Onko Säilä

pienituloinen

ja Meller pyytäneet anteeksi ja osoittaneet katumusta, kun anastivat kolehdista varoja.
Miksi Säilän ja Mellerin palkat ovat mitä ovat? Eikö vaatimaton elämä kuulukaan heille? Eikö heidän pitäisi asemassaan näyttää esimerkkiä? Itse en ainakaan anna Patmokselle varoja, etenkään nyt, kun ne rahat vain taitavat kasvattaa eräiden elintasoa. Eikö kohtuus merkitse mitään?

Ei kateudesta (miksi olisin), vaan oikeudenmukaisuuden puolesta.

28

2669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aatteleppa.ite

Kuule. Kerron sulle tärkeän asian.

Jos jokin asia tuntuu "kummalta" ja "herättää kysymyksiä", etkä löydä vastauksia, silloin on ehkä niin, että esität itsellesi vääriä kysymyksiä, itse katsot asioita täysin väärästä näkökulmasta. Tai sitten ET HALUA / USKALLA vastata oikein. Ala uskaltaa.

Mene sängylle lepäämään, laita silmät kiinni ja sormesi yhteen. Nyt ala AJATELLA.

Esitä itsellesi asia ja sitten kysy: "MIKSI?"

"Ovatko Säilä ja
      ja Meller pyytäneet anteeksi ja osoittaneet katumusta, kun anastivat kolehdista varoja?"

Ilmeisesti on niin, että eivät ole. MIKSI?

"Miksi Säilän ja Mellerin palkat ovat mitä ovat? Eikö vaatimaton elämä kuulukaan heille?"
      MIKSI ON NÄIN?

"Itse en ainakaan anna Patmokselle varoja, etenkään nyt, kun ne rahat vain taitavat kasvattaa eräiden elintasoa."

Tämä on oikea päätös. 🙂

Kaikki asiat ratkeavat kun alkaa itse ajatella, esittää itselleen kysymyksiä ja uskaltaa itse antaa itselleen oikean vastauksen.

Ja sitten itse toimia oikein, mikä on itselle parhaaksi.

Maailma on paha.

• EiOleKoskaanMyöhäistä

Agit Prop - Oppimisen ylistys
        https://www.youtube.com/watch?v=H_qDHs_-Hyw

Vaikka laulun tekijä ja esittäjät ovatkin olleet tietynlaisia, nk. poliittisia henkilöitä, itse laulun sanoma on kaikille sorretuille hyvä ja opettavainen.
        *

• MuttaJumalaNäkee

Katsokaa ihmiset, minkälaisia vilpittömiä Herran Omia Patmos on kehdannut ja kehtaa rahastaa.

• AamenTotisesti

Miksi pitäisi pyytää anteeksi? Herran rahoja ne on ollut. Varmaan kysyneet luvan siihen kun ovat tarpeeseen ottaneet.

• Mutta et ole varma??

• Tärkeysjärjestys
        Savis kirjoitti:

Mutta et ole varma??

Miksi pitäisi olla varma? Ja miksi kantaa murheita asioista, jotka eivät kuulu itselle pätkän vertaa? Kukin huolehtii itsestään niin hyvin kuin kykenee, sen jälkeen tulee oman lähipiirin vuoro, ja jos jotakin vielä jää jaettavaksi, niin sitten vieraille. Vieraillekin jaetaan vain siinä tapauksessa, että siitä mahdolisesti on itselle hyötyä joskus tulevaisuudessa.

• eiahneille
        Tärkeysjärjestys kirjoitti:

Miksi pitäisi olla varma? Ja miksi kantaa murheita asioista, jotka eivät kuulu itselle pätkän vertaa? Kukin huolehtii itsestään niin hyvin kuin kykenee, sen jälkeen tulee oman lähipiirin vuoro, ja jos jotakin vielä jää jaettavaksi, niin sitten vieraille. Vieraillekin jaetaan vain siinä tapauksessa, että siitä mahdolisesti on itselle hyötyä joskus tulevaisuudessa.

Kyllä tietyt asiat kuuluvat, ovat jopa velvollisuus. Tuskinpa monikaan antoi uhri oppaan varoja, jotta Säilä sai hankittua asunto-osakkeen ja Dodgen.
        Kirjoituksestasi käy ilmi, että olet itsekäs ja omahyväinen. Sinulta ainakaan en neuvoja vastaa ottaisi.

• Tärkeysjärjestys
        eiahneille kirjoitti:

Kyllä tietyt asiat kuuluvat, ovat jopa velvollisuus. Tuskinpa monikaan antoi uhri oppaan varoja, jotta Säilä sai hankittua asunto-osakkeen ja Dodgen.
        Kirjoituksestasi käy ilmi, että olet itsekäs ja omahyväinen. Sinulta ainakaan en neuvoja vastaa ottaisi.

Äläpäs nyt hötkyile. Minulla on antaa sinulle yksi erinomaisen hyvä ja vilpitön neuvo: älä lahjoita varallisuuttasi Patmokselle tai muillekaan yhteisöille.

Jos sinulla on aidosti "ylimääräistä" varallisuutta ja haluat tukea vähäosaisia, niin käy juttelemassa lähimmälle kirkkoherralle. Kuuntele hänen neuvojaan, niin todennäköisesti säästyt monelta ikävältä yllätykseltä.

• Olen satavarma, että niinkin pienestä maasta kuin Suomi, löytyy kohteita, jotka tarvitsevat taloudellista ym tukea enemmän, kuin yksikään patmoslainen, tv-seiskalainen tms. Jos on mistä antaa, niin tehkää se. Salassa.

• mikkelinmies7

Jos näin on todella tapahtunut kuten aloittaja esittää, niin uskoakseni ovat pyytäneet anteeksi ja saaneeet, koska Patmos Lähetyssäätiötä Jumala siunaa runsaasti. Toimintaa globaalisti yli 20maassa. Melleristä vielä, että on eläkeläinen. Mistä eläkeläinen saa tulonsa, aloittaja?

• NimiYliKaikkienOnJeesus

Minäkin olen eläkeläinen, palvelen Herraa viimeisilläni, annein sekä levittäen IloSanomaa, mutta eipä Patmos saati kukaan muukaan minua varoillaan tue. Herra on huolehtinut kyllä aivan Taivaallisesti, vaikka pidänkin mölyt mahassani.
        Kaikki eivät ole "yhdessä Patmos", ennemminkin uudestisyntyneet ovat yhdessä JEESUS!

• SelvästiHavaittavissa
        NimiYliKaikkienOnJeesus kirjoitti:

Minäkin olen eläkeläinen, palvelen Herraa viimeisilläni, annein sekä levittäen IloSanomaa, mutta eipä Patmos saati kukaan muukaan minua varoillaan tue. Herra on huolehtinut kyllä aivan Taivaallisesti, vaikka pidänkin mölyt mahassani.
        Kaikki eivät ole "yhdessä Patmos", ennemminkin uudestisyntyneet ovat yhdessä JEESUS!

Jep jep. Tuskinpa arvaan väärin, kun arvaan sinun olevan eläkkeellä jostakin muusta syystä, kuin ikäsi johdosta.

• SananValossa

Herra on heikoissa väkevä!

• TätäEiHuomata

Olen esittänyt että varakkaat kristityt rahoittaisivat köyhille lentoliput, majoitukset, passin, vakuutukset, lentokenttäkuljetukset,eväät, kaikki kulut, Israeliin.

Mikään kristillinen toimija ei ole tähän tarttunut. On köyhiä kristittyjä, jotka haluaisivat käydä Jeesuksen kotitanhuvilla.

Samat varakkaat kristityt kulkevat useat kerrat vuodessa Israelissa ja kertovat kuinka mones kerta viimeisin matka Israeliin jo oli. Esim. Patmos voisi kerätä rahat esim. 10 köyhän matkakuluihin. Köyhät arvottaisiin kerran vuodessa ketkä pääsevät matkalle. Matkanjohtajana toimii Pasi Turunen tai Leo.

• JeesustaSeuraamaan

Erittäin Jumalan mielenmukainen idea! On siellä muitakin, potentiaalisia todellahyviä matkanjohtajia, jotkut aivan Maassa syntyneitä, mess.juutalaisia. Eräs toimii juuri tällätavalla, varattomilta (nuorilta) kristityiltä, jotka ovat kiinnostuneita Pyhän maan Todellisuuksista, ei oteta maksua lainkaan! Ryhmät kyllä ehtivät täyttyä äkisti.

• pientärajaa
        JeesustaSeuraamaan kirjoitti:

Erittäin Jumalan mielenmukainen idea! On siellä muitakin, potentiaalisia todellahyviä matkanjohtajia, jotkut aivan Maassa syntyneitä, mess.juutalaisia. Eräs toimii juuri tällätavalla, varattomilta (nuorilta) kristityiltä, jotka ovat kiinnostuneita Pyhän maan Todellisuuksista, ei oteta maksua lainkaan! Ryhmät kyllä ehtivät täyttyä äkisti.

Säilä näkyi taas olevan Israelissa. Antakaa varojanne lisää, jotta Säilä pääsee reissaamaan. Tällä kertaa matka suuntautui kylään lähellä Gazan rajaa, pommisuojan rakentamisesta oli kyse.
        Jättäisi Säilä lentelematta, niin saisi melkoisen määrän betonia suojaa varten niilläkin rahoilla.

Tuo kytkös Säilä/Meller on mielenkiintoinen. Tekevät mitä tahansa, niin kaikki on hyväksyttyä;
        asunto-osakkeen ja auton osto uhrivaroilla....
        Niin, kovin vähävaraisia ovat, toisella tulot 90 000 € (2015)ja toisella 150 000.

Sitä vartenko moni antaa vähistä varoista, että kyseiset henkilöt saavat elää leveästi? Ja laveasti.
        Varat, jotka tarkoitettu Jumalan valtakunnan työhön.
        Itse en ole ainakaan kyseisten henkilöiden toimia rahoittamassa, auttamiskanavia on muitakin.

• TultaJaTulikiveä

Muistelen, että Patmoksella piti olla ryhmämatka Israeliin Mellerin johdolla, 5.3. viikko. Oli jotain esteitä ja epäselvyyksiä lennoilla HelsinkiVantaalta? Jos ryhmämatka estyi, syy ei ollut Patmoksen.
        Pirkko pääsi kuin pääsikin sitten yksin, Patmoksen toimijana pujahtamaan jollain lennolla suorittamaan omia avustustehtäviään Israelin hyödyksi. Eli, varmasti niitä pommisuojia tarvitaan siellä eteläisessä osassa Israelia, Azan rajan lähellä! (ps. Gaza lausutaan Israelissa Aza, joka suomeksi "helvetti")

• pientärajaa
        TultaJaTulikiveä kirjoitti:

Muistelen, että Patmoksella piti olla ryhmämatka Israeliin Mellerin johdolla, 5.3. viikko. Oli jotain esteitä ja epäselvyyksiä lennoilla HelsinkiVantaalta? Jos ryhmämatka estyi, syy ei ollut Patmoksen.
        Pirkko pääsi kuin pääsikin sitten yksin, Patmoksen toimijana pujahtamaan jollain lennolla suorittamaan omia avustustehtäviään Israelin hyödyksi. Eli, varmasti niitä pommisuojia tarvitaan siellä eteläisessä osassa Israelia, Azan rajan lähellä! (ps. Gaza lausutaan Israelissa Aza, joka suomeksi "helvetti")

Mitä Israel hyötyi siitä, että Säilä kävi siellä? Monia asioita voi hoitaa, lentämättä tuhansia kilometrejä.

• AloittajaVihaaPatmosta

PATMOS LÄHETYSSÄÄTIÖN HALLITUKSEN TIEDOTE

27.4.2017 12.01

Julkisuudessa on esitetty syytöksiä liittyen Patmos Lähetyssäätiön menneeseen toimintaan ja sen toimihenkilöihin. Näissä syytöksissä Patmos Lähetyssäätiön mennyt ja nykyinen toiminta sekoitetaan tarkoitushakuisesti. Syytökset liittyvät ns. itätyön oikeudenkäyntiin 1980-luvulla.

Noiden tapahtumien yhteydessä Helsingin raastuvanoikeuden määräämänä selvitysmiehenä vv. 1986-1988 toiminut asianajaja, varatuomari Tuomo Kunnas toteaa 20.4.2017 päivätyssä lausunnossaan näistä vaiheista seuraavaa:

”Patmos Lähetyssäätiö on pyytänyt minua lausumaan hiljattain julkaistusta teoksesta siltä osin kuin siinä on kerrottu Leo Mellerin oikeudenkäynnistä 1980-luvulla. Oikeudenkäynnissä käsitellyt tapahtumat olivat vuosien 1979-1984 väliseltä ajalta, joten niistä on kulunut 33 – 38 vuotta.

Kirjan kirjoittajat käyttävät Helsingin raastuvanoikeudessa ja Helsingin hovioikeudessa kolme vuosikymmentä sitten vireillä ollutta oikeudenkäyntiä loukkaamistarkoituksessa Leo Melleriä vastaan. Kirjoittajat siteeraavat jutun syyttäjän Ilta-Sanomille antamaa lausuntoa ja syytteitä, vaikka Helsingin raastuvanoikeuden ja Helsingin hovioikeuden päätökset ovat olleet kirjoittajien käytössä.

Leo Melleriä vastaan nostetut syytteet eivät koskeneet suoranaisesti Raamattujen vientiä itään. Meller on kertonut oikeudenkäynnissä, että yhdistyksessä ’oli jouduttu’ rikkomaan lakia, jotta Itä-Euroopan maihin suuntautuvaa avustustoimintaa voitiin noina aikoina ylipäätään harjoittaa.

Helsingin hovioikeus on todennut päätöksessään, että erehdyttäessään viranomaisen merkitsemään rekisteriin Patmos r.y:.n omistamien moottoriajoneuvojen omistajien väärät tiedot Mellerin tarkoitus oli edistää hengellisen kirjallisuuden ja muiden esineiden kuljettamista Neuvostoliittoon”.

Kunnas toteaa edelleen lausumassaan:

”Kirjoittajat antavat väärän todistuksen lähimmäisistään väittäessään Mellerin kavaltaneen Patmoksen nykyisen toiminnanjohtaja Pirkko Säilän (silloinen Huuhtanen) kanssa Israel-juhlassa kerätyn kolehdin, lähes 44.000 markkaa, nykyrahassa yli 21.000 euroa. Tieto on perätön. Helsingin raastuvanoikeus hylkäsi syytteet kokonaan. Syyttäjä ei hakenut muutosta päätöksiin. Syytteiden hylkääminen on jätetty mainitsematta tahallaan, koska kirjoittajat ovat voineet lukea tämän tosiasian Helsingin käräjäoikeuden päätöksestä.

Helsingin hovioikeus on langettanut 29 vuotta sitten (3.5.1988) Mellerille ehdollisen vankeusrangaistuksen sekä sakkorangaistuksen eräistä Patmos r.y.:n taloudenpitoon ja rekisterimerkintöihin liittyvistä rikkomuksista. Kirjoittajat halventavat loukkaamistarkoituksessa Melleriä tuomalla perusteettomasti julki nuo vuosikymmeniä vanhat teot.

Minulle jäi aikoinaan sellainen kuva, että yhdistyksen Itä-Euroopan maihin suuntautuvaa avustustoimintaa oli tehnyt Kristillinen Solidaarisuustyö vuoden 1984 alkuun saakka. Uskonnollisten järjestöjen toiminta ei ollut tuohon aikaan ’suotavaa’ Neuvostoliitossa ja muualla Itä-Euroopassa. Toiminnan tukemiseen ja itse toimintaan osallistuneiden henkilöllisyys oli pidettävä tarkoin salassa. Yhdistyksessä ’oli jouduttu’ rikkomaan lakia, jotta tätä avustustoimintaa voitiin harjoittaa.

Toimiessani Patmos r.y.:n selvitysmiehenä yhdistys toimi asianomaisten lakien ja säännösten mukaisesti. Helsingin hovioikeus on todennut päätöksessään, että yhdistyksen ei ole edes väitetty maaliskuun 1984 jälkeen toimineen vastoin lakia ja hyviä tapoja. Hovioikeus onkin kumonnut raastuvanoikeuden päätöksen yhdistyksen lakkauttamista koskevalta osalta.”

Patmos Lähetyssäätiön hallitus toteaa, että julkisuudessa kerrotut Patmos ry:tä koskevat asiat ovat tapahtuneet kolme vuosikymmentä sitten. Niiden esiintuomisella nyt halutaan tarkoitushakuisesti vahingoittaa Patmos Lähetyssäätiön nykyistä toimintaa.

Kuluneina vuosina säätiön toiminta on ollut menestyksekästä. Säätiö on voinut ohjata kristillistä sanomaansa ja aineellista apuaan sitä tarvitseville. Säätiön tehtävä on edelleen sama kuin esimerkiksi 30 vuotta sitten. Julistamme edelleen evankeliumia kaikille kansoille.

Toimillaan säätiö on voinut avustaa kristillisen sanoman levittämistä myös itärajan taakse ja erityisesti juutalaisten pelastamista mm. Neuvostoliitosta Israeliin.

Noiden vaiheiden jälkeen, kolmen vuosikymmenen aikana järjestöllämme on ollut Suomen viranomaisten myöntämänä rahankeräyslupa. Nykyinen lupa on voimassa vuoteen 2021 asti. Patmos Lähetyssäätiön tilintarkastajana toimii riippumaton, maailman neljän suurimman tilintarkastusketjun joukkoon kuuluva, PricewaterhouseCoopers Oy. Taloudenpitomme on läpinäkyvää, vuosikertomuksemme ovat kaikkien luettavissa ja olemme perustajajäsen Vastuullinen lahjoittaminen ry:ssä, VaLa:ssa, joka on varainhankintaa harjoittavien yleishyödyllisten yhteisöjen yhteistyöverkosto.

Helsingissä, 26.4.2017

Patmos Lähetyssäätiön hallitus

Leo Laitinmäki Jussi Ketola
      Hallituksen puheenjohtaja Hallituksen varapuheen

• Jopi48

Jumalan tiedote: Sananl.17:15 Syylisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi tekijä ovat kumpikin Herralle kauhistus. Job.9:22 Yhdentekevää kaikki; sentähden minä sanon: hän lopettaa niin syyttömän kuin syyllisenkin.

• pienituloinen

Aloittaja ei vihaa Patmosta. Aloittaja vihaa vääryyksiä ja kohtuuttomuutta.

• Jobinpostia

Job.4:8 Minkä minä olen nähnyt, niin ne, jotka vääryyttä kyntävät ja turmiota kylvävät, ne sitä niittävätkin. Sananl.22:8

• Anonyymi

Nyt Pirkko Säilä, Patmoksessa toimiva ja kavalluksestakin tuomittu päsmäröi täällä Kata-Hämeessä. On kyllä osoittanut luonteensa laadun. En yhtään ihmettele, että on ollut kavalluksesta tuomittuna. On omituinen persoona. "Heikkojen puolella" Jumalan nimissä toimii. On tosi jyrkkä ihminen. Hakee voimia muista ns. omituisista vahvoista piireistä.

• Anonyymi

No nythän Säilä (os. Huuhtanen) huseeraa täällä Kanta-Hämeessä. On olevinaan tietoviisas, maailmaa hallitseva järjestyksen pitäjä. Jäikö tuomio liian laihaksi, että ei ymmärrä muita ihmisiä kuin omaa "Jumalan sanaa"!

• Anonyymi

No ei se kierous katoa helposti ihmisestä. Pirkko Säilä ent. Huuhtanen huseraa nykyisin Kanta-Hämeessä. Samat on merkit. Pesaa omituisten ns. Vahvojen ihmisten hännyksissä. Tuomio harvoin muuttaa ihmistä.

• Anonyymi

Joku toivoisi että köyhiä lennätetään Israeliin. Ja Meller olisi ryhmänvetäjä. Miten melleriltä voi vaatia tätä. Hän on yli 80 v Eikö jo pitäisi sallia levätä.

• Anonyymi

Muuten säätiöiltä tulee vaatia rahan käyttö suunnitelmia visioita ja raportti mihin käyttöön mennyt. Siis toteuma. Nämä voisivat tuoda lisää lahjoittajia Herran työhön. Rahan syytäminen kankkulan kaivoon jäisi.

• Anonyymi

Älkää hyvät ihmiset uskoko kaikkea Patmoksen tekemää työtä Jumalan siunaamaksi!
      Hyväääkin on toki tehty mutta Jumala näkee totuuden ja jonakin päivänä kaikki paljastuu.
      Ano N

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5184
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4358
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2471
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1597
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1257
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe