pestessä ja varsinkin lingotessa. Paukkaa myös rumpua käsin pyörittäessä. Laakerin ei pääse käsiksi kun takapelti on rungon kanssa kiinteä.
Voiko olla muu vika kuin laakeri? Rummun välissä jotain?

Tartteisin ohjeet miten rumpu puretaan irti koneesta. Valurautapainot ovatko irroitettavissa?
Miele on 10v vanha.
Olen ammattini puolesta sähköalalla.

2

714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 428

Kirjoita Youtube-hakuun esim. "miele washing mashine repair", jos sieltä löytyisi jotain. Näyttäisi olevan melkoisen kinkkinen huollettava rakenteensa puolesta. Yhdessä videossa Mieleen vaihdetaan uudet iskunvaimentimet (shock absorbers) niin konetta joudutaan purkamaan aika paljon. Mun vanhaa Siemensiä ei tarvinnut purkaa ollenkaan kun alaosa avonainen. Näyttäisi muuten olevan "tavalliset pilipali-iskarit" vaikka olevinaan laatukone. Kun koneellasi ikää noinkin paljon niin tarkasta ihmeessä nuo iskarit, eli toisesta päästä irti ja jos ei jäykkä niin uudet tilalle. Allas taas riippuu todennäköisesti neljän kierrejousen varassa niin katso onko ne ehjät. Tähän riittänee päälliskannen irrotus. Paukkumisen aiheuttajaa en lähde veikkailemaan mutta jos minun kone pitäisi outoa ääntä niin irrottaisin hihnan (tällöin rumpu pääsee pyörimään vapaasti) ja pyörittäisin rumpua ja kuulostelisin mistä se kuuluu. Jos hihnaa ei irrota ja pyörität rumpua niin tällöin tietysti moottorikin pyörii aiheuttaen omaa ääntänsä. Ja jos laakeri sökö niin todennäköisesti pitää jyrisevää ääntä ja rumpu ei pyöri herkästi.

• Xarah_

Kiitos vastauksesta!

Hihna on helppo irroittaa. Rummun laakeri on mennyt.
      Tavalliset "iskarit" ovat vielä pelikunnossa. Ovat yllättävän pienet rummun painoon nähden. Kuitenkin ovat ajaneet asiansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7685
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      61
      2474
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51