Audin automaattien kestävyys

Anonyymi

Terve, olen autonasentajana audin merkkihuollossa.

Todella paljon tulee kaikenlaisia nuoria ja vähän ajettuja autoja laatikkovikaisia kokoajan.

S-tronic laatikoissa on monia paikkoja joka kuluu eikä kestä.

Miltä kuullostaa vm 2010 audi a4, jossa omistaja teetättää useiden tuhansien eurojen vaihteistoremontin. Näitä näkee kokoajan.

Tälläinen kaksoiskytkinvaihteisto kestää jotenkin käyttöä jossa autolla startista ajellaan tasaista nopeutta pitkiä matkoja jolloin vaihteisto ei joudu käyttämään kytkintä ja vaihtelemaan vaihteita. Eli kaupunkiajo on juuri paha tälläiselle kuten muunlainen ajo jossa vaihteita vaihdellaan enemmän.


Kolme huomattavasti kestävämpää, Manuaali, momentinmuunnin tai variaattori.

Itse valitsen manuaalin.

17

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puhu sinä vaan taas valheitasi, sinä onneton provoilija.

      • Anonyymi

        Googlaa suomesta ja ulkomailta s-tronic vika, ongelma. Kerro millaisia autoja, kilometreillä vikoja on.

        Se on todellisuutta ja kertoo vioista. Vielä enemmän heitä joilla vikoja mutta eivät kerro niistä. Korjauttavat kiltisti ja maksavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlaa suomesta ja ulkomailta s-tronic vika, ongelma. Kerro millaisia autoja, kilometreillä vikoja on.

        Se on todellisuutta ja kertoo vioista. Vielä enemmän heitä joilla vikoja mutta eivät kerro niistä. Korjauttavat kiltisti ja maksavat.

        Jos audin imago on tärkeä ja on rahaa maksaa siitä, niin ei kai se meiltä muilta ole pois.

        Onhan tuolla työllistäväkin vaikutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos audin imago on tärkeä ja on rahaa maksaa siitä, niin ei kai se meiltä muilta ole pois.

        Onhan tuolla työllistäväkin vaikutus.

        Jos haluaa ajaa kestävällä vaihteistolla niin se on manuaali.

        Sama juttu bmw:n automaattivaihteistoissa. Kuka korjauttaa 2000-3000eur laatikon mielellään? Sellaisia remontteja on kokoajan ja hinnakkaissa käytetyissä.

        Vanhemmassa 5000 eur autossa jossa automaatti ja remontti edessä niin auton kohtalo on liikenteestä pois. Näitä tule kokoajan.

        Siinä menettää paljon rahaa.

        Järkeä pitää käyttää millaista autoa ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa ajaa kestävällä vaihteistolla niin se on manuaali.

        Sama juttu bmw:n automaattivaihteistoissa. Kuka korjauttaa 2000-3000eur laatikon mielellään? Sellaisia remontteja on kokoajan ja hinnakkaissa käytetyissä.

        Vanhemmassa 5000 eur autossa jossa automaatti ja remontti edessä niin auton kohtalo on liikenteestä pois. Näitä tule kokoajan.

        Siinä menettää paljon rahaa.

        Järkeä pitää käyttää millaista autoa ostaa.

        Kun espoolainen diplomi-insinööri ostaa uuden audin kolmen vuoden välein, häntä ei kiinnosta, mitä tapahtuu auton vaihdelaatikolle sen jälkeen kun hän on päässyt autosta eroon.

        Käytettynä auton ostaa duunaritason mieshenkilö kehä kolmosen ulkopuolella. Tässä ostoksessa halutaan statusta ja laatua ja maksetaan siitä kova hinta. Valitettavasti tuo mainitsemasi vaihdelaatikon korjaus lankeaa tämän tyypin maksettavaksi joka on ostanut itselleen liian kalliin auton.

        Well, jokainen joutuu maksamaan omista virheistään. Toiset oppii, jotkut ei koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun espoolainen diplomi-insinööri ostaa uuden audin kolmen vuoden välein, häntä ei kiinnosta, mitä tapahtuu auton vaihdelaatikolle sen jälkeen kun hän on päässyt autosta eroon.

        Käytettynä auton ostaa duunaritason mieshenkilö kehä kolmosen ulkopuolella. Tässä ostoksessa halutaan statusta ja laatua ja maksetaan siitä kova hinta. Valitettavasti tuo mainitsemasi vaihdelaatikon korjaus lankeaa tämän tyypin maksettavaksi joka on ostanut itselleen liian kalliin auton.

        Well, jokainen joutuu maksamaan omista virheistään. Toiset oppii, jotkut ei koskaan.

        Onneksi nuo kaksoiskytkinvvaihteistot porsivat jo alle kolmen vuoden ikäisinä ja tieto leviää nopeaan. Tiesittehän että kaikilla merkeillä on noiden kanssa ongelmia. Variaattori vehkeetkin on siinä kiikun kaakun että kestääkö, kokeilepa sellaista vetohommissa....


    • Anonyymi

      Momentinmuunnin on ainoa oikea automaatti, ei mikään kaksoiskytkinräpistin.

      • Anonyymi

        Ja ainoa oikea moottori/Automaattivaihteistokombinaatio on V8 Automat.
        Ja sellaisiahan tehdään vain Amerikassa.
        Muut "autot" ovat vain leluja.


    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa netistä millä merkillä automaatti tuo merkittäviä lisäkuluja. Bemarilla ei tuo. Audilla katastrofi käsissä,

    • Anonyymi

      Audikuskit eivät osaa ajaa, siinä syy ettei vaihdelaatikot kestä

    • Anonyymi

      Jo muutaman kymmenen vuotta karavaanina olleena voin sanoa että näissä harrastuksissa ei automaattia arvosteta. Niin kuin myös rekassa, kiihdytyskisassa ja muussa rallissa manuaali on ainoa mikä kestää. Automaatti kestää 350t km norm. ajossa. Vaunun kanssa alle 300t. Manuaalina yli 500t vaunun kanssa. Ilman vaunua varmasti 600t.

      Automaatti on akkojen auto ja sitä varten se kehitettiin. Helppoa sillä on miestenkin ajaa kun on pikkuautolla kaupassa käyntiä ahtaalla parkkialueella.

      En enää huoli en isompaan, enkä varsinkaan pieneen koneeseen.

      Ei muuta.

      • Anonyymi

        Kerrotko vielä milloin viimeksi oli manuaalilaatikko nitrodragsterissa ? Myös rekoissa automaatti on tätä päivää.


      • Anonyymi

        Kestääkö vaihteiston lisäksi vaunun vedossa myös kytkin ja kaksimassavauhtipyörä sen puoli miljoonaa kilometriä?


      • Anonyymi

        Kaikki tietää että esimerkiksi diesel-Mercedeksiä kun viritetään reilulla kädellä, kaikki haluaa moottorin jatkoksi automaatin. Yleisimmät manuaalit ei kestä tehoa (vääntöä). On toki sellaisakin olemassa jotka kestää mutta ne ovat monesti sitten hyvin hankalia ajaa (on/off kytkin).

        Manuaalinkin pitää muuten olla tehokkaassa autossa tällainen https://youtu.be/t3J6HTVs36A?t=60


    • Anonyymi

      Aikuinen mies ei polkuautoa osta, osaa kiertää jo kaukaa ongelmamerkit ja ajaa tyytyväisenä CVT:stä nauttien. Koekaniiniksi ryhtyminen ei kiinnosta.

    • Anonyymi

      Manuaali, momentinmuunnin tai variaattori.

      Arvoitus, mistä huomaa, että tuhnutero on taas aloitellut kirjoitusta?
      Kehuu variaattoria, joka on "automaateista" onnettomin kyhäelmä ikinä. Auto huutaa kiihdytyksessä jamihinkään se ei kiihdy. No ei nuo tuhnut kyllä kiihdy manuaalinakaan. Vapaasti hengittäviä paskoja suurin osa, joita joutuu huudattamaan yläkierroksilla punaisen rajan tuntumassa, että johonkin pääsisi, alavääntöä niissä ei ole ollenkaan. Kyllä tuollaisella ajamisessa on ajonautinto kaukana.

    • Anonyymi

      Sama hemmo valittaa CVTn surkeutta aina ja joka palstalla. Olisit nyt vaan ostanut sen kunnon auton CVTllä, niin ei tarvitisi asiaa itkeä täällä jatkuvasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6963
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2919
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2696
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe