Olen kolmekymppinen suomalainen jolla on halu häipyä Suomesta. Olen ollut pitkä-aikaistyöttömänä jo 7 vuotta koko ajan yrittäen työllistyä huonoin tuloksin (lähettänyt jotain 50 työhakemusta). Olen siinä toivossa, että voisin työllistyä Ruotsissa ammattiani vastaavaan työhön. Osaan puhua ruotsia sen verran, että selviän arkielämästä.
Haluaisin muuttaa Ruotsiin Tukholman ympärystölle hakemaan työtä ja toivottavasti työllistymään. Tällä hetkellä elän Suomen tuilla joten tuosta vaan en pysty muuttamaan rahatilanteenn takia.
Voiko Ruotsista millään tavalla saada jotain sosiaalitukea sen ajan että työllistyn? Entä miten on asunnon puolesta, voinko saada asumistukea ja/tai ei välttämättä vuokravakuutta.
Yksinkertaisesti onko minulla suomalaisena mitään mahdollisuuksia saada sosiaalitukia mikäli muutan Ruotsiin?
Miten voin muuttaa Ruotsiin?
2
192
Vastaukset
- vinkkiävain
Kannattaa etukäteen etsiä töitä Ruotsista netin kautta, ilman tietoa työstä ei kannata muuttaa jos ei sitten paikan päällä työllisty koska vuokrat on kalliit. Ruotsissa taidetaan tukirahoilla lähinnä suosia vain perheitä, jos olet yksin tuleva tuskin saat tukia työttömänä tuosta noin vaan pitäisi olla ensin perhe tai ensin olla ollut työssä ruotsissa. Katso molfi työpaikat haulla sijainti Ruotsi Ruotsin työhakusivuja: jobb.se http://www.jobbsafari.se http://se.indeed.com
- veroKarhunUhri
Muistaisin saaneeni jostain tietooni, että ainakin osa tuista juoksee, jotta voi lähteä hakemaan työtä EU maista, en nyt jaksa etsiä, mutta paska työkkärin sivuilta/suojatyöläisiltä saat varmasti infoa ja jos olisit turvapaikan hakija Suomi antaisi sinulle vielä ison bonuksen, kun lähtisit pois lennot 5000€🙈 mutta et taida olla...
Ota selvää asiasta ja sen jälkeen toimit kuten ystävällinen "vinkinävain" neuvoi. Lycka till...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748