Miksi jätit Helluntaikirkon?

Vertaistukea

Kerrohan sinä joka jätit Helluntaikirkon, miksi teit sen? On niin paljon niitä jotka ovat lähteneet sieltä pois. Ja minne menit sen jälkeen, menitkö toiseen seurakuntaan?

114

3743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anarkistinen

Jätin sen koska olin aina yksin. En ole mitenkään seurapiiri kermaa vaan työtön sossun elätti. Eli en kiinnosta ketään. Srk oli erityisesti ns parempien paikka. Moni opetus juttu tai muu tilaisuus oli maksullinen. Eli köyhällä ei ole varaa mennä kirkkoon. Ja menoa ja meininkiä piisasi niin että siinä unohtui kokonaan Raamatun opetus ja evankeliumi. Minua nuhdeltiin kun kerran istuin hiljaa paikallani. Tyyppi ajoi minusta pois epäuskoa. En vain jaksanut hihkua ja preissata kuten muut. Se sai minut miettimään asioita. Eikö saa olla köyhä, sairas tai väsynyt? Onko tullut toinen evankeliumi? Se ajoi minut muualle. Löysin kodin jossa uskaltaa olla aito itsensä ongelmineen. Jeesus todella rakastaa 🧡 meitä reppanoitakin, ja on todella vahvasti elämässäni mukana!!

• Anonyymi

Ei kai maksullisia tilaisuuksia ole! Joku konsertti ehkä voisi olla. Haluat mustamaalata.

• Anonyymi

Jeesus todella rakasti reppanoita ja köyhiä. Vammaisia ja sairaita. Juuri heidän parissaan hän kulki.

• yksivaltias

Meillä oli järjestetty seurakunnassa keskustelu jossa tämä mätäpaise oli tulossa jyräämään yhdistyspohjaisen seurakunnan tieltään. Jumalan kiitos se ei onnistunut ja Herra käytti muutamia valveutuneita ja asiaa tietäviä kertomaan tosiasioita muillekin. Siksi kirkkokuntahypetys ei ainakaan vielä saanut sijaansa täällä. Olisi tullut majan muutto meillekin. Ja monelle muulle. Oneway seurakuntaan olisi tie vienyt. Vapis on kirkkokunta ja vaihtoehdot on vähissä. Kotiseurakunnat lisääntyvät myös. Herra tuntee omansa eikä pakota väärän valtikan alle. Kirkkokunta onkin niin kommervenkki juttu, että se muuttaa asioita aika laajasti entiseen verrattuna. Seurakuntien hajoamiset ei ole oikein, vaan väkipakollahan ne toiset onkin pantu matalaksi ja viety asiaa eteenpäin, viis veisaten toisten pahoinvoinnista. Ei ole rakkautta sellainen. Uutta kaipaavat voivat perustaa vaikka kuinka monta seurakuntaa omilla rahoillaan, vai kuinka?

• NäinForssassa

Onneksi olkoon, teillä sentään oli avoimia sydämiä totuudelle. Forssassa järjestettiin keskustelu ja infotilaisuus 7,5 kk kirkkoon liittymisen jälkeen!! Ja pastorin mukaan "kaikki meni oikein"...

Täyttä manipulointia ja valheita, joilla seurakunta vietiin kirkkoon. Eipä ole tarvinnut enää mennä ko. paikkaan;miksi menisin väärän vallan alle?

• millainen.johto
        NäinForssassa kirjoitti:

Onneksi olkoon, teillä sentään oli avoimia sydämiä totuudelle. Forssassa järjestettiin keskustelu ja infotilaisuus 7,5 kk kirkkoon liittymisen jälkeen!! Ja pastorin mukaan "kaikki meni oikein"...

Täyttä manipulointia ja valheita, joilla seurakunta vietiin kirkkoon. Eipä ole tarvinnut enää mennä ko. paikkaan;miksi menisin väärän vallan alle?

Hetkinen... Siis onko tuo totta? Miksi järjestettiin infotilaisuus, jos oli jo liitytty? Eikö ensin pitäisi infoa, jotta olisi tietoa mitä ollaan tekemässä?
        Hajaannuksen vuoksi? Uusien jäsenien saamiseksi?

Tulevien vaalien keskustelut voitaisiin siis tuon mukaan pitää loppusyksyllä - 19.....
        Äänestäjät äänestäisivät sitä/niitä, jolla on kovin ääni, ja joka tukahduttaa mielipiteet "oman totuutensa" alle.

• Anonyymi
        millainen.johto kirjoitti:

Hetkinen... Siis onko tuo totta? Miksi järjestettiin infotilaisuus, jos oli jo liitytty? Eikö ensin pitäisi infoa, jotta olisi tietoa mitä ollaan tekemässä?
        Hajaannuksen vuoksi? Uusien jäsenien saamiseksi?

Tulevien vaalien keskustelut voitaisiin siis tuon mukaan pitää loppusyksyllä - 19.....
        Äänestäjät äänestäisivät sitä/niitä, jolla on kovin ääni, ja joka tukahduttaa mielipiteet "oman totuutensa" alle.

Pitäisihän tuo tietää, Forssa on oma lukunsa....

• arkielämässä

- ihmettelin aikani, ja jotenkin vaan fundeerasin "ettei tää nyt ihan niin....,- nimittäin haiskahti paljonkin poliittiselta vallalta, siis Opetus erityisesti/ Armosta ei tietoakaan....

rivijäsenten elämä yleensäkin ihan samoin kuin kenenkä vaan kanssaihmisten ( poissuljettuna baarit/alkoholi)

Ilmeisestikin sinne liittyy enempi sellaisia jäseniä, joilla Alkoholi -ongelma, Että vaikuttaa jotenkin A-klinikalta, Puhuivat niin paljon alkoholista/huoraamisesta, joista edellä mainituista ei itselläni ollut kokemuksia. Raskasta seuraa. Ne muutamat, joihin tutustuin, - suurin piirtein itkivät, rukoilivat arkipäivät, - ja sitten "kokoukseen", - saada Uutta Voimaa...., elikkä vieläkin enemmän ahdistusta/ alistamista/syyllisyys, kun ei kelpaa Jumalalle, - ei sitten mitenkään ! "ottaa siitä sitten selvää" Niin: ja kuulustellaan: oletko Todistanut !!

• turvautuvat

- edelliseen lisättynä, itselläni on yksi helluntaiseurakuntaan kuuluva ystävä, - todella Aito ja uskossaan, vaan hänenkin täytyi kriisiaikana turvautua Evl - pappiin, ei siis Helluntaiseurakunnasta löydy luotettavaa henkilöä (ymmärtämisestä puhumattakaan) keskustella, vaan hellari-jäsenetkin turvautuvat Evl - Pappiin.

Se siitä lähimmäisen rakkaudesta. Aina pitäisi antaa "kiiltokuva" : kun meillä (heillä) on niin hyvin !!

• Anonyymi

Nämä palstat paljastavat, että seurakuntiin kohdistuu kohtuuttomia odotuksia. Seurakuntalaisten odotetaan olevan täydellisiä ja sen lisäksi vielä ihmisen psyyken asiantuntijoita.:)

Rakkaus ja psykologinen ymmärrys ovat kaksi aivan eri asiaa. Rakkaus ja into eivät auta, jos ei ole taitoa. Ei ole millään tasolla realistista odottaa maallikoilta sielunhoito-osaamista. Se vaatii sopivan luonteen lisäksi ihan oikean koulutuksen. Miettikää hyvät ihmiset kenelle puhutte.

• Kuuntelija

Satuin tässä vähän aikaa sitten kuuntelemaan erästä kiertelevää evankelista Karmitzia. Hän vaimoineen päästeli niin pehmoisia, että en tiennyt itkeä vai nauraa. Hän sotki puheessaan totta ja valhetta sujuvasti. Paljon ne helarit sietävätkin valhetta. Raha kuului miehelle kyllä kelpaavan.

• Anonyymi

Tarkoitatko Raimo Karmitzaa. 80-luvulla kävin kaksi kertaa peräkkäin hänen kokouksissaan eri seurakunnissa päivän välein. Hämmästyin suuresti, kun hän toisessa kokouksessa puhui täsmälleen päinvastoin kuin hän oli edellisenä päivänä puhunut.

• Anonyymi

Tuo on melko tyypillistä Helluntailaisuudessa että takki ja jutut kääntyy. Ja varsinkin manne-pastoreilla.

Kuka maksaa eniten, sen juttuja mielistellään.

• Seurannut

Koska en nähnyt yhtään todellista parantumista sairauksista. Olin mukana toiminnassa lukuisia vuosia. Jotain hetkellisiä parantumisia flunssasta ja kivuista ilmeni, mutta krooniset sairaudet pysyivät. Jatkuvasti kyllä opetettiin ja hoettiin aamenien kanssa, että Jeesus on meidän parantaja, mutta mitään ei käytännössä näkynyt.

Opettivat myös, että meidät on itse asiassa jo parannettu, tuo parantuminen vain piti ottaa vastaan. Kovien vaikeata kyllä vastaanottaminen oli, kun se ei pastoreillakaan toiminut.

• Asia kääntäen. Miksi sinun on pakko kuulua helluntaiseurakuntaan? Kuulu vain ev.lut.

• Kirkko.ja.Henki.ei.sovi

yhteen.

Pyhä Henki johdattaa terveessä uskossa olevat eroamaan helluntaikirkosta.

• KAITA.TIE.TAIVAASEEN

Pyhä Henki, eli Jumala ilmoitti minulle jo ennen hkirkon tuloa -että sellainen on nousussa. Eikä hanke ole Hänestä. Ilmoitin seurakunnan asiakokouksessa, silloiselle pastori Mikkoselle soitin ja varoitin KUN se tulee, se EI OLE JUMALASTA. Pastori ummisti korvansa ja minä pyyhkäsin tomut jaloistani. Helppoa ei ole lähteä JEESUSTA SEURATEN, ULKOPUOLELLE LEIRIN.
        Mutta se on ainoa Tie perille!

• Anonyymi
        KAITA.TIE.TAIVAASEEN kirjoitti:

Pyhä Henki, eli Jumala ilmoitti minulle jo ennen hkirkon tuloa -että sellainen on nousussa. Eikä hanke ole Hänestä. Ilmoitin seurakunnan asiakokouksessa, silloiselle pastori Mikkoselle soitin ja varoitin KUN se tulee, se EI OLE JUMALASTA. Pastori ummisti korvansa ja minä pyyhkäsin tomut jaloistani. Helppoa ei ole lähteä JEESUSTA SEURATEN, ULKOPUOLELLE LEIRIN.
        Mutta se on ainoa Tie perille!

Pappinsakkin tappaneella helluntalasuudella ei ole muuta pyhää kuin laittomuuden epäpyhyys ja sen saastainen:
        https://www.expressen.se/nyheter/barnflickan-om-mordet--i-knutby-hon-kanske--inte-levde-nar-jag-kom/

• 05VALKOInen

No eroa sitten vähin äänin helluntaiherätyksestä, kun sinun ei ole siellä hyvä olla. Sitten sun tarvi kulkea valittaen. Unohda helluntaiherätys kokonaan. Liity vanhalestadiolaisiin. Siellä nainen ei opeta, kuten sana kehottaa.

• Kotikokous

Ensiksikin, Helluntaikirkko väännettiin tännekkin valheen kaikella voimalla. Siis valheen kaikella voimalla. Ydinjoukkoa noin 40 henkilöä oli kaiken takana. He manipuloivat muut mukaan. Jäin siinä vaiheessa pois. Jumala ilmoitti minulle profeetallisten unien kautta, että minun on lähdettävä sieltä pois, ja etsittävä toinen seurakunta. Kuljen nykyään luterilaisissa sekä satunnaisissa kotikokouksissa. Tykkäisin olla enemmän kodeissa kokoontuvassa seurakunnassa. Minulla on näky, että ne tulevat lisääntymään. Eihän seurakunta ole missään rakennuksissa kiinni, eikä liioin pastoreiden palkoissa, eikä edes kiinteistöveroissa. Vaan seurakunta olemme me, uudestisyntyneet kristityt. Me olemme seurakunta.

• Hfrtuyi

Kovinpas epäraamatullinen käsitys sinulla on seurakunnasta.

• Yökuppaaja

Juuri näin. Se on juuri näin.

• Anonyymi
        Hfrtuyi kirjoitti:

Kovinpas epäraamatullinen käsitys sinulla on seurakunnasta.

Onko se sitten Raamatullista, että pastorit ja vanhemmisto elävät valheessa, tekemättä parannusta?

• Anonyymi

• harriveijonen

En olisi ymmärtänyt lähteä ellei minua olisi erotettu 1986 syystä, että aloin yksityisesti julistaa helluntailaisten oikeata oppia: Jerusalemista sovittaessa Jeesus saapuu pilviin. Olen pitkään toiminut Kirkkoihin kuulumattomien uskovien Jumalan seurakunnassa Päivittäisine uutisineni: http://wwnet.fi/users/veijone/

• puhujavalinnat

ei ehkä kuulu ketjuun.
      vähän "outoa" sekin että Jumala valitsee saarnamieheksi/puhujaksi sen, joka jotenkin "hyvännäköinen/sliipattu...., - no. onhan se tietysti miellyttävää katsoa hyvän näköistä ja oikein sliipattua puhujaa, vaan kuinkas se "Jumalan sormi".... valitseekin ULKONÄÖN perusteella, myös ne KYVYKKÄÄT....
      ei se nyt oikeen "mene putkeen"

noh, mieleen tulee bisnes miehet, jotka aikoinaan oli "vaivoiksi asti" ( siis oikeat bisnes miehet)

• meni.uskottavuus

Kuuluin aikoinaan Suomen Vapaan Helluntaiherätyksen seurakuntaan, erosin heistä jo ennen itse Helluntaikirkon syntyä. Syy: meni kaikki uskottavuus.

Sen, mitä oli totena opetettu, totesin monissa kohdin pelkäksi valheeksi. Helluntaiherätyksen olevan, joskin osin myös aidoista uskovista koostuva, myös sen johtajiston ja vetäjien olevan paljolti epärehellisiä, huijareita. Uskovien herkkäuskoisuutta käytettiin kylmästi hyväksi esim. talousrikoksissa. Näin tästä tosiasioita omin silmin.

Itse Raamattu tai etenkään Jumala: Isä, Poika Ja Pyhä Henki, ei siis menettänyt uskottavuuttaan, mutta helluntailaiset ihmisinä ja herätysliikkeenä, heihin lakkasin uskomasta.

Pian tuon jälkeen syntyneen Helluntaikirkon totesin olleen tuon hengellisen ja taloudellisen huijauksen päämäärä.

• vanhalutherilainen

Aloittaja kysyy, minne menin. Liityin Suomen evankelisluterilaiseen kirkkoon. Tunnustan tuon kirkon oppia.

Mutta pari vuotta sitten, monien pappien epäisänmaallisen, oman kansan kärsimyksiä säälimättömän ja maanpetoksellisen, poliittisen hyväksynnän vuoksi jouduin eroamaan tuostakin seurakunnasta.

Itse kirkon alkuperäistä, vanha-lutherilaista oppia en kiellä, vaan tunnustan sitä; edelleen joinekin pienin, helluntailaisin vivahtein.

• Vertaistukea

Samoin kävi minulle. Lähdin pois hellareista ja menin lutteriin. Mutta mutta, aika näyttää miten tässä käy. Toisaalta olen koditon. Kova seulonta on käynnissä Helluntaikirkossa. Sinne ei ainakaan ole paluuta. Synti sallitaan ihan samoin kuin lutterissakin. Palkkapaimenten välinpitämättömyys lampaita kohtaan kaikin tavoin on käsittämätöntä. Onnelliset ne lampaat, joilla on koti Helluntaikansan seurakunnissa. Niissä sentään vielä julistetaan raitista oppia. Mutta onneksi, Jumalan kiitos, heidän saarnojaan voi kuunnella ja katsoa netistä. Juhani Laukkonen, Heimo Nuutinen ja Juhana Lehmusoksa, suosittelen lämpimästi tutustumaan.
        Älkää eksykö🙏

• HerätkääJoVIIMEIN

kiitos infosta. Tarkoititko Juhani Lehmuskoskea? Ei taida olla oksa :)

• Summija

Raskas epärehellisyys, lapsellisuus, henkisesti epäterve kulttuuri ja oma totuuden jano veivät pois helluntailaisuudesta. Vapaus, rakkaus, hyvä olo ja sisäinen rauha löytyivätkin sitten ihan muualta.

• Lhpk

Edeltäville vinkiksi: tutustukaa lähetyshiippakunnan seurakuntiin. Saarnoja ym.voi kuunnella aluksi verkosta:

lhpk.fi

• sophiie

Tuttu firma, pappeineen ja suvakki-mielipiteineen.

Vaikka Lhpk noin muutoin olisikin lähempänä alkuperäistä luiterilaisuutta, niin vasemmistokirkkoa se on siinä kuin muukin luterilaisuus. Eihän teillä sallita toisinajattelua, ensin tulee varoitus ja sitten nk. banni jos isänmaallinen väärinajattelija avaa suunsa.

Kunnon kommunismin tapaan vain yksi, poliittinen ajatussuunta sallitaan myös teillä. Te saatte kyllä solvata muita: me toisinajattelijat olemme teille raZZizteja faZZizteja ja naZZeja! Mutta teitä ei saa kutsua edes suvakeiksi (tai tuli vuoden banni!).

"... Sillä maistanut, kokenut olen, siksi tiedän: TOSI SE ON!"
        *

• Kun selailee ja lukee tätä ketjua, on monia uskovia tasavallassa jotka etsivät täydellistä srkaa maan päällä. Ette taida löytää. Hengellisiä kiertolaisia on ollut ennekin. He lähtevät riidalla ja ovet paukkuen seurakunnasta A. Olen jo 15 -vuotta sitten sanonut työntekijälle , että riidantuojia, kiertolaisia ei oteta srkaan. Se voi hyvin toteutua piankin, oli rekisteröitynyt tai ei rekisteröitynyt srk. He tuovat riidat mukanaan. Ja pian kulkuttavat seurakunnan B ovea. Se ei välttämättä enää aukea heille. Tottakai näissä asioissa pitää ottaa huomioon perustus- ja uskonnonvapauslaki. Käsittääkseni seurakunnan käytännöt voivat olla tiukemmat kuin perustuslaki. Esim. raveissa säänöt ovat tiukemmat kuin yleiset lait.

• Kirkkojamaailma

"kettula" ei näköjään ymmärrä, mistä on kyse. Siis vanhemmisto ja paimenet valehtelevat! Heidän pitäisi olla esimerkillisiä. Parannuksen teosta ei merkkiäkään. Ei sellaisten alamaiseksi kuulukaan mennä; silloinhan olisi valheisiin osallinen itsekin.

• Kirkkojamaailma

Ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin lähteä. En halua olla osasyyllinen vääryyksiin, joita silloisessa seurakunnassa tehtiin, koskien etenkin kirkkohanketta. Sitä runnottiin läpi väkisin turvautuen likaisiin, ja valheellisiin keinoihin. Tämä tapahtui etenkin johdon taholta. Mitä annettavaa tällaisilla henkilöillä on, ajatellen hengellistä kasvua?

Jäämällä olisin vain vahvistanut valhetta. Siispä lähdin, en halua olla osallinen heidän synneissä.
      Jäämällä olisin vahvistanut valhetta, ja tehnyt vääryyttä myös niille siskoille ja veljille, jotka eivät omantuntonsa vuoksi voi liittyä.

Kirkon sisäinen jako on absurdi; miten Jumalan seurakunnassa voisi olla eri arvoisia jäseniä? Jako ulkojäseniin ja varsinaisiin jäseniin..... häpeäisivät. Toiset päättävät, toiset menevät mukana... maksumiehiksi ja - naisiksi kyllä kelpaavat.

• varovainen

itse en etsi täydellistä seurakuntaa, vaan esim : helluntailaisuudessa oli aikanaan tapan kovasti nostella "kravattiaan" mainitsemalla vaikkapa: "emmehän me (Jumalan lapset), mutta ne toiset !!

Aina, joku joku sellainen "oma korostus": "me olemme niin (hyviä ??), se vain häiritsi jotenkin, ikään kuin KAIKKI toiset olisivat jotenkin arvottomampia, tms.

asenteeni elämässä on: "eläkää rauhassa KAIKKIEN ihmisten kanssa (eikä vain "uskovien...), sellaista eriseuraa olivat, yms.

• Anonyymi

Minä nostin kytkintä ajoissa, vaikka Saalemissa ei ollutkaan pakko liittyä helluntaikirkkoon. Ennakoin mielessäni, mitä tulee tapahtumaan: pikkuhiljaa yhdistysläisetkin hierretään kirkkoon, viimeistään kun ry lopetetaan.

Helluntaikirkolle on pedattu tulevaisuudessa suora tie vatikaanin syliin. Sehän on UMJ:n lopullinen päämäärä.

En ole katolinen enkä sellaiseksi koskaan tule.

Tässä mun selitys erolleni. Nyt en kuulu mihinkään, ja on irrallinen olo.

• Anonyymi

Helluntaiseurakunnissa tapahtui jotain hyvin pahaa joskus 90-luvulla. Helluntaikirkko alkoi työntyä esille ja torontolaisuus ja muut omituiset ilmiöt alkoivat yleistyä. Inhimmillisyys hävisi seurakunnista. Opillisesti asiat muuttuivat koko ajan huonompaan suuntaan, katoliseen suuntaan. Seurakuntien vanhimmat eivät varoittaneet jäseniään vääristä opeista ja vääristä henkivalloista. Teennäisiä parantumiskokouksia oli paljon, joissa ihmiset eivät parantuneet. Pidettiin kokouksia, joissa ei julistettu evankeliumia eikä puhuttu Jeesuksesta yhtään mitään. Ilmapiiri ja henki muuttui niin huonoksi, että minä en enää voinut kulkea sellaisissa kokouksissa.

• Anonyymi

Irrottauduin srk. jäsenrekistereistä syystä, että voin haastatella, vaikka suuresta luterilaisen kirkon jäsenkadon syistä ihmisien kanssa. Myös ateistisessa maailmassa voin haastatella ihmisiä siitä, miksi se maailma on toinen toiselleen niin vaikea paikka elää.
      Eli masentuneisuus, itsemurhat, ym. mikä ateismissa elää - niin saisi oman kuvansa, että miksi.
      Voin seurata ihmisten verkostautumista keskenään, niin uskontojen, sekä ateismin piirissä ja sen tapa vetää yhtä köyttä. Myös tiedemaailmaa voi seurata, kuinka monessa on tyhjänpäällä, porukka huutamassa samaa huutoa - joka väittää muka- totuutta jne.

Eli näin katselen ihmisten rakentaman ja syömän "hyvän ja pahan" hedelmän tuomaa elämää, joka ruokkimalla heitä - saa tekemään, mitä siellä tehdään.

Siksi olen erossa kaikessa. Ja tavallaan ei minua helluntaissakaan luvattu tuvanpuolelle puhumaan, vaikka eivät kiistäneen näkemystä raamatusta. Eli ulkoistettiin ulos - puhumaan. Vanhan kaavan mukaan sanoitettuna - että ei synagoogassa ollut tilaa.

Ja sehän näkyy tässäkin palstan eri kirjoittajien elämässä. Voisi ilmaista ajatuksella, että liha puuhuu - jossa monella on omakuvaveisto jumala, tai kirkkojenkäsikirjajumala, jonka vaikka uskovia hukuttanut Martti - Katolisen munkki sai aikaiseksi.
      Tosin, Martille se kirkonkautta on annettava tunnustus maamme kansan sivistyksestä, eli lukkarikoulu on tehnyt tehtävänsä ja hapate- on ottanut onkeen oikeaakin Raamatunnäkömystä ja saanut kansan opetettua "kristillisiin" sen positiivisiin puoliin ja sen johdosta, olemme näitä suomalaisia- joiden risti- liehuu lipussakin.
      Mutta, tämän ajan nuoret ovat pettävän uskonnollisuuden tähden ulkoistaneet itsensä kirkosta ja tavallaan bilettämässä lihantyydytykseksi maailmassa, kun muuta valoa heille ei ole osoitettu.
      Eli kirkot vahtivat - helluntaita myöten niin kirjoitettuja ja kirjoittamattomia sääntöjä, jotka Sana tuomitsevassa kirjoituksissa Jumalan sanaan ohjeeseen ja neuvoon nähden nimittää perinnäissäännöiksi.
      Eli säännöt, jotka tekevät tyhjäksi Jumalan Sanan.

ts. kirkon jäsenrekisteri on ihmisen ja Jumalan Elämänkirja on taivaan.
      Pelastus on Jumalantyö. .. tavallaan tämä kertookin sen, että miksi ei pitäisi olla jäsenkirkkojen opin aamentaja - väärässä. Pitäisi vain lukea sitä kirjoitusta, mitä Jumala haluaa sanoa, ja elää sen mukaan, seuraten Kristusta.
      Sieltä voi tulla tien ohjaus - mitä sydän rakastaa.

• Anonyymi

Moni on jättänyt helluntaikirkon/seurakunnan. Youtubesta löytyi ainakin yksi mielestäni aika hyväkin video aiheeseen liittyen. Itse jätin kyseisen yhteisön kun alkoivat liikaa veljeilemään torontoilmiö piirien kanssa. Niistä uuskarismaattisista usein pienistä seurakunnista kutsuttiin puhujia puhumaan myös seurakunnan työntekijät vierailivat noissa uuskarismaattisissa. Yrittivät innostaa seurakuntaa torontoilmiöön sisältyviin juttuihin mukaan. Jne. Ei kokenut enää omaksi paikaksi sellaista yhteisöä. Kun tähän vielä lisätään miten tuo touhu vaikutti seurakuntalaisten keskinäisiin väleihin. Kun itse kritisoin alunperin torontoilmiötä ja toin esiin ettei ole mikään siunaus vaan kirous ja hajottaa ei yhdistä. Niin tuohon torontolaisuuteen mukaan lähteneiden tahoilta suljettiin ulkopuolelle ja annettiin ymmärtää, että ennenkuin tulen heidän kanssaan samalle näkemykselle niin ei ole syytä ottaa yhteyttä. Väittäisin että, helluntaiseurakunnat ainakin sillä suunnalla missä itse asun, on ns. menetettyjä tapauksia liian syvälle menneet uuskarismaattiseen liikehdintään mukaan ja siellä on kaikenlaisia tuohon liittyviä lieveilmiöitä.

Ei tuo asia ole mikään pikkujuttu, että tuttu kotiseurakunta pilataan torontoilmiöillä toisten henkilöiden toimesta joiden kuningasidea on että, torontolaisuus muka olisi sitä mitä tarvittaisiin kaikkialle. Ei ole hyvä suuntaus tuo.

Tällä hetkellä en kuulu mihinkään vaan vierailen siellä täällä tilanteen mukaan tilaisuuksissa joissa ei ole tätä torontoilmiö toimintaan, onneksi sellaisiakin vielä on olemassa ja toivottavasti ei laajenekkaan kaikkiin paikkoihin.

• Anonyymi

Miksi en olisi jättänyt?
      Kirkko on laitettu pystyyn vääryydellä ja valheilla.
      Kuinka kavalia voikaan olla tietyt henkilöt, jotka ajoivat/ajavat kirkkohanketta.
      Se on hajottanut seurakuntia, sekä tuonut mukanaan kaikkea jumalatonta;
      liberaaliteologian mukanaan tuoma Raamatun arvovallan murentaminen ja siitä seuraava jumalaton meno.
      Millainen kirkko, sellainen hedelmä.

• Anonyymi

Minä en puhuisi helluntaikirkon kohdalla uuskarismaattisesta ilmiöstä vaan vanhaokkulttisesta ilmiöstä. Vanha kettu löytyy sen takaa.

• Anonyymi

Samanlaista valheeseen ja sepitettyihin juttuihin perustuvaa ihmisten huijaamista on helluntai kuin muutkin uskonnolliset liikkeet. Rahat ja mielenterveys viedään.

• Anonyymi

Onko sillä lahkolla kirkkokin, helluntaikirkko?

• Anonyymi

Kymmenystenkeräyspaikka.

• Anonyymi

Valheet ja kaikenlainen kieroilu Helluntaikirkon hyväksi. Nepotismi kukoistaa. Mm. siksi jätin hellarikirkon. Suuri puute on, kun paikkakunnalla ei ole Ristin Kansan toimintaa. Mutta onneksi on netti. Pääsee kuuntelemaan vanhan ajan saarnoja parannuksen tekemisestä yms. Korvasyyhysaarnoja ja ihmekonferenssaja en kaipaa.

• Anonyymi

Miksihän nuo katkeroituneet fariseukset purkavat täällää ahdistustaanHelluntaikirkkoa kohtaan?
        Ei tuollainen osoita mitään hengellistå mieltä.
        Huolestuttaako heitä Helluntaikansan väen väheneminen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksihän nuo katkeroituneet fariseukset purkavat täällää ahdistustaanHelluntaikirkkoa kohtaan?

Missä mahtoi olla mainitsemasi hengellinen mieli, kun Helluntaikirkko ja puuhattiin paikkakunnille? Valheella ja vääryydellä kirkkohanketta juntattiin läpi väkisin.
        Puheita kirkon puolesta suosittiin, mutta vasta-argumenteille ei juuri tilaa löytynyt.

Pitihän tuon olla "paimenen" tiedossa, että hanke hajottaa seurakuntaa. Siitä mm. varoitettiin monet kerrat. Mutta kun se kirkko on niin rakas, ja maailman mielistely sydäntä lähellä, järjen ääni vaimeni.
        Jos Jeesus olisi rakas, laumasta olisi pidetty huolta. Ei olisi jaettu väkeä" kahden kerroksen väkeen". Sille ei todellakaan löydy perusteita Sanasta.

Moni ymmärsi tässä vaiheessa, että puikoissa on joku muu, kuin Herra ja Herran palvelijat. Kokosydamiset sellaiset.

Niinpä oli lähdettävä; mitä annettavaa sellaisilla henkilöillä on antaa hengelliseen kasvuun, jotka turvautuvat valheisiin ja vääryyteen? Ei mitään.
        Lähtemällä ei tarvitse alistua väärän vallan alle.

Forssa malliesimerkki siitä, miten srk:n johdon ei tule toimia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä mahtoi olla mainitsemasi hengellinen mieli, kun Helluntaikirkko ja puuhattiin paikkakunnille? Valheella ja vääryydellä kirkkohanketta juntattiin läpi väkisin.
        Puheita kirkon puolesta suosittiin, mutta vasta-argumenteille ei juuri tilaa löytynyt.

Pitihän tuon olla "paimenen" tiedossa, että hanke hajottaa seurakuntaa. Siitä mm. varoitettiin monet kerrat. Mutta kun se kirkko on niin rakas, ja maailman mielistely sydäntä lähellä, järjen ääni vaimeni.
        Jos Jeesus olisi rakas, laumasta olisi pidetty huolta. Ei olisi jaettu väkeä" kahden kerroksen väkeen". Sille ei todellakaan löydy perusteita Sanasta.

Moni ymmärsi tässä vaiheessa, että puikoissa on joku muu, kuin Herra ja Herran palvelijat. Kokosydamiset sellaiset.

Niinpä oli lähdettävä; mitä annettavaa sellaisilla henkilöillä on antaa hengelliseen kasvuun, jotka turvautuvat valheisiin ja vääryyteen? Ei mitään.

Kirjoitin "paimenen " tiedossa, piti olla monikossa "paimenten". Niin luokatonta on meno.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No katopas tätä jätkää!

Helluntaiuskonnon uhrit ovat "katkeroituneita fariseuksia"!
        Emme osoita "hengellistä mieltä"!
        Ja syy muka: Helluntaikansan jäsenten väheneminen!

Tässä ihmiset aito-helluntai(kirkkolaista) hengellistä väkivaltaa. Kun aidot uskovat ovat huomanneet Helluntaikirkko-huijauksen ja jättäneet huijarit, niin pitääkseen vielä jäljelle jääneet uhrinsa, syyllistetään puljun rikosuhrit, yrittäen lyödä hengellisiä termeillä ja jopa syyttää Helluntaikansaa, joka ei ole tässä asiassa ollenkaan syyllinen! Saatana, Valheen isä itse äänessä, Helluntaikirkko-"pastorin" suulla. Mikähän se teidänkin, pastori-titteliin vaadittava teologinen "koulutuksenne" mahtaa olla? Iso Kirja-opisto? Kakolan / Sörkan kongi? Kielitaito (ei-kehtaa-arvata, Tukholman siltojen alla opittu ruotsi kaaleitten vale-karjalanmurre.) Minäkin muuten osaan yhden mannelaulun, nimeltä Huiskii, Huiskii. 🙂 "No huiskiihan ne, huiskiihan ne puidenkin latvat, vaan tuulenpa hulumutessa. Kun lehti kasvoi puussa ja lehti kasvoi maassa ja kukat kasvoi vainiiooiilla! Vaan linnastapa kuuluu se komiampi laulu, see oon kaaleeitte poiikkien laulu!" Ulkopuoliset eivät tiedä, että tämäkin laulu on symbooleiltaan rivo ja kaksimielinen.

Hälelyyjä. Ameeen. Näin se o poijjaat, kyllä Herra on hyvä!

Tehän, helluntaikirkkokansa, itse varastitte Helluntaiherätyksen omaisuuden, helluntaikansan, jolle olitte Helluntaiherätyksen sisällä jo ennalta valehdelleet, hissunkissun keränneet omaisuutta tulevaa Helluntaikirkko-hankettanne varten.

On teillä aika tavalla minunkin rahojani, mutta jaksan odottaa Viimeistä tuomiota, jolloin näen yhden erityisen vittumaisen... - hmmm... oikeastaan parinkin - seisovan Herran edessä ja silloin näiden taskut tyhjennetään ja jaetaan takaisin heidän uhreilleen, meille joilta ne varastivat. Kosto on paras kun se tehdään kylmänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo Forssa on tullut vastaan usein. Mikä siellä mahtaa olla tilanne?
        Kirjoituksesta päätellen kyseessä on srk, joka on pois poikennut Jumalan tahdosta ja johdatuksesta.

Sen verran asiaa olen tutkinut, että huomaan, että siellä on mennyt asioita läpi, jotka ei Jumalaa palvelevassa srk:ssa mene. Tarvitaanko esimerkkejä.... Piipponen, Tiainen, Parikka, Piipari.... Olisi aika Forssassakin herätä todellisuuteen.

Niin, nyt tulossa "Open fest". Vauuu, Roberto Brandao. EIKÖ OPITA MITÄÄN?
        Ilmeisesti ei. Laulamallako asiat korjaantuu?

"Sadonkorjuuseurakunta on syntynyt Jumalalta saadusta näystä perustaa Kaakkois-Suomeen rakastava, armollinen ja innostava seurakunta – koti, jossa jokainen voi kokea elävän Jumalan läsnäoloa, jossa Raamattua opetetaan tämän päivän ihmiselle tämän päivän kielellä, ja jossa kukin voi tuntea olevansa tärkeä. Eri paikkakunnilla kodeissa kokoontuvissa soluryhmissä jokaisella on mahdollisuus löytää rohkaisun ilmapiirissä paikkansa Jumalan suunnitelmassa, varustautua ja toteuttaa sitä tehtävää, jonka Jumala on kirjaillut kunkin sydämeen. Seurakunta kokee tärkeäksi lähimmäistä varten elämisen: toimimme naapurin ja ympäröivän yhteiskunnan parhaaksi. Toiminta on suunnattu kaikenikäisille.

Pastorit

Minna ja Jurie Schoeman tapasivat toisensa Lontoossa Hillsong-seurakunnassa 2006. Minna on maatilan tyttö Kiikoisista, Länsi-Suomesta. Jurie on kotoisin Etelä-Afrikasta. Peruskoulun jälkeen hän palveli Missionuorissa (YWAM) Muizenbergissä, Etelä-Afrikassa seitsemän vuotta, josta suurimman osan ajasta johtotiimissä. Sadonkorjuuseurakuntaan he liittyivät vuonna 2009 muutettuaan Kouvolaan opiskelujen vuoksi. Jumala selkeästi vahvisti, että heidän paikkansa on nyt palvella tässä seurakunnassa. Maaliskuun alussa 2015 Minnasta ja Juriestä tuli Sadonkorjuuseurakunnan (Taavetti) pastorit, kun Brandaot kutsuttiin perustamaan uutta seurakuntaa pääkaupunkiseudulle. Minnan ja Jurien sydämet palavat tuoda Taivaan todellisuutta maan päälle ja varustaa ihmisiä nousemaan Jumalan tarkoittamiin kutsuihinsa. Heillä on neljä pientä lasta.

Perustajapastorit
        Roberto ja Annamari Brandao tulivat Suomeen Jumalan kutsusta perustamaan seurakuntaa vuonna 2006. Varsinainen toiminta alkoi vuonna 2007, ja virallisia avajaisia juhlittiin vuonna 2010.

Alunperin Brasiliasta kotoisin oleva Roberto tapasi Annamarin Lontoossa raamattukoulussa, jossa he molemmat olivat 2,5 vuotta pastorikoulutuksessa, minkä lisäksi he ovat palvelleet useita vuosia solunjohtajina ja ylistyksessä, Roberto aiemmin toisaalla myös seurakunnan johtotiimissä. Lähetystyöhön lähtö oli heille molemmille varmaa, ja Jumala vahvisti selkeästi, että lähtö tuli nimenomaan Luumäelle Kaakkois-Suomeen, seurakunnan perustustyöhön. Brandaoilla on kolme lasta.

Brandaot muuttivat keväällä 2015 Vantaalle perustamaan uutta Harvest Church Finland -paikallisseurakuntaa, jonka avajaisia juhlittiin 27.9.2015 Vaaralan kappelissa, ja he jatkavat samalla Schoemanien kanssa Kaakkois-Suomen työn johdossa"

Niinpä niin, Forssaan kelpaa kaikki. Riittää, kun osaa laulaa, tai puhua (Tiainen).
        Millainen henkilö mahtaakaan olla "puikoissa", kun Herra se ei ole.
        Järjestetään "juhlia", samaan aikaan ei piitata vähääkään niistä Jeesukseen uskovista, jotka ovat Sanalle uskollisia! Henkilöitä, jotka kuuntevat mieluummin Herran ääntä, kuin "vanhemmiston", joka on tehnyt ja tekee kompromisseja maailman kanssa.

Hillsongia taustalla, naispastoreita jne.
        Eihän tämä yksin Forssan ongelma ole. Kyse on maailman hengestä, joka on saanut otteen valvomattomista seurakunnista. Järjestetään evankelioimistapahtumia, samaan aikaan "perälauta vuotaa", ts. Jeesukseen uskovia työnnetään pois yhteydestä.

Toisaalta hyvä, miksi olla tai jäädä yhteisöön, joka ajelee kaksilla rattailla?

T. Uskollinen Kutsujalleen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo Forssa on tullut vastaan usein. Mikä siellä mahtaa olla tilanne?
        Kirjoituksesta päätellen kyseessä on srk, joka on pois poikennut Jumalan tahdosta ja johdatuksesta.

Sen verran asiaa olen tutkinut, että huomaan, että siellä on mennyt asioita läpi, jotka ei Jumalaa palvelevassa srk:ssa mene. Tarvitaanko esimerkkejä.... Piipponen, Tiainen, Parikka, Piipari.... Olisi aika Forssassakin herätä todellisuuteen.

Niin, nyt tulossa "Open fest". Vauuu, Roberto Brandao. EIKÖ OPITA MITÄÄN?
        Ilmeisesti ei. Laulamallako asiat korjaantuu?

"Sadonkorjuuseurakunta on syntynyt Jumalalta saadusta näystä perustaa Kaakkois-Suomeen rakastava, armollinen ja innostava seurakunta – koti, jossa jokainen voi kokea elävän Jumalan läsnäoloa, jossa Raamattua opetetaan tämän päivän ihmiselle tämän päivän kielellä, ja jossa kukin voi tuntea olevansa tärkeä. Eri paikkakunnilla kodeissa kokoontuvissa soluryhmissä jokaisella on mahdollisuus löytää rohkaisun ilmapiirissä paikkansa Jumalan suunnitelmassa, varustautua ja toteuttaa sitä tehtävää, jonka Jumala on kirjaillut kunkin sydämeen. Seurakunta kokee tärkeäksi lähimmäistä varten elämisen: toimimme naapurin ja ympäröivän yhteiskunnan parhaaksi. Toiminta on suunnattu kaikenikäisille.

Pastorit

Minna ja Jurie Schoeman tapasivat toisensa Lontoossa Hillsong-seurakunnassa 2006. Minna on maatilan tyttö Kiikoisista, Länsi-Suomesta. Jurie on kotoisin Etelä-Afrikasta. Peruskoulun jälkeen hän palveli Missionuorissa (YWAM) Muizenbergissä, Etelä-Afrikassa seitsemän vuotta, josta suurimman osan ajasta johtotiimissä. Sadonkorjuuseurakuntaan he liittyivät vuonna 2009 muutettuaan Kouvolaan opiskelujen vuoksi. Jumala selkeästi vahvisti, että heidän paikkansa on nyt palvella tässä seurakunnassa. Maaliskuun alussa 2015 Minnasta ja Juriestä tuli Sadonkorjuuseurakunnan (Taavetti) pastorit, kun Brandaot kutsuttiin perustamaan uutta seurakuntaa pääkaupunkiseudulle. Minnan ja Jurien sydämet palavat tuoda Taivaan todellisuutta maan päälle ja varustaa ihmisiä nousemaan Jumalan tarkoittamiin kutsuihinsa. Heillä on neljä pientä lasta.

Perustajapastorit
        Roberto ja Annamari Brandao tulivat Suomeen Jumalan kutsusta perustamaan seurakuntaa vuonna 2006. Varsinainen toiminta alkoi vuonna 2007, ja virallisia avajaisia juhlittiin vuonna 2010.

Alunperin Brasiliasta kotoisin oleva Roberto tapasi Annamarin Lontoossa raamattukoulussa, jossa he molemmat olivat 2,5 vuotta pastorikoulutuksessa, minkä lisäksi he ovat palvelleet useita vuosia solunjohtajina ja ylistyksessä, Roberto aiemmin toisaalla myös seurakunnan johtotiimissä. Lähetystyöhön lähtö oli heille molemmille varmaa, ja Jumala vahvisti selkeästi, että lähtö tuli nimenomaan Luumäelle Kaakkois-Suomeen, seurakunnan perustustyöhön. Brandaoilla on kolme lasta.

Brandaot muuttivat keväällä 2015 Vantaalle perustamaan uutta Harvest Church Finland -paikallisseurakuntaa, jonka avajaisia juhlittiin 27.9.2015 Vaaralan kappelissa, ja he jatkavat samalla Schoemanien kanssa Kaakkois-Suomen työn johdossa"

Niinpä niin, Forssaan kelpaa kaikki. Riittää, kun osaa laulaa, tai puhua (Tiainen).
        Millainen henkilö mahtaakaan olla "puikoissa", kun Herra se ei ole.
        Järjestetään "juhlia", samaan aikaan ei piitata vähääkään niistä Jeesukseen uskovista, jotka ovat Sanalle uskollisia! Henkilöitä, jotka kuuntevat mieluummin Herran ääntä, kuin "vanhemmiston", joka on tehnyt ja tekee kompromisseja maailman kanssa.

Hillsongia taustalla, naispastoreita jne.
        Eihän tämä yksin Forssan ongelma ole. Kyse on maailman hengestä, joka on saanut otteen valvomattomista seurakunnista. Järjestetään evankelioimistapahtumia, samaan aikaan "perälauta vuotaa", ts. Jeesukseen uskovia työnnetään pois yhteydestä.

Toisaalta hyvä, miksi olla tai jäädä yhteisöön, joka ajelee kaksilla rattailla?

T. Uskollinen Kutsujalleen

Kuulostaa tutulta.

• Anonyymi

Kun menettää "kodin" seurakunnan jossa on kokenut olevana osa ja jopa toiminnassa hyväksytty, nyt ei enää kelpaa mihinkään kun ei kirkkoon liittynyt.

Kun kutsutaan puhujia joiden uus äärikarismaattisuus pelottaa.
      Kun tulee vanhaksi ja siaraaksi on hyödytön.

Onhan näitä syitä paljon joista ei juuri puhuta parrannuksenteko mielessä.

Itse lepään kun kuuntelen kunnon raamattutuntia jossa jaetaan höyryävää Sanan leipää ja ollaan yhtä Herrassa.

• Anonyymi

Vielä mainitsen muutaman syyn eroni taustaksi. Nuortenillat ovat kuin suoraan maailmasta. Vanhemmiston pitäisi puuttua näihin lieveilmiöihin. Mutta eihän siellä käyneet edes seurakunnan vanhimmat! Ristiriita, jota en ymmärrä! Heidäthän on valittu nimenomaan tehtävään. Vastuuseen toiminnasta.
      Ja rukouspiireissä puhutaan suoranaista paskaa muista seurakuntalaisista, jotka sattuvat olemaan eri mieltä, toisin sanoen, yrittävät pitää Raamatun sanasta kiinni. Pahimmassa tapauksessa tällaiset ryhmät tekevät sitä kuuluisaa myyrän työtä esivalmistellakseen tietyn tyypin erottamista seurakunnasta. Tämä on valitettavan totta.
      Rukouspiirit: Tekee ihan kipeää, kun on oma karvas kokemus näistäkin piireistä. Juoruillaan toisista uskovista, jotka eivät ole omaan mieleen. Korostetaan omaa paremmuutta, ja sitä, että "minulla" on ainakin varma taivaspaikka! Silti rukoillaan, ikään kuin silmän lumeeksi näitten toisten puolesta, mutta juoruillaankin "pahassa hengessä". Ja sitten vielä hehkutetaan, miten voimakas oli Pyhän Hengen läsnäolo! Voi, kuinka monta kertaa ovatkin tulleet omat rukouspyyntöni vastaan kaupungilla!
      Ei sinun hyvä palstalaisten tarvitse yhtään ihmetellä, minkä takia olen itse jättänyt tällaisen seurakunnan!!!
      Vielä sanon, että EI kaikissa seurakunnissa ole tällainen meno päällä, mutta sattuipahan vaan olemaan eräässä seurakunnassa. Tiedän paljon Jumalan Sanaan pitäytyvä seurakuntia, joita vielä löytyy.

• Anonyymi

Hei! Kiitos viestistäsi
        Tämä viestisi herättää kaksi ajatusta, ensimmäinen on sinulle:

Matt. 7:5:ssä: “Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, niin sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.” 

Eli mitä näet muissa, se on sinussa itsessäsi.

Toinen asia on että kun seurakunta pelastaa alkoholisteja ja muita "pohjalla" olevia ihmisiä ja auttaa heitä kaksi askelmaa ylöspäin, mutta vain kaksi, ei kahtakymmentä, niin tottakai psyykkisiä ongelmia on jäsenillä paljon.
        Tämän vuoksi sanoisinkin että seurakunnat ovat yksiä sairaimpia paikkoja mitä on.
        Sielä on hyvä käydä kuulemassa sanaa, mutta sitten äkkiä pois.

• Anonyymi

Hiffasin, että seurakunnan rajat ovat maantieteelliset eivätkä opilliset tai historialliset tai organisatoriset. Jonkin paikkakunnan seurakunnan muodostavat tuon paikkakunnan rajojen sisäpuolella asuvat ja vierailevat Jeesukseen uskovat ihmiset - eivät suinkaan joksikin "seurakunnaksi" järjestäytyneet ihmiset. Siksi kysymyksen jälkimmäinen osa on mieletön.

• Anonyymi

Kyllähän siellä helluntaikirkossa on paljon mätää...eikös tolla karun ulkonäön omaavalla julkilesbolla Silvia Modigilla ole joku yhteys Helsingin Saalemiin. Siellä oli joskus yhteystiedoissa jokin tuon saman sukuniminen.

• Anonyymi

Eiköhän tuollainen päätelmä ole täysin tarpeeton. Voit kysyä henkilökohtaisesti, ettet pane alulle väärää tietoa.
        Mutta Raamatunvastaisen opetuksen takia, en koskaan edes liittyisi mihinkään niistä kymmenistä haaroista, joita helluntailaisissa on. Ja uusia seurakuntia syntyy niinkuin sieniä sateella. Miellyttääkö sellainen Jumalaa? En usko.

• Anonyymi

Nuortenillat = värivalot, savukoneet ja repussa kolisevat siideri- ja oluttölkit. Sitten hengaillaan kuten rock- konsertissa. Sen verran olen kurkistellut, että tiedän näin olevan.

• Anonyymi

Miksi en olisi jättänyt?

• Anonyymi

- uskonnon uhrit - sivustoilta löytyy eron syitä.

• Anonyymi

Joka toinen sana kiitos herralla ja joka toinen halleluja ja muuta ei puhutakaan. Ketä kiinnostaa tommonen apinalauma?

• Anonyymi

Ihmeen paljon sietävät ihmiset valehtelua ja paskapuheita niin helareissa kuin muissakin uskomusporukoissa. Äly on siitä kaukana.

• Anonyymi

Niinpä. Ja jos haluaa tehdä vielä suuremman vaikutuksen, niin huudetaan hallelyyyjaaa!

• Anonyymi

Että ettekö te tollot huomaa, että olen käynyt hakemassa Ämeriköistä uutta voitelua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että ettekö te tollot huomaa, että olen käynyt hakemassa Ämeriköistä uutta voitelua!

Saitkohan vahingossa väärää ainetta?

• Anonyymi

- ja, "pelastuskin keksittiin" Åmerikassa. . . 1700 luvulla. . .

Jeesuksen Ristin kuolemasta ja Ylösnousemuksesta on kuitenkin ajanlaskun mukaan jo, n. 2019 vuotta ??

• Anonyymi

Ihmeitä tapahtui aina vain Afrikassa ja Amerikassa tai muualla, mutta ei kotiseurakunnassa.

Rahaa käyetään holtittomasti uusien temppeleiden rakentamiseen ja naispastorien tai ulkomaisten menestyssaarnaajien ja uskollaparantajien palkkoihin.

Pidetään kiinni kolmiyhteisen jumalan opista, syntisen rukouksesta ja elämän antaminen Jeesukselle rituaalista, vaikka näillle ei ole mitään raamatullista perustelua.

Meikataan ja keimaillaan avoimesti, jotta miehet joutuvat kiusaukseen eivätkä pelkästään nuoret tee tätä vaan myös varttuneemmat naiset! Pukeudutaan riettaasti, niin että naisen sulot näkyvät!

Katsotaan televisiosta kaikenlaista roskaa, tanssitaan, kuunnellaan saatanallista musiikkia ja harjoitetaan urheilua tai muuta populaarikulttuuria, joka on epäjumalanpalvelusta ja syntiä.

Valehdellaan siitä, mikä merkitys Raamatulla on uskoville ja mitä se pitää sisällään, ja mitä se ei kokonaisuutena ole. Raamatun syntytavasta ja kaanonin kokoamisesta valehdellaan tai vaietaan. Ei sanota sitä, mihin Raamatun ulkopuolisiiin lähteisiin monet viittaukset ja kristittyjen totena pitämät opit tai näkemykset perustuvat.

• Anonyymi

25.5.2019, 8.45

"katkeroituneet fariseukset. . ."

- eiköhän ne fariseukset istu uskollisesti seurakunnassa, - perinnäissääntöineen. . .

• Anonyymi

Minä jätin Helluntaikirkon, koska seurat loppuivat. Odotan innolla uusia kokouksia.

• Anonyymi

Ei jaksa, on liikaa "kohinaa", niin lavalla kuin katsomossa. Lavalla johto kehuu toinen toistaan. Salissa väki moittii toinen toistaan.

Rakkaus ja armo on puheissa, ei teoissa. Tai on toki diakoniaa, mutta sekään ei aina ole pyyteetöntä, eikä tarpeiden mukaista. On kyllä hyvääkin.

Kirkollistumisen myötä ollaan kahden kerroksen väkeä, ja aika usein tapahtumissa on rahatuksen makua.

Yli 30 uskossa olo vuoden jälkeen, jäin vain pois, kodittomaksi.

Surullista.

• Anonyymi

Liityin heti helluntaikirkkoon, kun se oli mahdollista yksilönä. Sieltä en lähde kulumallakaan.

• Anonyymi

Ei sinun tarvitse kulumistasi edes odottaa, lähdet siltä istumaltasi seurakunnastamme pihalle ensimmäisen kymmenysmaksusi myöhästyttyä ja takaisin ei ole enään paluuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sinun tarvitse kulumistasi edes odottaa, lähdet siltä istumaltasi seurakunnastamme pihalle ensimmäisen kymmenysmaksusi myöhästyttyä ja takaisin ei ole enään paluuta.

Vad menar du? Jag förstår inte. Ja är inte fattig. De betalar en skatt också i kyrkan.

• Anonyymi

Todellakin monet tilaisuudet olivat maksullisia. Esim. tunnetut puhujat tai jokin viikonloppu juttu, tällä viitaten siihen että joku mustamaalaa helareita. Tietysti on kuluja ja menoja mutta köyhälle pienikin maksu on pois elämisestä. Ja eräs tunnettu sielunhoitaja oli paikalla mutta ei päästetty edes rukousjonoon kun ei ollut varaa maksaa sitä osallistumismaksua. Entäs nämä isot tilaisuudet joihin on pääsylippu? Vai onko tarkoitus karsia pois luuserit ja vähemmän menestyneet kun ovat häpeäksi? Valitettavasti jotkut kirkot opettaa että täydellinen terveys ja taloudellinen menestys on merkki siunauksesta. En jaksanut olla helareista kun ihmettelivät jotkut että vieläkö olet köyhä ja kipee. Olen kuulemma vastaanottanut sairauden jaa epäuskon tähden en ole saanut rikkauttakaan. Että sellainen tarina takana.
      Ikuisesti siunattu Kristuksen uhrin tähden!!!!

• Anonyymi

Joskus ajattelen; seurakunta alkoi valita hyviä johtajia, kun taas Jumala edelleen haluaisi seurakuntaan paimenen.
      Joskus vedotaan siihen että vanhemmisto "paimentaa", jospa niin olisi. Usein ei ole.
      Koska helluntaiseurakunnissa usein on naisenemmistö, "vahvat" naiset alkavat ottaa "johto/paimenuus/ kurinpito jne" itselleen tehtäväksi. Kuitenkaan usein eivät kulje paimen hengessä.

Paljon, kovin paljon olisi korjattavaa. Toki ns. täydellistä seurakuntaa ei ole olemassa, kuitenkin yhteisö jossa aito sydämmestä nouseva keskenäinen kunnioitus ja rakkaus tekojen, ei vain sanojen kautta, toimii, se olisi suuri siunaus. Tämä yhteys tulisi olla aito ja koko seurakuntaa koskeva lavamiehistä-siivojaan, rikkaimmista-köyhimpiin. Kyllä puhuttelisi maailman ihmistä joka näännyksiin asti on väsynyt sisäisiin mulle ensin esityksiin työpaikoilla jne.

• Anonyymi

Rotat jättävät uppoavan laivan. Itse en ole kyydissä edes ollut.

• Anonyymi

Kommenttisi kertoo paljon, sinusta.

Moni rakas uskon sisar ja veli on joutunut lähtemään entisestä seurakunnasta, sen muututtua Helluntaikirkoksi.

Syy ei ole nimessä, vaan siinä, miten seurakuntia vietiin kirkkokuntaan.
        Valheilla ja vääryydellä.

Ja sinä sitten nimittelet rotiksi.....
        lienetkö osaat edes hävetä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommenttisi kertoo paljon, sinusta.

Moni rakas uskon sisar ja veli on joutunut lähtemään entisestä seurakunnasta, sen muututtua Helluntaikirkoksi.

Syy ei ole nimessä, vaan siinä, miten seurakuntia vietiin kirkkokuntaan.
        Valheilla ja vääryydellä.

Ja sinä sitten nimittelet rotiksi.....
        lienetkö osaat edes hävetä.

Ollaan Veljet ja Sisaret yhtä Jumalassa. Älkää sulkeko syliä vaan avatkaa se kaikkien olla... Siunausta kaikille. :) <3 t: lut.

• Anonyymi

Jaksatkin paasata samasta asiasta . Siitä on paasattu jo pian 30v. Mene vaikka melomaan järvelle. Missä on täydellinen srk? Monet sitä etsivät, vaan eivät löydä.

• Anonyymi

Ja paasataan ylöstempaukseen asti.

Raamattu myös paasaa monista jumalattomista tekemisitä ihan loppuun asti, oletko huomannut asiaa.

kyse ei ole vähääkään täydellisyydestä tai sen puutteesta vaan jumalattomasta tavasta viedä jokin asia johonkin suuntaan, se on satasella eri asia kuin täydellisyyden tavoittelu !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja paasataan ylöstempaukseen asti.

Raamattu myös paasaa monista jumalattomista tekemisitä ihan loppuun asti, oletko huomannut asiaa.

kyse ei ole vähääkään täydellisyydestä tai sen puutteesta vaan jumalattomasta tavasta viedä jokin asia johonkin suuntaan, se on satasella eri asia kuin täydellisyyden tavoittelu !

Vapaakirkolliset rekisteröityivät v.1889, baptistit v. 1921 ja lain muuttuessa v.1929. Ottakaapa oppia, ettei tarvitse kuluttaa energiaa väärään asiaan. Uskonnollinen yhdyskunta ei vie ei tuo herätystä. Seinäjoen helluntaisrk:ssa sen ollessa yhdistyspohjainen oli eräässä kokouksessa väritehosteet kuten maailmallisissa tilaisuuksissa. Eipä ole yhdistyspohjainen srk sen vanhurskaampi.

• Anonyymi

Muistakaa myös että sinne, Babyloniin, voi aina myös palata. Siellä ottavat sisaret ja veljet avosylin vastaan. Voit saada jopa huomiotakin nyt, kun palaat kaikesta irtisanoutuneena kirkon helmaan. Ei se ole mikään häpeä lainkaan. Eihän sinun tarvitse kirkkoon liittyä. Kaikki jatkuu kuin ennenkin. Näin toimien et enää tunne hengellistä kodittomuutta, vaan olotilasi on hyvä kuin olisit itse Aabrahamin helmassa.

• Anonyymi

En tiennytkään, että muinaisessa Babylonissa oli lakeja ja asetuksia koskien uskonnollisia yhdyskuntia ja rekisteröityneitä yhdistyksiä!

Kiitos, kun täytit tiedon aukon!

• Anonyymi

Miksi revit, panettelet ja pystyttelet aitoja yhteyden rakentamisen sijaan? En ymmärrä.

Uskova veljesi (lut.).

• Anonyymi

>Tässä olisikin saumaa kysyä joko esm armoitettu pastori TT olisi kykenevä vastaamaan että jok o pian alkaa se hkirkko sitä tulosta tekemään, josta hän niin armoitetusti meitä "taantuneempia" valisti joitain vuosia taaksepäin!

Vai onko vielä liian monta perinteisen seurakunnan edustajaa hautaamatta, ja siten estävät sitä tuloksen syntymistä ja sen alkamista ainakin.

• Anonyymi

En oo jättänyt, vaan tänä vuonna liityin, monta vuotta sen jälkeen kuin koti srk teki päätöksen liittyä siihen. Yhdistys pohjaiseen srk:aan olen kuulunut n.15 vuotta. Ei helluntailaisuus ole minulle ydin asia, vaan Kristus, mutta kotipaikkakunnallani ja lähiseuduilla ainakin on hyviä helluntai srk:ia. Monenmoista nähneenä totean että ovat terveimpiä yhteisöjä mitä tiedän. Isoissa kaupungeissa ja konferenssi meno onkin sitten toista. Jos epäraittiksi menisi, niin lähtisin poiskin, sekin on käyty kertaalleen läpi.

• Anonyymi

tajusin ettei mitään Jumalaa ole olemassa vaan että tämä satuhahmo on harhaa johon sekaisin olevat vajaaälyiset autistit uskoo skitsofreenisessä psykoosissaan ja että minulle on kierosti valehdeltu koko elämäni silkasta ilkeydestä ja pahuuudesta.

• Anonyymi

ku liian tiukat vaatteet ain kirkos nii valitetaa xD

• Anonyymi

Minä jätin Helluntaikirkon sen tähden, että kokous loppui. Oli tosi hyvä tilaisuus.
        Talkkari kävi sulkemassa ulko-oven, mutta ensi sunnuntaina toivottavasti on taas uusi kokous ja sinne on tarkoitus mennä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä jätin Helluntaikirkon sen tähden, että kokous loppui. Oli tosi hyvä tilaisuus.
        Talkkari kävi sulkemassa ulko-oven, mutta ensi sunnuntaina toivottavasti on taas uusi kokous ja sinne on tarkoitus mennä.

Oliko se se hautajaistilaisuus, jossa korona levisi?

• Anonyymi

Seurakuntalaiset keräsivät lattialta uskomiaan "kultahippuja".

Muovisuikaleita tiputettiin parvelta ja niihin heijastettiin voimakas keltainen valonsäde ja uskoteltiin, että Jumala lähettää nyt kultahippuja köyhyyden poistamiseksi.

• Anonyymi

Näinkin voidaan eksyttää
      Eräs lahkolaisnainen näytti valkoisia hyviä hampaitaan ja sanoi, että lahkossa Jumala paransi hänen hampaansa. Jätti vain kertomatta, ett hänellä oli ollut koko elämänsä ajan hyvät hampaat, ei yhtään reikaa vuosiin.

• Anonyymi

Siis aloittaja on eronnut helluntailuudesta? Oletko nyt Jehovissa? Kerrohan kuinka siellä hurisee? Onko torvisoittokunta, pitkät rukousjonot. Joskus ne ulottuvat kadulle asti. Tai ainakin pitää jollain tavalla rajoitaa . Senkin olen nähnyt monesti.

• Anonyymi

Eikös se Parhami peuhannut siellä paljussa nuorten poikien kanssa?

• Anonyymi

Oikeissa kirkoissa Jumala on aina läsnä kuulemassa rukouksia. Jumalan puheille ei tarvi jonottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeissa kirkoissa Jumala on aina läsnä kuulemassa rukouksia. Jumalan puheille ei tarvi jonottaa.

Toisinaan jonoja syntyy vaikkei siihen ole annettu vielä lupaakaan. Nekö temppelissä pitäisi kieltää? Ei ikinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisinaan jonoja syntyy vaikkei siihen ole annettu vielä lupaakaan. Nekö temppelissä pitäisi kieltää? Ei ikinä.

Turvavälit ja koronat koskee helluntailaisiakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös se Parhami peuhannut siellä paljussa nuorten poikien kanssa?

Sinähän sen tiedät, kun matkit Parhamia. Oliko hauskaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turvavälit ja koronat koskee helluntailaisiakin.

Niitä toki noudatamma liiankin tarkkaan. Mutta tässä muutkin kirjoittavat toiminnasta normaali aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän sen tiedät, kun matkit Parhamia. Oliko hauskaa?

Rapakon takaa hakemalla haettu tekosyy. Ei mitään merkitystä tässä tasavallassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rapakon takaa hakemalla haettu tekosyy. Ei mitään merkitystä tässä tasavallassa.

"rapakon takaa"
        - ei muuten ole ainoa samankaltainen, niitä paljastunu jo aiemminkin, ja tulee paljastuun vastaisuudessakin, ja koko "perustus" on homoutta, yms. kuten Parham, Seymore, 1900 - luvulla =perustajajäsenet) jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"rapakon takaa"
        - ei muuten ole ainoa samankaltainen, niitä paljastunu jo aiemminkin, ja tulee paljastuun vastaisuudessakin, ja koko "perustus" on homoutta, yms. kuten Parham, Seymore, 1900 - luvulla =perustajajäsenet) jne.

Totta. Luterilaisessa kirkossa paljastuu jatkuvasti uusia homo ja pedofiilijuttuja, mutta ne pyritään vaientamaan etenkin lestadiolaisessa liikkeessä. Mutta aina välillä joku juttu ylittää
        uutiskynnyksen, kuten tuo kirkkovaltuutetun saama 8-vuoden tuomio törkeästä lapsen hyväksikäytöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Luterilaisessa kirkossa paljastuu jatkuvasti uusia homo ja pedofiilijuttuja, mutta ne pyritään vaientamaan etenkin lestadiolaisessa liikkeessä. Mutta aina välillä joku juttu ylittää
        uutiskynnyksen, kuten tuo kirkkovaltuutetun saama 8-vuoden tuomio törkeästä lapsen hyväksikäytöstä.

"luterilaisessa kirkossa"
        - kirjoitus koski, helluntailaisuuden, - p e r u s t a j a j ä s e n i s t ö ö, ns. rivipuolella, voi tapahtua "mitä vaan missä vaan", kuten työpaikat, koti, koulut, yms.

siis, on eri asia, - perustaa kirkko, vieläpä ensimäinen helluntaikirkko Suomeen, niin että jperustaja itse elää : sodomiaa . . . mieti sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"luterilaisessa kirkossa"
        - kirjoitus koski, helluntailaisuuden, - p e r u s t a j a j ä s e n i s t ö ö, ns. rivipuolella, voi tapahtua "mitä vaan missä vaan", kuten työpaikat, koti, koulut, yms.

siis, on eri asia, - perustaa kirkko, vieläpä ensimäinen helluntaikirkko Suomeen, niin että jperustaja itse elää : sodomiaa . . . mieti sitä.

Tuo ihailemasi Parhami ei ole perustanut ainuttakaan helluntaiseurakuntaa Suomessa, , vaikka yrität päivästä toiseen väittää muuta. Onko sinulla jokin ongelma sen suhteen?

Helluntaikirkotkin perustettiin vasta 1990-luvulla.
        Mieti sitä.
        Helluntaiherätyksen toi Suomeen norjalainen metodistipastori T J Barrat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ihailemasi Parhami ei ole perustanut ainuttakaan helluntaiseurakuntaa Suomessa, , vaikka yrität päivästä toiseen väittää muuta. Onko sinulla jokin ongelma sen suhteen?

Helluntaikirkotkin perustettiin vasta 1990-luvulla.
        Mieti sitä.
        Helluntaiherätyksen toi Suomeen norjalainen metodistipastori T J Barrat.

perustajia oli useampiki, ja ainakin, William Seymour oli yksi perustajäsenistä, joka karkotettiin Norjaan, saadessaan vankilatuomion, v. 1925.

• Anonyymi
    • Anonyymi

"Jumala on niin nöyrä, että Hän kunnioittaa jokaisen ihmisen itsemääräämisoikeutta, eikä sekaannu kenenkään ihmisen elämään, jos hän ei sitä halua. Jotta Jumala voi tehdä töitä ihmisen kanssa, ihmisen täytyy ensin nöyrtyä ja pyytää Hänen apuaan rukouksen kautta. Voiko nöyrä persoona tehdä yhteistyötä ylpeän persoonan kanssa? Mutta nöyrä voi tehdä yhteistyötä nöyrän kanssa."

- Arkkimandriitta Efraim, Pyhien apostoli Andreaan ja Antonios Suuren Skiitta, Athosvuori

• Anonyymi

jaksa pitkiä sepostuksia selitellä, vaan melko pian "haistoin", ettei tää ny ihan . . .
        roikuin siellä mukana, (niinkuin muutkin), vihdoin lähdin, eikä se niin helppoa ollut, kun iskostavat päähän, että sitten surinpiirtein "helvettiin menossa", kun seurakunnan jättää, ja muistan niiden puhekieltä, kun joku lähti, niin sanoivat "sika palaa oksennukselleen", ensimmäiseksi, kun itselläni juurikaan mitään "menneisyyttä", siis elänyt "lapsen kengissä", ja etsin hyviä ystäviä, kun en ollut kiinostunut alkoholista, tms. Noh, siellähän sitä alkoholista puhuttiin, enemmän kuin olisin osannut kuvitellakaan, vähän olin ymmälläni, että "mitä seuraa tää on" ?? Irtauduin sittemmin, meneehän siinä jonkin aikaa, kun aivopesevät siihen tyyliin, ikäänkuin Jumala olisi "vain heillä" !! Se on kylläkin niin väärää julistusta, että Jumalan vois vangita johonkin lahkoon, jne.
        Raamattun opetus siellä kirjaimellisesti, - omanlaisensa . . . sittemmin etsinyt vain ja ainoastaan tervettä raamatun-opetusta .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2087
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1193
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94