myin nesteen tänään

ninininiiiniu

alkaa olla tapissaaan

ostin yli 10 v sitten

noussut yli 600 pinnaa

8

76

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyyh

Hieno tilipäivä sinulla, onnea.

Itse olen ahneuksissani sortunut ns. hylkiöosakkeeseen jossa toimari ei saa kauppaa aikaiseksi eikä osake näin ollen ole noussut vuosikausiin. Voin edelleen vain unelmoida tuollaisesta tuotosta.

• toteaja

hyvä osinkotuotto. en myy, kun ei voi ostaa mitään tilalle.

• anonyymi_KCc

Millä perusteella näet olevan "tapissaan"?

• PeraPaukama

Miksi se olisi tapissaan?

Näkymät on aivan valtavat, maailman johtavin biopolttoaineiden valmistaja joka panostaa seuraavaksi lentokonepuolelle. Markkinaosuus nykyisellään 50%.

Jo nykyisellä tuloksentekokyvyllä kurssissa on nousuvaraa 100%, laskin omien speksien mukaan, ei ole hihasta ravistettu luku.

Nokiakin arvo nousi aikanaan 400-kertaiseksi.Nyt sinä pistät pelit kiinni kun kurssi on 7-kertainen.

No, jos rahalle oli tarve tai löysit mielestäsi lupaavamman sijoituskohteen niin mikäpä siinä, saahan ne verot maksettua pois.

Itse en montaa lupaavampaa (suomalaista) osaketta löydä, mutta jos tiesit jonkun niin kerro ihmeessä.

Ja kyllä, olen vahvasti nesteessä.

• eri_mieltä

Siinä on vaan se ero että Nokia oli siihen aikaan maailmalla melko ainutlaatuinen ja muista vastaavista yrittäjistä ei ollut vielä juuri mihinkään. Kun kilpailu koventui niin Nokia alkoi pudota kyydistä. Mutta onnea heille jotka olivat oikeaan aikaan liikkellä, itse en vielä ollut edes syntynyt kun Nokia oli jo alkanut nousta. Nesteellä on paljon suurempia ja menestyneempiä kilpailijoita alalla, mutta varmasti ihan hyvä ja vakaa osake tulevaisuuttakin ajatellen. Mitään rakettia siitä ei kuitenkaan nähdäkseni tule. Voi hyvin olla Koneen ohella tulevaisuudessa niitä vakaimpia ja varmimpia yhtiöitä Suomessa.

• anonyymi_KCc
        eri_mieltä kirjoitti:

Siinä on vaan se ero että Nokia oli siihen aikaan maailmalla melko ainutlaatuinen ja muista vastaavista yrittäjistä ei ollut vielä juuri mihinkään. Kun kilpailu koventui niin Nokia alkoi pudota kyydistä. Mutta onnea heille jotka olivat oikeaan aikaan liikkellä, itse en vielä ollut edes syntynyt kun Nokia oli jo alkanut nousta. Nesteellä on paljon suurempia ja menestyneempiä kilpailijoita alalla, mutta varmasti ihan hyvä ja vakaa osake tulevaisuuttakin ajatellen. Mitään rakettia siitä ei kuitenkaan nähdäkseni tule. Voi hyvin olla Koneen ohella tulevaisuudessa niitä vakaimpia ja varmimpia yhtiöitä Suomessa.

Mitä suurempia ja menestyneempiä kilpailijoita? Isot öljy-yhtiöt eivät ole suoria Nesteen kilpailijoita, mutta Neste on selkeä markkinajohtaja biopolttoaineissa joista sen tuloksesta tulee jo valtaosa, perinteisen fossiilisen öljynjalostuksen sijaan.
        Nesteellähän ei ole omaa öljyntuotantoa, eikä se näinollen ole isojen öljy-yhtiöiden kilpailija ollut koskaan, vaan öljynjalostaja. Josta nyt strategia on siis siirtymässä vahvasti biopuolelle.

Kilpailijoita luulisi alalle tulevan biopolttoainevaatimusten lisääntymisen kasvattaessa markkinoita, mutta toistaiseksi Neste on alan johtava toimija.
        Isot öly-yhtiöthän ovat ilmeisesti keskittyneet puolustamaan asemiaan fossiilisten kanssa..(?)

• potilasliitto
        eri_mieltä kirjoitti:

Sulla meni se biopolttoaine ja 50% markkinaosuus ilmeisesti ohitse.

Heitetään ajatus että länsimaiset valtiot siirtyvät sähköautoihin ja jo olemassa olevat autot pakotettaisiin siirtymään biopolttoaineisiin "yhdessä yössä".

Nesteellä olisikin siinä vaiheessa 50% polttoainemyynti länsimaissa, ei ihan pieni asia kyseessä.

Nokia oli nostettu esimerkiksi siitä, että ei osakekurssin 7-kertaistuminen tarkoita vielä sitä, että osake olisi tapissaan. Noita esimerkkejä löytyy Ruotsin puolelta lisää, joten nokiaan ei tarvitse jumiutua ajatuksena.

Jos on ylimääräinen kymppitonni laittaa likoon ja osakkeen arvo 400-kertaistuu, sinulla onkin siinä vaiheessa 4 miljoonaa.

En väitä että näin tulisi tapahtumaan, tai että se olisi edes todennäköistä, mutta neste on yksi potentiaalisimmista firmoista siihen. Onko minulla varaa laittaa siis kymppitonni peliin? On. Onko minulla varaa jättää tämä mahdollisuus kokeilematta? No ei.

• aloittajanninnniu

sähköautot ja polttokennoautot lyövät läpi
      hiilineutraalit maat

mut suurin syy myymiselle eläkkeellä oleminen ja kesämökiin lainat maksan pois.

sekin vakaa sijoitus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6885
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      35
      2063
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2033
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1942
    Aihe