Olen jääny ihmettelemään teitä helluntailaisia ja muita ns. uudesti syntyneitä ja hengellä kastettuja. Aina kuulee, että "oli hyvä kokous kun siellä oli Pyhän Hengen läsnäolo". Ja, että "kyllä on hyvä seurakunta, siellä tuntuu Pyhän Hengen läsnäolo" ja "henki on läsnä"
Entäs jos sitä ei sitten tunnukkaan? Onko se automaattisesti huono kokous ja ym. Itse olen oppinut sen, ettei Pyhä Henki ole aina antamassa fiiliksiä ja ilmaisemassa itseään eikä se tarkoita ettei asioilla ole Hänen tukeaan jos Häntä ei aisti.
Mistä sitä paitsi tiedät, että se läsnäolon tunteen lähde on juuri Pyhä Henki?
Laittakaahan asiat tärkeysjärjestykseen
Pyhän Hengen läsnäolo
6
73
Vastaukset
Kun ihminen tulee uskoon häneen tulee Pyhä Henki, esim. Room. 8:16. Pyhä Henki on hänessä halki ikuisuuksien. Kun luemme raamattua, Hengen vaikutuksesta on tapahtunut ihmeitä. Jordan jakautui kahtia, vettä tuli kalliosta. Aurinko pysyi paikallaan, aurinko meni 10 astetta taaksepäin jne. Myös tänään tapahtuu ihmeitä Pyhän Hengen vaikutuksesta. Hengellinen kokous ilman Pyhää Henkeä on verrattavissa metsästysseuran syyskokoukseen. Mennessäni hengelliseen tilaisuuteen odotan aina mitä Pyhä Henki nyt tekee. Edes nimekkäiltä saarnaajilta en odota yhtään mitään. Vain Pyhältä Hengeltä.
- justjookaikkeakuulekkin
Miksi Hänen pitäisi tehdä yhtään mitään? Miksi Hänen pitäisi tehdä jotain vain täyttääkseen ihmisten odotukset?
- jumala-kanssamme
justjookaikkeakuulekkin kirjoitti:
Miksi Hänen pitäisi tehdä yhtään mitään? Miksi Hänen pitäisi tehdä jotain vain täyttääkseen ihmisten odotukset?
Jeesus sanoi:5:17-18 "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä." Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi."
Jumala tekee jatkuvasti, joka hetki ja joka sekunti, työtään. Annamme Jeesuksen ja Isän tehdä työtä uskovien kokouksissa.
- hjuytrr
Poikamiehen unet ja ihmeet ovat sekoittaneet pääsi eikä puutu ettet itse menisi kävelemään järven pinnalle, henki kanssasi.
- 0åpiuiyt
Pyhän Hengen läsnäolo on jotain tällaista:
https://siiloan.fi/kokoukset/hkokous/475 - Varas-ei-varota
Mitä Pyhä Henki sanoo mainoksista, ne on totta ja todellisuutta? Onko Jeesuksen opetuksen mukaista. Toimiiko markkinointi agape-rakkauden hengessä.
Kuinka ylösnousemusta voisi uudistaa ja Jumalan valtakuntaa, se on ollut valmiina alusta saakka?
Hyvä palvelija tienaa hyvin rahaa, mutta kenelle? Kun ei evankeliumissa ole kysymys ansioista?
Viimeisinä aikoina........kyllä Raamattu tietää, ei se turhia kerro!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144