Kertokaapas joku mulle veret seisauttavia kauhuelokuvia? Ne tuntuu olevan aika vähissä. Mää en oo koskaan nähny mitään täydellistä kauhua...onko sellasta edes? Evil deadissa oli jotain hyvää mutta se meni jo liian överiks. Siinä siis oli oikeesti jotain pelottavaa mitä näistä nykypäivän kauhuista ei tahdo millään löytää...
Kauna oli huonompi mitä odotin...monet sitä ennakkoon kehuivat. Mutta siinäkin se nais aave oli välillä pelottava. Sam Raimi löytyy molempien elokuvien takaa...se kait osaa sit luoda pelottavia "örkkejä" :)
Kommentoikaa...Kiitos!
Kauhua!
22
2695
Vastaukset
Evil dead elokuvastahan on tulossa uudelleen filmatisointi...olikohan se nyt ens vuonna. Mielenkiinnolla jään odottelemaan mitä siitä tulee. Toivottavasti se ei ainakaan huonompaan suuntaan mene...vaikka eihän se niin ihme olis kun ei nykypäivänä vaan osata tehdä pelottavia kauhuja sitten millään...
- x_boy89
Itse en pelkää oikein mitään leffoja, mutta kerronpahan kuitenkin:
Pet Sematary 1-2 (Uinu, uinu lemmikkini 1-2)
The Shining (Hohto)
The Night of the Living Dead (Elävien kuolleiden yö)
Candyman
Omen (Ennustus)
The Exorcist (Manaaja)
Mountaintop Motel Massacre
The Texas Chainsaw Massacre (Teksasin moottorisaha murhat)
Noissa on aika hyvä kauhutunnelma. Ei sinänsä mitään kauheita örkkejä.
Suosittelen kuitenkin tutustumaan 70-80-luvun kauhuelokuviin. Silloin sentään osattiin vielä tehdä kauhua.Saattaapa olla että oon nuista kaikki jo katsonu. En vaan oo ihan varma tosta Mountaintop Motel Massacre. Moottorisaha murhaajastakaan en oo sitä uudempaa versiota nähny.
Oikeessa olet...nuo vanha kauhut kyllä tuntuu olevan parempia. Nyky kauhut on vaan turhanpäiväsiä teini hömpötyksiä jossa seksi näyttelee pääosaa...- x_boy89
Neitonen79 kirjoitti:
Saattaapa olla että oon nuista kaikki jo katsonu. En vaan oo ihan varma tosta Mountaintop Motel Massacre. Moottorisaha murhaajastakaan en oo sitä uudempaa versiota nähny.
Oikeessa olet...nuo vanha kauhut kyllä tuntuu olevan parempia. Nyky kauhut on vaan turhanpäiväsiä teini hömpötyksiä jossa seksi näyttelee pääosaa...Tuli vähän lisääkin mieleen:
Superstition
The Evil (Pahuus)
Damien: Omen 2 (Ennustus 2)
The Hand (Kuristava kauhu) x_boy89 kirjoitti:
Tuli vähän lisääkin mieleen:
Superstition
The Evil (Pahuus)
Damien: Omen 2 (Ennustus 2)
The Hand (Kuristava kauhu)Nuista en oo kattonu ku Omenit vaan...pitääpäs käydä tsiigaamassa mitä nuo muut on...
Uinu,uinu lemmikkini 2 on yksi kaikkien aikojen surkeimpia elokuvia!
Ykkösosa parhaita Stephen King filmatisointeja.
Re-Animator 1&2
Painajainen Elm Streetillä 1-4
Braindead
Evil Dead
Alienit
Stephen Kingin Tukikohta
Nuo nyt tulee ensimmäisenä kauhu/jännitys elokuvina mieleen.On toki muitakin mutta en jaksa nyt käydä elokuvahyllyä lävitte.
Stephen Kingiä tietty suosittelen luettuna :)PirunNyrkki kirjoitti:
Uinu,uinu lemmikkini 2 on yksi kaikkien aikojen surkeimpia elokuvia!
Ykkösosa parhaita Stephen King filmatisointeja.
Re-Animator 1&2
Painajainen Elm Streetillä 1-4
Braindead
Evil Dead
Alienit
Stephen Kingin Tukikohta
Nuo nyt tulee ensimmäisenä kauhu/jännitys elokuvina mieleen.On toki muitakin mutta en jaksa nyt käydä elokuvahyllyä lävitte.
Stephen Kingiä tietty suosittelen luettuna :)Juu...Stephen King taitaakin olla parasta luettuna! Sillä menee monesti ne elokuvat HIEMAN yli! Nyt vaan näin trailerin siitä sen uusimmasta Kingdom hospitalista ja se vaikutti ihan kattomisen arvoselta.
Uinu uinu lemmikit oli kuiteski ihan katottavia...
Ykkönen tietenki parempi :)
Braindead oli kyllä jo komedia osastoa :) se on kyllä hyvä!
Näistä elokuvistakin oon todella lähes kaikki katsonut! Alienit kans on ihan hyviä mutta mää en oikeesti oo nähny mitään kovin pelottavaa...
Auttakaas mua nyt löytämään jotain tosi jännää... :)Neitonen79 kirjoitti:
Juu...Stephen King taitaakin olla parasta luettuna! Sillä menee monesti ne elokuvat HIEMAN yli! Nyt vaan näin trailerin siitä sen uusimmasta Kingdom hospitalista ja se vaikutti ihan kattomisen arvoselta.
Uinu uinu lemmikit oli kuiteski ihan katottavia...
Ykkönen tietenki parempi :)
Braindead oli kyllä jo komedia osastoa :) se on kyllä hyvä!
Näistä elokuvistakin oon todella lähes kaikki katsonut! Alienit kans on ihan hyviä mutta mää en oikeesti oo nähny mitään kovin pelottavaa...
Auttakaas mua nyt löytämään jotain tosi jännää... :)Se Kingin Kigdom Hospital on sarja.Kattelin sitä kun tuli joku aika sitten Canal :a.Omituinenhan tuokin oli.Varmaan jatkuukin vielä.
Joskus aikoinaan mm.sellaiset elokuvat kuin Noiduttu sydän,Uhrilampaat,The Thing ja Pimeyden valtias olivat jänniä myös.Mutta siittä aikaa kun kattonut.Osa mitä ennen piti jänninä niin nykyään naurattavat.Kuten useimmat uusimmista"kauhu"elokuvista.Tietty edes vähän tunnelmaa avittaa kun kattoo keskellä yötä pilkkopimeässä yssikseen niinko kauhuleffat tulisikin katsoa tietty.Liian realistiset silpomisjutut lähinnä oksettaa.PirunNyrkki kirjoitti:
Se Kingin Kigdom Hospital on sarja.Kattelin sitä kun tuli joku aika sitten Canal :a.Omituinenhan tuokin oli.Varmaan jatkuukin vielä.
Joskus aikoinaan mm.sellaiset elokuvat kuin Noiduttu sydän,Uhrilampaat,The Thing ja Pimeyden valtias olivat jänniä myös.Mutta siittä aikaa kun kattonut.Osa mitä ennen piti jänninä niin nykyään naurattavat.Kuten useimmat uusimmista"kauhu"elokuvista.Tietty edes vähän tunnelmaa avittaa kun kattoo keskellä yötä pilkkopimeässä yssikseen niinko kauhuleffat tulisikin katsoa tietty.Liian realistiset silpomisjutut lähinnä oksettaa.Heh...se on kyllä totta että elokuviin tulee ihan uutta potkua kun katsoo ne yksin, yöllä pimeässä :)
Kyllä se vähän sitä pelko volyymiä lisää.
Jaa...se Kingdom hospital on sarjaki. Empäs ole koskaan törmännyt semmoseen sarjaan...
Ennen tosiaan moni elokuva tuntu jännemmiltä...muistelin että Stephen Kingin Se oli hyvä mutta ku jokunen aikaa sitten sen katoin ni sehän oli ihan pyllystä ja vieläpä syvältä :)Neitonen79 kirjoitti:
Heh...se on kyllä totta että elokuviin tulee ihan uutta potkua kun katsoo ne yksin, yöllä pimeässä :)
Kyllä se vähän sitä pelko volyymiä lisää.
Jaa...se Kingdom hospital on sarjaki. Empäs ole koskaan törmännyt semmoseen sarjaan...
Ennen tosiaan moni elokuva tuntu jännemmiltä...muistelin että Stephen Kingin Se oli hyvä mutta ku jokunen aikaa sitten sen katoin ni sehän oli ihan pyllystä ja vieläpä syvältä :)Jos se Kingdom Hospital elokuvaversiona niin lienee lyhennelty versio siitä sarjasta.Syksyllä tuli tuoreeltaan vasta Canalilta,muistaakseni 13 jaksoa ja jos oikein jummarsin niin jatkoa seuraa.Ja omituinen sairaala tosiaankin oli.Siinä SE leffassahan se pelle säikyttelee.Unensieppaaja oli ihan katottava muuten,luulin et ihan toivoton tapaus olis ollut.Kaikki Kingin elokuvat pitäis ensin lukea kirjana ja katsoa vasta sitten.Mulla monta kirjaa hyllyssä joita sitten ei ole saanut aikaiseksi luettua kun ensin on leffan mennyt kahtomaan :( no vielä jos joku kerta sais aikaiseksi..Star Warsin katoin juuri.Ihan mukiinmenevä vieläkin(muutaman kerran katsoneena);)
- kummallinen katselija
Mie olen hyvin säikky ihminen, mutta jotenkin nuo leffat, tai ainakin monet niistä, uppos minuun lähinnä vitsinä.
Uinu, uinu lemmikkini on jäänyt näkemättä, ihme kyllä.
Hohto on kelvollinen, mutta ei pelottava... ehkä ahdistava?
The Night of the Living Dead sai minut nauramaan ja voimaan pahoin, mutta ei pelkäämään...
Candyman oli ihan ok, mutta katsoin sen joskus vuosia sitten, en tiedä mitä nyt tykkäisin.
Omeneissa on tyyliä, se täytyy tunnustaa.
Manaajat keikkuu juuri siinä ylärajalla, pelottaako vai naurattaako, mutta ok. Paitsi se "Alku"! Se oli plääähh...
Ja loput kaksi on jäänyt näkemättä... hitto mie oon nirso. kummallinen katselija kirjoitti:
Mie olen hyvin säikky ihminen, mutta jotenkin nuo leffat, tai ainakin monet niistä, uppos minuun lähinnä vitsinä.
The Night of the Living Dead sai minut nauramaan ja voimaan pahoin, mutta ei pelkäämään...
Candyman oli ihan ok, mutta katsoin sen joskus vuosia sitten, en tiedä mitä nyt tykkäisin.
Manaajat keikkuu juuri siinä ylärajalla, pelottaako vai naurattaako, mutta ok. Paitsi se "Alku"! Se oli plääähh...
Ja loput kaksi on jäänyt näkemättä... hitto mie oon nirso.No sittenhän meitä on kaks...samanlainen nirso löytyy tämänki ruudun takaa! En mää oikeestaan oo vielä täydellistä elokuvaa nähnykkään ja varsinki kauhussa on toivomisen varaa!
Nyky kauhut on pitkälti pyllystä...ja iso osa vanhoistaki! Mutta osassa niistä sentäs on kuitenki ymmäretty kauhun idea. Senhän ois tarkotus pelottaa mut nyky teini hömpötykset keskittyy lähinnä seksiin eikä se nyt varmaankaan ketään pelota :)- kummallinen katselija
Neitonen79 kirjoitti:
No sittenhän meitä on kaks...samanlainen nirso löytyy tämänki ruudun takaa! En mää oikeestaan oo vielä täydellistä elokuvaa nähnykkään ja varsinki kauhussa on toivomisen varaa!
Nyky kauhut on pitkälti pyllystä...ja iso osa vanhoistaki! Mutta osassa niistä sentäs on kuitenki ymmäretty kauhun idea. Senhän ois tarkotus pelottaa mut nyky teini hömpötykset keskittyy lähinnä seksiin eikä se nyt varmaankaan ketään pelota :)Hui!!
- lillabelle
kummallinen katselija kirjoitti:
Ja loput kaksi on jäänyt näkemättä... hitto mie oon nirso.Nirso tai en mutta en ole mäkään nähny vielä mitään oikeesti pelottavaa leffaa.
Jos nykyajan kauhuleffoiks luokitellaan kaikenmaailman "salaisuus pinnan alla", niin mä ainaki nauroin leffa-teatterissa ku katoin sitä.
Pelottava? Juu ei todellakaan...
- vanhat hyvät
Käärme ja sateenkaari
Kärpästen herra
Hellraiser 1 ja 2
... onhan näitä. Jostain syystä kasarikauhu kolahtaa paremmin kuin nykyscreamit.- LK SD RS 6758
Neitonen79 kirjoitti:
Näistäki muut katsottu paitsi tuo käärme ja sateenkaari...
Katoin just eilen Usfatumin.Oli jotain samaa kuin Evil dead 1:ssä.Painostava tunnelma koko ajan,Suosittelen.
LK SD RS 6758 kirjoitti:
Katoin just eilen Usfatumin.Oli jotain samaa kuin Evil dead 1:ssä.Painostava tunnelma koko ajan,Suosittelen.
Kuulostaa hyvältä...se pitää varmaanki sit katsoa :)
- tavallinen tallaaja
Neitonen79 kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä...se pitää varmaanki sit katsoa :)
Oletko kattonu Frankenfishin?
Entä The Ringin?
Molemmat ihan katottavia kuvia. tavallinen tallaaja kirjoitti:
Oletko kattonu Frankenfishin?
Entä The Ringin?
Molemmat ihan katottavia kuvia.The Ringin oon kyllä kattonu...nooo olihan se ihan katottava. Tuo toinen taas ei sano mulle mitään...en oo koskaan kuullukkaan! Mistäs se kertoo? :)
- Amerest
LK SD RS 6758 kirjoitti:
Onko tämä minkä maalainen elokuva?
Koitin tuossa etsiskellä IMDB:stä, mutta en ainakaan löytänyt "Usfatum" nimellä.
- Amerest
Kannattaa kyllä ehdottomasti tutustua Aasian tarjontaan, vaikka sieltäkin kyllä tulee nyt lähinnä Ringu -kopioita, niin aina silloin tällöin saattaa löytyä onnistuneitakin teoksia.
Noissa on kuitenkin aivan erilainen tunnelma, kuin näissä USA:n "kauhuelokuvissa". Lisäksi myös jonkin verran eurooppalaisia kauhuelokuvia (hyviä jopa) on ilmestynyt viime vuosina.
Sitten muutama esimerkki:
Haute Tension:
Ranskalainen, kestää useammakin katsontakerran.
Ringu:
Alkuperäinen japanilainen - jatko-osat on aika kehnoja.
One Missed Call / 1 Puhelu Tullut
Suomessakin valkokankaalla jossain vaiheessa ollut (Etelä-Suomessa lähinnä?) Takashi Miiken kauhuelokuva, aika perinteinen, mutta muutamia loistavia ja karmivia kohtauksia löytyy.
A Tale of Two Sisters:
Etelä-Korealainen (jos en nyt väärin muista), ehkä välillä hidastempoinen, mutta kauhufanille katsomisen arvoinen.
Tuossa nyt jotain mitä mieleen tuli. Ja vaikka omastakin mielestä 70- ja etenkin 80-luku oli kauhuelokuvan kulta-aikaa, niin nyt on havaittavissa, että kauhuelokuvat ovat jälleen palaamassa. Mutta siinä missä 80-luvun kauhuiluissa oli pääosassa veriefektit, niin nyt ollaan siirtymässä enemmänkin psykologiseen kauhuun. Omasta mielestäni tämä on vain hyvä asia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121